VP-voetbalkantine: 'Porto loten enige kans voor Ajax om in kwartfinales te komen'

VP-voetbalkantine: 'Porto loten enige kans voor Ajax om in kwartfinales te komen'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 17:00do 13-12-2018 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Onana is nu al één van de beste keepers van Europa'  

Stelling 2: 'Een terugkeer naar PSV is voor Robben de beste optie'

Stelling 3: 'Porto loten enige kans voor Ajax om in kwartfinales te komen'

Plaats een reactie

donderdag 13 december 2018 om 11:05
Sowieso de beste keeper in de eredivisie en een van de grootste keeperstalenten in Europa!
Vind ik leuk
imho +2022
donderdag 13 december 2018 om 11:31
maar nog wel eens wisselvallig. zowel positief al negatief.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:34
Klopt, gisteren was hij weer voortreffelijk.

Hij mag zich overigens ook nog de beste keeper van Kameroen noemen! ;)
Vind ik leuk
Bizzy +23381
donderdag 13 december 2018 om 14:07
Goede eredivisie keeper. Niet overdrijven.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:48
Zoals ik zeg een van de grootste keeperstalenten in Europa. Overdrijven laat ik graag aan de PSV'ers over die nog steeds proberen te pochen met Zoetje die ooit een keer in de beste 11 van de CL elftal stond, en waarvan jullie zeiden dat ie naar Atletico zou gaan, dat is pas overdrijven!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:06
“Een van de grootste keepertalenten”, “beste keeper van de Eredivisie” als hij een van de grootste talenten was, zat hij niet meer bij Ajax. Kepa, Donnarumma en Pickford. Dat zijn grote talenten. En vorig jaar heeft Zoetje ons persoonlijk kampioen gemaakt. Dus oom dat laatste valt over te discussiëren.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:40
Pickford is wel al 24. Nogsteeds jong voor een keeper maar wel 2 jaar ouder dan Onana. Zelfde geval met kepa. Die is ook 24.
Vind ik leuk
dijkie87 +1354
donderdag 13 december 2018 om 17:09
pickford is een hele slechte keeper lol
Vind ik leuk
Mosquito +21962
donderdag 13 december 2018 om 17:13
En toen wassie stil😅
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 17:13]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 17:18
Waar staan die keepers in de CL die jij opnoemt?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 23:02
Met die logica is de keeper van rode ster Belgrado beter dan Kepa...
Vind ik leuk
Bizzy +23381
donderdag 13 december 2018 om 15:20
Net als Zoet maakt Onana ook nog fouten. Een keeper die een heel seizoen foutloos keept speelt niet meer in de eredivisie. https://www.youtube.com/watch?v=HEasitjPbFE


[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 15:30]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:28
Een verschil Onana is nog erg jong en kan groeien, Zoetje niet meer..
Vind ik leuk
Bizzy +23381
donderdag 13 december 2018 om 15:35
Je kan er weinig over zeggen. Beide keepers hebben nog niet een heel seizoen gedraaid in een grote competitie. Bij een Europese (sub) topclub moet je er wel meteen staan. Ben benieuwd waar deze keepers gaan eindigen. Voor mijn gevoel spelen beiden te lang al bij hun clubs.Voor de eredivisie zijn ze te goed. We zullen het zien.
Vind ik leuk
Metal +3287
donderdag 13 december 2018 om 14:20
Ach Zoet keepte deze week ook uitmuntend. Samen met Onana de betere keepers van Nederland. Want wanneer ben je de beste? Keepen is ballen tegenhouden, coachen, meevoetballen, temporiseren of tempo maken, ballen klem of stompen, komen of blijven staan etc. En iedere keeper heeft zo zijn momenten, goede en mindere.
Vind ik leuk
Wichie +108
donderdag 13 december 2018 om 11:07
Nee, na 1 goede wedstrijd ben je niet al een van de beste keepers in europa.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 11:10]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:38
Die finale 2 jaar terug is toch echt mede door fantastische reddingen van Onana. Kan het misschien zo zijn dat je maar een wedstrijd van hem gezien hebt?
Vind ik leuk
Wichie +108
donderdag 13 december 2018 om 11:45
Ik durf te betwijfelen wie er maar 1 wedstrijd heeft gekeken.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:50
Durf je het te betwijfelen of vraag je het je af? Het eerste zou ik als zeer moedig bestempelen
Vind ik leuk
Wichie +108
donderdag 13 december 2018 om 11:56
Ja want als jij alleen aan die wedstrijd gaat zeggen dat hij goed is
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:00
Dat is al de tweede zin die kant noch wal raakt.

Daarnaast zei ik dat Ajax de finale mede dankzij het optreden van Onana behaald heeft. Wellicht heeft dit betrekking op zijn prestaties gedurede het gehele toernooi?
Vind ik leuk
Wichie +108
donderdag 13 december 2018 om 12:44
Het spijt me dat ik geen volleerde filosoof ben, en dat ik niet de antwoorden geef die je hoopt.
Maar Onana kan wel een goed toernooi keepen en als hij dan echt goed keept zou er wel belangstelling zijn van topclubs. Aangezien dit niet is gebeurt betwijfel ik wat er nou waar is van dat toernooi.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:14
Dat is iets anders dan stellen dat hij slechts 1 goede wedstrijd heeft gespeeld. Waarmee je mijn punt eindelijk bevestigt.
Vind ik leuk
Wichie +108
donderdag 13 december 2018 om 13:21
Hij wordt vergeleken met de wereldtop op basis van 1 goede wedstrijd. Maar als hij een blunder maakt tegen de Graafschap en ajax daardoor verliest, staat er een stelling dat Onana te licht is voor ajax.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:44
Mijn filosofische teksten gaan dan ook niet over voetbal alhoewel er een filosofie achter voetbal schuilt maar die filosofie is niet van het niveau Socrates of Descartes...
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 17:44
Mijns inziens hebben deze nooit ver voetbal gefilosofeerd. Ik begrijp ook niet helemaal waarom deze zijstraat naar filosofie wordt ingeslagen
Vind ik leuk
Lucien1978 +6428
donderdag 13 december 2018 om 14:40
In de voorronde maakte Onana anders in 3 wedstrijden 4 flaters. De grootste was tegen Standard Luik
Vind ik leuk
rinirat +3545
donderdag 13 december 2018 om 11:08
Onana heeft het prima gedaan, goede keeper kan een topper worden.
Is nog niet bij de beste 5 wel bij de beste 10.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:38
Dat kan sowieso al niet, een Afrikaanse doelman zal nooit bij de top 10 komen. Zijn daar veel te onbetrouwbaar voor. Fantastische reddingen worden afgewisseld met onbegrijpelijke blunders dat zijn Afrikaanse doelmannnen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:38]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:11
Stelling 1: Zeker! Geen twijfel over mogelijk!
Vind ik leuk
Korm +39902
donderdag 13 december 2018 om 11:12
Wat een stelling weer...
Nee denk het niet maar hij valt wel onder de betere keepers..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21808
donderdag 13 december 2018 om 11:13
Yes yes yes
Vind ik leuk
MeesterL +77
donderdag 13 december 2018 om 11:17
Duidelijk! Hij heeft alles wat een topkeeper nodig heeft!
Vind ik leuk
Hansdeg +1383
donderdag 13 december 2018 om 11:27
Denk even terug aan Benfica uit.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 17:17
Oja die wedstrijd waarin hij in blessuretijd 2 geweldige reddingen had
Vind ik leuk
Max Delius +2792
donderdag 13 december 2018 om 11:30
Onana zou de beste keeper van de hele wereld zijn, als Frenkie de Jong dat al niet had geweest.
Vind ik leuk
Senna +6204
donderdag 13 december 2018 om 11:55
hij heeft er gisteravond 3 doorgelaten !
dus nee niet de beste.
de beste van Nederland misschien meer ook niet dan dit.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10247
donderdag 13 december 2018 om 12:03
Neuer liet er gisteren ook 3 door. Wil niet veel zeggen lijkt me. Courtois liet er gisteren ook 3 door. Laat me raden, ook niet zo goeie keeper dan
Vind ik leuk
Snoun +1162
donderdag 13 december 2018 om 18:32
Als je er tegenwoordig 3 doorlaat ben je nou eenmaal een slechte keeper.... Nu zonder dollen, die Onana is gewoonweg te goed voor de ED, misschien naar Borussia?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 18:32]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5645
donderdag 13 december 2018 om 11:59
Een van de beste? Nee. Laat hem maar eens een seizoen in een echte competitie spelen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:05
Hoop toch dat Robben nog andere opties heeft
Vind ik leuk
Bizzy +23381
donderdag 13 december 2018 om 14:08
Is de paniek nu al toegeslagen in Amsterdam
Vind ik leuk
RenW +4301
donderdag 13 december 2018 om 14:12
Hij zoekt een club met een verwarmde tribune.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:28
Oh nee alles gaat nog volgens plan dit jaar👍 zullen we volgend jaar weer zien. Een heel seizoen zullen we Robben vast niet zien. Laatste jaren nooit een vol seizoen gedraaid. Geen paniek
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4480
donderdag 13 december 2018 om 14:06
Moet robben zelf weten, is niet aan ons
Vind ik leuk
Smithsonian +43420
donderdag 13 december 2018 om 14:08
Stelling 1: Nee.
Stelling 2: Sportief gezien wel.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10247
donderdag 13 december 2018 om 14:08
Het maakt me weinig uit naar welke club robben gaat. Zie hem wel het liefste op de nederlandse velden. Als dat ajax is vind ik het goed is het groningen of psv vind ik het ook goed hoor
Vind ik leuk
ArieBombarie +43239
donderdag 13 december 2018 om 14:09
Stelling 1: Jup. Maar, zoals Kwakman ook stelde, de toppers zoals de Gea, Oblak, enz; die laten het al een lange tijd zien. Onana moet dit ook maar is een jaar of twee blijven laten zien.

Stelling 2: Nee joh. Daar gaat Robben geen zin in hebben. Beetje kloten op dat kunstgras in NL.
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
donderdag 13 december 2018 om 14:18
Stelling 2: NEE
'Een terugkeer naar Groningen is voor Robben de beste optie.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:20
Stelling 1: Ja hij hoort zeker bij beste 10 keepers van Europa. Zijn reflex en leningheid is wereldtop.


Stelling 2:Ja dat is na Groningen toch zijn club. En hij is nog te goed om naar Groningen te gaan. Zou leuk zijn om hem nog een jaartje in NL te zien. Denk wel dat kunstgras een nachtmerrie voor hem is.


[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:23]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:23
Edit:Verwijderd door mij zelf. Stond dubbel.

[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:57]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:24
Onana is de beste keeper van Europa.

wbt Robben: Ja lijkt me ook iedere dag goed betaald revalideren in eigen land. Heerlijk toch?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:25]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:42
Nee hij moet gewoon naar ajax past beter bij hem
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:48
Als je robben kunt halen, als zijn oude club zijnde, tuurlijk doen. Op en top prof om over zijn kwaliteiten maar te zwijgen die spreken voor zich.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:48
Ook voor de jonge profs/ talenten een dikke meerwaarde.
Vind ik leuk
HopHop +279
donderdag 13 december 2018 om 15:08
1) Niet eens in de buurt van de top van europa


2) Nee man wat moet die gast nu in de eredividsie, kan beter lekker nog een jaartje of twee ergens zijn zakken gaan vullen en daarna Groningen helpen
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 15:09]
Vind ik leuk
mcmodd +27389
donderdag 13 december 2018 om 15:55
Stelling 1. Als hij keept als tegen Bayern kan je moeilijk om hem heen, letterlijk en figuurlijk. Een paar kleine oneffenheidjes nog wegwerken en dan ben je gewoon de beste in Europa.
Stelling 2. Nee, misschien wel het beste voor PSV, want het zal deze club een enorme boost geven, ook war marketing betreft vermoed ik. Als we kijken naar Robben zelf, dan gun ik hem vooral veel rust en een baan in de directie bij FC Groningen.
Vind ik leuk
Bosmeister +982
donderdag 13 december 2018 om 16:02
Stelling 1: ja

Stelling 2: Absoluut niet! Gewoon thuis komen bij de Grunneger FC!!
Vind ik leuk
Kramertje +1023
donderdag 13 december 2018 om 16:25
stelling 1) Onana prima keeper mischien wel de beste van de eredivisie maar doet ook vaak rare dingen zoals op een rare manier uitkomen en dat is toch een minpunt.

stelling 2) Robben zou overal passen alleen ik denk in Nederland met het kunstgras dat ie zo geblesseerd is.
Vind ik leuk
windforce11 +3414
donderdag 13 december 2018 om 17:16
Iedereen uit Pot 1 wil Schalke of Ajax, dat zijn op papier de minste ploegen
Vind ik leuk
pietprecies +11863
donderdag 13 december 2018 om 17:24
Stelling 3: dat of tegen Real, de rest is allemaal finale materiaal.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 17:25
Je best ploegen als real madrid loten zijn ool niet in goeie doen als je dit kan opbrengen tegen bayern munchen dan kan je dat ook tegen ander grote clubs
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 17:30
Stelling 1 voorlopig niet. 2 zal wel leuk zijn voor PSV. 3 Porto loten...hoop het niet.😁
Vind ik leuk
Justin Kees +2752
donderdag 13 december 2018 om 17:57
Stelling 3: Dortmund en Real in de huidige vorm zijn ook te pakken...
Vind ik leuk
rinirat +3545
donderdag 13 december 2018 om 19:31
3/ Ajax kan van alle tegenstanders winnen maar ook verliezen.
Wie ze loten maakt dan ook niets uit.
Ajax in goede doen heeft kans.
Vind ik leuk
meloen87 +805
donderdag 13 december 2018 om 19:39
1. Dat denk ik wel, in ieder geval één van de beste van de CL. Die zal niet meer te behouden zijn straks in de zomer.
2. Ja, en nee. Als ik Robben was, zou ik m'n carriere afsluiten in Amerika. Hoop faam, hoop geld en ook nog eens een leuke competitie, die een paar wereldsterren onder hun hoede heeft. Ik vind Robben gewoon veel te goed voor PSV en de Eredivisie.
3. Haha, laat me niet lachen, hebben jullie gezien hoe goed Porto het heeft gedaan in hun groep? Ajax gaat het heel erg zwaar krijgen, maakt niet uit wie ze loten. Plus, als ze straks ook nog eens die straf krijgen dat ze geen uitsupporters mogen meenemen, dan lijkt het mij bijna "mission impossible".
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 19:47
1. Onana heeft gisteren laten zien een topper in wording te zijn, hij is dus op weg om een van de allerbesten te worden. 2. Porto is een stug team, en soort team, waar Ajax het altijd heel moeilijk tegen heeft. Dortmund zou een betere loting zijn. 3. Ajax is de beste optie voor Robben. Het technische voetbal gecombineerd met het uitstekende positiespel, denk aan de eerste goal van Ajax tegen Bayern, past het beste bij het spel van Robben.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 20:28
Gelul! Porto, Bayern, Dortmund en City zijn een uitdaging maar niet onmogelijk. En, hoewel kleiner, tegen PSG hebben we ook wel een kansje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws