Gewilde De Ligt legt Raiola-switch uit: 'Daarom heb ik voor Mino gekozen'

Gewilde De Ligt legt Raiola-switch uit: 'Daarom heb ik voor Mino gekozen'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 07:20do 13-12-2018 om 07:20

Matthijs de Ligt heeft er eerder dit jaar gekozen voor Mino Raiola als zaakwaarnemer gekozen, omdat hij van collega-voetballer louter lovende verhalen hoorde over de Nederlands-Italiaanse zaakwaarnemer. De Ligt (19) vertelt dat in gesprek met Elsevier. 

Aanvankelijk werd de captain van Ajax begeleid door voormalig verdediger Barry Hulshoff. Inmiddels wordt De Ligt dus ook geadviseerd en bijgestaan door Raiola. "Ik ben een voetballer, ik ben geen club. Alle spelers die met Mino hebben gewerkt, zijn lovend over hem. Daarom heb ik voor hem gekozen. Mijn vader praat ook geregeld met Barry en Mino. Dat is een goede samenwerking", legt hij uit. 

Een megatransfer is een kwestie van tijd - maar voorlopig wil De Ligt daar niet te veel aan denken. "Ik wil in een omgeving zitten waarin ik me rustig verder kan ontwikkelen. Waar ik voldoende speelminuten kan maken om een betere voetballer te worden. Dat is het belangrijkste."

"Bij geen enkele club heb je de garantie dat je elke wedstrijd speelt. Ook bij Ajax niet. Ik ben aanvoerder en het gaat goed met het team en met mij. Ja, dan speel ik. Maar als ik een mindere periode heb, kan ik er zo naast komen te staan."

Plaats een reactie

Seizoenkaart +11978
donderdag 13 december 2018 om 07:28
Gisteren heb je kunnen zien dat hij echt aan toe is aan een stap hoger juist om van zijn fout van gisteren te leren.
Ik zie hem in Duitsland ook wel slagen
Vind ik leuk
Plattekar bv +34333
donderdag 13 december 2018 om 07:32
Barry Hulshof voelt zich nu precies als de buurman die in augustus stopte met 5 loten in de postcodeloterij en vervolgens viel de jackpot in zijn straat.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6061
donderdag 13 december 2018 om 07:51
Als ex topverdediger lijkt me dat een prima begeleider. Raiola staat niet direct bekend om zijn carriereplanning, die sleept waar dan een een mega-salaris (en dito commissie) uit het vuur en dat is het.
Vind ik leuk
abraksas +2491
donderdag 13 december 2018 om 08:50
Een speler als de Ligt heeft denk ik geen carriereplanner nodig, die kan overal wel aan de bak. En hij zal zelf ook wel nadenken alvorens hij een transfer maakt. Komt wel goed met de Ligt.
Het zijn de spelers die zich nog moeten bewijzen die maar beter uit de buurt van Mino kunnen blijven. Iig als ze nog grote doelen hebben in hun carriere.
Vind ik leuk
Cavriana +169
donderdag 13 december 2018 om 13:56
Barry is nog steeds adviseur van de Ligt. raiola is erbij gekomen.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34333
vrijdag 14 december 2018 om 07:56
T scheelt straks toch miljoenen in de provisie
Vind ik leuk
Gerro +8932
donderdag 13 december 2018 om 10:01
Onzin kan zich bij Ajax nog prima ontwikkelen mischien niwt in de eredivisie maat wel in de CL. Bij een andere club leert ie niks als ie er naast komt te staan bij Ajax heeft ie krediet.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11978
donderdag 13 december 2018 om 11:26
In de CL wel ja maar Ajax speelt niet elke zondag CL .
Dan kom je uiteindelijk uit op meer wedstrijden spelen In de eredivisie per jaar dan in zo een groot toernooi CL.
En in de eredivisie is vind ik dat al klaar is gewoon dus lekker op een hoger niveau spelen in het buitenland.
Vind ik leuk
pietprecies +11746
donderdag 13 december 2018 om 17:05
Na gisteren vind ik dat zo jammer, doe mij elke week maar dat soort wedstrijden, jammie
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11978
donderdag 13 december 2018 om 20:46
Hahaha jaa kan me voorstellen maar jullie zijn Door dus je kan nog wel effe genieten mag je hopen 😂
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 07:30
De ligt is een topper! Zelfs in zijn mindere wedstrijden is zijn niveau nog prima.
Vind ik leuk
Marco S +6604
donderdag 13 december 2018 om 07:43
Mathijs is een topper en speelt overal...
Vind ik leuk
popiejopie +2960
donderdag 13 december 2018 om 08:37
Verstandige jongen... Wat iedereen ook zegt over Raiola, dit is gewoon (een van) de beste zaakwaarnemers in de voetballerij. Respect voor die man wat hij voor elkaar weet te krijgen.
Vind ik leuk
abraksas +2491
donderdag 13 december 2018 om 09:10
Voor die die zich al bewezen hebben is het idd de beste. Voor anderen niet zo. Iemand die zich nog moet bewijzen beland vaak bij een club die te hoog gegrepen is.
Vind ik leuk
popiejopie +2960
donderdag 13 december 2018 om 09:46
Die keuze maakt de speler dan toch nog zelf?

En De Ligt heeft ook iemand nodig als Raiola, die slaagt overal volgens mij.
Vind ik leuk
abraksas +2491
donderdag 13 december 2018 om 10:00
Natuurlijk maakt de speler de keuze zelf maar sommige spelers laten zich alles wel heel mooi praten en laten zich verleiden tot een slechte keuze. Een zaakwaarnemer hoort aan de carriere van de speler te denken, niet alleen aan de grootste financiele overwinning. En hoort dus ook goed advies te geven en dus ook te zeggen dat de absolute top misschien net iets te vroeg is of een bepaalde club geen goeie optie is omdat die teveel spelers op zijn positie heeft.
Raiola zou een Dolberg (zelfs nu in zijn vormcrisis) nog wel wijs proberen te maken dat Barca de ideale club voor hem is. En laten we eerlijk zijn, zelfs in topvorm zou Dolberg nu niet veel aan de bak komen in Barcelona met alles wat daar al rondloopt.
Vind ik leuk
popiejopie +2960
donderdag 13 december 2018 om 11:49
Toch apart dat juist de spelers allemaal met hem weglopen en het tegenovergestelde zeggen.
Vind ik leuk
Corse996 +1660
donderdag 13 december 2018 om 08:47
Pijnlijk voor de achterban, de dikke pizzabakker mocht zich nooit meer vertonen in de Arena volgens de meeste Ajacieden vorig jaar. En straks is het een held als die de Ligt voor 80 wegbrengt. Ach ja, voetballerij, het blijft leuk.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10643
donderdag 13 december 2018 om 08:48
De Ligt is klaar voor de grote stap! Bij Frenkie begin ik iets te twijfelen!?
Vind ik leuk
rakelings +69
donderdag 13 december 2018 om 09:21
Beste VP, de eerste zin mag gecorrigeerd worden
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:47
als freek de jonge en mathijs light naar spaanse,franse en engelse club gaat word het 100% bankzitter dan in duitse competitie
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:28
Leo Joostink, Nu jij de toekomst lijkt te kunnen voorspellen,tijd om een staatslot te kopen,altijd prijs
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 09:02
je weet hoe spaanse voetbal is.maar ze haatlt het niet en word ook bankzitter.jij ziet toch veel nederlanders niet haalt
Vind ik leuk
Emnu +7075
donderdag 13 december 2018 om 13:32
Heb geen idee over wie je het hebt.

Misschien kan je je pogingen tot humor staken en het over voetbal gaan hebben.
Dank.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:33]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:12
Eigenlijk moeten de Jong en de Ligt nog een jaar blijven.probleem is gewoon de Eredivisie waar die jongens stil staan.
Vind ik leuk
Nr14always +4060
donderdag 13 december 2018 om 16:08
Beiden, De Ligt en de Jong doen verstandig om nog minimaal 1 seizoen te blijven weldra is de PL door Brexit finito, PSG aan de ketting bij Uefa en ook een competitie van niks plus de politieke instabiliteit in Frankrijk die ook in Spanje en Italië dreigt rest de vraag of er dadelijk nog een financieel gat is tussen Ajax en de rest, de missie die rest voor de clubs en knvb is het upgraden van de competitie de aankomende economisie malaise zal duidelijk maken dat hier en Duitsland enigzins stabiel blijven en vergeet de rest.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws