Barcelona haalt uit bij Levante: drie treffers en twee assists Messi

Barcelona haalt uit bij Levante: drie treffers en twee assists Messi

Gepubliceerd: zondag 16 december 2018 om 22:34zo 16-12-2018 om 22:34

FC Barcelona blijft doorrazen in de Primera Division. Door een 0-5 overwinning op Levante is de club weer koploper van Spanje. Lionel Messi was de grote man met drie treffers en twee assists.

Het duurde even voordat Barcelona op stoom kwam. Na enkele speldenprikjes van Levante en onsuccesvolle aanvallen van Barcelona, kwamen de Catalanen na ruim een half uur toch op voorsprong. Messi hield drie Levante-spelers bezig en gaf vervolgens voor op Luís Suarez, die 0-1 maakte. Nog voor rust maakte Messi zelf de 0-2. 

Vlak na de rust besliste Messi de wedstrijd met zijn tweede treffer van de avond. Barcelona onderschepte de bal op eigen helft en counterde zich vervolgens naar de 0-3. De wedstrijd was allang niet spannend meer en voor Levante was het vooral zaak om de schade beperkt te houden. Na de derde treffer van Messi leek Barcelona op weg naar een monsterscore. Een totale vernedering bleef Levante bespaard, al maakte Gerard Piqué er op aangeven van Messi wel nog 0-5 van.

Barcelona speelde de wedstrijd zakelijk uit en heeft weer een voorsprong van drie punten op Sevilla en Atlético Madrid. Real Madrid staat vierde met 29 punten.

Plaats een reactie

power +7730
zondag 16 december 2018 om 22:35
Wat een mooi avond gehad genoten van koning Messi.
Vind ik leuk
zondag 16 december 2018 om 22:36
Dat ventje met nummer 10 bij Barcelona kan aardig ballen zeg.
Vind ik leuk
RenW +4179
zondag 16 december 2018 om 23:22
Die Modric.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9424
zondag 16 december 2018 om 22:36
Wat een fenomeen. Een schande dat hij de gouden bal niet gewonnen heeft dit jaar. Hopen dat hij dat komend jaar wel kan doen en er dan net ééntje meer heeft dan Ronaldo:-)
Vind ik leuk
power +7730
zondag 16 december 2018 om 22:40
Eigenlijk Ronaldo 2 van zijn Gouden ballen aan Messi moet leveren.
Vind ik leuk
Farmer +14304
maandag 17 december 2018 om 06:40
misschien wíl hij zn gouden balletjes wel met hem delen :P
Vind ik leuk
mazu +3925
zondag 16 december 2018 om 22:53
Messi hoort altijd de Gouden Bal te winnen, simpelweg omdat hij gewoon de beste is. Dat zal hij zijn tot hij stopt met voetballen
Vind ik leuk
Il Gordo +18598
zondag 16 december 2018 om 22:41
Pfoe, zo komt Messi wel in de buurt van Modric zeg.
Vind ik leuk
Justin Kees +2716
zondag 16 december 2018 om 22:41
Heerlijk verhaal van El Sierd over Messi.. 14 goals en 9 assists dit seizoen.., 572 goals totaal voor Barca, maar... Messi is niet zo goed als Modric... 😂

Vind ik leuk
power +7730
zondag 16 december 2018 om 22:45
die Jongen is echte genaaid door UEFA hij heeft zeker meer dan 5 gouden ballen verdient,
Vind ik leuk
TheManager +719
maandag 17 december 2018 om 07:03
Het gaat niet om het aantal gouden ballen, heb er zelf ook twee, het gast erom wat je ermee doet! Wat dat betreft maakt Messi gewoon jaar in jaar uit naam en faam voor zichzelf. Over een pasr jaar denkt niemand meer aan het aantal gouden ballen hoor, enkel nog aan het spel zelf en dan zal iedereen zijn grootheid voor zo’n klein mannetje toch wel erkennen.
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 08:45
Als je twee gouden ballen hebt kan je lekker Lingoën.
Vind ik leuk
Il Gordo +18598
zondag 16 december 2018 om 22:46
Ik wacht op de eerstvolgende thuispot van Barca. Dan zou El Sierd iets zingen in het Kroatisch (of welke taal ze daar ook spreken)?
Vind ik leuk
Justin Kees +2716
zondag 16 december 2018 om 23:17
En steek die bal, maar in je reet... 🤣🤣
Vind ik leuk
stratumseind +195392
zondag 16 december 2018 om 23:13
Het is een godsgeschenk om als voetbalverslaafde in de tijd van messi te mogen leven
[Reactie gewijzigd op zondag 16 december 2018 om 23:13]
Vind ik leuk
RenW +4179
zondag 16 december 2018 om 23:24
Ik ben het sinds lange tijd met je eens.
Vind ik leuk
Farmer +14304
maandag 17 december 2018 om 06:41
Gewoon een extra reden om een extra biertje op te drinken.

Ps, die goal in het filmpje is ook wel netjes afgemaakt van Suarez, maar Messi... hohohoho... HOHOHO! Die héle verdediging door!
Vind ik leuk
Gerro +9011
zondag 16 december 2018 om 23:41
Spaanse competitie stelt buiten een ploeg of 4/5 dus ook niet zoveel voor.
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 07:10
EL SIERD: 567 goals in 10 jaar, dit seizoen al weer 14 goals en 9 assists..... kampioen en bekerwinnaar. Messi is nu bijna net zo goed als Modric.
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 08:48
Sierd zei ook erbij dat Modric zijn uitverkiezing alleen aan de grote reclamebonnen te danken heeft. Jaar in jaar uit steeds Messi tot de beste te bekronen gaat ook vervelen en de reclame-inkomsten liepen terug. Daarom viel de keus op Modric.
Vind ik leuk
Marco S +6604
maandag 17 december 2018 om 07:52
De beste ooit..
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 08:57
Fantastisch om die fenomeen elke week in actie te mogen zien. Ik denk dat Modric zich wel meerdere keren achter z'n oor heeft gekrabd. Die Ballon D'or interesseerd Messi helemaal niks. Hij heeft 'm al 5x gewonnen en hij weet ook dat het alleen maar politiek is, hij maakt zich nergens druk over. Maar als je vervolgens ziet dat Griezmann 3e is geworden dan weet je wel dat er toch echt iets heel goed mis is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws