PSV is in de poule waarin zij hebben gespeeld gewoon niet goed genoeg

"PSV is in de poule waarin zij hebben gespeeld gewoon niet goed genoeg"

Gepubliceerd: vrijdag 14 december 2018 om 18:34vr 14-12-2018 om 18:34

Hans Van Breukelen vindt de complimenten voor PSV na de resultaten in de Champions League ietwat overdreven. In een zware groep eindigden de Eindhovenaren met twee punten onderaan. Toch kreeg PSV complimenten. Van Breukelen is echter kritisch.

"Als je kijkt naar PSV in de groep waarin ze gespeeld hebben dan hebben ze zich daar niet aan kunnen meten", zegt Van Breukelen aan PSV Inside. "Dat vind ik dus een beetje op zijn Nederlands momenteel. Van 'ja maar.. ze hebben wel leuk mee lopen voetballen en ze hadden toen ook pech met die keeper Inter'."

Die complimenten tellen volgens hem ook helemaal niet op topniveau. "Daar gelden geen excuses, je wint of je verliest. PSV is in de poule waarin zij hebben gespeeld gewoon niet goed genoeg. Dat is een keiharde constatering, maar dat is gewoon zo", zegt hij.

Andere poule
Hij lijkt het ook wat jammer te vinden dat PSV in zo'n moeilijke groep werd geloot. "Als ze in een andere poule hadden gespeeld, hadden ze misschien wel óf Europa League, óf wellicht verder gekund in de Champions League. Maar 'als' bestaat gewoonweg niet", aldus de voormalig KNVB-directeur.

Toch ziet hij ook goede dingen bij PSV. Volgens hem moet de club dan ook niet te veel veranderen aan de manier van werken. "Spelers beter maken, beter gaan voetballen en onverstoorbaar blijven", adviseert hij.

Lees meer over:Champions LeaguePSV

Plaats een reactie

Aal +22899
vrijdag 14 december 2018 om 18:35
De open deuren show van Hans..... laat ie nou gewoon lekker eens z'n muil houden, want alles gaat kapot met hem.
Vind ik leuk
Roodbergen +9336
vrijdag 14 december 2018 om 18:37
Hij kijkt en vergelijkt tenminste niet met ajax, dat moet ik hem wel nageven kijkend naar de rest
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
vrijdag 14 december 2018 om 18:38
Het is bijna verfrissend.... ware het niet dat Hans de Dominee het woord heeft....
Vind ik leuk
Castromann +8298
vrijdag 14 december 2018 om 18:50
Hij verteld idd wat iedereen al wist.
Een poule waarbij bij voorbaat al wist dat met veel mzzl plek 3 het hoogst haalbare zou zijn.
En ja in een andere poule.... die van Ajax bijv had psv zeker plek 3 gehaald en wellicht ook plek 2.
En andersom zou ajax ook 4e zijn geworden in de psv poule.
Maar het is zoals het is.... en verder.
En hopen dat ajax nog wat punten extra voor ned kan bezorgen.
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
vrijdag 14 december 2018 om 18:52
Ik denk dat je dat prima inschat. Al zullen de Ajacieden hier een andere mening zijn toegedaan... maar daar kunnen ze ook niks aan doen.
Vind ik leuk
pietprecies +9496
vrijdag 14 december 2018 om 18:59
En als Ajax dit dat..

Je kan er niks over zeggen maargoed, als we het dan toch bij PSV houden, tegen Inter hadden ze gewoon resultaat moeten kunnen halen, klaar, die speelden echt niet zo best.

Ik moet net als Hans een beetje lachen om die trots over 2 schamele CL puntjes.. komop zeg, dat je van Barca 2x verliest snap ik nog, Tottenham? Mja ok, dat kan ook nog maar tegen Inter had PSV echt 6 of minimaal 4 punten kunnen halen.

Dan heb je als PSV zijnde gewoon waardeloos gepresteerd.
Vind ik leuk
MiloZandt +1987
vrijdag 14 december 2018 om 19:33
Wat een onzin zeg. Jij hebt overduidelijk geen wedstrijd van Inter gezien
Vind ik leuk
pietprecies +9496
vrijdag 14 december 2018 om 20:25
Zeker wel, daarom juist..
Vind ik leuk
chicken +13327
vrijdag 14 december 2018 om 21:27
De gelul weer....4 keer een voorsprong verspelen zegt genoeg...
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 22:14
Dan moet je niet genaaid worden door de scheids zoals in de thuis wedstrijd
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 03:13
Dommer gaan ze niet worden piet. Althans dat hoop ik hahw
Vind ik leuk
Bullet +3260
vrijdag 14 december 2018 om 19:34
Ik denk dat Ajax in de poule bij PSV gewoon 3e was geworden. PSV had dat ook kunnen worden, echter miste psv aan de lopende band 100% kansen.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 14 december 2018 om 19:55
Als de scheids ons niet 3 punten bestal tegen Inter thuis hadden we het gekund.
Helaas
Vind ik leuk
pietprecies +9496
vrijdag 14 december 2018 om 20:26
Als de scheids dit dat, piep piep.. jemig, je moest de Eindhovense goegemeente eens horen hier toen Ajax “bestolen” werd tegen Real..
Vind ik leuk
goedemorgen +3243
vrijdag 14 december 2018 om 20:59
Doe niet zo zielig man, die keeper had gewoon van het veld gestuurd moeten worden dan was de wedstrijd waarschijnlijk heel anders gelopen.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 14 december 2018 om 21:23
Jouw comment:"jank niet over de scheids."
*Jankt over een andere scheids*

Top! Goed niveau👍🏿
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 03:14
Piet . Ajax heeft in een poule gespeeld waar az ook 2e was geworden. Doe niet zo blij aub haha
Vind ik leuk
74ratje +219
vrijdag 14 december 2018 om 21:22
Helaas word de VAR voor PSV een ronde te laat gebruik van gemaakt.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 14 december 2018 om 21:23
Helaas
Vind ik leuk
Bullet +3260
vrijdag 14 december 2018 om 21:30
Scheids.... altijd als PSV verliest, ligt het aan de scheids. Kijk de reacties maar na. Vooral weinig zelfkritisch in Ehv
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 14 december 2018 om 21:35
👍🏿
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 03:16
Hahaha voor ajax zijn en over zelfkritisch beginnen . 4 jaar helemaal niks gewonnen en blijven schreeuwen dat ze de beste zijn haha. Laat ik niet over zelfkritiek beginnen. Ik noem dit gewoon dom haha
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 15 december 2018 om 08:04
Heb je mij persoonlijk ook daarop betrapt?
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 19:00
Gewoon een goed verhaal van De Breuk
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
vrijdag 14 december 2018 om 19:01
Mag je vinden. Ik vind het wederom oersaai wat er uit Hans' koker komt.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 19:05
Mag je vinden😜.
Maar gewoon net commentaar van niveau. Kunnen Willy & René, maar m.n. Sjaak van leren en voorbeeld aan nemen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 19:06]
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 20:24
Wij komen gewoonweg te kort en kijken met jaloezie naar de Europese Campagne van Ajax!
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 19:02
Inderdaad, zoals her hoort en je van een voormalig topsporter mag verwachten. Maar jaloers op ander, nee. Trots op PSV.
Helaas komen we tekort, maar de drive om het publiek te vermaken en de tomeloze inzet, waarmee je waardering afdwingt, is indrukwekkend.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 december 2018 om 09:41]
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 18:45
Toch heeft hij gelijk. Dat positieve gelul slaat toch nergens op.

Haha, is Hans een keer kritisch, is het weer niet goed.
Vind ik leuk
rexxo +5823
vrijdag 14 december 2018 om 18:51
Waar is die Rini Stoutjesdijk? die mensen wil helpen herinneren om het geweldige brein met de snelheid van een Ferrari te laten functioneren met de snelheid die daarbij past.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 19:43]
Vind ik leuk
Aal +22899
vrijdag 14 december 2018 om 18:52
Haha zo is het erexxo ;-)
Vind ik leuk
rexxo +5823
vrijdag 14 december 2018 om 19:32
Als je nog wil lachen hier heb je hem weer.

https://www.youtube.com/watch?v=bIqufzRtl_I
😁
Vind ik leuk
slaski +2314
vrijdag 14 december 2018 om 19:42
Lachen ? Als je nou nog niet bent uitgelachen om die totaal uitgemolken "grap" dan zou ik eens professionele hulp gaan overwegen. Ik heb mijn pens er meer dan vol van.
Vind ik leuk
rexxo +5823
vrijdag 14 december 2018 om 19:44
You mad bro? het is weekend
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 20:35
Hij is wel realistisch.
Vind ik leuk
De fries +1625
vrijdag 14 december 2018 om 18:36
Jeetje .. als je het over “open deuren” hebt
Sorry aal ; ik zag jouw reactie net te laat
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 18:36]
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 18:36
No shit sherlock 😂
Vind ik leuk
Ehv-er +1325
vrijdag 14 december 2018 om 18:36
Te weinig Ervaring en soms ook geen geluk.. hopelijk volgend jaar beter 😀
Vind ik leuk
whdijk +745
vrijdag 14 december 2018 om 18:37
ahhh hans wil graag weer terug bij psv. de neus
Vind ik leuk
SirUltionem +3047
vrijdag 14 december 2018 om 18:38
hans open deur van breukelen

als je laatste wordt in je poule heb je inderdaad geen resultaat...

als is inderdaad geen praktijk...

inderdaad, we hebben ook goeie dingen van PSV gezien...

het was inderdaad jammer dat PSV een zware poule geloot heeft...

Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 03:19
Idd. Veel positieve dingen gezien. Het scheelt idd nog flink wat met absolute top en psv , ajax . Maar we zijn lekker op weg denk ik zo :)
Vind ik leuk
Sooike1208 +4556
vrijdag 14 december 2018 om 18:38
Dat klopt. En dat is ook geen schande
Vind ik leuk
The_best +281
vrijdag 14 december 2018 om 18:40
Het duurt even, Maar er zijn dus nog wel realistische Psv supporters.
Vind ik leuk
Blindsy +15853
vrijdag 14 december 2018 om 18:42
Je zou ze Ajax ook zo gunnen... ;-)
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 03:20
Nu die van ajax nog. Denken dat ze geweldig zijn terwijl az ook 2e was geworden in die poule haha.
Vind ik leuk
The_best +281
zaterdag 15 december 2018 om 07:55
Ja en die van Fortuna 1ste in de poule van Psv.

Wat wil je nou zeggen dan knulletje?
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 09:13
Dat het een simpele poule is en dus niks zegt haha.
Vind ik leuk
Blindsy +15853
vrijdag 14 december 2018 om 18:41
Het wachten is op zo'n zelfde mésscherpe analyse van Berry van Aerle.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 18:42
Duhuh als je laatste wordt in de poule ven je idd niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13990
vrijdag 14 december 2018 om 18:42
PSV heeft eigenlijk niks gebracht.

Van Bommel heeft veels te behouden gespeeld toen de mogelijkheden er waren.

Wel elke keer op voorsprong komen maar dan het schijtbakkenvoetbal tevoorschijn gehaald.

Probeer eens een keer aan te vallen met zoveel aanvallend talent in je selectie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 18:43]
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
vrijdag 14 december 2018 om 18:47
Mwah... waren geen kinderachtige tegenstanders. Hij heeft zijn ploeg realistisch en naar vermogen laten spelen. Achteraf is mooi wonen....
Vind ik leuk
ronniever +243
vrijdag 14 december 2018 om 18:55
Van Bommel heeft het realistisch benaderd want blind vooruit lopen had een berg aan tegentreffers opgeleverd ! En of PSV aanvallend nu wel zo goed is waag ik te betwijfelen ,Lozano bij de eerste mogelijkheid verkopen want die rent en duikelt voor eigen succes dus cashen nu het nog kan en jong talent weer ervaring laten op doen
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
vrijdag 14 december 2018 om 19:02
Volgens mij zie je het goed.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13990
vrijdag 14 december 2018 om 18:56
Ze hadden veel meer kunnen brengen.

Liever geslacht worden en lef getoond dan niks laten zien en 2 puntjes meenemen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 18:56]
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
vrijdag 14 december 2018 om 18:57
Ze hadden dat inderdaad kunnen proberen. Maar die keuze maakte de trainer niet. Ik vind het niet gek.... als ze er 4x met 5-0 af waren gegaan vanwege verkeerde keuzes.... zoals ik al zei is het achteraf mooi wonen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13990
vrijdag 14 december 2018 om 19:00
Beter 5x met 5-0 verliezen en 1x winnen in een magistrale pot dan wat ze nu hebben gedaan.

Ik denk dat van Bommel dat echt verkeerd heeft gezien en het grootste probleem:
Hij heeft gaandeweg niks willen wijzigen ...
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
vrijdag 14 december 2018 om 19:01
It's just a matter of opinion....
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13990
vrijdag 14 december 2018 om 19:03
Yep
Vind ik leuk
John M. +4967
vrijdag 14 december 2018 om 19:07
Ik ben het volkomen met je eens, vooral met de eerste zin.Bovendien heb je dan een punt meer, drie ipv. nu twee.
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 03:23
Dat hebben we gezien . Als Bayern 5 % bij gaf scoorde ze meteen haha. Naïef en dom voetbal van ajax. Geluk gehad dat de poule zo simpel Was en Bayern op opa tempo die wedstrijd heeft gespeeld.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 december 2018 om 03:23]
Vind ik leuk
The_best +281
zaterdag 15 december 2018 om 08:00
Zo Naïef dat ze ongeslagen door zijn.

Als je hier niks nuttigs te melden hebt behalve dan al die onzin die je uitkraamt, Ga dan lekker tafeltennis volgen droeftoeter.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 december 2018 om 08:03]
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 09:14
Dat komt omdat het een hele matige poule was haha .
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 18:54
Ik begin het nu eng te vinden Mino , maar ik ben het helemaal met je eens .
Ik had vanmorgen die coke niet moeten pakken denk ik ;-)
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13990
vrijdag 14 december 2018 om 18:55
Die paddo’s schijnen ook niet goed voor je te zijn ... 😂
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 19:54
Dat weet ik eerste kerstdag als mijn schoonfamilie mijn zelfgemaakte paddosoep krijgt ...
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 03:21
Onzin en alles wat je zegt gekopieerd van andere! Knap hoor, niet eens je eigen mening uiten en dan ook nog onzin kopiëren haha.
Vind ik leuk
G.Kopf +3384
vrijdag 14 december 2018 om 18:43
Ja zo een idee had ik ook al. Wat een briljante man is die Breukelen toch
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 18:44
V.Breukelen houd alkeen van zich zelf. Ik ban geen psv fan maat ze hebben gewoon goed gespeelt
Vind ik leuk
Benniewies +1934
vrijdag 14 december 2018 om 18:47
Geef die Hans aub nog een bier
Vind ik leuk
torinofc +622
vrijdag 14 december 2018 om 19:11
PSV heeft idd niets te zoeken op cl nivo
Vind ik leuk
Zultkop +5973
vrijdag 14 december 2018 om 19:30
Aadje de 2e
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 19:32]
Vind ik leuk
14forever +8911
vrijdag 14 december 2018 om 19:40
Gewoon niet goed.genoeg, zoiets zei ik dus al na de wedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 19:43
PSV heeft er het maximale uit gehaald! Tegen wereldtop ploegen als Barca en Spurs en Inter is ook gewoon een ploeg met wereldsterren.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 14 december 2018 om 19:56
Met een betere scheifs tegen Inter.... We zullen het nooit weten

Nu hopen dat tottenham het vol gaat houden
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 20:00
Ja dat hoop ik zeker! Eerst hoop ik Juventus dat we die even helemaal van het kastje naar de muur spelen!
Vind ik leuk
3Bier +11563
vrijdag 14 december 2018 om 20:01
Nou valt ook wel mee allemaal.
Niet te veel ontzag voor de tegenstanders en vol gas op de aanval had ze verder gebracht dan 2 puntjes. Elke pot hetzelfde verhaal. PSV doet leuk mee, PSV scoort, PSV zakt terug tot de eigen 16, Luuk de Jong pendelt op het middenveld en het is wachten op die tegengoals. Want leunen op een verdediging met Schwaab en Viergever kan niet in de CL. Dan moet je de tegenstander uit de 16 houden. Jammer want ik had het gevoel dat er meer in zat voor PSV.
Had PSV maar meer de lef van Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 20:35
Volgas in de aanval? Tegen Spurs hebben ze bijde wedstrijden 90 minuten lang voor de goal gehangen haha! Daarom ook het maximale eruit gehaald.
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 14 december 2018 om 20:40
Tegen tottenham thuis warenw e ook dramatisch en uit stonden we al vanaf minuut 2 voor

Niet zo gek dus

Tegsn Barca de betere geweest thuis en lang goed fespeeld uit. Inter uit was meh ok toch al gespeeld en thuis hadden we 3 punten tering uefa
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 20:42
Dat is waar! Ik hoopte stiekem op een: 'dat komt, omdat Spurs zo verschrikkelijk goed is'. ;)

Overigens was PSV tegen Barca erg goed, maar Barca was ook erg slordig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 20:43]
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 14 december 2018 om 20:58
Tottenham was qua spel onze beste tegenstander ja. Barcelona was wat slordigjes maar het blijft messi
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 03:26
Spurs op vol gas is niks tegen te doen :) dat hebben we gezien tegen Chelsea .
Vind ik leuk
Sure. +191
zaterdag 15 december 2018 om 03:25
Vol gas op de aanval ... Hoe dom kan je lullen zeg. Dan heb je helemaal geen flauw idee hoe het voetbal werkt deze tijd .
Vind ik leuk
3Bier +11563
zaterdag 15 december 2018 om 08:24
Lekker achteruit lopen zodat Viergever duels aan moet gaan in de 16 met Icardi en Kane. Nee dan begrijp je het helemaal!
Vind ik leuk
AFP +1214
vrijdag 14 december 2018 om 19:57
Wat een realist die Hans van Breukelen. Hij heeft helemaal gelijk. Excuses tellen niet, je wint of je verliest. "Als" bestaat inderdaad niet. Zo denkt iedereen van buiten de PSV-omgeving.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
vrijdag 14 december 2018 om 20:24
Daar heeft hij groot gelijk in. Het was echt geen loodzware poule en je had toch minstens 3e kunnen worden. 2 punten is in zo`n poule is superslecht.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 20:37
De pech voor PSV is ook wel geweest, dat lozano heel veel gespeeld heeft voor lozano.
Vind ik leuk
orion73 +1527
zaterdag 15 december 2018 om 05:43
Goede mening van Hans. PSV heeft het geweldig gedaan hoor je overal maar cijfers liegen niet, 6 gespeeld 0 gewonnen dat zijn gewoon de feiten.
Vind ik leuk
Entombed +1265
zaterdag 15 december 2018 om 10:02
Yep, eens Hans. PSV was gewoon niet goed genoeg voor deze poule. In elke andere poule waren ze minimaal doorgegaan in de Europa league.
Mja het is niet zo en dat is gewoon niet goed.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws