Trotse Mazraoui: 'Je neemt het mee, natuurlijk zie je dat voorbij komen'

Trotse Mazraoui: 'Je neemt het mee, natuurlijk zie je dat voorbij komen'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 09:32do 13-12-2018 om 09:32

De spectaculaire clash met Bayern München (3-3) op woensdagavond was in de ogen van Noussair Mazraoui een 'hele gekke wedstrijd'. De rechtsback van Ajax hoopt en denkt dat het publiek in de Johan Cruijf Arena genoten heeft. 

"Het was een hele gekke wedstrijd, een hele mooie wedstrijd denk ik. Voor iedereen. Voor ons op het veld, voor de supporters", aldus Mazraoui na afloop, in gesprek met AT5

De vleugelverdediger heeft net als collega Daley Blind gemengde gevoelens over de remise. "Ik denk dat we tevreden kunnen terugkijken. Natuurlijk is het jammer dat we tweede zijn, we konden het onszelf makkelijker maken als we eerste zouden worden."

Ajax-trainer Erik ten Hag koos tegen Bayern voor Dusan Tadic als valse spits"Dat pakte nu iets minder uit. Dat hebben zij ook goed gedaan. Dusan is wel belangrijk geweest vandaag. Ik had niet echt het gevoel dat we een spits misten.

Persoonlijk beleefde Mazraoui een heerlijk debuut in de groepsfase van het miljardenbal. De back scoorde tegen Bayern München én Benfica. "Dat neem ik zeker mee. Natuurlijk zie je jezelf nog wel voorbij komen. Dan kijk je 'm nog één of twee keer terug. Ik kijk er ook goed op terug dat ik niet door een linksbuiten kapot ben gespeeld. Het is natuurlijk iets om heel trots op te zijn." 

Plaats een reactie

donderdag 13 december 2018 om 09:55
Na de voorronde van de CL is wel duidelijk gebleken dat de wedstrijden van Ajax veel aantrekkelijker zijn dan die van PSV. Met alle respect voor PSV trouwens. Ajax speelt veel avontuurlijker dan PSV waardoor er vaak een fijne wedstrijd ontstaat om naar te kijken. En ga het s.v.p. niet over de poule sterkte hebben want Ajax had ook tegen de tegenstanders van PSV hetzelfde gespeeld.
Vind ik leuk
Bizzy +23381
donderdag 13 december 2018 om 10:15
Dus ook verloren van Barca, The Spurs en Inter. PSV zou een moord doen om tegen AEK, Benfica en Bayern te mogen voetballen. Respectievelijk de Nr 4 van de Griekse competitie, Nr 4 van de Portugese competitie en de Nr 3 van de Duitse competitie.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:37
Hahah lekker he, expres iemand zijn woorden anders opvatten. Kleuters doen dat ook veel.
Vind ik leuk
2cents +61635
donderdag 13 december 2018 om 10:50
En er dan afgaan tegen Bayern en Benfica...

Voor AEK hadden ze een moord gedaan, maar Benfica en Inter maakt niet zoveel uit. En Bayern is gewoon categorie Barcelona. Net als Bayern (de eerste wedstrijd) waren ook Barcelona en de Spurs niet in beste doen. PSV had gewoon meer uit deze poule moeten halen. Ajax had mazzel met AEK, maar dat maakt je derde en niet bijna eerste.
Vind ik leuk
Swout +1770
donderdag 13 december 2018 om 11:51
Psv zou ook niet kunnen winnen van Aek, Benfica en Bayern..
Psv zou weer een 'te sterke poule' als excuus gebruiken.
Vind ik leuk
Bizzy +23381
donderdag 13 december 2018 om 12:04
Dat mag jij vinden ... geen probleem ermee
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:21
Pffff gaan we weer. Ik moet zeggen de laatste 2 wedstrijden in de CL had PSV 't ook aardig voor elkaar. Dat is positief voor 't NL voetbal. Alleen mist PSV op 't middenveld spelers die makkelijk kunnen wegdraaien. Ik zou weleens een middenveld willen zien met Rosario-Guti en Bergwijn op 10.Verdedigend misschien iets kwetsbaarder, maar je komt veel makkelijker aan voetballen toe in de CL.
Vind ik leuk
Harrie82 +4355
donderdag 13 december 2018 om 10:35
Ga deze clubs nou eens noet vergelijken. Dit doet iedereen.
Wordt daar zo moe van.
Twee clubs met totaal verschillende visies, dit begint al in de jeugd. Wil nou niet dat iedereen hetzelfde speelt.
Als je voetballiefhebber bent geniet ke van elke wedstrijd, want dan zie je hoe lastig iedere manier van spelen is.
Maar velen wil dat iedereen zo speelt als Ajax.
Ik ken maar 2/3 clubs meer die dat doen. Barca, City en Tottenham komt aardig in de buurt.
Vind ik leuk
19AZ82 +1969
donderdag 13 december 2018 om 10:22
Hij speelde echt heel goed gisteren. Genoten van beide backs trouwens en wat is de Ligt toch een beer voor zn 19 jaartjes.
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5956
donderdag 13 december 2018 om 11:00
Mooie reactie. Het lijkt steeds minder te worden maar gelukkig zijn ze er wel.
Hopelijk zien we AZ volgend jaar ook weer in Europa want daar kon ik naast Ajax ook altijd van genieten.
Slot lijkt me een geweldige coach dus ben benieuwd
Vind ik leuk
Harrie82 +4355
donderdag 13 december 2018 om 10:32
Benieuwd hoe hij zich staande houd tegen een Barca, City of Real. Dan komen er echte LB voorbij. Ribéry is al op zijn retour.
Ben nog steeds niet overtuigd van hem, aanvallend en technisch sterk. Verdedigend nog niet echt uitgedaagd in NL en CL.
Vind ik leuk
Plaotie +53
donderdag 13 december 2018 om 10:34
Speelde een prima wedstrijd tegen Ribery. Mooi het respect ook onderling tussen Ribery en Mazraoui in de duels. Mazraoui is sneller dan ik had verwacht trouwens. Ergens rond de 80e minuut won hij nog even een sprintduel van Coman, zeker niet de sloomste en net in het veld.

Trouwens goeie rechtsbacks heeft Marokko voor de komende 10 jaar met hem en Hakimi van Real (uitgeleend aan Dortmund).
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:50
Je bent veel gegroeid in korte tijd jonge. Respect hiervoor!
Nederland zit gebakken met backs als Dumfries en Mazraoui (hopen dat hij Nederland boven Marokko verkiest)
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:50]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:00
Wil je ochtend niet verpesten. Maar hij heeft al een tijdje voor Marokko gekozen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:05
Dat was me helemaal ontgaan. Jammer.
Vind ik leuk
fier&koen +2716
donderdag 13 december 2018 om 11:02
Speelt al voor Marokko.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:53
Hij zal verdedigend echt beter moeten positioneren in de rest van het toernooi.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:23
Deze jongen blijft groeien heerlijke speler om te zien. Ontzettend jammer dat we 'm niet in Oranje kunnen zien.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws