UEFA komt met uitspraak over AEK - Ajax: één duel zonder uitfans dreigt

UEFA komt met uitspraak over AEK - Ajax: één duel zonder uitfans dreigt

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 10:58do 13-12-2018 om 10:58

De UEFA komt donderdag met een uitspraak over de ongeregeldheden tijdens de wedstrijd AEK Athene - Ajax. Mogelijk worden beide clubs gestraft naar aanleiding van de rellen op de tribunes. 

Supporters van AEK konden zonder moeite richting het Ajax-vak lopen en met vuurwerk richting de uitfans gooien. De 1200 fans van Ajax werden niet of nauwelijks in bescherming genomen door de Griekse ME, die voor het vak stond. Tegen de club uit Athene worden zware sancties verwacht, maar de UEFA gaat ook kijken of het Ajax een straf op moet leggen, zo meldt het ANP. De Ajax-supporters gooiden namelijk ook met vuurwerk richting de AEK-aanhang.

Na de uitwedstrijd tegen Benfica kreeg Ajax al een voorwaardelijke straf opgelegd van één uitduel zonder supporters, omdat het Ajax-publiek zich had misdragen. Hierdoor loopt de club een risico het eerste uitduel in de achtste finale van de Champions League zonder uitsupporters te moeten spelen. De UEFA doet later vandaag uitspraak. Mocht Ajax een straf opgelegd krijgen dan kan de club hier tegen in beroep gaan.

Plaats een reactie

BCHT9 +478
donderdag 13 december 2018 om 10:59
Ik mag aannemen dat AEK hier flink voor gestraft gaat worden!
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:59]
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4480
donderdag 13 december 2018 om 11:00
Dat maag jij aannemen, maar reken maar dat Ajax zn portie ook krijgt. En is t niet voor Athene is t wel voor gister, van alles naar Bayern spelers gooien.
Vind ik leuk
BCHT9 +478
donderdag 13 december 2018 om 11:03
Zolang het een geldboete is vind ik het prima. Beter dan een publiek zonder thuispubliek.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:06
Ze hebben een voorwaardelijke straf gekregen na de wedstrijd tegen Benfica .
1 uitwedstrijd zonder uit publiek , dat zou jij als Ajacied toch moeten weten .
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 11:07
Beter dan een publiek zonder thuispubliek?
Vind ik leuk
BCHT9 +478
donderdag 13 december 2018 om 11:08
Een wedstrijd zonder publiek kost Ajax veel meer geld dan een eventuele geldboete. Afhankelijk van de hoogte ofc
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 11:33]
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 11:11
dan zal je wel wedstrijd zonder publiek bedoelen ipv publiek zonder thuispubliek :)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:52
Waarom begrijpt niemand dat het NIET om een een thuiswedstrijd gaat zonder (thuis) publiek, maar een UITwedstrijd zonder UITsupporters..
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4480
donderdag 13 december 2018 om 11:07
Zou wel eens op zn plek zijn. Hoeft niet helemaal zonder maar de regeling die Feyenoord moest treffen lijkt me hier ook op zn plaats: vermindering capaciteit en netten om t veld
Vind ik leuk
Sonneillon +851
donderdag 13 december 2018 om 13:57
dat was geen straf van de UEFA, dat deed Feyenoord zelf uit voorzorg om niet nóg meer geldboetes te krijgen
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4480
donderdag 13 december 2018 om 14:01
Beter voorkomen dan genezen
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:01]
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 14:25
Snap dat een supporter van Feyenoord zo denkt, geld is daar immers niet.. ;)
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4480
donderdag 13 december 2018 om 14:29
Provoceren ben je bij mij niet aant goede adres knul. Ga maar weer buiten spelen
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 14:32
Ach gut, dus jij bent er zo een die wel wil uitdelen maar niet kan incasseren?

Er stond ook een knipoog achter dus huilen is niet echt nodig, nageboorte!
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4480
donderdag 13 december 2018 om 16:41
Nee hoor, ik ga er gewoon niet op in
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 16:42
Vandaar je kinderachtige en denigrerende reactie op een grapje.. Zeker en vast.
Vind ik leuk
Youri99 +10550
donderdag 13 december 2018 om 12:01
Een duel zonder uitfans, dan zou ik voor een thuiswedstrijd gaan om je straf in te lossen.
Vind ik leuk
Iggy +4549
donderdag 13 december 2018 om 12:05
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
jari11 +3594
donderdag 13 december 2018 om 14:43
Het is natuurlijk niet netjes, maar wat verwacht je als Lewandowski zo arrogant gaat juichen? En dit deed hij naar het thuispubliek en niet naar de Bayern fans.
Vind ik leuk
SirUltionem +3240
donderdag 13 december 2018 om 15:18
haha, ajacieden die klagen over iemands arrogantie, da's een goeie
Vind ik leuk
jari11 +3594
donderdag 13 december 2018 om 15:27
HAHAHA Ja leuk he echt heel erg grappig, iedereen ligt in een deuk.
Vind ik leuk
SirUltionem +3240
donderdag 13 december 2018 om 15:41
oeps, op je teentjes getrapt?
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 11:06
Net als Ajax, 2x misdragen is te veel
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:18
Was jij erbij in Griekenland dat je weet dat Ajacieden zich hebben misdragen? Niet de Ajacieden begonnen met vuurwerk te gooien in het stadion het waren de Grieken die dat deden, het werd uit het vak terug gegooid.
Vind ik leuk
lexy88 +1700
donderdag 13 december 2018 om 11:26
Altijd vuur met vuur bestrijden, dan wordt je daarvoor gestraft.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:33
Net uit bed droeftoeter!
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6177
donderdag 13 december 2018 om 12:00
Dan moet je een baan gaan zoeken
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:04
? Reactie niet waard eigenlijk. Een like voor jou omdat je alles in verkeerde context kunt lezen. Erg knap👍
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 14:27
Later als je groot bent leer je het begrip wisseldiensten kennen.. en dan vind je jezelf toch dom door deze opmerking.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:30
Zou er een straf voor Ajax komen dan snap ik er niets van. Werden geprovoceerd, bekogeld, bedreigd en een vleugje corruptie van de Griekse ME. En dan het vuurwerk in je vak laten ontploffen zeker. Uniek weer dit
Vind ik leuk
SirUltionem +3240
donderdag 13 december 2018 om 15:21
de ajacieden hadden vuurwerk bij zich, dat is bewezen, dat ontstond niet plotseling toen de grieken zich begonnen te misdragen dus er is sprake van dat van tevoren al door ajacieden bedacht is om vuurwerk mee te nemen ongeacht wat de Grieken deden...

schuldig...
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 11:31
Ook. Maar er werd wel degelijk ook eigen vuurwerk gegooid.
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 11:33
Als er onderzoek gedaan is en men komt tot conclusie dat beide gestraft gaan worden dan zal ajax inderdaad niks gedaan hebben...
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5546
donderdag 13 december 2018 om 13:19
Was je er bij of laat je je nou leiden door al die jankverhalen op en door VP die zo hard mogelijk hun best deden om de ajacieden zowel in Lissabon als in Athene vrij te plijten?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:21
Ik was er gewoon bij, en wij werden bekogeld in dat stadion, het gaat nu over AEK en niet over de wedstrijd tegen Benfica!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5546
donderdag 13 december 2018 om 13:25
Ik haal Benfica er bij omdat de toon van de berichten hetzelfde was: Die arme schapen werd zoveel onrecht aangedaan. Beelden lieten anders zien.
Vandaar mijn ietwat sceptische houding vwb Athene
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:58
Wat hierboven al aangestipt wordt, het gooien van voorwerpen naar Bayern spelers zal niet helpen in dit verhaal. Daarom wordt waarschijnlijk ook de wedstrijd van Benfica erbij gehaald. Het is allemaal een optelsom. Nu is ajax de sjaak. Volgende x een andere NL club.
Vind ik leuk
SirUltionem +3240
donderdag 13 december 2018 om 15:19
ik vraag me toch af wat dat vuurwerk dan uberhaupt in eerste instantie al in het uitvak deed, nemen jullie altijd vuurwerk mee voor het geval de supporters van de tegenpartij ook vuurwerk hebben?

wat een zwak argument, zij begonnen... net de kleuterklas...
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:00
Je moet het dus naast je laten ontploffen en mag niks teruggooien? ^_^
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 11:08
ja uit je vak maar niet terug naar een vak supporters ;-)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:10
Ik zei nog netjes: "sorry meneer, u liet iets vallen" ^_^
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 14:30
Uhm.. zat er niet een leeg vak tussen?
Als ze het alsnog haalde dan moeten ze zich via Eenhoorn gaan melden bij de MLB.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:02
Uhmmm...heb ik veel gemist? Leek toch echt dat het van de AEK kant kwam??? De suporters van Ajax hadden het vuurwerk niet terug mogen gooien dus.
Vind ik leuk
SirUltionem +3240
donderdag 13 december 2018 om 15:35
aldus onze internetheld die overal verstand van heeft...
Vind ik leuk
Importbrabo +2254
donderdag 13 december 2018 om 11:03
Erg bijzonder dit...

Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:03
Dan koop je gewoon een kaartje via de zwarte markt, als je wil gaan dan kan je gewoon gaan!
Vind ik leuk
Henkings +922
donderdag 13 december 2018 om 11:03
We kunnen er alleen maar van uitgaan dat ook AEK Athene een forse straf gaat krijgen. Ook wordt het tijd om de randdebielen van onze eigen tribunes eens keihard aan te pakken. Ze bezorgen onze clubs handenvol werk en veel kosten. Daarnaast is het voor een vader zoals ik soms ondoenlijk om naar een mooie wedstrijd te gaan met je kinderen.
Snoeihard straffen zeg ik! (de randdebielen dan he, en niet Ajax of welke andere Nederlandse club dan ook!!
Vind ik leuk
lexy88 +1700
donderdag 13 december 2018 om 11:28
Edit VP : Reactie verwijderd.

Nou mijn reactie is kennelijk verwijderd. Het enige wat ik aangaf is dat er stadionverboden moeten komen en boetes voor degenen die zich misdragen hebben. Maar zitten tussen die sukkels die dingen hebben gegooid ook de mods van VP? Lachwekkend dit...

Waar kan ik trouwens lezen wat ik wel en niet mag zeggen? Dan krijg je dit soort arbitraire beslissingen niet, voordat je een ban te pakken hebt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 12:17]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:05
Belachelijk dat AEK zou voorlopig geen Europees meer mogen spelen
Vind ik leuk
Strijp +14112
donderdag 13 december 2018 om 11:05
AEK wordt op een punt of 8 berecht, en Ajax op 2 als ik me niet vergis. Met een voorwaardelijke straf is 1 punt al te veel, hopelijk kijkt de UEFA door de vingers, maar daar staan ze niet bekend om, wie zich brand moet op de blaren zitten.
Vind ik leuk
Skylab +144
donderdag 13 december 2018 om 11:06
En deze gasten EISEN dus kaarten van ADO en Feyenoord!!!!

Begrijp dat je wil blijven oefenen......maar ga dat lekker ergens in een weiland doen maar niet in die mooie KUIP
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 11:32
God kind, zeg dan niks. Gekkie.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:35
Je wilt ook graag wat zeggen! Jij snapt er ook niet veel van. De kuip is net zo'n troepje als het stadion van AEK
Vind ik leuk
Skylab +144
donderdag 13 december 2018 om 11:53
Ja ik moet mee gaan janken...stelletje zielepieten...gewoon je verantwoording nemen voor die sukkels die zich misdragen.....Benfica was ook niet de schuld van Ajax.....
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:55
Volgens mij ben jij gewoon erg eenzaam! Niks zielepieten....kijkt gewoon door je Feyenoord brilletje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 11:57]
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 11:56
Moet niks. Met je ………..
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 14:40
Als je roest mooi vind.. Tja, dan zit je helemaal goed bij de Kuip.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:10
Ik ben het hier niet mee eens.
AEK zowiezo uitsluiten van verdere deelname, maar waar ik een onderzoek naar wil zien, is de overheidsdiensten van Griekenland.

Hoe kan het in godsnaam zo zijn, dat er zo laks werd opgetreden tegen de AEK aanhang?
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 13 december 2018 om 11:46
Aangezien het de ME betrof, wat dus verantwoordelijkheid is van gemeentes en overheid in Griekenland moeten alle Griekse ploegen worden uitgesloten tot de Griekse overheid de veiligheid van uitfans in hun land kan garanderen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:48
Hier sluit ik me volledig bij aan
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 11:22
Ik vrees dat wij de lul zijn, en de volgende uitwedstrijd geen kaarten voor het uitvak kunnen kopen.
Vind ik leuk
Sonneillon +851
donderdag 13 december 2018 om 11:22
Haha, zo dat is ff kut zeg, eindelijk weer es door in Europa, mogen er geen fans naar de uitwedstrijd
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:40
😴😴......word moe van je! Wat een domme reactie ook.
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
donderdag 13 december 2018 om 11:24
Is dat alles?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:33
Natuurlijk als je er niets aan kunt doen moet dat bestraft worden. Engelsen en Grieken slopen altijd alles en gaan vrijuit. Maar ja het grote geld komt uit Engeland. Oogjes dicht en snaveltjes toe
Vind ik leuk
rexxo +12345
donderdag 13 december 2018 om 11:35
Strafcommissie wordt geleidt door boekhouders die vanaf een veilige plek op het ere terras gaan oordelen. Je moet lekker blijven staan of zitten en brandbommen en andere ongein incasseren want dat ben je braaf geweest.
UEFA was / is en blijft met het uitdelen van boetes vaak onredelijk.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:55
De Ajax supporters werden aangevallen met zwaar vuurwerk, logisch dat terug wordt gegooid. was gevaarlijk zonder bescherming van me. Hier juist om ging ik niet heen met me zoon. Schande als ajax straf krijgt
Vind ik leuk
repeP +2217
donderdag 13 december 2018 om 12:48
Beter een uitduel dan een thuisduel zonder eigen supporters, toch?
Vind ik leuk
ajaxdev +643
donderdag 13 december 2018 om 13:56
Als ajax wordt gestraft zou ik die advocaat van feijenoord naar de uefa sturen
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
donderdag 13 december 2018 om 14:02
Het toepassen van geweld jegens een ander is in principe strafbaar. Noodweer als zelfverdediging is in Nederland vastgelegd onder artikel 41 van het Wetboek van Strafrecht. Dit artikel stelt dat het toepassen van geweld als “noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding” niet strafbaar is. Het toepassen van geweld is gebonden aan proportionaliteit en subsidiariteit. In de praktijk betekent dit dat geweld het laatste redmiddel moet zijn en dat het door de verdediging geschade belang in een redelijke verhouding staat met het beschermde belang.

Prima verhaal. Ik zeg doe er een beroep op.
Vind ik leuk
ritje +648
vrijdag 14 december 2018 om 09:20
hallo alleen bij de lampjes uit lampenhol doen zij nooit wat? ja logisch want die hebben nooit wat in de melk te brokkelen! maar als Zij Ajax kunnen afkraken staan zij voorop! 60miljoen 60 miljoen! binnen! mvg ritje
Vind ik leuk