PSV op scherp na CL-uitschakeling: 'Verslappen mag ons niet overkomen'

PSV op scherp na CL-uitschakeling: 'Verslappen mag ons niet overkomen'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 11:12do 13-12-2018 om 11:12

Voor Denzel Dumfries is het jaar 2018 er een met louter positieve ontwikkelingen. Toch is de verdediger nog steeds kritisch en waakt hij voor gemakzucht na de wedstrijden in de Champions League.

Dumfries deed er tegen Internazionale alles aan om te winnen, maar moest genoegen nemen met een gelijkspel. "Zo hoort het toch? Je klapt er van beide kanten op", aldus Dumfries tegen De Telegraaf. "Het is alleen maar mooi als het thuispubliek je uitfluit. Die sfeer in zo'n stadion, dat is geweldig om mee te maken."

De verdediger kan zich met PSV nu volledig gaan richten op de Eredivisie, maar hij waakt voor gemakzucht. Voor de winterstop staan de wedstrijden tegen Heracles Almelo en AZ nog op het programma. "Het mag ons niet overkomen dat we verslappen na dit soort wedstrijden in Europa, maar we zijn ervaren en volwassen genoeg om daar goed mee om te gaan."

"Ik heb het afgelopen jaar al veel mooie momenten mogen meemaken. Dat geeft een goede boost om zo door te gaan de rest van dit seizoen. In de Champions League leer je dat dingen in een split second worden beslist. Qua punten was het minder, maar qua spel hebben we het goed gedaan. Uiteindelijk is dat tweede puntje nog mooi meegenomen. Een puntje staat ook weer zo zielig…"

Poll

Is PSV de titelkandidaat nummer één in de Eredivisie?

(1840 stemmen)

Plaats een reactie

BCHT9 +478
donderdag 13 december 2018 om 11:13
Gelijkspel tegen Heracles Almelo lijkt me top.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:15
Wanneer de wens de vader van de gedachte is ;)
Vind ik leuk
Johnny Cash +9938
donderdag 13 december 2018 om 11:15
3 punten voor heracles ook
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:17
Met deze opmerking heb ik eerder een lied van the Everly Brothers in gedachten dan van Cash...
Vind ik leuk
Johnny Cash +9938
donderdag 13 december 2018 om 12:40
Iets met dromen zeker 😂
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:45
👍
Vind ik leuk
Johnny Cash +9938
donderdag 13 december 2018 om 13:04
Als ik aan ajax denk en de jacht op de titel denk ik aan rick ashley
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:08
Als ik aan Ajax denk denk ik eerder aan Martin Eden
Vind ik leuk
Johnny Cash +9938
donderdag 13 december 2018 om 13:11
Dat zal wel worker zijn want ze hebben gewerkt als echte strijders gisteren
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:28
Jij kent je klassiekers niet, Cash. Ik had het over de Nederlander Martin Eden.

https://youtu.be/VHBvDiBPN7c
Vind ik leuk
Johnny Cash +9938
donderdag 13 december 2018 om 13:40
Ik hou niet van nederlandse muziek georgie
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:44
Het ging om de boodschap, John, verpest nou niet alles...
Vind ik leuk
Importbrabo +2202
donderdag 13 december 2018 om 16:00
Dit is echt slecht...ik dacht dat ik Ter land, ter zee en in de lucht zat te kijken; Pijn op het plein. Denk wanneer komt nou die bel?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 16:00]
Vind ik leuk
Aart +243
donderdag 13 december 2018 om 13:45
Ajax treft weer een topper: de Graafschap. Altijd moeilijk. Denk gelijkspel 😀😀😜😜
Vind ik leuk
Henkings +881
donderdag 13 december 2018 om 11:16
2 puntjes staat ook nog steeds zielig (al vind ik het in deze poule te begrijpen) PSV had gezien de kansen in alle wedstrijden er veel meer uit kunnen en moeten halen!
In de competitie zie ik Ajax nu als favoriet omdat de plaatsing voor de volgende ronde een enorme boost geeft. PSV heeft alleen nog de competitie en zal misschien iets fitter zijn, maar paar extra duels voor Ajax zullen daarin niet beslissend zijn, gok ik.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:22
Ajax is de volgende ronde KLAAR
Vind ik leuk
snotneus +393
donderdag 13 december 2018 om 11:28
Haha PSV haalt in geen 1 opzicht meer de volgende ronde...

De beker, europees...
Vind ik leuk
Aart +243
donderdag 13 december 2018 om 13:49
Worden weer kampioen en niks in Amsterdam. Geld en geen titels. Haha.
Vind ik leuk
snotneus +393
donderdag 13 december 2018 om 13:59
Ajax wordt makkelijk kampioen! Dat armoedig provincieclubje uit Eindhoven stelt geen ene kut voor. Let maar eens op...
Vind ik leuk
HJR +9000
donderdag 13 december 2018 om 14:41
Aartje, bij je favoriete club staat PSV. En dit is al je 3e opmerking over Ajax in een PSV gerelateerd bericht.

Probeer nou eens je eigen club te supporten en niet zo op te kijken tegen grotere clubs.

PSV is landskampioen en staat nu bovenaan. Dan zal je toch trots op moeten zijn en niet constant met andere teams bezig zijn, maak de prestatie van je eigen club zo klein.

gratis tip hoor, doe er mee wat je wil ;)
Vind ik leuk
2cents +61664
donderdag 13 december 2018 om 11:35
Zou goed kunnen. Als ze er maar uitgaan zoals ze in de wedstrijden tegen Bayern deden: vol voor de winst gaan. Dan kan iedereen daar vrede mee hebben.

Dat heb ik bij PSV wel een beetje gemist, het echte geloof in de winst in deze zware poulewedstrijden.
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 11:42
Klopt maar het is dan ook geen echte vrienden team!!
Vind ik leuk
Swout +1741
donderdag 13 december 2018 om 11:37
Psv is al klaar
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:20
Dumfries de booskijker.....
Vind ik leuk
stratumseind +195080
donderdag 13 december 2018 om 11:22
Den diesel vol open in almelo
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 11:43
Tis heul koud zaterdagavond en kunstgras ligt PSV niet, dus blijven de 3 pnt in Almelo.
Vind ik leuk
stratumseind +195080
donderdag 13 december 2018 om 18:02
kunstgras ligt psv niet ?

Waarop is dat gebasseerd?
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 21:09
koud kunstgras in Almelo al helemaal niet!!!
Vind ik leuk
stratumseind +195080
donderdag 13 december 2018 om 21:11
want op "koud kunstgras" verliest psv altijd?
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 21:21
Al jaren, kijk de statistieken er maar op na.
Vind ik leuk
stratumseind +195080
donderdag 13 december 2018 om 21:24
bij pec winnen ze vaak bij excelsior nagenoeg altijd bij heracles ook welke zijn er nog meer?
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 21:30
Emmen, Ado, Sparta, VVV
Vind ik leuk
stratumseind +195080
donderdag 13 december 2018 om 21:34
bij vvv winnen ze altijd bij ado doorgaans ook tegen sparte ook en tegen emmen hebben ze nog nooit gespeeld


ik zie nog steeds geen kunstgrasprobleem
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 21:34]
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 21:54
Stratum, ik zit je te fucken, maarre na zondag is er een nieuwe koploper en dat is niet Feijenoord!!!
Vind ik leuk
stratumseind +195080
donderdag 13 december 2018 om 21:59
dat hoop jij maar die hoop kan al op zaterdag de kliko weer in
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 22:00
Neem een biertje van me, we gaan het zien.
Vind ik leuk
stratumseind +195080
donderdag 13 december 2018 om 22:01
verdomd goed idee ga ik doen......
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
donderdag 13 december 2018 om 11:25
Dat worden 3 punten vor de Eindhovenaren.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
donderdag 13 december 2018 om 11:33
Sinds wanneer komt Heracles uit Eindhoven?
Vind ik leuk
Korm +39890
donderdag 13 december 2018 om 11:29
PSV moet van elke tegenstander kunnen winnen waarbij Ajax uit natuurlijk een hele lastige is en geen schande is als je die verliest.
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 11:44
Vergeet thuis tegen Feijenoord niet!!!
Vind ik leuk
Korm +39890
donderdag 13 december 2018 om 12:06
Ik ben van mening dat PSV alles thuis moet winnen dus ook van Feyenoord. Bovendien verliest PSV zelden in eigen huis gezien de ongeslagen status ;)
Ook vind ik PSV een betere selectie hebben dan de Rotterdammers dus ben ik van mening dat PSV die moet winnen
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 12:07]
Vind ik leuk
El Cazador +8887
donderdag 13 december 2018 om 12:20
De praktijk versus jou of mijn mening.
Bovendien gaat de ongeslagen status er eens een keertje aan!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 12:20]
Vind ik leuk
Korm +39890
donderdag 13 december 2018 om 13:22
hoezo praktijk vs mijn mening?
Praktijk, PSV is tot nu toe onverslaanbaar thuis en mijn mening is dat PSV thuis alles zou moeten winnen. dichter bij elkaar ga je het niet krijgen hoor

Ongeslagenheid gaat er ook een keertje aan, niet tegen feyenoord :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:24]
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 15:05
Die is er al aan..
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
donderdag 13 december 2018 om 12:04
Niet Heracles maar die kunststof troep maakt het dat het een moeilijke wedstrijd kan worden.
Vind ik leuk
De fries +2036
donderdag 13 december 2018 om 12:05
Vbommel moet bepaalde spelers rust geven ; dumfries is daar 1 van. Snel gegaan met hem hoor ; Heerenveen, PSV, Oranje ...
Vind ik leuk
Vooruit +227
donderdag 13 december 2018 om 12:15
Feyenoord wordt kampioen. Das logisch.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:21
Laten die spelers altijd scheetjes in zijn buurt dat hij zo vies kijkt altijd?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:21]
Vind ik leuk
ritje +628