Onana moet nu gewoon in het lijstje van beste vijf, zes keepers van Europa

    "Onana moet nu gewoon in het lijstje van beste vijf, zes keepers van Europa"

    Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 07:30do 13-12-2018 om 07:30

    André Onana mag zich na zijn uitmuntende prestatie tegen Bayern München meten met de beste keepers ter wereld. De Kameroener hield Ajax met enkele gewelde reddingen in de wedstrijd.

    "Niet normaal. Die moet nu gewoon in het lijstje van beste vijf, zes keepers van Europa. Als je ziet wat hij eruit ranselt. Dat is niet voor het eerst. Dat was ook al tegen Benfica in Portugal", zegt commentator Michiel Teeling bij Voetbalpraat op FOX Sports.

    Jan-Joost van Gangelen vraagt Teeling of hij Onana daarmee in een rijtje met Hugo Lloris, Jan Oblak en Marc-André Ter Stegen plaatst. "Ik denk dat hij dat niveau wel benadert." Ook Kees Kwakman is onder de indruk. "Ik denk ook dat hij dat niveau nu benadert, maar zij spelen natuurlijk al ietsje langer in de wereldtop", zegt de oud-speler van onder meer FC Volendam en FC Groningen.

    Het valt Kwakman op hoe rustig Onana blijft. "In de eerste helft kwam Gnabry twee keer door. Je ziet heel veel keepers snel uit hun doel lopen, waardoor ze de speler mogelijkheid geven om hem heen te gaan, onder hem door te spelen of een stiftje te geven. Onana blijft heel vaak net voor zijn lijn staan, waardoor de speler een keuze moet maken. Dat vind ik prachtig om te zien. Hij raakt niet in paniek."

    "Dat doen topkeepers. Dat is ook een van de handelsmerken van Neuer", besluit Teeling.

    Poll

    Behoort Onana al tot de beste keepers ter wereld?

    (1641 stemmen)

    Plaats een reactie

    Morris +23237
    donderdag 13 december 2018 om 07:37
    Ho daar gaan we weer. 1 briljante wedstrijd en hij is meteen de beste.
    Zelfs Kees blijft geen nuchtere paling meer
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:40
    Bij 2-1 ... ging Bayern weer een paar minuten echt voetballen.
    Vind ik leuk
    Thecount +579
    donderdag 13 december 2018 om 08:05
    Ajax bij 2-3 Wimpie ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:12
    En toch hielp dat niet. Bayern is niet gek.
    Vind ik leuk
    Thecount +579
    donderdag 13 december 2018 om 08:14
    Bayern heeft het ook niet geholpen toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:17
    3-3 was genoeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:17
    Dit Bayern heeft gewoon 2 wedstrijden alles maar dan ook alles gegeven tegen Ajax. Ajax is gewoon gelijkwaardig.
    Vind ik leuk
    plein19 +2508
    donderdag 13 december 2018 om 09:15
    Ik vind de fouten van Nico en Frenkie eigenlijk niet echt afgedwongen. Dat waren dure punten. Al was de 3-3 en cadeautje in buitenspel.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:20
    Zo ontzettend knap dat Ajax gewoon vol op de aanval speelde en Bayern bij de strot pakte, en ja dan kun je tegen een counter oplopen maar Ajax maakte de wedstrijd.Bayern liet gisteren zien dat het wel degelijk bij de Europese top behoort. Ajax is sowieso Europese Sub-top. PSV zit daar weer net onder, zo liggen de kaarten.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:23
    Als Bayern bij de EU top hoorde, op dit moment, dan moet je toch van een subtopper kunnen winnen?

    Bayern deed het te rustig aan na de 0-1. Helemaal aan het begin van de 2e helft.
    Alleen maar rondtikken.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:32
    Nee hoor in de 2e helft, zeker aan het begin tot de goal had Ajax bijna alleen maar de bal.

    Maar ik hoor het al, afgunst druipt er vanaf.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:01
    Omdat Bayern dus slap begon, ze dachten dat het wel goed was zo.

    Ik bekijk het misschien te negatief, maar alle Ajacieden te positief.
    Vind ik leuk
    abraksas +1643
    donderdag 13 december 2018 om 09:22
    Ik weet niet hoor. Ik denk dat Bayern wel op hun hoede was, zeker na met veel geluk thuis een remise eruit te slepen ga je niet denken dat het wel goed is zo. Zou erg dom zijn iig.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:47
    Het is gewoon lastig voor je objectief te kijken naar wat voor voetbal er gisteren op de mat is gelegd.

    Bayern begon slap omdat Ajax met een hoge pressing speelde en met ze alle aan de afspraken hielden.

    Ongeslagen de volledige champions league campagne hé. En als je dan 12 wedstrijden speelt in die campagne loop je ook een keertje ergens tegen geluk op, dat is statistisch gezien onvermijdelijk.

    De reden dat Bayern een topploeg is is dat ze op elk moment, ook al zitten ze niet goed in een wedstrijd, of ze steken in mindere vorm, de wedstrijd kunnen beslissen op individuele kwaliteit.

    Daarnaast steken ze op dit moment in betere vorm dan de uitwedstrijd twee drie maanden terug, vindt je ook niet?

    Vind ik leuk
    Bontscoach +414
    donderdag 13 december 2018 om 09:47
    Ik ben het met je eens. Na de 0-1 was de buit binnen voor Bayern en ging met in de tweede versnelling met 10 man rond de 16 hangen.

    Toen het er echt even om ging, zag je dat ze Ajax vrij eenvoudig voorbij speelden. En dat voor een team dat verre van in topvorm is.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:57
    Ik denk dat jij het jaloers bekijkt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 11:57]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 13:29
    @Hup Wim Jansen nou ik ben een van de Ajacieden en ik ben heel eerlijk in de wedstrijd van woensdag zo als Frenkie en meeder Ajax speler al zeiden en daar ben ik met hun mee eens de eerste helft was niet echt goed spel en waren ze niet zo sterk maar in de 2de helft was Ajax echt wel de beter team dan Bayern hoor en dat zeide vele Ajax spelers zelf ook de tweede helft was Ajax gewoon beter en hebben ze meer laten zien dan in de eerste helft dat is gewoon een feit en dat zei zelf de trainer ook dat ze de tweede helft de beter team waren dan Bayern
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 19:35
    Ik bedoel te zeggen :
    Ligt dat dan aan Ajax of aan Bayern?

    Bayern wilde de 45 minuten lekker rustig uitspelen.

    Dat bedoel ik te zeggen.

    En pas toen het 2-1 werd, werden ze weer wakker.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 19:35]
    Vind ik leuk
    2cents +57488
    donderdag 13 december 2018 om 09:21
    Bayern leunde misschien wat achterover begin tweede helft, Wim, maar rondtikken was er niet bij. Ajax had constant de bal en als ze die verloren hadden ze hem binnen no time weer terug.
    Vind ik leuk
    abraksas +1643
    donderdag 13 december 2018 om 09:25
    Ajax had zelfs het meeste balbezit. En in de Bundesliga heeft Bayern altijd het meeste balbezit dus het is niet normaal voor Bayern om de bal niet te hebben.
    Vind ik leuk
    2cents +57488
    donderdag 13 december 2018 om 09:34
    Zat vannacht na thuiskomst de uitzending nog even terug te kijken. Noemde Ten Hag Bayern volgens Van Der Gijp een counterploeg waar Van Der Gijp om moest lachen.

    Kijkend naar deze wedstrijd klopte het echter perfect.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:00
    Van der gijp begint steeds minder leuk te worden. In het verleden kon ik nog wel om hem lachen, maar nu wilt hij mensen kwetsen en dat gaat te ver. Niet alleen nu hoor, maar ik kijk altijd VI en daar is het ook zo. Kijk, iemand een beetje dollen dat kan, maar hij probeert echt te kwetsen. Wat me wel opvalt is, dat zodra advocaat naast hem zit, hij gelijk wat tammer is. Die kleine generaal kan hij gewoon verbaal niet aan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 08:38
    Het 1e kwartier van de 2e helft, nog niet zo hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 18:09
    Druiven nog steeds zuur, Wimpie?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 08:39
    Al sinds ik geboren ben.

    Kun jij geen nieuwe kweken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 09:53
    Voor mij waren de druiven woensdag zoet, Wimpie…..
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 21:22
    Bayern werd gewoon bij vlagen compleet overlopen. En Ajax legt daardoor veel risico in zijn spel. Maar ja met Onana op doel kun je die gok wel nemen. Wat een geweldenaar.
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    donderdag 13 december 2018 om 14:27
    Weet niet wat PSV hier mee te maken heeft maar die staan boven Ajax en hebben Ajax een pak slaag gegeven: dat zijn echt feiten....
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 21:20
    Een pak slaag! 🤣🤣🤣 dat was in het begin van het seizoen toen Ajax nog zoekende was naar de juiste formatie. Ajax is nu duidelijk beter dan PSV.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 13:40
    @Echt de feiten zijn dat toen Ajax nog zoekend was en dat ze nu verder zijn dan PSV en dat ze nu beter zijn dan toen ze tegen jullie hebben gespeeld en 'n pak slag is over dreven 'n 3-0 is in mijn ogen echt geen pak slaag een pak slaag is als met 'n 5 a 6 nul wint dat is 'n pak slaag en niet met 'n nultje of 3 wint
    Vind ik leuk
    markie +1728
    donderdag 13 december 2018 om 09:05
    Ahhh, slapeloze nacht gehad, en nog steeds teleurgesteld
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +28342
    donderdag 13 december 2018 om 07:42
    Precies. Onana is een groot keeperstalent. Absoluut! Alleen de bovengenoemde keepers behoren al jaren tot de wereldtop. Hij heeft zeker de potentie om wereldtop te worden.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5719
    donderdag 13 december 2018 om 07:49
    Precies, een keer maanden geleden werd hij nog jong en wild genoemd :)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:14
    Dat heeft hij nog steeds wel. Nu ook weer ... een paar hoge ballen, stompt hij zo naar de tegenstander toe.
    Stomp ze naar de zijlijn. Les 1.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:33
    Nee, les 1 is toch wel altijd dat de bal er nooit in de korte hoek in mag.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:36
    Les 1, qua stompen.

    Die vliegende keep van Bayern, heeft het ook niet helemaal meer. Rare acties soms.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:55
    Neuer is wel eens beter geweest ja. Al vind ik dat onana wel vaak kiest voor de juiste momenten om een bal te stompen. Maar goed, dan idd liever naar de zijkant
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:51
    Indd gaat ie weer. Ja geweldige reddingen maar nu nog constant op top niveau laten zien! Kijk dat ie nog lekker bij Ajax speelt is prima maar hij gaat helaas ook weg als hij dit volhoudt. Ernaast hij zat ook gewoon nog even een keer goed mis dus in die top zit ie zeker nog niet.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35088
    donderdag 13 december 2018 om 07:58
    Precies Morris. Fijn dat een Ajacied t zegt. Hij keepte goed, maar typisch dat hij nu al de hemel in geprezen wordt.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +14278
    donderdag 13 december 2018 om 08:02
    Precies, laten we ook vooral idiote momenten tegen Benfica niet vergeten waardoor die goal van hun valt. Ik vind Onana een prima keeper met soms hele rare momenten, maar ik vind hem nog niet één van de top 5 keepers in Europa.
    Vind ik leuk
    Bontscoach +414
    donderdag 13 december 2018 om 09:45
    Haha. Ja, vooral die redding met zijn neus, dat was echt goed gedaan. :)

    Best een aardige keeper, maar maakt ook nog veel fouten.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:51
    Hahah. Ja, waarschijnlijk heb je die tegendraadse kopbal van Lewandowski waarbij Onana al de andere kant op dook en hem uit reflex toch nog wist te hebben voor 't gemak even verdrongen om negatief te kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4810
    donderdag 13 december 2018 om 09:59
    1 briljante wedstrijd? Deze man keept al goed sinds cillissen weg is. Er zaten tuurlijk wat fouten bij in sommige wedstrijden maar overall keept hij elke wedstrijd een 7.5 en hij word alleen maar beter en dat was gister duidelijk te zien dus niet zeggen "Na 1 briljante wedstrijd"
    Vind ik leuk
    Morris +23237
    donderdag 13 december 2018 om 10:01
    Goed is niet briljant.

    Je haalt dit door elkaar
    Vind ik leuk
    Garinsha +4810
    donderdag 13 december 2018 om 10:04
    Waar zie jij mij dat zeggen dan ik haal helemaal niets door elkaar.

    Hij heeft genoeg briljante wedstrijden gespeeld.. en overall goede wedstrijden.

    Vind ik leuk
    Morris +23237
    donderdag 13 december 2018 om 10:08
    Hmm lees je tekst even door.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4810
    donderdag 13 december 2018 om 10:09
    Toch nog iets zoeken he.

    Je bent wil je graag gelijk hebben..

    Kindjes hier op vp.
    Vind ik leuk
    Morris +23237
    donderdag 13 december 2018 om 10:49
    Lastig hè om te verdragen dat ik een andere mening heb.
    Vind ik leuk
    Mirkoff! +482
    donderdag 13 december 2018 om 11:18
    Duimpje Morris, het is de laatste tijd niet meer normaal hoe spelers de hemel in geprezen worden na een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:37
    De Ajaxmedia is weer eens blij met zo'n geluksvogel.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11607
    donderdag 13 december 2018 om 08:12
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:16
    Voor een 2e plek, wat al een 2e plek was.
    Bayern kwam alleen maar om 1e te blijven.
    Je wordt er zo moe van.
    Vind ik leuk
    markie +1728
    donderdag 13 december 2018 om 09:06
    Je moet moe van jezelf worden stumper
    Vind ik leuk
    Summit +671
    donderdag 13 december 2018 om 09:37
    Ach wim, Ajax heeft al een tijdje een abbonement op de 2e plaats. En dat terwijl ze wel het aantrekkelijkste voetbal laten zien
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:16
    Wat zou je leven zijn zonder Ajax he?
    Vind ik leuk
    aartstyle +1760
    donderdag 13 december 2018 om 07:40
    Op de lijn echt top. Maar ik vind hem bij voorzetten toch een stuk minder. Dus nee, niet in de top 5 wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    Jajem +498
    donderdag 13 december 2018 om 07:40
    Niet te stoppen.
    Vind ik leuk
    Mr bien +4420
    donderdag 13 december 2018 om 07:43
    Goede keeper maar heeft elke wedstrijd wel een hachelijk moment.
    Gisteren ook 1 keer.
    Had geluk dat er gefloten werd voor een overtreding
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    donderdag 13 december 2018 om 08:24
    Volgens mij schrok hij juist van die botsing en hield hij daardoor in, zag er daardoor wel kolderiek uit.

    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10742
    donderdag 13 december 2018 om 07:46
    Het op hypen is weer begonnen 😴😴😧
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    donderdag 13 december 2018 om 07:49
    Nooit weggeweest ;-)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    donderdag 13 december 2018 om 07:47
    Ach één redding kwam op zijn conto maar was puur geluk dat de bal op zijn hoofd terugkaatste.
    Hij wist niet eens wat er gebeurd was.
    Toch werd het als een wereldredding gezien.
    Tja wat moet je ook als (ajax) media hè?
    Onze god Frenkie was zo slecht, liever geen Frenkie topic dit keer.
    Dan maar weer een ajax held zoeken.
    Jaaaaaa Onanaaaaa
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 07:48]
    Vind ik leuk
    Marco S +6533
    donderdag 13 december 2018 om 07:48
    Onana was gisteren echt fabelachtig goed
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:50
    Oneens! Neuer, Oblak, De Gea, Courtois, Navas, Ter Stegen etc zijn echt nog wel beter!

    Niet meteen zo hypen. Onana doet ook soms domme dingen.
    Vind ik leuk
    1313 +2734
    donderdag 13 december 2018 om 07:55
    Komop dat doen zoveel keepers. Onana laat nu echt al een tijd zien dat hij erbij hoort. Heb je De Gea niet zien grabbelen afgelopen weekend??
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 07:58
    Ja maar kom op die spelen al jaren lang in de beste competities ter wereld. Dit is pas de eerste keer CL voor Onana... Niet allemaal een beetje vroeg?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 07:59]
    Vind ik leuk
    1313 +2734
    donderdag 13 december 2018 om 08:03
    Daar heb je dan wel gelijk in ja. Die jongen moet een stap gaan maken en dan kun je het goed beoordelen, Tottenham of Arsenal zou niet verkeerd zijn voor hem.

    Zie hem zichzelf daar wel de basis keepen. En natuurlijk mooie ploegen om je in de kijker te spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:59
    Zou idd een prima keeper zijn voor Spurs. Ik vind Lloris namelijk niet veel. Maar als hij naar Spurs gaat is Lloris nog wel eerste keeper. Maar dan kan hij zich bewijzen in al die beker westrijden in Engeland. Als hij daar goed presteerd komt de CL er ook bij en vervolgens alles.
    Vind ik leuk
    1313 +2734
    donderdag 13 december 2018 om 12:20
    Ja daarom, als hij zich zo door blijft ontwikkelen zie ik hem wel de nummer 1 worden bij de Spurs. Ben inderdaad ook niet gecharmeert van lloris, Maarja blijft gissen allemaal vooralsnog.
    Vind ik leuk
    Romarioo +467
    donderdag 13 december 2018 om 07:57
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣Wtf moet hij 250 milj nu opeens kosten, de reddingen die hij deed had hij zelf niet eens door, 0-1/2-3 die ballen had hij moeten pakken
    Vind ik leuk
    Hyena +30208
    donderdag 13 december 2018 om 08:04
    Heerlijk weer al die afgunst uit Rotterdam en Eindhoven.

    Ajax heeft alleen al tegen Bayern evenveel punten gescoord als PSV de gehele groepsfase heeft gedaan. Maar het lag uiteraard enkel en alleen aan de loting. Ook in de poule van PSV had Ajax minimaal 6 punten gepakt, PSV heeft zich teveel kinderlijk laten aftroeven.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:10
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    Wauw Vp lekker objectief bezig laat weer zien dat alles bij jullie om Ajax draait Bravo vp
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    #SchaalNr34 +1011
    donderdag 13 december 2018 om 09:09
    Tagliafico heeft evenvaak gescoord als Luuk, is onze linksback nou zo goed of jullie spits nou zo slecht?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:23
    Onze spits is topscorer in de competitie en heeft even veel goals als Huntelaar en Dolberg bij elkaar is onze spits nou zo goed of zijn jullie spitsen nou zo verschrikkelijk slecht ?
    Vind ik leuk
    alaaf +1901
    donderdag 13 december 2018 om 08:09
    Leuke lijnkeeper, maar je doet je ogen dicht wanneer hij uit moet komen. Middelmaat
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    donderdag 13 december 2018 om 09:40
    Hij komt net terug na een zware blessure van wel 2 a 3 dagen. Voor de laatste wedstrijd was hij al niet fit want hij is zelfs een half uur voor die wedstrijd toen ook al verzorgd.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2536
    donderdag 13 december 2018 om 08:11
    Haha dit slimme Ajax pakt ook werkelijk iedere mogelijkheid aan om hun spelers op te hemelen... Goede keeper, maar zeker niet bij de beste 5..
    Vind ik leuk
    SanKev +914
    donderdag 13 december 2018 om 08:14
    Hé een zwaluw! *Trekt zwembroek aan*
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    donderdag 13 december 2018 om 09:29
    s Winters ga ik liever schaatsen.
    Hebben ze daar geen vogel voor?
    :O)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:18
    Opportunisme ten top. Een aantal weken geleden las ik andere verhalen. Typisch Nederlands weer
    Vind ik leuk
    Pds010 +1310
    donderdag 13 december 2018 om 08:19
    Man man man.. lekker omhoog hypen die clown..
    De foutjes tegen benfica zeker al weer vergeten?

    Onanananana behoort tot de categorie talent volle keepers.
    Deze jongen zit nog niet tussen de mannen de Gea, Neuer, Ederson, Courtois, Oblak en ga zo maar door.
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    donderdag 13 december 2018 om 08:27
    Prachtige kerel. er staat echt iemand in het doel. Als het hem lukt zijn creatieve capriolen in te perken behoort hij inderdaad tot de 5 beste van Europa.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    Summit +671
    donderdag 13 december 2018 om 09:41
    Kan gaan behoren tot top 5 van europa. Zoals je al zegt, hij heeft nog wat verbeterpuntjes
    Vind ik leuk
    Rik103 +1
    donderdag 13 december 2018 om 12:09
    Tot de 5 besten, ik ga nu meer dan 5 keepers opnoemen die beter zijn: De gea, Courtois, Oblak, Neuer, Allison, Ter Stegen, Ederson, Lloris. Szcesny, Buffon zijn er al 10 moet ik doorgaan?
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    donderdag 13 december 2018 om 12:11
    Hij heeft specifieke kwaliteiten. aar hij moet nog wat aan zijn minpuntjes werken. Dan behoort hij bij de 5 beste!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37444
    donderdag 13 december 2018 om 08:57
    Nee, zeker niet.

    Top 20 wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:02
    Nu nog een toptrainer
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    donderdag 13 december 2018 om 09:30
    Ten Hag?

    Kan wel een elftal top maken, zie Ajax in zijn geheel, maar was bij Twente al een beperkte voetballer, dus denk ik niet dat hij Onana beter kan maken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:31]
    Vind ik leuk
    Summit +671
    donderdag 13 december 2018 om 09:43
    Of je een goede speler was heeft niks te maken met een goede trainer zijn. Zie gio, cocu en frank de boer. Allemaal fantastische voetballers, maar weinig spelers die echt heel veel beter worden
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    donderdag 13 december 2018 om 10:37
    Lees even mijn bericht goed.
    Is sarcastisch naar Rob Sundert Van toe gericht.
    Hij vraagt om een toptrainer voor Onana.

    Ik zeg juist dat Ten Hag een toptrainer is voor een elftal, het geheel.
    Zie de prestaties van Ajax tot nu toe.
    Maar omdat hij "beperkt" was als voetballer (vervanger voor van Halst die van Twente naar Ajax vertrok), hij Onana niet indivudueel beter kan maken.
    Vind ik leuk
    Rik103 +1
    donderdag 13 december 2018 om 10:11
    Dus als onana zo goed is, is hij bijna zo goed als, ter stegen, allison, neuer, lloris, oblak, ederson, de gea..... Is dus zeker niet. Na 1 goede wedstrijd is hij helemaal geweldig maar heb je zijn wedstrijden tegen bijv psv en benfica gezien. Echt heel slecht, waarom krijgt zoet dan geen lof voor zijn spel tegen tottenham?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:22
    Onana is een goede keeper, maar bij de top 5 van de wereld? Echt niet, degene die dat beweert heeft totaal geen verstand van voetbal
    Vind ik leuk
    TNG +33
    donderdag 13 december 2018 om 10:31
    Van gangelen laat Lloris er aub buiten als het over topkeepers gaat
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:55
    Zou liever Onana dan Lloris op de goal hebben. Lloris wordt steeds meer een grabbelaar. Voor Neuer geldt hetzelfde.

    Zijn toch de verdienste van het behalen van de finale Europa League. In Nederland heeft hij meestal vrij weinig te doen en daar heeft ie echt stappen gemaakt.

    Ik las ergens dat ze hem zouden moeten ruilen voor Cilissen maar als die Ter Stegen niet uit de basis kan spelen heeft Ajax gewoon de best mogelijke speler voor de keeperspositie.

    Met die griek had je gisteren gewoon met 3-5 op je souvlaki gekregen
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    donderdag 13 december 2018 om 11:01
    Het is lastig te vergelijken want geen van die keepers zijn het zelfde en spelen ook in andere competities.

    Ik vind Onana wel echt gegroeid, doet nauwelijks rare dingen en echt heel erg atletisch, hoe hij gisteren ook weer Lewa tot wanhoop dreef.

    Je kan in elk geval stellen dat Onana in de CL makkelijk overeind blijft en meer nog, dat is wel het niveau waar je hem op kan beoordelen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws