Genoten van 'gigantisch goede wedstrijd': 'We hebben Ajax goed bespeeld'

    Genoten van 'gigantisch goede wedstrijd': 'We hebben Ajax goed bespeeld'

    Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 12:41do 13-12-2018 om 12:41

    Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 13:19do 13-12-2018 om 13:19

    Bayern München gaf woensdagavond in de blessuretijd een overwinning uit handen tegen Ajax, maar desondanks genoot coach Niko Kovac van de enerverende wedstrijd. Ook complimenteerde hij na afloop arbiter Clément Turpin.

    "We hebben een gigantisch goede wedstrijd gezien, waarin de kijkers zijn verwend", vertelde Kovac na afloop van de wedstrijd op de persconferentie. "Dit duel was pure reclame voor het voetbal."

    De coach was vooral tevreden over het feit dat zijn team zich terug wist te knokken van een achterstand. "Het is knap hoe we terugkwamen van die achterstand. We hebben Ajax goed bespeeld en kregen de betere kansen. We hadden het duel eerder moeten beslissen, maar met de groepswinst hebben we ons doel gehaald."

    Ook kreeg scheidsrechter Clément Turpin na afloop complimenten van de coach. "Ik wil beide ploegen feliciteren voor hun plek in de achtste finales. Daarnaast vond ik de scheidsrechter ook goed fluiten. Zowel Wöber als Müller heeft volkomen terecht een rode kaart gekregen."

    Poll

    Waren de rode kaarten voor Wöber en Müller terecht?

    (2533 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 13 december 2018 om 12:44
    Beide 100% rood
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    donderdag 13 december 2018 om 12:49
    Maar al die discutabele gele kaarten dan?
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1488
    donderdag 13 december 2018 om 13:40
    Dat hou je altijd
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 13:55
    Met deze draak van een scheids wel ja, wat een misselijke vent. Zo ook hoe hij 2 jaar terug Feyenoord floot: boete voor racistische opblaasbanaan en 2 debiele rode kaarten......
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1488
    donderdag 13 december 2018 om 13:58
    Ja deze scheids is echt een naar mannetje, heeft een beetje een vervelende uitstraling ook. Komt op mij over alsof hij zichzelf de belangrijkste man van het veld vind
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:25
    Ik ben van mening dat als Turpin gefloten had voor de overtredingen op Tadic en Van Beek, want beiden werden in een actie onderuit gehaald, zou Wober de overtreding niet hebben gemaakt. Omdat de scheidsrechter niet floot ging het spel door met als gevolg de overtreding op de Bayern speler.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5796
    donderdag 13 december 2018 om 12:50
    Enige wat ik over de rode kaart van Wober kan zeggen is dat ik het jammer vind dat hij Goretzka raakte en niet Lewa, wat een irritante gozer is dat zeg.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    donderdag 13 december 2018 om 12:56
    Je bedoelt; geluk gehad dat hij zijn enkel nog heeft...
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5796
    donderdag 13 december 2018 om 12:57
    Dat bedoelde ik niet helemaal.
    Vind ik leuk
    JoeyC +3246
    donderdag 13 december 2018 om 12:57
    Dat Tagliafico tegen zijn hoofd werd getrapt was daarentegen pure karma.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +24832
    donderdag 13 december 2018 om 13:01
    Ja want dat is natuurlijk echt een smerige voetballer toch?? Jankerd
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    donderdag 13 december 2018 om 13:02
    Als je in karma geloofd zou ik dat soort gedachtes uit je hoofd bannen..
    Vind ik leuk
    plein19 +2508
    donderdag 13 december 2018 om 13:03
    Dat Lozano een schop kreeg was geen karma. Want anders had hij daarna niet verder gekund.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:34]
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1251
    donderdag 13 december 2018 om 13:29
    lozano deed nie jonge....
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 13:04
    Karma, daar klopt niets van.... Anders had bommeltje nooit trainer kunnen worden
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:09
    Ja want tegen je hoofd geschopt worden is echt iets wat je met je karma afloopt. Beetje bijzonder weer dit
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:16
    Karma? Hzo Tagliafico? Dat is de meest sportieve voetballer die er is. Als iemand te laat met zijn sliding waardoor Tagliafico valt voetbalt gewoon door.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 13:34
    De meest sportieve voetballer kan je niet menen, ajax heeft totaal 15 gele kaarten waarvan 10 voor Tagliafico :D
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:35]
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2983
    donderdag 13 december 2018 om 13:39
    Dus? Hoeveel daarvan waren voor janken bij de scheids? Hoeveel spelers heeft hij een blessure geschopt? Hoeveel waren er voor Schwalbes.

    Dat Tagliafico soms een kaart pakt als het nodig is betekent niet dat hij onsportief is.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 14:08
    een kaart is sowieso onsportief gedrag..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2983
    donderdag 13 december 2018 om 14:18
    Ben ik niet met je eens, soms is het nodig om een gevaarlijke aanval te onderbreken bijvoorbeeld, dit vind ik niet zo zeer onsportief, eerder een tactische zet en je disrespecteerd of blesseerd er niemand bij. Gewoon doen om te winnen, dat is voor mij niet onsportief.

    Maargoed ieder zijn mening natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 14:56
    Of degene die hem "aannaait" is onsportief...
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 16:11
    Met VAR heb je niet snel iets aannaaien..
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 16:19
    Je zult zien dat er weer nieuwe type overtredingen komen...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:59
    10 onterechte ook. Hij gaat de duels niet uit de weg dat is juist het mooie, maar dan gaan al die andere losers janken...
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    donderdag 13 december 2018 om 16:11
    hahaha sommige waren zelfs rood waard ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 16:30
    Echt niet. Tagliafico is gewoon een harde verdediger, maar blijft wel binnen de regels.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    vrijdag 14 december 2018 om 07:55
    bijna.. zoals je merkt zijn hier de meningen over verdeeld...
    Vind ik leuk
    Vak 129 +1067
    donderdag 13 december 2018 om 13:19
    Heerlijk deze kift. MEER Joey! Doe het!
    Vind ik leuk
    Post Malone +2018
    donderdag 13 december 2018 om 13:33
    Als karma bestaat dan wordt jij straks tegen je hoofd getrapt.
    Vind ik leuk
    Post Malone +2018
    donderdag 13 december 2018 om 13:33
    En dan werd Lozano elke wedstrijd tegen zijn hoofd getrapt.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:34
    Als Karma echt was, had Lozano met verbrijzelde botten tussen 6 planken gelegen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:04
    Lewandowskiiiii🙌🙌🙌🙌
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:15
    Was gewoon een schwalbe ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:42
    Toch is er hier nog een handjevol mensen die op wonderbaarlijke manier op "nee" drukken.
    Vind ik leuk
    The Genius +3603
    donderdag 13 december 2018 om 12:44
    die poll vraag kan weg... of je moet niet mogen stemmen op nee kan ook
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +4049
    donderdag 13 december 2018 om 12:47
    Goed fluiten? Die mafkees staat erom bekend dat ie doet waar ie zin in heeft.
    Vind ik leuk
    AlecBlc +1438
    donderdag 13 december 2018 om 12:49
    Die vent had zijn bril niet op, of hij floot voor Bayern. Die man was echt waardeloos. Gaf Bayern amper kaarten terwijl Bayern flink aan 't schoppen was. 2 penalty's van ajax ontnomen, en dan als Ajax gaat protesteren, leuk zitten lachen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 12:51]
    Vind ik leuk
    MoSalah +87
    donderdag 13 december 2018 om 12:53
    Scheids was dramatisch slecht niet consequent
    Vind ik leuk
    Elohim +656
    donderdag 13 december 2018 om 12:58
    En voor dat terecht protesteren nog kaarten geven ook!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:50
    Ja dat die "mafkees" erom bekend staat dat die doet wat die wil, betekent niet dat die deze wedstrijd slecht heeft gefloten.
    Vind ik leuk
    Alex Koopman +1199
    donderdag 13 december 2018 om 16:09
    Hij heeft niet goed gefloten, floot teveel naar Bayern's kant toe.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20699
    donderdag 13 december 2018 om 12:47
    Eigenlijk had Tagliafico geel moeten krijgen voor een schwalbe, maar gelukkig kreeg Muller rood.

    Vind ik leuk
    N.E.C. +520
    donderdag 13 december 2018 om 12:49
    Heel goed gefloten inderdaad, mag ook wel eens gezegd worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:49
    Was idd beide terecht en ook de penalties waren terecht. Toch kan ik die man niet uitstaan. Iets met het herhaaldelijk sparen van de rossi (verdiende tweemaal rood en een pingel tegen) en het vervolgens te vrede eraf sturen en de banaan nog even flink de spotslights geven. Afijn, oud zeer. Was een heerlijke pot gisteren, zelden dat ik zo zit te kijken naar de rivaal ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:57
    Beide 100% rood, verder alleen maar discutabele momenten gezien van een verschrikkelijk arrogant mannetje. Wat een ongelofelijke lul is die scheids.
    Vind ik leuk
    jari11 +1494
    donderdag 13 december 2018 om 13:00
    We kunnen het hebben over de passing de zeer slecht was van Wober, de Ligt, de Jong en Blind. En over dat de handelingssnelheid soms ontbrak en het niet altijd even goed was. En het feit dat je zoveel ruimte achterin weggeeft dat het een soort suicide was.
    Maar het was gewoon een erg leuke wedstrijd die alle kanten op kon, sinds tijden niet zo'n wedstrijd gezien. Bayern was slim maar is toch niet meer op dit moment dan een counterploeg. Erg leuk en trots op mijn team, dat juichen van Lewa vond ik wel smerig maar goed geeft ook aan dat ze ons echt als een serieuze tegenstander zien!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:00
    Bayern munchen, in vorm had ajax helemaal zoek gespeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:04
    Een ajax in vorm speelt utrecht helemaal zoek volgende week
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20621
    donderdag 13 december 2018 om 13:07
    Hou nou toch een keertje op met dat provoceren, 'maat.!!'

    Ga lekker PSV topics lopen zieken
    nep Utrecht fan aka Utca30.

    Naar mannetje ben je!😜
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:08]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:14
    Die krijgt er met de week meer en meer de pest over in dat zijn voorspellingen ( hoop ) de grond in worden geboord omdat Ajax maar niet verliest, dan moet ie natuurlijk wel met deze opmerking komen.. domme gast is het, komt niet voor niks uit de domstad!
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 13:42
    Vergeet Always niet.

    Zou me niet eens verbazen als dit dezelfde kwibus is achter kopstootje en head-butt.
    Oh, en wrs nog een zielige PSV’er ook.

    Stuk voor stuk alleen maar met PSV-adoratie en Ajax-haat bezig.
    Noemen elkaar de hele tijd maat, hij nodigt zichzelf uit voor n feestje op de platte kar etc.

    Die gozer is echt n stumper zoals je ze zelden tegen komt.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20621
    donderdag 13 december 2018 om 13:51
    Precies Emnu!

    Een stel vervelende kwasten!

    Continu te zeiken op Ajax (topics). Van 's-morgens vroeg tot 's-avonds laat. Je vraagt je af.....moeten ze niet naar werk of naar school ofzo.😜

    Treurig leventje moet je hebben om 24/7 Ajax te haten.

    Zielig eigenlijk!!
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 13:53
    Zal wel zo’n Wajong verhaal zijn met meerdere diagnoses.

    Je kan t hem eigenlijk niet eens kwalijk nemen maar t blijft uitermate vermoeiend.
    Vind ik leuk
    De Liefhebber +10325
    donderdag 13 december 2018 om 14:03
    Of zijn Always zit niet goed...
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 14:07
    Hahaha.

    Stak hij er maar n Always in, kwam er minder poep uit.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20621
    donderdag 13 december 2018 om 14:06
    Juist Emnu,

    Aan de andere kant is het wel weer mooi die impact van Ajax, waardoor zulke gassies onze mooie club 24/7 In hun hoofd hebben zitten.

    Heeeeeerlijk!!!😉

    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:35]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +4049
    donderdag 13 december 2018 om 15:33
    Zo'n inrichting zou geen internet moeten hebben..
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:13
    💋
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20621
    donderdag 13 december 2018 om 14:36
    🖕😜
    Vind ik leuk
    pico323 +7002
    donderdag 13 december 2018 om 13:08
    totaal overbodige reactie, pure jaloezie.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:10
    Bayern Munchen kan niet beter dan dit. En Ajax heeft dat mede aan zichzelf te danken. Op een paar domme momenten na gewoon gedomineerd gister.
    Vind ik leuk
    DeNelis +154
    donderdag 13 december 2018 om 13:13
    Wat schattig dat een clubje als Utrecht denkt dat Bayern, Ajax wegspeelt, terwijl het tegendeel 2x is bewezen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:56]
    Vind ik leuk
    Oeb +236
    donderdag 13 december 2018 om 16:06
    Hij heeft aandachtstekort waarschijnlijk,zit bij elk topic over Ajax te zoeken naar anti-ajax opmerkingen. Als r nu nog s een kern van waarheid in zat,nam ik m serieus,maar tis alleen maar onzin wat ie schrijft. Heb maar gewoon medelijden met m en reageer er vooral niet op,want daar is t hem om te doen.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +1067
    donderdag 13 december 2018 om 13:20
    Ze zoeken jou nog op de Amsterdamsestraatweg. Hardloper.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:11
    😂😂😂😂 dat dacht jij.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +1067
    donderdag 13 december 2018 om 14:23
    Dat weet ik, sprintkanon.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 16:20
    Poepers
    Vind ik leuk
    Vak 129 +1067
    donderdag 13 december 2018 om 16:35
    Bange. Bangepoepert. Op gympies. Hollen meid!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 16:37
    Hebben wij niet nodig,wij zijn voor niemand bang. We zijn geen ajacieden.
    Vind ik leuk
    Post Malone +2018
    donderdag 13 december 2018 om 13:34
    Utrecht in vorm is een degradatiekandidaat.
    Vind ik leuk
    Emnu +6490
    donderdag 13 december 2018 om 13:38
    Doet pijn he, jouw PSV twee puntjes en Ajax moeiteloos door?

    Troll.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:11
    Hahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:49
    Ja, op die fiets zou Utrecht in zijn hele bestaan nog nooit van Ajax hebben gewonnen. Leuk bedacht hoor, maar realistisch ? Nee, totaal niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 16:17
    Meneer Domtoren, een domme opmerking dus!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:05
    Beide 100% rood. En de scheids was echt van een dramatisch niveau. Aan beide kanten heel vreemde arbitrale beslissingen. Totaal geen consistentie in het geven van kaarten of vrije trappen.
    Vind ik leuk
    pico323 +7002
    donderdag 13 december 2018 om 13:07
    hij floot zeker niet top. Dan kijk je ook met een roze bril, Herr Kovac
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 13:08
    Volgens mij heeft ten Hag de scheids geen compliment gegeven. Het was ook geen toeval dat Woeber die ovetreding begin nadat de scheids een aantal keer Ajax benadeelde door niet te fluiten om overtredingen van Bayern. Leermomentje: ook de scheids kan een grotere rol spelen dan je zou willen, en dat zou moeten.
    Vind ik leuk
    hantayo +1158
    donderdag 13 december 2018 om 13:13
    Complimenten scheids? Ja begrijp, zwaar op de hand van Bayern.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:13
    Schwalbe van Goretska. Eigenlijk had hij geel moeten krijgen. Dat doorrollen bah! Gewoon prima tackle niks mis mee!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    rinirat +2995
    donderdag 13 december 2018 om 13:16
    Toch vond ik de scheids meer in voordeel van Bayern,hij vloot Ajax heel makkelijk af.
    Beide rood was terecht!
    Vind ik leuk
    Vak 129 +1067
    donderdag 13 december 2018 om 13:21
    Was de man met de boot?
    Vind ik leuk
    Muscles +1038
    donderdag 13 december 2018 om 13:44
    Kovacs bedankt Turpin........begrijp ik......best man.....van Bayern
    Vind ik leuk
    Mari +10615
    donderdag 13 december 2018 om 14:09
    Eem broer van Ben Turpin
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 16:11
    Merkel en Macron!!! Dus twee handen op een buik!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:56
    Scheidsrechter heeft prima gefloten. Mede door hem werd het een leuke snelle wedstrijd. Hij liet veel doorspelen waardoor zeker in de 1e helft het tempo hoog lag. Soms zat die er wel is naast maar bij de grote beslissingen zat die goed.
    Vind ik leuk
    De Liefhebber +10325
    donderdag 13 december 2018 om 13:59
    Da's ook gelijk het enige wat hij goed heeft gedaan...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:59
    2x donkerrood. Die van Ajax was iets erger omdat Muller de speler niet eens had gezien. Maar raken is rood. En Muller zijn eerste rode kaart in zijn carriere haha.
    Vind ik leuk
    Mari +10615
    donderdag 13 december 2018 om 14:08
    Dit is nu precies wat JC ons heeft geleerd.
    Men moet nog lang napraten over je spel
    Proficiat Ajax en Bayern
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:08
    Welke 3% zegt nee 😂😂😂
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 14:08
    Natuurlijk vond hij die kaffer goed fluiten want het was vooral in Bayern voordeel..
    Vind ik leuk
    HJR +8281
    donderdag 13 december 2018 om 14:35
    Terecht rood voor beide inderdaad. Al was het wel per ongeluk dat van Muller. Hij heeft een kutkop maar hij schrok erzelf van en had Taggie daar niet verwacht. Neemt nogmaals neemt niet weg dat het rood was. Beetje vergelijkbaar met N. de Jong gestrekte been naar voren. N de Jong had dan net de pech dat Alonso er tegen aanliep.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    allround +1709
    donderdag 13 december 2018 om 14:48
    Die man steekt net zo makkelijk een veer in zijn eigen reet. Zoals petrovic zich een goede trainer vindt. Wanneer je pure geluk . Goed bespelen vindt , dan snap je er niets van. Ajax speelde uitstekend en verdiende het om te winnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:56
    Wordt ajax in de Nederlandse competitie bevoordeeld en de fans van andere clubs zeggen er wat van is het calimero gedrag en zelfs liggen ze hier allemaal te huilen over de scheidsrechter. Gelijk duidelijk dat ajax het calimero van Europa is.
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 16:59
    Wij spelen na de winter Champions League, en jullie?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 21:07
    Roda kkd,Bayern,Liverpool en Barcelona cl zoals elk jaar. Kun je van jullie niet zeggen
    Vind ik leuk
    JoeyC +3246
    donderdag 13 december 2018 om 15:14
    Blijft wennen voor de Ajax fans. Een neutrale scheidsrechter. Hadden we die in de Eredivisie ook maar inclusief neutrale VAR.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 16:09
    Die Turpin is onbetrouwbaar (zie verleden) en zoekt ons Nederlanders. Doe mij maar (Rody) Turpijn!
    Vind ik leuk
    soplul +3528
    donderdag 13 december 2018 om 16:24
    Het zal waarschijnlijk nog jaren duren eer ik niks naar het scherm gooi wanneer ik als scheids turpin zie of lees dat hij scheids was bij een wedstrijd......
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 16:59
    Kung fu fighting .
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 17:00
    Leuk voor je
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 17:02
    Die rode kaart van Mūller piet leek er toch wel op .
    Vind ik leuk
    pietprecies +9360
    donderdag 13 december 2018 om 17:06