'Onana is vijftien miljoen meer waard, Frenkie de Jong miljoenen minder'

    'Onana is vijftien miljoen meer waard, Frenkie de Jong miljoenen minder'

    Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 07:00do 13-12-2018 om 07:00

    Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 09:16do 13-12-2018 om 09:16

    Ajax moet proberen om André Onana komende zomer te ruilen voor Jasper Cillessen van FC Barcelona. Dat stellen de mannen van De Derde Helft, die denken dat de Kameroener vijftien miljoen euro meer waard is geworden na zijn sterke optreden tegen Bayern München.

    De rollercoaster in de Arena, PSV dat weer een voorsprong uit handen geeft en sportjournalist en diehard Inter-fan, David Endt belt in. Dit en nog veel meer in deze internationale aflevering van De Derde Helft. Kortom, luisteren dus!

    Beluister hier op Apple Podcast
    Beluister hier op Spotify
    Beluister hier op Soundcloud

    De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

    In De Derde Helft-podcast delen Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

    Plaats een reactie

    donderdag 13 december 2018 om 07:09
    Cilissen, is echt niet minder als onana. Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7898
    donderdag 13 december 2018 om 08:32
    Het was weer genieten gisteren, zelfs de Ajax haters konden niets zeggen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 december 2018 om 05:53
    Omdat die niets van de wedstrijd hebben gezien denk ik
    Vind ik leuk
    Snapje? +7898
    zaterdag 15 december 2018 om 12:19
    Die kijken alles van Ajax, soort zelfkastijding!
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 december 2018 om 15:20
    Ben zelf een twente fan maar kan van dit voetbal in de CL echt genieten
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2983
    donderdag 13 december 2018 om 09:05
    Mensen die zeggen dat Onana beter is dan Cillessen hebben Eergister Barca niet gekeken.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1574
    donderdag 13 december 2018 om 12:32
    Inderdaad cilissen zelfs veel beter , maar tagliafico ook gelijk stuk minder waard
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 21:43
    Minder DAN*
    Vind ik leuk
    De fries +1592
    donderdag 13 december 2018 om 07:13
    Frenkie “foutje” de jong
    Vind ik leuk
    Castromann +8288
    donderdag 13 december 2018 om 08:18
    Frenkie was zeer matig....tegen n over de top Bayern München.
    Ongelofelijk dat dut zwakke bayern nog zoveel kansen kreeg.
    En de goals die Bayern weggaf is ook niet des bayerns.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20621
    donderdag 13 december 2018 om 10:37
    Zwakke Bayern.......Bayern over de top.....

    Castro toch. Zgn. altijd nette bewoordingen bij jou, maar toch immer die bepaalde sneer naar Ajax.

    Bayern is gewoon de top van Europa. Als je 'zomaar' ff spelers als Alcantara, Coman en Renato Sanches als wissels kan brengen...... Ongelooflijk!

    Maar ik begrijp dat het voor jou moeilijk is om 'het is de verdienste van Ajax' uit je strot te krijgen! Bah!

    Vind ik leuk
    Castromann +8288
    donderdag 13 december 2018 om 12:51
    In een andere topic...ajax netjes gefeliciteerd hoor.
    En hulde voor hun prestaties.
    Maar jij wil dus niet zeggen dat bayern over the hill is?
    Neuer boateng muller ribery robben hummels lewandowski.... zijn echt n paar klasse minder dan paar jr geleden....
    Terwijl ajax juist een paar klassen beter is dan 4jr geleden.
    Vandaar ook 2x gelijkspel😉
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    donderdag 13 december 2018 om 10:59
    Hhaha die 1ste goal van Ajax is gewoon een heel mooie aanval. Niks weggeven
    Vind ik leuk
    Castromann +8288
    donderdag 13 december 2018 om 12:53
    Neuer had die voorzet over de grond moeten pakken.....4jr geleden had hij deze klemvast.
    Goal3 is ook erg zwak uitverdedigt.😉
    Vind ik leuk
    Markus80 +2526
    donderdag 13 december 2018 om 07:17
    Niet eens zo`n slecht idee als Onana weg wil.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +28344
    donderdag 13 december 2018 om 07:53
    Maar zou Cillissen al terug willen? Vraag ik me af..
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 december 2018 om 05:55
    Denk het niet wie wil er niet op de bank zitten en paar ton in de maand pakken bij ajax moet die weer aan het werk
    Vind ik leuk
    reggie +1901
    donderdag 13 december 2018 om 07:22
    Als verdediger met zo'n ballenvanger achter mij zou ik gek worden, snel weg ermee snap niet wat hier goed aan is, ajax onwaardig!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:12
    Onana keept de laatste 2 seizoenen toch fantastisch, ja soms een fout, maar die maakt de Gea ook.. Gisteren een wereldredding op die kopbal van Lewandowski.. Dus echt wel een goede keeper..
    Vind ik leuk
    groninger +1827
    donderdag 13 december 2018 om 08:28
    Zo te zien heb jij geen verstand van voetbal. VP onwaardig.
    Vind ik leuk
    reggie +1901
    donderdag 13 december 2018 om 12:58
    Want?
    Vind ik leuk
    Marco S +6533
    donderdag 13 december 2018 om 07:49
    Cllissen is niet beter als Onana.. dus niks ruilen
    Vind ik leuk
    popiejopie +2882
    donderdag 13 december 2018 om 08:33
    Serieus?

    Dat kun je toch niet menen?
    Vind ik leuk
    Marco S +6533
    donderdag 13 december 2018 om 20:45
    Ja echt.. straalt echt wat uit in de goal. Cilissen js een zenuwenlijder..
    Vind ik leuk
    Gerro +7913
    donderdag 13 december 2018 om 07:54
    Frenkie nu ineens minder waard zo luid het bericht en dit na een mindere wedstrijd. Maar de prijs was toch al beklonken dus wat zal Overmars dat een worst zijn.
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +483
    donderdag 13 december 2018 om 11:10
    ja en vergeet niet dat Onana na deze wedstrijd 15 millie meer waard is, aldus VP.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1758
    donderdag 13 december 2018 om 12:32
    Die drukken de prijs nu ook, Ajacieden lopen de polonaise bij elke goede wedstrijd en elke miljoen erbij maar gaat t eraf ‘is toch al beklonken’. Wie zegt dat? Overmars? Geloof toch niet alles wat de media zegt, zo zouden den aantal spelers veel meer op gaan brengen en andersom ook
    Vind ik leuk
    Jash +10
    donderdag 13 december 2018 om 23:52
    In Nations League vond ik Frenkie ook niet zo goed eerlijk gezegd.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +2207
    donderdag 13 december 2018 om 07:57
    Opportunistisch gelul allemaal.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    donderdag 13 december 2018 om 08:34
    Verschrikkelijk dom gelul dit! En wat krijg je......idd domme opmerkingen. Voer voor anti/haters Ajax, kom maar op met alle hersenloze opmerkingen! Ben benieuwd wie ze loten 1 ding weet ik wel, geen enkele club wil aan Ajax gekoppeld worden. Niks is onmogelijk voor dit Ajax het word alleen heel lastig jammer met groepswinst had het misschien iets makkelijker geleken maar we krijgen nu sowieso een top affiche op Porto na!
    Vind ik leuk
    Bizzy +22301
    donderdag 13 december 2018 om 08:43
    Het ophemelen is weer begonnen
    Vind ik leuk
    ritje +384
    donderdag 13 december 2018 om 08:44
    hallo Cillessen ruilen voor Onana? Ik denk dat dat niet gaat lukken, zou wel mooi zijn! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 08:51
    Frenkie en Mathijs hadden wat mindere momenten, maar dat is loguisch gezien hun leeftijd. Dat wordt door de topclubs ook wel gerealiseerd. Oftewel geen probleem. Maar Onana komt met extreme reddingen toch wel in de belangstelling te staan.
    Marc zal ongetwijvelld al bezig zijn om de line-up voor volgend seizoen weer competatief te maken. Je ziet toch ook dat ten Hag het elftal in de "battle-short" stand kan krijgen!
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    donderdag 13 december 2018 om 09:07
    Marc heeft zijn lijstje met namen al weken klaar liggen en waarschijnlijk al hier en daar een telefoontje gepleegd. Als er zoveel spelers weggaan kan je niet te lang wachten!
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 09:10
    Tweede heklft van het seizoen gebruiken om nieuwe spelers te laten wennen. Er moet een goed team staan in Augustus.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    donderdag 13 december 2018 om 09:14
    Juli is de JC schaal al en 2 augustus begint de competitie. Denk in de winter al minimaal 2 aanwinsten presenteren des te eerder staat het team weer!
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 09:18
    Ik ben het eens met je. Anders ga je punten verspelen in de ED.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    donderdag 13 december 2018 om 09:22
    Gewoon irritant dat PSV zich 100% kan focussen op die schaal en Ajax nog op 3 fronten moet presteren en fit blijven, daarom gewoon nu al 2 versterkingen sowieso. Hoe zit het met die Magalan eigenlijk??
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 09:23
    Voor zover ik weet is deal nog steeds "under construction".
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    donderdag 13 december 2018 om 09:28
    Pffffff........hij is gekeurd alles!? Wat staat een transfer in de weg dan? Zo’n speler heb je nodig vanaf januari!!
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 09:32
    Het probleem is dat Marc niet meer "anoniem" de markt op kan. Wanneer er belangstelling uit Amsterdam komt beginnen er ook elders alarmbellen te rinkelen. De wet van de remmende voorsprong.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    donderdag 13 december 2018 om 09:37
    Vermoeiend allemaal hoor.......tjonge jonge.

    Oooh wacht Ajax heeft geld genoeg we gaan meer vragen, beetje op die fiets!?
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 09:44
    Wat is er makkelijker: Je bent een engelse club en je hebt 3x zoveel om te investeren als Ajax (wil). En je gebruikt het scoutingsvermogen uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    donderdag 13 december 2018 om 14:07
    Ja daar zit idd iets in helaas! Laat ze dan maar Spurs gaan aub.
    Vind ik leuk
    buddha +9840
    donderdag 13 december 2018 om 08:54
    de bal per ongeluk tegen houden met je hoofd. en je waarde stijgt gelijk met miljoenen???????? de wereld is 1 groot gekkenhuis. en amsterdam is het hoofdkantoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:16
    Nu loop je natuurlijk klets te verkopen. Een bal krijg je niet ‘per ongeluk’ tegen je hoofd. Dan heb je gewoon je doel goed verkleint. De 2e redding was overigens wel zijn beste. Fenomenale reflex. Nog geen Europese top maar dat heeft meer te maken met zijn matige focus. Qua talent absoluut potentieel Europese top!
    Vind ik leuk
    Patje41 +945
    donderdag 13 december 2018 om 12:03
    oeffff...... het doet wel heel veel pijn als jouw cluppie zo afgaat in Europa he
    Vind ik leuk
    buddha +9840
    donderdag 13 december 2018 om 13:28
    oeffffff mijn cluppie heeft nog NOOIT europees gespeeld. wat is je punt ? maar ik snap je wel hoor, niet positief iets berichten zien de meeste als een aanval op jullie cluppie. wat in deze dus niet het geval is.
    Vind ik leuk
    Toonu2 +3
    vrijdag 14 december 2018 om 09:39
    Nee gaat niet daar om maar lees zelf als ona Na 3 ballen stopt 15 miljoen meer waard schrijf gewoon prima gekeept als donny dan 2 goede steekballen zou geven on de krant 40 miljoen meer waard kan toch niet
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    donderdag 13 december 2018 om 09:05
    Ik zeg onzin, Ajax MEER waard! Punt.
    Vind ik leuk
    Zekur +382
    donderdag 13 december 2018 om 09:07
    Cillissen is echt niet minder dan Onana. Ze zijn allebei ontzettend goed!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1320
    donderdag 13 december 2018 om 09:12
    meer geluk gehad als vaderlandse liefde, en de 3-3 was 100% buitenspel
    Vind ik leuk
    peinke +2189
    donderdag 13 december 2018 om 09:33
    Even terug op aarde met Frenkie! Blijft een prachtig talent, maar in dergelijke wedstrijden waar tactisch wordt aangepast om hem uit te schakelen, zal hij moeten anticiperen. Meer snelheid in z'n aanname, meer snelheid bij het inspelen van ballen, meer snelheid bij cross passes en vooral een groter percentage ballen vooruit. Dat is duidelijk veel te laag. Fysiek lijkt het in orde, maar ook daarin sterker worden zal hem helpen. Blijft een geweldige speler, maar nog een jaar ervaring opdoen zou niet onverstandig zijn, al begrijp ik wel dat het smijten met geld hem niet kan en zal tegenhouden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    Meoteri +108
    donderdag 13 december 2018 om 11:02
    Speelde vanaf rechts en dat ging wat onwennig. 2e helft ging beter maar na die rode kaart was het chaos.
    Vind ik leuk
    De fries +1592
    donderdag 13 december 2018 om 14:27
    En internationaal gaat het nog meer om de punten ! Foutjes worden genadeloos afgestraft.. daar heeft frenkie er teveel van.
    Vind ik leuk
    Patje41 +945
    donderdag 13 december 2018 om 12:02
    helemaal mee eens. En vergeet Ziyech niet... die vliegt van 15 miljoen ook naar een veelvoud
    Vind ik leuk
    Toonu2 +3
    donderdag 13 december 2018 om 12:35
    Flinker op man miljoenen meer waard drie reddingen en dan deze onzin 020 dreams
    Vind ik leuk
    Toonu2 +3
    donderdag 13 december 2018 om 12:39
    Nog een zijn er geen clubs spelers keepers stadions meer in Nederland is het Alleen 020 geworden en meer niet de media is de weg kwijt en niet zo.n beetje ook
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    donderdag 13 december 2018 om 18:13
    Oh gossie kan je geen Ajax of Amsterdam schrijven!?
    Zo moe van dit soort gasten!

    Feyenoord Rotterdam
    Feyenoord Rotterdam
    Feyenoord Rotterdam

    Kijk zo moeilijk is het niet hoor!!
    Vind ik leuk
    Toonu2 +3
    vrijdag 14 december 2018 om 09:35
    Sorry krijg het eigenlijk niet over me lippen
    Vind ik leuk
    TottenhamHOT +2332
    vrijdag 14 december 2018 om 10:33
    Lippen?

    Je kan het typen!
    Kom op doe je best je kan het;)
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +129
    donderdag 13 december 2018 om 13:25
    De wedstrijd van gisteren liet duidelijk zien dat Ajax zich (nog) niet kan meten met de absolute top van Europa. In 5 minuten 2 doelpunten tegen krijgen kan niet op dit niveau. Het is dat Bayern pas gas gaf in de laatste minuten. Gelukkig voor Ajax dat er nog geen VAR wordt gebruikt, want Huntelaar stond meters buitenspel. Wat Frenkie betreft, die deed het in beide wedstrijden tegen Duitsland minder; tegen PEC leed hij ook balverlies, waardoor PEC (indirect) kon scoren. Gisteren leed Frenkie wederom balverlies; dan is het beter om zoals Tête en Blind veilig terug te spelen naar de doelman.
    Vind ik leuk
    Jash +10
    donderdag 13 december 2018 om 23:53
    Nu kunnen Frenkie en Matthijs gewoon bij Ajax blijven.
    Vind ik leuk
    Linders +17
    vrijdag 14 december 2018 om 06:29
    Heel ajax was minder tegen München, niet 1 of 2 spelers en ja Onana was goed .Maar om te zeggen Onana meer waard en de Jong minder .Maar we zijn benieuwd waar ze tegen moeten met de loting ,zou een stund zijn München!Oranje weer tegen Duitsland. de gr
    Vind ik leuk
    Linders +17
    vrijdag 14 december 2018 om 06:47
    Foutje bedankt ! Ajax kan niet weer tegen München loten ,omdat ze bij elkaar in de poule zaten .Laat dan Barça maar komen ,weten we gelijk waar De Ligt en De jong staan en iets mindere jongens zoals Beek enz .
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 12:30
    Ach we moeten wat schrijven he VP
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws