Sparta lachende derde na vijfklapper en heldenrol van Bossche doelman in Deventer

Sparta lachende derde na vijfklapper en heldenrol van Bossche doelman in Deventer

Gepubliceerd: vrijdag 14 december 2018 om 21:59vr 14-12-2018 om 21:59

Laatste update: vrijdag 14 december 2018 om 22:40vr 14-12-2018 om 22:40

De Keuken Kampioen Divisie-kraker tussen nummer twee Go Ahead Eagles en nummer één FC Den Bosch is onbeslist geëindigd. FC Den Bosch houdt de Deventenaren één punt onder zich, maar beide clubs zien Sparta passeren.

Go Ahead had in de eigen Adelaarshorst de overhand, maar stuitte keer op keer op de uitblinkende doelman Wouter van der Steen. FC Den Bosch was regelmatig gevaarlijk in de counter, maar moest na een uur spelen verder zonder Danny Holla. De routinier kreeg zijn tweede gele kaart, waarna de Bosschenaren zich moesten beperken tot verdedigen. Van der Steen bleek echter niet te passeren en de 0-0 bleef op het bord.

Nummer drie Sparta profiteerde maximaal van het puntenverlies van beide concurrenten en sprong naar de eerste plek. De Rotterdammers hadden in eigen huis weinig moeite met laagvlieger Jong AZ. Voor rust scoorde Mohamed Rayhi op aangeven van Gregor Breinburg en na geklungel in de Alkmaarse defensie. Bart Vriends tekende in de tweede helft voor zijn eerste Sparta-treffer, waarna de Kasteelclub vlak voor tijd een penalty kreeg. Rayhi won de strijd om de bal van Royston Drenthe en maakte zijn hattrick vol. Halil Dervisoglu tekende voor het slotakkoord: 5-0.

Roda JC profiteert ook van het gelijkspel van FC Den Bosch en neemt, met nog twee wedstrijden te gaan, de leiding in de tweede periode over. De Limburgers rekenden in eigen huis af met FC Volendam. De tumultueuze openingsfase leverde twee goals binnen acht minuten op: Mart Remans maakte zijn eerste goal in het betaald voetbal, maar Cas Peters maakte direct daarna gelijk vanaf de stip. De wedstrijd werd na rust beslist door Gyliano van Velzen, die tegen zijn oude club de winnende 2-1 aantekende.

De overige uitslagen:
NEC-MVV 0-1
SC Cambuur-FC Twente 0-1
FC Eindhoven-RKC Waalwijk 1-3
Telstar-Jong PSV 2-4
TOP Oss-Helmond Sport 1-1
Jong FC Utrecht-FC Dordrecht 4-1
Almere City FC-Jong Ajax 2-3

Plaats een reactie

Rodajc +18671
vrijdag 14 december 2018 om 22:03
Weer een plekje gewonnen en nog 4 punten verwijderd van een periodetitel. Het voetbal is verre van super maar de inzet wel, en daar gaat het in deze fase even om. Forza Roda!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 december 2018 om 08:48]
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 22:05
Mooi man,ga zo door .Jullie horen gewoon in de eredivisie .
Vind ik leuk
Harrie82 +4360
zaterdag 15 december 2018 om 00:24
Benieuwd zaterdag. Ga kijken bij Den Bosch-Roda. Ivm met een workshop die ik daarvoor heb en aansluitend uitgenodigd voor die wedstrijd.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
zaterdag 15 december 2018 om 19:06
Welkom en veel plezier!!
Vind ik leuk
NvC +8524
zaterdag 15 december 2018 om 01:59
Gefeliciteerd. De inzet die jullie nu hebben kunnen wij in Nijmegen alleen maar van dromen.
Vind ik leuk
KARKANEL +151
zondag 16 december 2018 om 10:21
Ik bewonder jou hoe je de moed erin kunt houden maar het voetbal wat ze vertonen is dramatisch. Wat ook dramatisch is is Molenaar. Pak de wedstrijd tegen FC Dordtrecht. Na de 2-0 (en dit na 20 min.) kwam Roda niet meer aan de bal. Dordtrecht speelde hun compleet van de mat, vond constant de vrije man. Dit voor een ploeg die in de onderste helft van de KKD huist. Ingegrepen werd er vanaf de bank totaal niet. Molenaar verdient zijn geld met op de bank te blijven zitten. Als Roda fan staat het huilen je nader dan het lachen om dat te moeten aanschouwen. Kun je ook de kwaliteit van Van Veldhoven weer toetsen die deze trainer vorig seizoen een nieuw contract gaf ondanks de degradatie.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 22:04
Cambuur -Twente 1-2 ??????
Op tv zag ik toch echt iets anders!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 22:05]
Vind ik leuk
Hupfean +5322
vrijdag 14 december 2018 om 22:08
Ik ook, net of cambuur kan scoren. 0-1 dik verdiend voor Twente.
Vind ik leuk
Jan ref +1637
vrijdag 14 december 2018 om 22:16
Klopt idd 0-1
Vind ik leuk
zaterdag 15 december 2018 om 11:22
Waar, maar wat een slecht en angstig voetbal !
Een speler met individuele klasse verbloemt de wanprestatie van die trainer daar
Vind ik leuk
Hupfean +5322
zaterdag 15 december 2018 om 16:57
Klopt.
Vind ik leuk
Sideburnn +3220
vrijdag 14 december 2018 om 23:00
Nog een foutje....Sparta stond gedeeld 2e met een beter doelsaldo dan de Eagles...
Misschien de eindredactie van VP tegen het licht houden?
Vind ik leuk
FreakNL +0
zaterdag 15 december 2018 om 08:19
Het is ook niet de eerste Sparta goal van Vriends. Verslaggever van Fox zat er in deze ook naast.
Vind ik leuk
zaterdag 15 december 2018 om 11:24
Fouten máken is menselijk maar je moet er natuurlijk niet te véél maken. En zeker niet in één item 🙃
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 22:06
En toch zie ik Sparta geen kampioen worden, jammer maar mijn gevoel zegt dat gewoon. Ik hou het op Go Ahead.
Vind ik leuk
gerard.. +878
vrijdag 14 december 2018 om 22:42
Ik denk nec ha ha
Vind ik leuk
zaterdag 15 december 2018 om 08:22
Ik zie Feyenoord ook geen kampioen worden mijn gevoel zegt Ajax
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 december 2018 om 08:27]
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
zaterdag 15 december 2018 om 19:08
😂😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 15 december 2018 om 17:05
Gefeliciteerd Feyenoord fan ! Je bent helderziende zeker??
Vind ik leuk
rjc71 +1630
vrijdag 14 december 2018 om 22:06
Hoppa ... staan we weer bovenaan in de 2de periode..
Nu uit naar den Bosch... wordt zeker een mooie match ...
Black yellow army ... !
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2635
vrijdag 14 december 2018 om 22:06
Mooie uitslag wederom voor ons. Jammer dat ik er door ziekte niet bij kon zijn maar via het schakelkanaal alles nog wel meegekregen. Wat is deze competitie toch spannend. Ik denk echt dat het pas in de laatste speelrondes beslist wordt en dat geen van de clubs gaat uitlopen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
zaterdag 15 december 2018 om 20:54
Laatste wedstrijd voor ons is thuis tegen de Eagles. Dus dat kan leuk worden.
Vind ik leuk
NvC +8524
vrijdag 14 december 2018 om 22:06
Hahaha lekker NEC. 🙈 Na vanavond alle hoop in de Gier weg. Dit wordt niks zo lang hij er nog is. Drama pot, geen inzet, geen passie, geen beleving. De investeerders moeten iets doen anders worden we de volgende Fortuna Sittard/ Den Bosch.
Vind ik leuk
HansVites +6437
vrijdag 14 december 2018 om 22:27
MVV thuis altijd lastig :-)
Vind ik leuk
NvC +8524
vrijdag 14 december 2018 om 22:29
Emmen ook 👍
Vind ik leuk
gerard.. +878
vrijdag 14 december 2018 om 22:44
Snap er niets van op papier best een redelijk elftal hoor. Echt jammer. De Gier gewoon goede trainer heeft hij bewezen bij Almere.
Vind ik leuk
NvC +8524
vrijdag 14 december 2018 om 22:49
De Gier laat wel dit seizoen zien dat hij er niks van kan.
Vind ik leuk
Glazenbol +152
zaterdag 15 december 2018 om 02:00
Die vertrekt binnenkort met gierende banden.
Vind ik leuk
Rodapaus +6149
vrijdag 14 december 2018 om 22:09
En weer een overwinning voor Roda. Ajax zal het in zijn broek doen komende woensdag
Vind ik leuk
Jan ref +1637
vrijdag 14 december 2018 om 22:19
Succes komende woensdag 😎👍
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 22:17
Cambuur twente 1/2???? Heb ik wat gemist zeker
Vind ik leuk
Jan ref +1637
vrijdag 14 december 2018 om 22:20
Gewoon 0-1
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 22:24
Mijn God, wat een armoede. Zelfs het elementaire en basale knippen en plakken van de juiste uitslag blijkt te hoog gegrepen voor de redactiemeisjes.
Vind ik leuk
J.tee +98
vrijdag 14 december 2018 om 22:44
Wouter van der Steen man van de wedstrijd , klasse!
Vind ik leuk
Barbie +1027
vrijdag 14 december 2018 om 22:51
De KNVB zal na de wedstrijd NEC-MVV vast een onderzoek instellen naar matchfixing. Zelden zo'n dramatisch elftal gezien als NEC. Het kan namelijk niet dat spelers zo slecht kunnen voetballen. Absoluut onmogelijk om expres alles verkeerd te doen. Voetballers van NEC saboteren bewust het spel om te verliezen. Over de rug van supporters wordt waarschijnlijk veel geld verdient aan Chinese weddenschappen. En trainer Jack de Gier doet hier nog het hardst aan mee. Als zoutzak op de bank zitten om zijn spelers expres alles fout te laten doen. KNVB, grijp in! NEC maakt bewust het voetbal kapot!
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 23:53
Tja...had voor het seizoen al aangegeven dat het kampioenschap gaat tussen twente, sparta en nec maar die laatste valllen wel erg tegen tot nu toe. Wat goed van Den Bosch en go ahead die het buitengewoon erg goed doen, al had ik dat van Den Bosch wel een beetje verwacht na de overname. Grootste meevaller vind ik inderdaad Roda, zie je maar weer, ook daar zit genoeg jeugd, je moet ze alleen dan ook gebruiken. Leuke competitie, die eerste divisie en misschien wel interesanter dan de eredivisie maar dat mag een ieder zelf bepalen natuurlijk maar in ieder geval spannend, spannend tot en met de laatste wedstrijd, inclusief nacompetitie.
Vind ik leuk
Glazenbol +152
zaterdag 15 december 2018 om 01:57
Dit verhaal klopt van geen kant, Sparta stond 2e en net 3e


Vind ik leuk
Joost69 +669
zaterdag 15 december 2018 om 02:17
Van kampioenkandidaat naar overige uitslagen: NEC-MVV 0-1
Vind ik leuk
Joost69 +669
zaterdag 15 december 2018 om 02:54
Dat Nec is toch gewoon een lachertje, zichzelf presenteren als kampioenkandidaat maar daarna helemaal niks klaarspelen.
Vind ik leuk
Joost69 +669
zaterdag 15 december 2018 om 03:34
Dag Jack de Gier,succes verder in je carrière
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws