Onana moet nu gewoon in het lijstje van beste vijf, zes keepers van Europa

"Onana moet nu gewoon in het lijstje van beste vijf, zes keepers van Europa"

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 07:30do 13-12-2018 om 07:30

André Onana mag zich na zijn uitmuntende prestatie tegen Bayern München meten met de beste keepers ter wereld. De Kameroener hield Ajax met enkele gewelde reddingen in de wedstrijd.

"Niet normaal. Die moet nu gewoon in het lijstje van beste vijf, zes keepers van Europa. Als je ziet wat hij eruit ranselt. Dat is niet voor het eerst. Dat was ook al tegen Benfica in Portugal", zegt commentator Michiel Teeling bij Voetbalpraat op FOX Sports.

Jan-Joost van Gangelen vraagt Teeling of hij Onana daarmee in een rijtje met Hugo Lloris, Jan Oblak en Marc-André Ter Stegen plaatst. "Ik denk dat hij dat niveau wel benadert." Ook Kees Kwakman is onder de indruk. "Ik denk ook dat hij dat niveau nu benadert, maar zij spelen natuurlijk al ietsje langer in de wereldtop", zegt de oud-speler van onder meer FC Volendam en FC Groningen.

Het valt Kwakman op hoe rustig Onana blijft. "In de eerste helft kwam Gnabry twee keer door. Je ziet heel veel keepers snel uit hun doel lopen, waardoor ze de speler mogelijkheid geven om hem heen te gaan, onder hem door te spelen of een stiftje te geven. Onana blijft heel vaak net voor zijn lijn staan, waardoor de speler een keuze moet maken. Dat vind ik prachtig om te zien. Hij raakt niet in paniek."

"Dat doen topkeepers. Dat is ook een van de handelsmerken van Neuer", besluit Teeling.

Poll

Behoort Onana al tot de beste keepers ter wereld?

(1642 stemmen)

Plaats een reactie

Morris +23902
donderdag 13 december 2018 om 07:37
Ho daar gaan we weer. 1 briljante wedstrijd en hij is meteen de beste.
Zelfs Kees blijft geen nuchtere paling meer
Vind ik leuk
Come on Utreg +29826
donderdag 13 december 2018 om 07:42
Precies. Onana is een groot keeperstalent. Absoluut! Alleen de bovengenoemde keepers behoren al jaren tot de wereldtop. Hij heeft zeker de potentie om wereldtop te worden.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6208
donderdag 13 december 2018 om 07:49
Precies, een keer maanden geleden werd hij nog jong en wild genoemd :)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 07:51
Indd gaat ie weer. Ja geweldige reddingen maar nu nog constant op top niveau laten zien! Kijk dat ie nog lekker bij Ajax speelt is prima maar hij gaat helaas ook weg als hij dit volhoudt. Ernaast hij zat ook gewoon nog even een keer goed mis dus in die top zit ie zeker nog niet.
Vind ik leuk
dhrwobo +44320
donderdag 13 december 2018 om 07:58
Precies Morris. Fijn dat een Ajacied t zegt. Hij keepte goed, maar typisch dat hij nu al de hemel in geprezen wordt.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15304
donderdag 13 december 2018 om 08:02
Precies, laten we ook vooral idiote momenten tegen Benfica niet vergeten waardoor die goal van hun valt. Ik vind Onana een prima keeper met soms hele rare momenten, maar ik vind hem nog niet één van de top 5 keepers in Europa.
Vind ik leuk
Bontscoach +469
donderdag 13 december 2018 om 09:45
Haha. Ja, vooral die redding met zijn neus, dat was echt goed gedaan. :)

Best een aardige keeper, maar maakt ook nog veel fouten.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:51
Hahah. Ja, waarschijnlijk heb je die tegendraadse kopbal van Lewandowski waarbij Onana al de andere kant op dook en hem uit reflex toch nog wist te hebben voor 't gemak even verdrongen om negatief te kunnen zijn.
Vind ik leuk
Garinsha +5097
donderdag 13 december 2018 om 09:59
1 briljante wedstrijd? Deze man keept al goed sinds cillissen weg is. Er zaten tuurlijk wat fouten bij in sommige wedstrijden maar overall keept hij elke wedstrijd een 7.5 en hij word alleen maar beter en dat was gister duidelijk te zien dus niet zeggen "Na 1 briljante wedstrijd"
Vind ik leuk
Morris +23902
donderdag 13 december 2018 om 10:01
Goed is niet briljant.

Je haalt dit door elkaar
Vind ik leuk
Garinsha +5097
donderdag 13 december 2018 om 10:04
Waar zie jij mij dat zeggen dan ik haal helemaal niets door elkaar.

Hij heeft genoeg briljante wedstrijden gespeeld.. en overall goede wedstrijden.

Vind ik leuk
Morris +23902
donderdag 13 december 2018 om 10:08
Hmm lees je tekst even door.
Vind ik leuk
Garinsha +5097
donderdag 13 december 2018 om 10:09
Toch nog iets zoeken he.

Je bent wil je graag gelijk hebben..

Kindjes hier op vp.
Vind ik leuk
Morris +23902
donderdag 13 december 2018 om 10:49
Lastig hè om te verdragen dat ik een andere mening heb.
Vind ik leuk
Mirkoff! +690
donderdag 13 december 2018 om 11:18
Duimpje Morris, het is de laatste tijd niet meer normaal hoe spelers de hemel in geprezen worden na een wedstrijd.
Vind ik leuk
aartstyle +1789
donderdag 13 december 2018 om 07:40
Op de lijn echt top. Maar ik vind hem bij voorzetten toch een stuk minder. Dus nee, niet in de top 5 wat mij betreft.
Vind ik leuk
Jajem +549
donderdag 13 december 2018 om 07:40
Niet te stoppen.
Vind ik leuk
Mr bien +7100
donderdag 13 december 2018 om 07:43
Goede keeper maar heeft elke wedstrijd wel een hachelijk moment.
Gisteren ook 1 keer.
Had geluk dat er gefloten werd voor een overtreding
Vind ik leuk
Molletje +2704
donderdag 13 december 2018 om 08:24
Volgens mij schrok hij juist van die botsing en hield hij daardoor in, zag er daardoor wel kolderiek uit.

Vind ik leuk
Seizoenkaart +11990
donderdag 13 december 2018 om 07:46
Het op hypen is weer begonnen 😴😴😧
Vind ik leuk
Lucky Kes +7308
donderdag 13 december 2018 om 07:49
Nooit weggeweest ;-)
Vind ik leuk
Lucky Kes +7308
donderdag 13 december 2018 om 07:47
Ach één redding kwam op zijn conto maar was puur geluk dat de bal op zijn hoofd terugkaatste.
Hij wist niet eens wat er gebeurd was.
Toch werd het als een wereldredding gezien.
Tja wat moet je ook als (ajax) media hè?
Onze god Frenkie was zo slecht, liever geen Frenkie topic dit keer.
Dan maar weer een ajax held zoeken.
Jaaaaaa Onanaaaaa
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 07:48]
Vind ik leuk
Marco S +6600
donderdag 13 december 2018 om 07:48
Onana was gisteren echt fabelachtig goed
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 07:50
Oneens! Neuer, Oblak, De Gea, Courtois, Navas, Ter Stegen etc zijn echt nog wel beter!

Niet meteen zo hypen. Onana doet ook soms domme dingen.
Vind ik leuk
1313 +8804
donderdag 13 december 2018 om 07:55
Komop dat doen zoveel keepers. Onana laat nu echt al een tijd zien dat hij erbij hoort. Heb je De Gea niet zien grabbelen afgelopen weekend??
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 07:58
Ja maar kom op die spelen al jaren lang in de beste competities ter wereld. Dit is pas de eerste keer CL voor Onana... Niet allemaal een beetje vroeg?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 07:59]
Vind ik leuk
1313 +8804
donderdag 13 december 2018 om 08:03
Daar heb je dan wel gelijk in ja. Die jongen moet een stap gaan maken en dan kun je het goed beoordelen, Tottenham of Arsenal zou niet verkeerd zijn voor hem.

Zie hem zichzelf daar wel de basis keepen. En natuurlijk mooie ploegen om je in de kijker te spelen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:59
Zou idd een prima keeper zijn voor Spurs. Ik vind Lloris namelijk niet veel. Maar als hij naar Spurs gaat is Lloris nog wel eerste keeper. Maar dan kan hij zich bewijzen in al die beker westrijden in Engeland. Als hij daar goed presteerd komt de CL er ook bij en vervolgens alles.
Vind ik leuk
1313 +8804
donderdag 13 december 2018 om 12:20
Ja daarom, als hij zich zo door blijft ontwikkelen zie ik hem wel de nummer 1 worden bij de Spurs. Ben inderdaad ook niet gecharmeert van lloris, Maarja blijft gissen allemaal vooralsnog.
Vind ik leuk
Romarioo +766
donderdag 13 december 2018 om 07:57
🤣🤣🤣🤣🤣🤣Wtf moet hij 250 milj nu opeens kosten, de reddingen die hij deed had hij zelf niet eens door, 0-1/2-3 die ballen had hij moeten pakken
Vind ik leuk
Hyena +30509
donderdag 13 december 2018 om 08:04
Heerlijk weer al die afgunst uit Rotterdam en Eindhoven.

Ajax heeft alleen al tegen Bayern evenveel punten gescoord als PSV de gehele groepsfase heeft gedaan. Maar het lag uiteraard enkel en alleen aan de loting. Ook in de poule van PSV had Ajax minimaal 6 punten gepakt, PSV heeft zich teveel kinderlijk laten aftroeven.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:10
Edit VP : Reactie verwijderd.
Wauw Vp lekker objectief bezig laat weer zien dat alles bij jullie om Ajax draait Bravo vp
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:25]
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1156
donderdag 13 december 2018 om 09:09
Tagliafico heeft evenvaak gescoord als Luuk, is onze linksback nou zo goed of jullie spits nou zo slecht?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:23
Onze spits is topscorer in de competitie en heeft even veel goals als Huntelaar en Dolberg bij elkaar is onze spits nou zo goed of zijn jullie spitsen nou zo verschrikkelijk slecht ?
Vind ik leuk
Gyrosregime +2786
donderdag 13 december 2018 om 08:11
Haha dit slimme Ajax pakt ook werkelijk iedere mogelijkheid aan om hun spelers op te hemelen... Goede keeper, maar zeker niet bij de beste 5..
Vind ik leuk
SanKev +1072
donderdag 13 december 2018 om 08:14
Hé een zwaluw! *Trekt zwembroek aan*
Vind ik leuk
Lucky Kes +7308
donderdag 13 december 2018 om 09:29
s Winters ga ik liever schaatsen.
Hebben ze daar geen vogel voor?
:O)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 08:18
Opportunisme ten top. Een aantal weken geleden las ik andere verhalen. Typisch Nederlands weer
Vind ik leuk
Pds010 +1398
donderdag 13 december 2018 om 08:19
Man man man.. lekker omhoog hypen die clown..
De foutjes tegen benfica zeker al weer vergeten?

Onanananana behoort tot de categorie talent volle keepers.
Deze jongen zit nog niet tussen de mannen de Gea, Neuer, Ederson, Courtois, Oblak en ga zo maar door.
Vind ik leuk
Smithsonian +43420
donderdag 13 december 2018 om 08:57
Nee, zeker niet.

Top 20 wel.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:02
Nu nog een toptrainer
Vind ik leuk
Lucky Kes +7308
donderdag 13 december 2018 om 09:30
Ten Hag?

Kan wel een elftal top maken, zie Ajax in zijn geheel, maar was bij Twente al een beperkte voetballer, dus denk ik niet dat hij Onana beter kan maken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:31]
Vind ik leuk
Summit +915
donderdag 13 december 2018 om 09:43
Of je een goede speler was heeft niks te maken met een goede trainer zijn. Zie gio, cocu en frank de boer. Allemaal fantastische voetballers, maar weinig spelers die echt heel veel beter worden
Vind ik leuk
Lucky Kes +7308
donderdag 13 december 2018 om 10:37
Lees even mijn bericht goed.
Is sarcastisch naar Rob Sundert Van toe gericht.
Hij vraagt om een toptrainer voor Onana.

Ik zeg juist dat Ten Hag een toptrainer is voor een elftal, het geheel.
Zie de prestaties van Ajax tot nu toe.
Maar omdat hij "beperkt" was als voetballer (vervanger voor van Halst die van Twente naar Ajax vertrok), hij Onana niet indivudueel beter kan maken.
Vind ik leuk
Rik103 +1
donderdag 13 december 2018 om 10:11
Dus als onana zo goed is, is hij bijna zo goed als, ter stegen, allison, neuer, lloris, oblak, ederson, de gea..... Is dus zeker niet. Na 1 goede wedstrijd is hij helemaal geweldig maar heb je zijn wedstrijden tegen bijv psv en benfica gezien. Echt heel slecht, waarom krijgt zoet dan geen lof voor zijn spel tegen tottenham?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:22
Onana is een goede keeper, maar bij de top 5 van de wereld? Echt niet, degene die dat beweert heeft totaal geen verstand van voetbal
Vind ik leuk
TNG +47
donderdag 13 december 2018 om 10:31
Van gangelen laat Lloris er aub buiten als het over topkeepers gaat
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:55
Zou liever Onana dan Lloris op de goal hebben. Lloris wordt steeds meer een grabbelaar. Voor Neuer geldt hetzelfde.

Zijn toch de verdienste van het behalen van de finale Europa League. In Nederland heeft hij meestal vrij weinig te doen en daar heeft ie echt stappen gemaakt.

Ik las ergens dat ze hem zouden moeten ruilen voor Cilissen maar als die Ter Stegen niet uit de basis kan spelen heeft Ajax gewoon de best mogelijke speler voor de keeperspositie.

Met die griek had je gisteren gewoon met 3-5 op je souvlaki gekregen
Vind ik leuk
pietprecies +11863
donderdag 13 december 2018 om 11:01
Het is lastig te vergelijken want geen van die keepers zijn het zelfde en spelen ook in andere competities.

Ik vind Onana wel echt gegroeid, doet nauwelijks rare dingen en echt heel erg atletisch, hoe hij gisteren ook weer Lewa tot wanhoop dreef.

Je kan in elk geval stellen dat Onana in de CL makkelijk overeind blijft en meer nog, dat is wel het niveau waar je hem op kan beoordelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws