Frenkie de Jong: Ik moet er niet te veel over zeggen, straks word ik geschorst

Frenkie de Jong: "Ik moet er niet te veel over zeggen, straks word ik geschorst"

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 11:28do 13-12-2018 om 11:28

Frenkie de Jong is niet onder de indruk van Clement Turpin. De Franse scheidsrechter was volgens de 21-jarige middenvelder in elk geval geen thuisfluiter.

"Ik moet er niet te veel over zeggen, straks word ik nog geschorst", reageert De Jong na Ajax - Bayern München (3-3) bij Voetbal Inside. "Ik heb de herhalingen niet allemaal gezien, maar soms had ik wel het gevoel dat hij niet altijd in ons voordeel floot."

Het fluiten van Turpin had volgens De Jong niet héél veel effect op de concentratie van de Ajacieden. "Die rode kaart (voor Maximilian Wöber, red.) was wel even een tik. Als je tegen Bayern speelt, dan weet je dat je iets meer terug moet. Vervolgens kregen zij er ook één (Thomas Müller, red) en was het iets meer open."

De Jong zag de karatetrap van Müller op het hoofd van Nicolás Tagliafico niet. "Ik stond er niet bij. Maar toen ik Nico zag liggen, zag ik wel dat hij een hoofdwond had. Dus volgens mij was het wel terecht."

Lees ook: Acht conclusies: 65 miljoen voor Ajax, één 'makkelijke' tegenstander bij loting

Plaats een reactie

Fritz Korbach +24721
donderdag 13 december 2018 om 11:34
De scheids was een rare snuiter idd
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:41
Is dat geen familie van Dick Turpin? Hans Teeuwen heeft ooit een ode opgedragen aan deze struikrover.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:09]
Vind ik leuk
chicken +14797
donderdag 13 december 2018 om 12:38
Zal hans wel lekker los zijn gegaan haha
Vind ik leuk
hantayo +1245
vrijdag 14 december 2018 om 11:18
van Ben Turpin.
Vind ik leuk
YC93 +860
donderdag 13 december 2018 om 11:48
Oude bekende in Rotterdam, vond het nodig om toen de wedstrijd bijna te staken wegens een opblaasbare banaan op het veld, wat door hem als racisme werd beoordeeld.

Rare snuiter is de enige juiste omschrijving
Vind ik leuk
jollyrogers +8396
donderdag 13 december 2018 om 13:01
tis echt een idioot 1e klas!
Vind ik leuk
hantayo +1245
donderdag 13 december 2018 om 13:19
Ik dacht op een gegeven moment, trek als protest een geel hesje aan van een vd beveiligers............irritante man zeg.
Vind ik leuk
Thecount +561
donderdag 13 december 2018 om 11:55
Dat zijn toch bijna alle Fransozen?
Vind ik leuk
Il Gordo +18472
donderdag 13 december 2018 om 12:33
Klopt. Viel me nog mee dat die scheids niet ging staken gisteren. Daar zijn ze wel goed in, die Fransozen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:32
Inderdaad verschrikkelijk volk die Fransen. Allemaal zo pedant en zich altijd gemeend ver verheven boven de rest van de wereld voelen. Fransen komen mij over als behoorlijke narcisten.
Vind ik leuk
meee +249
donderdag 13 december 2018 om 16:28
ja ik denk dat edouard duplan de enige normale fransman is
Vind ik leuk
Thecount +561
donderdag 13 december 2018 om 16:30
Daarom schreef ik ook "bijna" ;-)
Vind ik leuk
aartstyle +1787
donderdag 13 december 2018 om 11:34
Viel wel mee Frenkie. Jullie laten je opnaaien door het publiek en dat is logisch. De TV kijker kon zien dat de scheids weliswaar niet altijd juist zat, maar dat was twee kanten op. Misschien iets in het nadeel van Ajax, maar niet heel ernstig.
Vind ik leuk
broedkip +2221
donderdag 13 december 2018 om 11:36
Niet heel ernstig? De handsbal van Rafinha was zijn 2e gele kaart maar iedereen zag het behalve die franse kwal. Noem dat maar niet ernstig.
Vind ik leuk
aartstyle +1787
donderdag 13 december 2018 om 11:37
En huntelaar stond een kilometer buitenspel bij die derde goal. Net zover als wamberto destijds.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
donderdag 13 december 2018 om 11:43
Oei die goal van wamberto zit heel diep bij je of niet? Die is ondertussen toch al verjaard?
Vind ik leuk
aartstyle +1787
donderdag 13 december 2018 om 11:47
was om aan te geven hoever het was Fritz. En een voorbeeld wat iedereen onthouden heeft.
Vind ik leuk
hantayo +1245
donderdag 13 december 2018 om 13:20
Wamberto is in ieder geval wel bejaard :-)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:44
De bal kwam via een Bayern speler bij Huntelaar,dus geen buitenspel 👍
Vind ik leuk
broedkip +2221
donderdag 13 december 2018 om 19:01
De Ajax haters liken dit sneu, de wedstrijd was toen al lang gespeeld.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:43
De handsbal van Handanovic was ook donker rood. Maar Ja, als telt niet he.
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
donderdag 13 december 2018 om 11:38
Mwah ik vond dat de scheids over het algemeen wel in het voordeel van Bayern floot. Dat heb je nou eenmaal met dat soort ploegen, kan me tegen Real nog 2 zuivere doelpunten herinneren die werden afgekeurd een aantal jaar geleden.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:43
Nou ja zeg! Hoe kan je dit nu zeggen? Ik had zelf eerder het gevoel dat hij meer in het voordeel van Ajax floot (waar ik zelf niet ongelukkig mee was).
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
donderdag 13 december 2018 om 11:45
Meen je die serieus ? Ik denk dat als de scheidrechter in 50/50 gevallen in de eerste helft 1 keer in ons voordeel heeft gefloten dat het veel was .
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 11:58
Ik denk dat de scheids eerder meer in het voordeel van Ajax floot op niet onbelangrijke momenten. Huntelaar stond toch een kilometer buitenspel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 11:58]
Vind ik leuk
Jozef +44353
donderdag 13 december 2018 om 12:02
De bal was niet in de richting van of bedoeld voor Huntelaar en kwam (nieuwe situatie) via een duitser bij Huntelaar...
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 12:11
Ik ga erin mee hoor, maar het is op zijn zachtst gezegd een zeer kunstmatige manier om niet buitenspel te staan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 12:12]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 16:28
Hmm het was of een pingel geven en door laten spelen. Eind resultaat is wsl het zelfde.
Al vond ik de manier waarop lewandowski de pingel nam ook een moment van discussie.

[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 16:28]
Vind ik leuk
Thecount +561
donderdag 13 december 2018 om 11:57
Maar hoe kunnen wij een man die zichzelf Theresa noemt nu serieus nemen?
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 11:59
Ha ha ha... Theresa May is toch een vent!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:23
Ik zie al dat mensen mij weer aan het onderschatten zijn. Gisteren nog met overgrote meerderheid het vertrouwen van mijn partij gewonnen en nog nemen mensen mij niet serieus.
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 16:25
Rare poging om te trollen. Moeders roept! Aan je huiswerk!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 22:17
Zeer volwassen makker.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:43
Redelijk goed verwoord. Alleen vond ik hem wel warrig hoor. Voorafgaand aan die rode kaart van wober moet hij toch gewoon fluiten voor het tegenhouden van van de beek?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 16:30
Klopt dan heb je die frustratie niet.

Al vind ik dat wober zich zelf wel laat kennen op zo een moment zo een domme overtreding te maken.
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 11:55
Inderdaad, als hij had gefloten voor buitenspel van Huntelaar dan was het gewoon 2-3 geweest en daar was dan weinig op aan te merken. Ajax had ook voordeel van Turpin ...
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 16:28
Maar hij floot niet voor buitenspel van Huntelaar, omdat het geen buitenspel was. Zo simpel is het.

Maar goed, Feyenoorder en Europees voetbal. Ongelukkige combinatie. Maar leuk dat je mee wilt praten knul. Nu weer rap aan je huiswerk. Hup hup.
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 16:37
Wat een arrogante laatste zinnetjes zeg. Heb je daar lang over nagedacht?
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 16:24
Ja hoor Aart. Nog even, en Ajax had de scheidsrechter mee.
Vind ik leuk
meee +249
donderdag 13 december 2018 om 16:30
laten we zeggen dat ze de ref deze keer eens niet mee hadden.
Vind ik leuk
Justin Kees +2695
donderdag 13 december 2018 om 11:36
Ontzettend slechte en wisselvallige scheidsrechter, die tot aan de rode kaart van Wöber voornamelijk in Duits voordeel floot en daarna ineens wel scherp begon te fluiten. Deze man heb ik vaker gezien en het is onbegrijpelijk dat de UEFA aan zulke dwaallichten vast blijft houden. Dan moet de rest wel heel slecht zijn, als dit je man is voor een belangrijke wedstrijd...
Vind ik leuk
hantayo +1245
donderdag 13 december 2018 om 13:21
juiste samenvatting
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
donderdag 13 december 2018 om 11:37
2 x terechte rode kaart, 2 keer een terechte Penalty, Verder prima gefloten eigenlijk. de 3e Goal van Ajax was misschien een twijfelgevalletje qua buitenspel, Maar gelukkig voor ajax werd die goedgekeurt.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:44
Precies, zo zag ik het ook!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:37
Altijd al een hekel gehad aan Turpin. Vaker Ajax geloften, altijd dezelfde missers tijdens wedstrijden onder zijn leiding.
Vind ik leuk
abfab5300 +528
donderdag 13 december 2018 om 11:37
Joh, echt? Turpin een partijdige scheidsrechter? Deze schandalige arbiter wordt uitsluitend ingezet door de UEFA als er een grote club een handje geholpen moet worden, kijk maar naar Feyenoord-AS Roma. Het is dat Müller karatetrappen ging uitdelen, maar verder heeft hij een paar prachtige trucs uitgehaald om te voorkomen dat ons aller Bayern in de eerste ronde al Real treft. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Vind ik leuk
Post Malone +1997
donderdag 13 december 2018 om 11:38
Hele matige scheidsrechter, richting beide kanten.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:39
@VP: waarom steeds titels veranderen? Zelfde artikel staat ineens weer op ongelezen. Heel irritant
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:40
Wat een vreemde reactive van de Jong. Je kan toch niet stellen dat deze scheids in het nadeel van Ajax floot.
Goed deze fransman was niet foutloos maar overall hadden zowel Ajax als Bayern even veel voordeel als nadeel van zijn beslissingen.
Die twee rode kaarten waren gewoon op zijn plaats. Niets aan de hand lijkt me.
Gewoon blij zijn dat Ajax door is!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:40
"maar soms had ik wel het gevoel dat hij niet altijd in ons voordeel floot."
Dat is ook niet gek hoor.
Een scheids hoort neutraal te fluiten.
Vind ik leuk
Tinus040 +204
donderdag 13 december 2018 om 11:42
Scheids floot een prima pot.
Vind ik leuk
rexxo +11659
donderdag 13 december 2018 om 11:44
Je moet niet lullen Frenkie, ik heb me gestoord over de naïeve manier hoe hij die 2-3 veroorzaakt. Op dat moment moet die bal keihard naar voeren worden geramd. Het gebeurd te vaak op die plek van het veld dat hij daar de fout in gaat. Dat kan misschien in de NL competitie maar niet in de CL. Ik ga niet als fanboy zeggen hoe geweldig hij altijd is, dit was gewoon slecht, een pupillenfout. Je kan niet altijd alles voetballend oplossen, een wijze dure les.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:25
Ik denk dat ze na de 2-2 een beetje de weg kwijt waren. Hun hoop op de winst was plotseling weer ver weg. Bayern profiteerde van die onzekerheid.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:47
De transferwaarde van Frenkie de Jong is gisteravond met dertig miljoen euro gezakt.
Absolute uitblinkers gisteravond waren Onana Tadic en Zyech.
Frankrijk en Duitsland maken de wetten uit in de EU dus laat een Franse scheidsrechter nooit een Duitse club fluiten.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
donderdag 13 december 2018 om 11:48
Ach.... volgens mij floot hij ook vaak zat in het nadeel van Bayern, het was gewoon een matige scheids. Maar al met al was dit ook geen hele makkelijke wedstrijd om te fluiten, dus het toont wel lef dat je dan 2x terecht rood geeft en 2x terecht naar de stip wijst. Dit zijn geen makkelijke beslissingen, maar hij deed het met volle overtuiging.
Vind ik leuk
plein19 +3131
donderdag 13 december 2018 om 11:55
Met de derde goal was het idd buitenspel.Maar geen nadeel.
Vind dat de scheidsrechter behoorlijk goed floot. Hij gaf de rode kaarten waar nodig. Beide ploegen maakte veel fouten. De scheids ook een paar. Maar hij liet het wel een geweldige wedstrijd worden. Zonder alles kapot te fluiten
Vind ik leuk
de buffels +836
donderdag 13 december 2018 om 11:57
weinig van onze Frenkie gezien......gelijk 50 miljoen minder waard.......haha
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 11:59
met zoveel kansen is voor Bayern gelijk spel redelijk terecht, maar mis je dan is dat je eigen schuld, maar wordt je denk een 2 pingels door de scheids ontnomen en denk al eerder een rode kaart voor Bayern komen ze goed weg. Maar welke ploeg ajax ook zo treffen, tegen alle maken ze kans, de ene ff meer dan de andere. maar wel de totale winst van 2,7 milj. door de scheids mis gelopen
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:49
Nou ja meneer Schuit, als Frenkie niet door het midden uitverdedigt is de kans op gevaarlijk balverlies een stuk minder.
Vind ik leuk
Patje41 +1138
donderdag 13 december 2018 om 12:00
de scheids was inderdaad op de hand van Bayern. Frenkie heeft geen beste wedstrijd gespeeld jammergenoeg, Blind was veel beter dan hij. Mooi dat Blind kan doorschuiven als Frenkie weg gaat, ze zullen er niet slechter van worden.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:47
Scheids op de hand van Bayern?? Ajax maakte meer overtredingen naar beoordeling van de scheids. Niks mis mee. Daarom wordt er gefloten.
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 16:31
Ja. Onzin. En daarom was hij op de hand van Bayern. Onterecht.
Vind ik leuk
Vooruit +228
donderdag 13 december 2018 om 12:13
Nou Frenkie, aan medewerking van de Scheidsrechters in ED heeft jouw club toch niet te klagen. De CL is andere koek zoals je merkt.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:27
Weet je wat jij de volgende keer moet doen Frenkie boy ? De bal snoeihard richting het IJmeer trappen. Jawel meneertje en niet altijd proberen om iets voetballend op te lossen.
Vind ik leuk
Degier +1781
donderdag 13 december 2018 om 12:35
Ach ja, In Nederland krijgt Ajax juist weer veel mee tegen kleinere clubjes, dus logisch dat dat raar aavoelt voor Frenkie.
Vind ik leuk
JoeyC +3996
donderdag 13 december 2018 om 12:41
Dat hoort bij Europees voetbal. Neutrale scheidsrechters en niet die kliek van de KNVB.
Vind ik leuk
Patje41 +1138
donderdag 13 december 2018 om 13:51
Haha zegt er eentje wat...als er in nederland 1 club wordt bevoordeeld is dat psv
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:44
Flauwekul.
Een scheidsrechter behoort objectief te zijn en geen enkele partij te bevoordelen.
Heb genoten van de wedstrijd en dit is voetbal zo als het hoort. Passie en strijd.
Scheidsrechter Turpin heeft goed gefloten en heeft laten voetballen. Dan krijg je zo'n wedstrijd. Fantastisch. Kaarten beleid van de scheidsrechter was correct. Niets op aan te merken.
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
donderdag 13 december 2018 om 16:32
Wat een onzin. Deze mooie pot had een fatsoenlijke scheidsrechter verdiend.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:49
Ff wennen als je hem niet alleen maar mee hebt dus.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:59
Jammer dat de twee doelpunten kwamen van de twee duurste spelers ,kan je wel heel veel miljoenen waard zijn maar ook zij maken foutjes.
Vind ik leuk
deltiaan +1423
donderdag 13 december 2018 om 13:31
en de 3-3 DAN 100% buitenspel ,over geen thuisfluiter gesproken
Vind ik leuk
buddha +10895
donderdag 13 december 2018 om 13:40
altijd dat gezeik over de scheids pffffff. en dat geldt voor elke wedstrijd hoor.
Vind ik leuk
Muscles +1735
donderdag 13 december 2018 om 13:42
Frenkie is, zoals altijd eerlijk.....Turpin was man of the match......voor Bayern
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:45
Ik denk dat deze scheidsrechter minimaal de halve finale haalt. Had ajax een extra penal kunnen geven, maar verder floot hij prima. Liet zich niet gek maken.
Vind ik leuk
ajaxdev +641
donderdag 13 december 2018 om 13:52
heilig verklaarde frenkie was gisteravond niet erg op dreef. paar keer gevaarlijk balverlies en direct schuldig aan de 2-3. daarnaast miste hij lasse schone naast zich. die doet dat meestal en kan hij het vaak corrigeren. maar ik hoop dat hij er ook weer van leert. bij de eerste goal stond de ligt niet op te letten met als gevolg de 0-1. bovendien kon je goed zien dat zowel blind als de ligt op snelheid werden geklopt. dus de keuze voor blind op middenveld in dit soort wedstrijden is misschien ook een punt van heroverweging. maar trots op deze ploeg want ik had er niet op gerekend dat ajax zoveel punten zou halen in deze poule
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 14:19
Een eerlijke analyse die helemaal klopt. Top. En gefeliciteerd met het mogen vervolgen van de CL. Toch wel een beetje jaloers dat wij er al helemaal uitliggen.
Vind ik leuk
kees ee +923
donderdag 13 december 2018 om 14:11
. . niet zeuren frenkie . . of bedwelmt t geld je al ??
Vind ik leuk
05443 +8
donderdag 13 december 2018 om 15:17
Verschrikkelijk al die zogenaamde voetbal kenners hier.🐖🐷
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:19
De scheids was dramatisch. Hij had geen controle over de wedstrijd en maakte blunder na blunder. Mede daardoor werd het eigenlijk ook een bizar en boeiend duel.

Maar een betere scheids was zeker in het voordeel van Ajax geweest.

Die penalty voor Bayern was zwaar onterecht. Je zag duidelijk dat die speler op zoek was naar een Amsterdams been om overheen te vallen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:46
Ja Frenkie was heel slecht gisteren, jammer.
Vind ik leuk
Toonu2 +5
donderdag 13 december 2018 om 17:24
Floot goed niets mis mee niet huilen jochie
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws