'Het EK in 2020 zal mijn laatste kans op een eindtoernooi met Oranje zijn'

'Het EK in 2020 zal mijn laatste kans op een eindtoernooi met Oranje zijn'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 11:05do 13-12-2018 om 11:05

Ryan Babel voelt zich op zijn plek bij het Nederlands elftal. Sinds een jaar heeft de aanvaller van Besiktas tot zijn eigen blijdschap weer met grote regelmaat een basisplaats in Oranje.

In oktober 2017 keerde Babel na een afwezigheid van bijna zes jaar terug bij het Nederlands elftal. "Dat was heel verrassend. En weer wennen. Veel jongens met wie ik heb gespeeld waren er niet meer. Alleen Wesley Sneijder en Arjen Robben. Verder was het een nieuwe groep", vertelt hij aan ELF Voetbal.

"Er waren ook wat regels veranderd. Ik keek om me heen, om te zien hoe ik me in zo'n groep moest bewegen. Nu ben ik one of the guys. Ik ben ook vrij makkelijk in de omgang. Die jonge jongens maken nu soms grappen dat ik de oudste ben. Met dit rode haar kunnen ze niet zien of ik grijs word, hè. Ja, ik doe er alles aan om jong te blijven, haha."

Babel voelt zich op zijn plek, maar gaat nergens vanuit bij Oranje. "Ik weet niet of ik me nu volwaardig international mag noemen. Ik ben voorzichtig met denken dat ik nu onder Ronald Koeman altijd erbij zit. We hebben een goede selectie en er zijn jongens niet geselecteerd die ik eigenlijk goed genoeg vind om erbij te hebben."

"Mijn grootste wens voor het nieuwe jaar is dat ik fit blijf en mijn wedstrijden blijf spelen", aldus de 31-jarige aanvaller. "Zoals ik er nu naar kijk zal het EK in 2020 mijn laatste kans op een eindtoernooi zijn. Het zou mooi zijn als ik dat nog kan meemaken. Dan ben ik meer dan tevreden."

Plaats een reactie

donderdag 13 december 2018 om 11:09
Leuk voor die jongen, werd 5 jaar terug al afgeschreven maar is nu na Memphis onze grote ster.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:31
Na Memphis onze grote ster?
Laat mij niet lachen.
Babel is gewoon opvulling omdat we om zijn positie vooralsnog weinig keus hebben.
Vind ik leuk
thierryer +2049
donderdag 13 december 2018 om 11:35
Babel is de enige speler met Depay die een bal ook echt vast kan houden.
Vind ik leuk
Post Malone +1996
donderdag 13 december 2018 om 11:40
Opvulling zou beteken dat hij niet in de basis staat. Met Bergwijn, Kluivert, Groeneveld, Dilrosun heeft ie genoeg prima concurrentie. Ook kan de bondscoach kiezen voor Depay op die plek een andere spits.

Geen topper die Babel, maar zeker nog een prima toevoeging.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:48
Daar zeg je het zelf al. Als wij een goede spits hadden gehad dan had Babel al niet eens meer gespeeld.
Die andere 4 zijn allemaal nog jong. Als die zich een beetje blijven ontwikkelen is Babel binnen de kortste keren verleden tijd.
Hij doet het aardig hoor. Maar "na Memphis onze grote ster"? Dat slaat echt nergens op.
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 12:31
De grote ster is Babel zeker niet op dit moment. Hij is dat ook nooit geweest. Gewoon een modale aanvaller. Toch heb ik hem nu liever in het nationale team dan een Kluivert, Malen, Groeneveld, en Dilrosun. Bergwijn en Berghuis daarentegen zitten er vrij dicht tegenaan.

Maar al deze beloften en alternatieven moeten noig wel wat stapjes maken. Daarnaast heb je er ook meer nodig dan slechts 3.
Vind ik leuk
Post Malone +1996
donderdag 13 december 2018 om 13:39
Dan zijn we het wel eens ja, de grote ster na Memphis is klinklare onzin. Genoeg spelers in dit Oranje die belangrijker zijn dan Babel.

Mijn verbazing was meer over ‘opvulling’, daarmee vind ik dat je hem tekort mee doet. Verder ben ik het met je eens.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 13 december 2018 om 11:41
Dan doe je Babel echt te kort. Hij presteert erg goed bij het Nederlands elftal. Zijn meeverdedigen is ook heel erg belangrijk.

Hij heeft echt wel het niveau van het Nederlands elftal. Enige wat je zou kunnen aanvoeren is dat hij het WK van 2022 niet meer gaat halen, en dat je misschien een vol team wil waar je in ieder geval tot dan mee vooruit kan.
Maar ik zie nu nog geen enkele speler die zijn plek kan innemen zonder het verdedigende werk wat hij verricht te laten verslappen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:50
Binnen 2 jaar zijn er zo een handjevol talenten die Babel op alle vlakken voorbij ontwikkelen.
Mocht hij het EK van 2020 al halen, dan is het puur opvulling van de bank.
Vind ik leuk
abraksas +2546
donderdag 13 december 2018 om 12:05
Ik hoop dat er dan een handjevol talenten hem voorbij gaan, hoe meer hoe beter. Maar gebeurt dat niet is het niet erg om met Babel naar het EK te gaan denk ik. En voor de bank is ie sowieso ook nog wel een prima speler.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 13 december 2018 om 12:09
Wie dan? Want de meeste vind ik aanvallend nog niet eens zijn niveau halen laat staan verdedigend.
Ik sluit ook niet uit dat hij tegen die tijd geen basisspeler meer is, maar ik denk zeker dat hij meer is dan opvulling.

Spelers als Kluivert, Danjuma en Dilrosun gaan wel beter worden dan hem maar of dat voor 2020 al is zal erom houden denk ik. Daarbij denk ik dat de meeste van hen niet zoveel verdedigend werk gaan leveren als Babel.

Als hij op de bank zit in 2020 dan verwacht ik dat hij wel vaak zal invallen.
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 12:33
Wat dacht je van Bergwijn en Berghuis? Die zitten er wat mij betreft vrij dicht tegenaan. Al zullen ze nog wat kleine stapjes moeten maken, ervan uitgaande dat Babel dit niveau kan blijven vasthouden. En dat laatste is ook geen zekerheidje.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 13 december 2018 om 13:10
Bergwijn is denk ik meer voor de andere kant en Berghuis is ook meer een rechtsbuiten. Daarbij denk ik dat Berghuis misschien wel het niveau van Babel haalt, maar de internationale ervaring mist. En Berghuis is de leeftijd van talent ook wel voorbij denk ik
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 13:16
Ik zie Berghuis niet als talent maar als alternatief.
Vind ik leuk
Jash +10
donderdag 13 december 2018 om 13:23
Babel is 100 keer belangrijker dan Berghuis.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 13 december 2018 om 13:30
In dat geval denk ik dat ze kwa niveau redelijk gelijk zijn, maar Babel meer ervaring heeft. Dus dan snap ik ook de keuze voor Babel.
Vind ik leuk
Jash +10
donderdag 13 december 2018 om 13:25
Berghuis en bergwijn kunnen nog lang niet opbrengen wat Babel laat zien. Je moet een bal in het team kunnen houden en toch gevaarlijk kunnen zijn tegen grote tegenstanders. Babel doet het met zijn ervaring veel beter dan Berghuis en Bergwijn bij elkaar en het is maar de vraag of die 2 zich ooit zullen doorontwikkelen. Met Babel weet je wat je hebt.
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 13:27
Fijn... dat is jouw mening (was die dat ook 3 jaar geleden?)
Vind ik leuk
Jash +10
donderdag 13 december 2018 om 13:26
Je bent wel erg optimistisch over het talent dat er aan zit te komen. Zolang je nog niet een echt overtuigende speler hebt voldoet Babel ruimschoots in zijn huidige vorm. Ook tegen de sterkste landen is gebleken.
Vind ik leuk
Daaniet123 +407
donderdag 13 december 2018 om 11:52
Babel is niet de superster, maar doet het toch behoorlijk goed in Oranje. Hij legt veel energie in het spel, is balvast, speelt gedisciplineerd en pikt een doelpuntje mee. Mede dankzij hem staan we in Portugal volgende zomer en dat is een prestatie.
Vind ik leuk
jochempje +4244
donderdag 13 december 2018 om 13:15
En hij doet het voortreffelijk
Vind ik leuk
Knollie +679
donderdag 13 december 2018 om 11:32
Als je de media aandacht mag geloven is dat Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:24
Hoe dan
Vind ik leuk
Meoteri +108
donderdag 13 december 2018 om 11:09
Knap dat hij zich heeft terug geknokt. Iedereen dacht dat zijn carrière over was toen hij naar de zandbak ging.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:10
De toren van Babel met z`n roze haar doet het nog best!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:13
Hij is mij reuze mee gevallen. Hij speelde erg goed met depay en bergwijn voorin
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 12:17
Dat gevoel heb ik nu ook. Toen ik zag dat Babel geslecteerd werd in 2017 dacht ik Babel? Die schopt nog geen deuk in een pakje boter. Maar eerlijk is eerlijk. Deze mening heb ik moeten herzien.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:24
Laatste kunstje van Ryan denk ik.
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
donderdag 13 december 2018 om 11:26
Zal toch een vervanger klaar moeten staan.
Vind ik leuk
Smithsonian +43420
donderdag 13 december 2018 om 11:27
Nou hoop van harte dat er tot dan een betere op staat.
Babel wordt opgeroepen bij gebrek aan beter.
Vind ik leuk
Post Malone +1996
donderdag 13 december 2018 om 11:41
Elke speler wordt opgeroepen bij gebrek aan beter.
Vind ik leuk
Knollie +679
donderdag 13 december 2018 om 11:33
"Met dit rode haar kunnen ze niet zien of ik grijs word, hè. Ja, ik doe er alles aan om jong te blijven, haha."

Kan aan mij liggen Babel. Mischien ben ik kleurendoof.
Maar dit is toch echt rosé!!!
Vind ik leuk
ELD070 +977
donderdag 13 december 2018 om 13:07
Was nooit zo'n fan van hem met al die achterlijke raps en gekke kapsels maar ik vind hem hier toch heel volwassen overkomen. Heb me ook staan verbazen over hoe goed hij het doet bij oranje.
Vind ik leuk
Wittepiet +160
donderdag 13 december 2018 om 13:38
Is niet oranje waardig geef aub de jongeren de kans en laat deze jongen lekker bij zijn cluppie
Vind ik leuk