Beste loting voor Ajax besproken: 'Juventus heeft verloren van Young Boys'

    Beste loting voor Ajax besproken: 'Juventus heeft verloren van Young Boys'

    Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 08:18do 13-12-2018 om 08:18

    Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 09:18do 13-12-2018 om 09:18

    Ajax hoeft voor geen enkele echte ploeg echt bang te zijn in de achtste finales van de Champions League. Wel wacht de ploeg van trainer Erik ten Hag hoe dan ook een zware dobber, wordt gesteld bij Voetbalpraat van FOX Sports.

    Borussia Dortmund, FC Barcelona, Paris Saint-Germain, FC Porto, Manchester City, Real Madrid of Juventus. Dat zijn de tegenstanders die maandag uit de bus kunnen rollen tijdens de loting voor de achtste finales van de Champions League. "Real maar na vanavond", grapt Kwakman over de 3-0 nederlaag van de titelhouder tegen CSKA Moskou.

    Kwakman oppert vervolgens FC Porto. "Porto is een heel gevaarlijke tegenstander", meent Leo Driessen. "Dat dachten we van Benfica ook, maar dat viel ook wel mee. Het waren twee lastige wedstrijden, maar het was niet vervelend om tegen ze te spelen. Het was gelijkwaardig", stelt de voormalig speler van FC Volendam, NAC Breda en FC Groningen.

    "Het meest ongunstige is Manchester City", stelt Driessen. "Verder denk ik dat ze tegen bijna elke ploeg een goede kans maken." Michiel Teeling ontkent dat Dortmund na Porto de meest gunstige tegenstander is. "Dortmund is op dit moment ook heel goed. Juventus heeft verloren van Young Boys (2-1), dus die zijn in ieder geval niet onverslaanbaar."

    Lees ook: Ajax naar de 1/8 finales: alles wat je moet weten over de Champions League-loting

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Plaats een reactie

    fernjef +700
    donderdag 13 december 2018 om 08:24
    En nu uitgaan van je eigen kracht!
    Als we tot de Europese top willen behoren moeten we laten zien dat we van iedereen kunnen winnen! En dat kan écht! Als we de volgende twee wedstrijden laten zien hoe goed we positioneel én technisch kunnen voetballen (dus niet zoals gisteren) én hoe strijdvaardig we zijn (dus wél zoals gisteren) dan kunnen we van iedereen winnen. Maar makkelijke wedstrijden zullen we niet meer hebben.... Elke wedstrijd op zich benaderen en je kan elke wedstrijd op zich winnen....Het zijn er nog maar 7....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    donderdag 13 december 2018 om 08:30
    Dromert
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:17
    Hij zegt toch ALS?
    Vind ik leuk
    fernjef +700
    donderdag 13 december 2018 om 09:33
    voorlopig is Ajax de enige club in Nederland die zijn dromen nog kan laten uitkomen....
    Vind ik leuk
    RebelVox +8499
    donderdag 13 december 2018 om 09:53
    Klopt en met een beetje mazzel zouden we zomaar de cup kunnen pakken!
    Ik heb na 1995 wel weer eens zin in zo'n feestje!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 03:26
    Als alle topteams falen heeft Ajax een kans om de cl te pakken. Metnheel veel mazzel dus. Maar dan moeten de omstandigheden wel net als bij Leicester zijn toen hun de PL titel pakte.
    Vind ik leuk
    -40 +1079
    donderdag 13 december 2018 om 10:39
    Ajax heeft tenminste nog een tegenstander. Van die fopspenen club uit Eindhoven met 2 zwaar geflatteerde punten zien we niets meer terug.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1760
    donderdag 13 december 2018 om 08:27
    PSG en city lijkt me kansloos. Real, barca en juve klein kansje. Dormund, united en porto 50/50.
    Vind ik leuk
    M +149
    donderdag 13 december 2018 om 08:36
    Juve schaar ik in de zelfde categorie als PSG en City. En Porto zie ik liever ook niet. Tegen Real heeft Ajax de meeste kans, die zijn dit seizoen minder dan andere jaren.
    Maar we hebben er geen invloed op, dus wel zullen het zien.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1760
    donderdag 13 december 2018 om 08:40
    Real blijft Real. Het is pas na de winterstop en dat kan zomaar omslaan. Ze hebben nog genoeg kwaliteit daar.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:41
    Inderdaad, en als er nou iemand bekend staat om het pieken in de CL is het Real wel.
    Real Madrid is het team wat je het minst graag zou moeten willen loten.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:28
    Dat pieken was wel met Ronaldo he! Alles was op hem afgestemd, ze missen hem enorm. Het is een schip zonder kapitein nu.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:35
    T. Courtois
    Marcelo
    Javier Sánchez
    Jesús Vallejo
    Álvaro Odriozola
    Marcos Llorente
    F. Valverde
    Vinícius Júnior
    Isco
    Marco Asensio
    K. Benzema

    Dan kon je nog wel eens raar tegenvallen. Gisteren speelden ze bijvoorbeeld met deze opstelling. Geen Bale, Ramos, Varane, Kroos, Casemiro, Navas en Modric.

    Real is op volle oorlogsterkte niet bij te houden en vormt voor elk team in Europa een gevaar.

    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:39
    Tuurlijk blijft Real altijd goed. En zijn ze zwaar favoriet tegen ons. Maar ze zwalkn net zoals Bayern dit jaar. Vindt ze niet beter. Kijk Die uitslagen maar na. Verlies bij Eibar BV. Het is niet meer 't Real met Ronaldo. Ze missen 'm enorm.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:44
    Achja, Barca verloor ook van Real Betis. Zo is alles wel te relativeren. Real staat vooralsnog slechts 5 punten achter op de koploper en staat er bij uitstek om bekend te kunnen vlammen in de CL indien nodig.
    Uiteraard missen ze Ronaldo maar Real blijft ook zonder de beste man één van de beste teams ter wereld.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:57
    Zeker horen ze bij 1 vd beste teams, alleen heb Real nu wedstrijden zien spelen wat in 't verleden met Ronaldo niet gebeurde. Real is gewoon zwakker geworden zonder hem.
    Vind ik leuk
    fernjef +700
    donderdag 13 december 2018 om 11:37
    Het wordt zwaar tegen elke tegenstander in de volgende ronde. Het is niet voor niets dat dit de beste 16 van Europa zijn!
    Er zit geen makkelijke partij meer tussen! Elke voetballer of elk team wat nu denkt: "Doe mij maar Porto", of juist een andere tegenstander, zal zijn tegenstander onderschatten op het moment dat die nog uitgeloot wordt ook! Je moet gewoon altijd op je best zijn vanaf nu.... Als je kampioen wilt worden, moet je iedereen (kunnen) verslaan!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:41
    Dat snap ik ook allemaal wel.
    Je moet gewoon tegen iedereen vol gas. Neemt alleen niet weg dat je veruit het beste Porto kunt treffen omdat je hier simpelweg het meeste kans hebt op een goed resultaat.
    Je moet iedereen kunnen verslaan maar je hebt toch het liefst de beste ploeg pas in de finale.
    Elke ronde door komen is een financiële bovenslag. Nog een reden waarom Ajax mag/moet hopen op Porto.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:40
    De meeste kan tegen Real?
    Ben jij wel helemaal lekker?
    Porto is met afstand de minste ploeg van allen. Tegen de rest krijgt Ajax het gewoon erg zwaar.
    Vind ik leuk
    M +149
    donderdag 13 december 2018 om 08:51
    Porto wordt onderschat door de meeste (maar misschien ook overschat door mij) en de speelstijl ligt Ajax denk ik niet. Ik zie City, PSG, Juve als zwaarste tegenstanders. Daarna Dortmund, Barcelona (die erg afhankelijk zijn van Messi) en Porto. Ik geef Ajax tegen Real meer kansen dan tegen die andere teams.
    Er is geen makkelijke loting.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:39
    Ajax kan United niet loten.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1760
    donderdag 13 december 2018 om 08:41
    Jeemig, ff de slaap uit mijn ogen wrijven :). Thanks.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2982
    donderdag 13 december 2018 om 08:40
    PSG en City zijn ook niet met alleen maar overwinningen de groepsfase uitgekomen. Ook tegen hen ben je niet kansloos.

    Real zou ik zelfs Ajax een goede kans tegen geven (Wel nog minder dan 50/50, misschien 30/70 met de 30 voor Ajax dan). Real is in hopeloze vorm.

    Maargoed de 1/8 finales zijn nog even weg. Ploegen kunnen voor die tijd nog uit vorm raken, in vorm komen, hoeveel gaan de Ajax jongens groeien in de tussentijd, hoe verloopt het trainingskamp... Kan nog zo veel gebeuren. Misschien dat Dolberg opeens zijn topvorm vind, Per Schuurs als nieuwe revelatie doorkomt en Ziyech elke bal binnen 30 meter van de goal in de kruising kan lepelen...

    Of misschien breken Frenkie en Matthijs allebei een been...

    Op dit moment maakt het me niet uit wie we loten als ik maar weer 2 avondjes krijg zoals gisteravond (hopelijk met een iets beter einde uiteindelijk) Dan vind ik het prachtig, genieten!
    Vind ik leuk
    aartstyle +1760
    donderdag 13 december 2018 om 08:41
    Ook ik als PSV'er heb genoten van jullie deze CL. Hulde!
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2982
    donderdag 13 december 2018 om 08:53
    Bij Europese wedstrijden zijn we allemaal Nederlanders toch?
    Ik hoop dat we volgend jaar met 2 ploegen de laatste 16 kunnen halen en dat er ook weer 3 ploegen in de EL komen (En doorgaan)

    Potjes zoals gisteravond en 2 jaar terug in die EL, zijn voor een voetbalfan denk ik de mooiste avondjes.
    Keek gister samen met m'n pa en de vrouwen zijn halverwege maar boven gaan zitten omdat we teveel aan het meeleven waren.

    Hoop dat volgend seizoen 3 avonden op rij te hebben in de weken van Europees voetbal. (Hoewel ik dan wellicht wat ruzie heb met mn vriendin maargoed)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:31
    Ook Ajacieden vonden het mooi dat PSV `n punt pakte bij Inter.
    Weer puntje van Nederland.
    Volgend jaar alle Nederlandse clubs vol gas in Europa!
    Vind ik leuk
    Bertus +6571
    donderdag 13 december 2018 om 10:25
    Dan heb jij denk ik gisteren de reacties niet goed gelezen. Het trollengehalte was weer ongekend hoog. En ik weet dat het er maar een paar zijn maar ze kunnen de sfeer aardig verzieken hier.
    Vind ik leuk
    voebtalie +672
    donderdag 13 december 2018 om 11:21
    Denk dat veel mensen gewoon af en toe een beetje plagen. Meer niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:31
    Ik zag iig een PSV in de laatste 2 wedstrijden die gewoon mee konden met hun tegenstander. Zo slecht doen we 't nog niet in NL. Je ziet watt er kan gebeuren als we de spelers iets langer kunnen houden.
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    donderdag 13 december 2018 om 09:00
    PSG, city, Barca juve en dortmund lijken mij kansloos. porto wel 50/50
    united kan je niet loten
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:34
    Als je Bayern 2 keer op een gelijk spel houdt ben je tegen niemand kansloos. En gisteren maakte je gewoon grove fouten die eigenlijk niet hoeven te gebeuren. Als Ajax nog iets kan doorgroeien en misschien een Mahallan nog kan halen in de winterstop zijn we tegen niemand kansloos. We spelen misschien wel een van 't beste 't positiespel. Die 1-1 was echt van een ongekend hoog niveau.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:41
    Alle goals van Bayern waren fouten, behalve misschien die penalty maar daar had ook al veel eerder moeten worden ingegrepen, slappe hap was dat. De 3-2 mag natuurlijk absoluut niet. Als Ajax de fouten weet te beperken hebben ze een goede kans, wat je ook zegt de 1-1 was wereldklasse, de beste goal dit seizoen misschien wel
    Vind ik leuk
    Reddevil +279
    donderdag 13 december 2018 om 09:20
    United?
    Vind ik leuk
    Pimman +7594
    donderdag 13 december 2018 om 09:30
    aart..mee eens!
    Vind ik leuk
    voebtalie +672
    donderdag 13 december 2018 om 11:19
    De enige die ik vrees is psg, simpelweg omdat ik ze nooit zie spelen. Real verliest gisteren thuis met 0-3, die acht ik minder goed dan de Dortmund.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:28
    Allemaal makkies. Ajax wint de CL
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:29
    Na 2 iets makkelijke komen nu de moeilijke! Wij hebben ons al gemeten met de top nu jullie Ajax! Nu kunnen we kijken waar jullie staan enne Bayern is niet echt top dit jaar dus kom maar op met de onzin verhalen.

    P.s die derde goal van Ajax is met de nieuwe echt wel buitenspel dus een mazzeltje.....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:31
    Je bedoeld net zoals inter en spurs niet echt top zijn dit jaar? Dan heeft psv het wel heeeel slecht gedaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:32
    We hebben het nu niet over PSV he vriend dus ssssst
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:33
    Als jij onzin verkondigt, mag ik dat toch ook?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:35
    Ja daar ligt het verschil dus. Hadden wij dan niet een zwaardere poule??? Als je nee zegt kruip dan weer in de pampers!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:37
    Ja tuurlijk had je een zwaardere poule. Er is niemand die met droge ogen kan beweren dat aek en benfica beter zijn dan inter en spurs, dat snapt jou 5 jarige tweelingzusje ook nog wel. Jij komt alleen met die onzin van bayern is niet top. Dat zijn inter en spurs ook niet.
    Je meld dat alleen even om af te doen aan de prestatie van ajax, dus dan kunnen we ook af doen aan de prestatie van psv.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:38
    Hahaha wij winnen met 3-0 van jullie 2x dit jaar dus sssssst
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:47
    Kijk ... daar is ie weer, de 3-0. Altijd als ze uit geluld zijn over de CL komen ze er mee. Hun enige hoogtepuntje van dit seizoen. Gefeliciteerd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:47]
    Vind ik leuk
    JWK +547
    donderdag 13 december 2018 om 09:13
    Ach joh, laat ‘m toch lullen.
    Die 3-0 is hun hoogtepunt dit seizoen.
    Laat maar gaan!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:59
    Niet op reageren man..afgunst..3-0, makkelijkere tegenstanders.etc...eigenlijk moeten we alleen nog horen dat de UEFA pro ajax is...en Veronica...en de ballenjongens van de tegenstander...de hond van messi...etc..etc...'allemaal een groot complot, iedereen is pro ajax..maar wij hebben'...tja...allemaal gedrag van het gepestte jongentje van de klas...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:54
    Dat je aan een complete post voorbij gaat en terug komt met die opmerking zegt dan wel weer genoeg over je niveau. Om dan maar even net zo laag te gaan: hahahah wij hebben 10 landstitels meer
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3333
    donderdag 13 december 2018 om 08:39
    Precies .
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:11
    Jullie hadden zeker een zwaardere poule. Maar toen Ajax die jaren geleden ook had ( 1 x met alleen maar kampioenen) moesten we hier over niet zeuren . Nu zitten jullie in een zware poule en wat doen jullie....... ? Juist.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:13
    Helemaal met je eens!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:57
    Ben wel benieuwd naar de loting. Zelfs van Barcelona kunnen we winnen, alleen niet van Messi. Want die maakt daar het verschil. We gaan het mee maken. En in de onderlinge strijd staan jullie voor. Verschil word denk ik gemaakt tegen de andere 16 clubs in de ED .
    Vind ik leuk
    1313 +2735
    donderdag 13 december 2018 om 09:40
    Als jij gewoon kapt met op Ajax topics te reageren. Zal niemand het hier over Psv hebben.

    Nou heb je weer iets geleerd vandaag succes!
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1738
    donderdag 13 december 2018 om 09:54
    Huiliehuilie vanuit Mexico
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:36
    Zeker een zonnesteek opgelopen in Mexico? Bayern niet bij de top van Europa haha laat die tequila staan kerel.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1657
    donderdag 13 december 2018 om 08:41
    Je zegt zelf dat jullie je al gemeten hebben met de top, alleen Barcelona was in jullie poule echt top en ook die speelden zwak, maar wonnen alsnog. Gemeten met de top, maar zwaar te kort gekomen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:42
    Ja en daar krijgen jullie nu ook mee te maken! Wij winnen van jullie dik met 3-0 Dus ssssssst
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1657
    donderdag 13 december 2018 om 08:45
    En in de ArenA winnen wij weer dik van jullie, wat is je punt? T gaat hier over de CL en niet over de Eredivisie dus graag gewoon inhoudelijk reageren.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:46
    Ja baas!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:05
    Jij bent dus één van de redenen waarom iedereen elkaar voornamelijk aan het provoceren is hier op VP. De behoefte om te trollen uit afgunst.
    Erg triest.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:42
    RKC was zeker ook een topclub ,toen hadden jullie ook heel zwaar geloot toch!!😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    3-5-2 +1802
    donderdag 13 december 2018 om 08:32
    "Wij hebben ons al kunnen meten..."

    Nou dat hebben we gezien... geen enkele rol van betekenis gespeeld...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:33
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:37
    Hahahaga ja geniet daar maar van. In Europa staan jullie ver onder Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:40
    Lekker boeiend. Ook wij komen er wel!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:41
    Waar? Wanneer? Al jaren niks laten zien in Europa.
    Vind ik leuk
    frhoi +1337
    donderdag 13 december 2018 om 09:03
    paar jaar terug overleefde ze de poule ook en hadden ze net pech tegen atleti. Vind nou niet dat je kan zeggen dat NL'se clubs elk jaar presteren in Europa, ajax deed het goed 2 jaar terug maar voor de rest is dat toch ook vaak niks. geen aanval maar is gewoon zo. Feyenoord 1x EL overleefd en had toen de pech met Roma en Turpin..
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3333
    donderdag 13 december 2018 om 08:39
    Je bent echt in de ruimte aan het lullen weet je dat
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:19
    @ VIVA_MEXICO_PSV

    Hou het ontopic en stop met provoceren. Laatste waarschuwing.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:35
    Spurs 1x pas de volgende ronde gehaald. En wanneer zijn ze ooit kampioen geworden?

    Barca is op zijn retour.

    Inter laatste succes was 2010 daarna niks meer laten zien.

    Dus een beetje respect mag wel. Ajax haalde de jaren met echte kampioenen in de poule gewoon nog de EL.

    PSV deed leuk mee als speelbal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:36
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:37
    Zo zo een glazen bol. Je slaat kant nog wal.

    Moeilijk he om toe te geven dat ik gewoon gelijk heb. Je reactie laat dat namelijk erg zien.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:39
    Nee geen glazenbol jij zegt dingen ik zeg van ja oke een foute woord wij werden kampioen van Nederland
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:40
    Leer normaal Nederlands schrijven. Nu neem ik je helemaal niet meer serieus.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 08:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:41
    Hoeft ook niet jij wijzigt steeds je reacties dus zeik niet
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:43
    Hahahahahaha kindje. Hoe oud ben jij?

    Ja omdat als ik zie dat er fout staat, dat netjes aanpas.

    Zo hoort dat. Maar jij neemt genoegen met minder hahaha.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:45
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:46
    Zo zo, je zit dus ook vol aannames. Ga je het ver mee schoppen in je leven.

    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1434
    donderdag 13 december 2018 om 08:52
    Ik wil ook internet roepen!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:41
    Hij praat over de Europese prestaties van Ajax en PSV.

    En die zijn vrij duidelijk
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:12
    Ik hoop echt dat jullie Barca treffen, ben benieuwd :)
    Vind ik leuk
    popiejopie +2882
    donderdag 13 december 2018 om 08:52
    Ga ergens anders huilie huilie doen a.u.b. Ajax heeft het gewoon goed gedaan, daar profiteren jullie uiteindelijk ook gewoon van. Helaas voor jullie (en voor ons in het algemeen i.v.m. competitiepunten) viel het muntje telkens de verkeerde kant op in een zeer moeilijke poule.

    Ik verwacht geen wonderen maar het zou toch voor heel Nederland geweldig zijn als we ten minste nog een ronde verder komen en 2 tot 4 punten extra weten binnen te harken?

    Als we zoveel punten blijven halen als komt plek 7 (ten minste 8) weer in zicht.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:14
    Ik ben het helemaal mee eens, wordt wel moe van mensen die Ajax afkraken, de andere kant wordt ik ook moe van mensen die PSV afzieken. Dan wordt ik toch wel weer blij van zo'n reactie wat gewoon realistisch is, hulde!

    van mij mag Ajax de CL winnen :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2882
    donderdag 13 december 2018 om 09:50
    Klopt, dat is jammer, helemaal als je bedenkt dat zonder Ajax en PSV (de afgelopen 5 jaar) Nederland hoogstwaarschijnlijk nog niet eens op plek 15 zou staan en we blij mochten zijn met een EL ticket.
    Vind ik leuk
    Rodajc +17296
    donderdag 13 december 2018 om 08:29
    Beetje nuance alsjeblieft. Ja Ajax is goed, nee Ajax is geen wereldtop.
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    donderdag 13 december 2018 om 08:32
    zegt niemand, maar waarom zeggen dat je bij voorbaat kansloos bent?

    Als je dat denkt, dan hoor je er ook niet thuis en dus denk ik dat er inderdaad kansen liggen voor Ajax, tegen elke tegenstander.

    Tegen de 1 zal je alleen iets meer kans hebben dan tegen de ander, tegen sommige clubs zal je misschien maar 1 kans krijgen... maar als je die benut...

    Vind ik leuk
    Rodajc +17296
    donderdag 13 december 2018 om 09:47
    In het begin stond er 'tegen elke andere ploeg maken ze een goede kans/zijn ze gelijkwaardig. En ze zouden beter zijn dan ploegen als Lyon, Atletico en Roma. Daar ben ik het niet mee eens, Ajax is Europese subtop en gelijkwaardig aan deze ploegen. Dan kun je zeker winnen van de absolute top, maar het werd aardig overdreven weergegeven in dit artikel.
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    donderdag 13 december 2018 om 09:53
    Het is maar hoe je het leest... er staat hetzelfde in zoals ik het zeg en hoe jij het nu ook zegt...

    Ze zijn geen wereldtop, maar hebben wel het team dat het ieder ander team lastig kan maken en dus ook van iedereen kan winnen.

    Ze zijn niet bij voorbaat kansloos.
    Vind ik leuk
    Rodajc +17296
    donderdag 13 december 2018 om 10:30
    Het artikel is veranderd sinds de publicatie, vandaar dat ik dat zei.
    Vind ik leuk
    Hyena +30208
    donderdag 13 december 2018 om 08:29
    In de thuiswedstrijden net zoals in de EL erop en erover met alles wat we hebben. De uitwedstrijd zo lang mogelijk standhouden en verdedigen alsof je leven ervanaf hangt.

    Doe mij maar Dortmund, Porto, Barcelona of Real.
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    donderdag 13 december 2018 om 08:29
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    Molletje +999
    donderdag 13 december 2018 om 08:30
    Ben benieuwd,

    elke club is lastig, maar tegen elke club liggen ook kansen.
    Manchester City zal het lastigst zijn.
    Vind ik leuk
    ppdf +1222
    donderdag 13 december 2018 om 08:31
    Lopen we nu niet te hard van stapel? Buiten Ciry tegen de rest een goede kans? Nou dat zie ik toch wel anders. Die ploegen die nu punten hebben verloren waren allemaal al geplaatst. Barcelona PSG Juventus Dortmund zijn echt nu nog wel beter dan Ajax. Ze hebben een kans, maar en grote kans is echt overdreven.
    Vind ik leuk
    JWK +547
    donderdag 13 december 2018 om 09:17
    Als je geen geloof hebt om de volgende ronde te halen kun je net zo goed thuis blijven.
    Altijd in jezelf geloven!
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2357
    donderdag 13 december 2018 om 08:38
    wie we ook loten zal zwaar genoeg worden we zullen beter moeten spelen als gisteren het was een leuke pot maar veel te slordig al was de inzet top
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22522
    donderdag 13 december 2018 om 08:38
    Teeling.... zat er iets in zijn drinken?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 08:46
    Erg positief hier ! Zie eigenlijk heel weinig kansen. Maar wel apetrots !

    Na de uitschakeling gewoon lekker kampioen worden en misschien de beker er nog bij mee pakken en je hebt een topseizoen ! 👏
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:10
    gewoon lekker kampioen? misplaats als je al 4 jaar niks pakt ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:09
    Vooruit, het woordje gewoon is in deze context ietsjes te voorbarig. ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:26
    Kijk in het woorxenboek naar de betekenissen van het woord "gewoon" !
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 13:20
    dan slaat het nog steeds niet op ajax ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:27
    Kijk in het woordenboek naar de betekenissen (!) van het woord "gewoon"
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:17
    Deel dat gevoel wel eerlijk gezegd, eigenlijk verwacht ik een dapper strijdend ajax, maar het zal het net niet worden, omdat de Europese top simpelweg met je kunnen doen wat zij willen..als ze willen...weetje...als het maar geen afslachting wordt, maar daar schrijf ik ajax te hoog voor aan...we gaan het wie dan ook lastig maken..maar de kwaliteit trekt aan het langste eind...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    donderdag 13 december 2018 om 08:52
    Fc Porto of BVB tegen de rest maak je geen schijn van kans als ze een goede dag hebben.
    Vind ik leuk
    Mooseair +150
    donderdag 13 december 2018 om 08:53
    Gaat sowieso erg lastig worden. Real Madrid, Porto of Dortmund. Hier kan je in theorie mee doorkomen maar acht de kans erg klein. Real is gewoon zwaar kut dit jaar, Porto blijft lastig en stug en Dortmund hebben ook een goede mix lopen op het veld. De rest schat ik allemaal veel hoger in en ja ook Barca. Je zag ze tegen PSV ook, heel ff gassie bij en bye bye.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +2029
    donderdag 13 december 2018 om 09:47
    Het grote voordeel van Ajax is dat ze pressie kunnen spelen, de bal rondspelen en bij zich kunnen houden. De grote clubs zijn het niet gewend om achter de bal aan te moeten, dat zag je gisteren aan Bayern, en dat vinden ze dan ook niet leuk. Ik maak me geen illusies dat we op zeker doorgaan straks maar ik vind dat elke Ajacied, en elke Nederlander mag hopen op meer. Als het er ooit in zit is het dit seizoen!
    WZAWZDoornaardevolgenderonde
    Vind ik leuk
    windforce11 +2975
    donderdag 13 december 2018 om 08:57
    Duhhh, Juve was al geplaatst. Als het er echt om gaat vreten ze Young Boys op
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13476
    donderdag 13 december 2018 om 09:04
    Dortmund of Juventus, dat lijken me wel leuke potjes, gevoelsmatig..
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 09:09
    Ik hoop op Barca :)
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    donderdag 13 december 2018 om 09:17
    Ajax kan praktisch van iedereen winnen. Maar ook met 3-0 verliezen. Ajax is "de Max Verstappen van een 2 jaar geleden" in de CL. Nog niet onverslaanbaar, maar toch zal iedereen wel ontzag hebben voor ze!. Ajax kan altijd voor een verassing zorgen. Toch gaaf dat trainers als Bosz en ten Hag enthousiast mogen/moeten spelen bij ons aller Ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:25
    Doe Real maar,

    Is niet meer de topploeg van de afgelopen jaren,

    Wil het over 2 wedstrijden wel eens zien,

    Die "ouwe geroutineerde ploeg" tegen het jeugdige elan van Ajax,
    eerst thuis er over heen en uit net zo spelen als tegen Bayern uit.

    Mazraoui tegen Bale, Benzema tegen de Ligt en Ramos tegen de slimme Dolberg en het middenveld van Real is niet beter
    dan het middenveld van Ajax.

    Het moet net weer zo worden als November 1995 dat Ajax applaus krijgt van het Real publiek en daar wint!

    Ja doe Real maar!


    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:20
    Je vergeet het seizoen dat ene Gerrie Muhren in Madrid zijn basis techniek liet zien...was ook geen verkeerd seizoen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:26
    Ja legendarisch balletje hoog houden,
    uniek moment in de Ajax geschiedenis.

    https://www.youtube.com/watch?v=ymZaBYoKWr4
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:38
    Inderdaad geen City of Barca. Voor de rest maakt het mij niet uit. De bal is rond en wij zijn Ajax :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:43
    City en paris wil je echt ontlopen. Tegen de rest maakt ajax wel kans denk ik, maar na de winter kan er bij een real of united zo maar weer een waar toppers binnengehengeld worden. Porto is dus wel het meest gunstig, maar wel beter dan dit benfica was.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 09:56
    Op papier is Ajax tegen elke tegenstander kansloos. Maar in de praktijk zie ik ze tegen bijna elke ploeg stunten. Kijkende naar de huidige vorm van die ploegen zou je zeggen dat: PSG, City en Juve dan inderdaad de teams zijn die je echt wilt vermijden bij de loting.
    Dortmund en Barca ogen verdedigend en soms qua spel wat kwetsbaarder. FC Porto is de minst aansprekende naam wat de groepswinnaars. Ajax neemt de Benfica-ervaring mee en daarom acht ik de kans tegen de Portugezen groter om door te bekeren.
    Stiekem denk ik dat Real Madrid het meest zwakke broertje van de topploegen is. De 'Koninklijke' is geen schim meer van het vintage-team dat driemaal achter elkaar de Champions League won. De ploeg heeft niet de scherpte en ambitie om nogmaals de beste van Europa te worden. En dat is te zien qua veldspel. Ajax kan hiervan profiteren. Ik zie een megastunt in de maak...
    Vind ik leuk
    Koenbres +1587
    donderdag 13 december 2018 om 10:05
    Alle ploegen gaan erg lastig worden maar ik denk dat je hoe raar dat ook klinkt het beste Real Madrid kan loten. Ik hoor veel Porto maar dat is dit jaar echt wel een andere ploeg dan Benfica hoor die waren zo uit vorm. Een stunt kan altijd maar het wordt heel lastig denk ik
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:20
    Volgens mij is er nog een regel dat clubs uit hetzelfde land elkaar niet kunnen loten in deze ronde?
    City kan dus niet loten tegen Tottenham, United en Liverpool. Dat maakt de kans dat je City loot natuurlijk wel een stuk groter.

    Doe dan maar Real, toch iets minder geworden. En ik herinner me nog een wedstrijd daar in 95 :-)
    Toen was er applaus van het hele stadion na afloop.....tijd dat zoiets weer een gebeurt.
    Vind ik leuk
    Gerro +7912
    donderdag 13 december 2018 om 10:34
    Ploegen die bij de laatste 16 zitten zijn allemaal ploegen die sterk zijn en daar hoor je zelf dus ook bij. Gemakkelijke potjes is voor geen enkele ploeg in deze fase aanwezig.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1922
    donderdag 13 december 2018 om 11:05
    Met een middelmatige coach zal dit ook de laatste ronde worden.
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 12:15
    Dat heeft PSV idd wel bewezen maar het gaat hier over Ajax.
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    donderdag 13 december 2018 om 11:05
    Doe mij maar Real, hebben we nog een appeltje mee te schillen en die zijn te pakken momenteel.
    Vind ik leuk
    michelhx +4004
    donderdag 13 december 2018 om 11:06
    Gewoon een klasse pot van Ajax met een hoge amusementswaarde. Maar je ziet ook gelijk dat foutjes op het hoogste niveau direct worden afgestraft. Ik acht Ajax zeker niet kansloos bij een gunstige loting en met wat geluk tref je óf een mindere tegenstander zoals Porto of Dortmund, óf een topper die net in een vormdip zit. Ik vind het wel knap dat Ajax altijd en overal van eigen kracht uitgaat en dan ook nog resultaat haalt, met name in uitwedstrijden, dat is ten opzichte van het EL seizoen wel wat beter geworden. Met dank aan de ervaring die is ingekocht lijkt het allemaal heel stabiel te zijn tot nu toe.
    Vind ik leuk
    Leeds United +1472
    donderdag 13 december 2018 om 12:05
    Ik zie Paris St. Germain wel zitten. Porto is een heel gevaarlijk ploeg en erg onderschat. Dortmund in elk geval niet gunstig, net zo min als Juve, Barca, Real, en City
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:46
    porto of dortmund rest wordt allemaal te lastig ben ik bang
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:17
    Het is enorm gunstig dat je tegen de Europese super top eerst thuis speelt. Je kunt gelijk het maximale, een voorsprong, neerzetten waardoor zij moeten in hun eigen stadion met zwaar kritisch publiek, want denk wel dat ajax onderschat gaat worden en kan verassen met de branie speelstijl...in het uitduel gaat dat ene kansje hoedanook komen..en die telt dan dubbel..uit of thuis maakt de super top, als het er echt op aan komt, al jaren niets meer uit...als zij er 5 willen maken tegen de subtop, maken zij er 5 tegen de subtop...waar dan ook.. dus kan je beter in hun stadion dat ene kansje krijgen..dan heb ik het over psg, juve, Barça, City...real is te pakken ( uit vorm) porto ligt ajax niet...die gaan wij onderschatten en counteren ons weg...eigenlijk maakt het mij geen moer uit wie..vrees alleen wel de doelpunten machine van psg...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:29]
    Vind ik leuk
    kees ee +677
    donderdag 13 december 2018 om 14:08
    hoogmoed, . . komt voor de val !!
    Vind ik leuk
    Binkie +102
    donderdag 13 december 2018 om 20:44
    Bij voorkeur tegen een team met slecht opbouwende verdedigers. Ik geef Man utd als voorbeeld, terwijl ik weet dat dat niet kan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 16:15
    Wanneer begint de loting?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws