PEC Zwolle en Van 't Schip 'in goed overleg' uit elkaar na bekernederlaag bij AZ

    PEC Zwolle en Van 't Schip 'in goed overleg' uit elkaar na bekernederlaag bij AZ

    Gepubliceerd: woensdag 19 december 2018 om 10:43wo 19-12-2018 om 10:43

    Laatste update: woensdag 19 december 2018 om 11:39wo 19-12-2018 om 11:39

    PEC Zwolle en trainer John van't Schip gaan per direct uit elkaar. De ploeg uit Zwolle vloog dinsdagavond uit de beker door een 5-0 nederlaag bij AZ Alkmaar en ook in de competitie loopt het stroef.

    Volgens RTV Oost is Van 't Schip per direct ontslagen. Het nieuws is nog niet bevestigd door de club.

    Update 10:44 uur: PEC Zwolle heeft het vertrek van de trainer inmiddels bevestigd via de officiële kanalen. Volgens PEC gaan club en trainer 'in goed overleg' uit elkaar. Volgens de club liggen 'de aanhoudende teleurstellende sportieve prestaties in 2018' ten grondslag aan de beslissing. 

    Van 't Schip eindigde in zijn eerste seizoen in Zwolle op de negende plaats in de Eredivisie. Dit seizoen loopt het stroever: PEC staat na zestien wedstrijden op de vijftiende plek in de competitie. 

    Assistent-trainer Gert Peter de Gunst staat vrijdag voor de groep wanneer PEC het opneemt tegen VVV-Venlo. Voor het begin van de tweede seizoenshelft wil de club een nieuwe trainer presenteren. 'PEC Zwolle dankt John van ‘t Schip voor zijn werkzaamheden en energie die hij in de club heeft gestoken en wenst hem succes in het verdere verloop van zijn carrière', sluit PEC het bericht op de website af.

    Plaats een reactie

    michelhx +4004
    woensdag 19 december 2018 om 10:40
    Verrassende ontwikkelingen daar in Zwolle! Not...
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +2103
    woensdag 19 december 2018 om 10:45
    Nou echt wel, hij had al 3 maanden eerder weg moeten zijn
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35107
    woensdag 19 december 2018 om 10:48
    Als ik hoor dat spelers hebben lopen saboteren, dan moeten er in mijn ogen nog meer koppen rollen daar. In de spelersgroep iig.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:49
    Wie is degene die alleen maar mindere spelers voor vertrokken spelers terug heeft gehaald?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35107
    woensdag 19 december 2018 om 10:50
    Hij heeft ook niet echt meer geld te besteden gehad wel? En volgens mij is hij niet de enige die daar verantwoordelijk is voor het transferbeleid, wel?
    Vind ik leuk
    zwollie +8567
    woensdag 19 december 2018 om 11:06
    Nijkamp had zeker 6 miljoen te besteden van de transfers van Thomas en Sandler.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35107
    woensdag 19 december 2018 om 11:10
    Konden ze al dat geld weer opnieuw investeren ja?
    Vind ik leuk
    zwollie +8567
    woensdag 19 december 2018 om 11:13
    Groot gedeelte wel ja. Daar is van duinen van gehaald en van crooy en Leemans.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35107
    woensdag 19 december 2018 om 12:05
    Allright.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1694
    woensdag 19 december 2018 om 12:15
    Terwijl ik er ook van overtuigd ben dat Leemans ook een absolute meerwaarde voor ons is. Duinen is een harde werker alleen schort het een beetje aan het maken van doelpunten momenteel. Crooij is wel een enorm goede versterking.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 14:34
    volgens mij worden die bedragen gefaseerd uitbetaald. daarvan gaat ook een deel naar de begroting en de reguliere uitgaven. hou je niet bijzonder veel over!

    Stam gaat het ook niet veel beter doen met dezelfde spelersgroep. (als hij al komt).
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +2103
    woensdag 19 december 2018 om 10:50
    Nijkamp, maar hem ontslaan in de winter heeft geen zin. Wacht daar maar mee tot we echt veilig zijn
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +2103
    woensdag 19 december 2018 om 10:49
    Laten we eerst maar eens kijken hoe dat loopt met een nieuwe trainer, voordat we (misschien nog belangrijke) spelers wegsturen
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:53
    The next one.
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +1213
    woensdag 19 december 2018 om 11:24
    Zo is dat ja, ze verkopen de beste spelers komen met kwalitatief veel mindere terug en verwachten hetzelfde resultaat. Als je alleen al kijkt hoe dat stelletje lamstralen gisteren over het veld liep te sjokken, is te gek voor woorden. Laat ze maar eens gaan voetballen voor de poen en geen resultaten dan ook korten, zal ze wel afleren om de boel te lopen saboteren.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1694
    woensdag 19 december 2018 om 12:17
    Het klopt dat er misschien kwalitatief mindere spelers zijn terug gekomen, maar dan alsnog is het wel de taak van een trainer om een vaste kern neer te zetten. Je zag aan zijn (John) wisselbeleid en opstellingen dat hij zelf ook al geen idee meer had wat hij moest doen. Prima keuze dit ontslag, maar we zijn er nog niet. Er moeten nog wat mutaties gaan plaatsvinden op het kantoor wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:14
    Op basis waarvan had hij al 3 maanden eerder weg moeten zijn, Bas? Als ik naar de spelersgroep kijk staan ze qua resultaten wel op een normale plek op de ranglijst.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    fcdb 67 +1213
    woensdag 19 december 2018 om 11:27
    Vorig jaar hoorde je niemand klagen. Je bent als trainer zo goed als dat het spelersmateriaal is en als je ze ziet spelen dan is het spelersmateriaal helemaal niks. En als ze dat bewust doen dan is dat al helemaal in en in triest, zeker voor je eigen supporters.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:35
    Dit ja. Als je ziet wat voor onbenullen er gehaald worden... Die Bouy ook. Voor welk team van Juventus heeft die gespeeld? A5?
    Vind ik leuk
    Aihlre +318
    woensdag 19 december 2018 om 11:49
    Vorig jaar ook geklaagd hoor. Tweede helft vh seizoen was PEC de slechts presterende ploeg van de eredivisie. Kan me nog wedstrijden herinneren die echt heeeeel slecht waren.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28119
    woensdag 19 december 2018 om 10:51
    John zat na gisteren al tussen wal en 't schip
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1482
    woensdag 19 december 2018 om 11:16
    PEC gaat niet meer met hem in zee en gooit hem Van 't Schip.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28119
    woensdag 19 december 2018 om 12:05
    Met PEC en veren 't schip in
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1482
    woensdag 19 december 2018 om 12:11
    Alleen zonder John aan het roer van 't Schip
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +28119
    woensdag 19 december 2018 om 14:23
    Ja, want 2 kapiteins op 't schip, dat wil John niet
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    woensdag 19 december 2018 om 19:15
    Zwolle was vroeger een zeehaven, maar dat is lang geleden.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:53
    Zwolle aast natuurlijk op de vrijgekomen Mourinho.........

    In dat opzicht een logische stap dit.

    😉
    Vind ik leuk
    Hupfean +4496
    woensdag 19 december 2018 om 10:56
    Nou Jans! Kom er maar in.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:20
    Aub niet linksch gutmensch Ron Swans
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:44
    Idd vast een 1-2tje met die linkmiechel
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +8629
    woensdag 19 december 2018 om 10:57
    Heb gehoord dat Frank de Boer in the picture is.
    Dat zou ik voor beide partijen een goede zet vinden!
    Als Frank PEC behoedt voor degradatie is het direct een winnaar daar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    Leeuw +6227
    woensdag 19 december 2018 om 11:01
    En toen schrok je wakker...
    Vind ik leuk
    Guusman +1016
    woensdag 19 december 2018 om 11:19
    Ik ben bang dat frankie zich daar te groot voor voelt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:21
    Het salaris wat Frankie wilt is hoger dan het hele spelersbudget
    Vind ik leuk
    Hupfean +4496
    woensdag 19 december 2018 om 11:51
    Frank wil alleen maar Ajax trainen verder niks. Dus zeker Pec niet. Hij gaat liever golfen.
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    woensdag 19 december 2018 om 19:25
    Golfclub op loopafstand.
    Vind ik leuk
    Korm +37945
    woensdag 19 december 2018 om 10:40
    Het nieuws is wel bevestigd :)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23170
    woensdag 19 december 2018 om 10:50
    Heeft zijn geld meegekregen en dat is wat hij wou en geef hem eens ongelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:41
    So! Die zag ik niet aankomen!
    Vind ik leuk
    zwollie +8567
    woensdag 19 december 2018 om 11:08
    In Zwolle wel hoor.
    Vind ik leuk
    Tossa +2436
    woensdag 19 december 2018 om 11:18
    Ik proef een zekere sarcasme in zijn post...
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:41
    Nu maar hopen dat die kalkoen wel de kerst haalt...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24959
    woensdag 19 december 2018 om 11:56
    Er s geen kalkoen die in deze tijd de Kerst nog haalt, of het moet er een zijn met kalkgebrek. O verrek, dat ben jij Justin Kees ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 12:44
    mcmodd, ik ben een gezonde Utreg fan van 50. Niemand die mij nog eet... 😉
    Vind ik leuk
    mcmodd +24959
    woensdag 19 december 2018 om 12:46
    Goeie reactie Justin Kees, je mag voor altijd blijven ;-)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37450
    woensdag 19 december 2018 om 10:42
    Lost niets op.
    Vind ik leuk
    mazu +3092
    woensdag 19 december 2018 om 10:52
    Jawel
    Vind ik leuk
    rexxo +5361
    woensdag 19 december 2018 om 10:42
    Dat Schip was echt teveel op drift.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 10:49]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    woensdag 19 december 2018 om 10:45
    Dat Schip is gestrand
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    woensdag 19 december 2018 om 10:47
    Ze gingen daar het schip in
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:49
    Het schip is gezonken
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    woensdag 19 december 2018 om 10:50
    Volledig de boot gemist, het blijft schipperen in Zwolle.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 10:50]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23170
    woensdag 19 december 2018 om 10:52
    Als het schip lek is, gaan de ratten van boord. .
    Vind ik leuk
    El Cazador +8000
    woensdag 19 december 2018 om 10:43
    Gaat ze geen stap verder brengen met de huidige selectie, succes verder PEC
    Vind ik leuk
    Old Star +7654
    woensdag 19 december 2018 om 10:44
    Dit kon ook echt niet langer inderdaad.
    José Mourinho inn.....
    Vind ik leuk
    Sassefras +453
    woensdag 19 december 2018 om 10:44
    Tja, ik vind het dan gewoon wel jammer voor hem, maar hoop voor PEC dat het beter zal gaan onder volgende trainer. Wie wil Jans terug?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18722
    woensdag 19 december 2018 om 11:20
    Zwollenaren willen Jans niet terug.
    Vind ik leuk
    Aihlre +318
    woensdag 19 december 2018 om 11:52
    Nee wil Jans ook niet terug
    Vind ik leuk
    Voetballert +1252
    woensdag 19 december 2018 om 10:44
    Neem Henk de Jong als opvolger
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:49
    Ja want die doet het zo lekker met de graafschap
    Vind ik leuk
    1313 +2738
    woensdag 19 december 2018 om 10:51
    Ja want De Graafschap heeft ook zo'n lekker elftal, en een wereldbudget.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1252
    woensdag 19 december 2018 om 10:51
    Lekker serieus jongens. Leuke man, matige trainer.
    Vind ik leuk
    1313 +2738
    woensdag 19 december 2018 om 10:44
    Achja ze kunnen zich beter richten om spelers te gaan kopen, anders zie ik het somber in voor Pec.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1694
    woensdag 19 december 2018 om 10:45
    Fantastisch nieuws dit!!!
    Vind ik leuk
    Broekie +612
    woensdag 19 december 2018 om 10:45
    Ook met een nieuwe trainer zullen de prestaties niet veel beter worden. Zwolle heeft niet 1 jas uitgedaan maar wel 5. Zoveel kwaliteit ingeleverd de laatste jaren. Dus er moet kwaliteit bij.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 12:24
    Klopt, je basis 11 gaan vormen rond Ryan Thomas als creatieve middenvelder is niet zo handig als je weet en zellf aangeeft dat hij te koop is. Ze hebben zitten slapen en de boot gemist.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:45
    Nou even een dag wachten en dan......Jaap Stam
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +2001
    woensdag 19 december 2018 om 10:45
    Nu nog het kunstgras eruit.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18722
    woensdag 19 december 2018 om 11:22
    In 2021, geen moment eerder.
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    woensdag 19 december 2018 om 19:29
    Nee, dat wordt hierdoor een extra mat uitgesteld. Extra uitgaven, dus geen domme overbodige uitgaven aan een grasmat.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:46
    Goh, zag ik niet aankomen
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +2103
    woensdag 19 december 2018 om 10:46
    Vraag me af hoeveel geld ie mee heeft gekregen
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    woensdag 19 december 2018 om 10:48
    Een shirt, een stoeltje en paar Zwolse lekkernijen van de lokale bakker denk ik
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +2103
    woensdag 19 december 2018 om 10:49
    da's al te veel
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    woensdag 19 december 2018 om 10:49
    Nou oke een sjaaltje dan?
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    woensdag 19 december 2018 om 19:32
    Ik heb nog wel een origineel stoeltje uit het Oosterenk, dat mochten we toen meenemen. Ik zag er toen eentje lopen met een hele rij.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:51
    25 euro
    Vind ik leuk
    HansVites +5613
    woensdag 19 december 2018 om 10:46
    Volgend seizoen weer naar Helmond en RKC voor de Zwolle supporters.
    Natuurlijk ligt het niet aan van t Schip maar aan de zwakke spelers groep.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 10:46]
    Vind ik leuk
    mazu +3092
    woensdag 19 december 2018 om 11:08
    Tuurlijk, jij weet dat!
    Vind ik leuk
    035 +6630
    woensdag 19 december 2018 om 10:48
    Wel knap. Bericht van 10:43 updaten om 10:42 uur. 😊
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    woensdag 19 december 2018 om 10:51
    Only at VP
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:50
    Vorig jaar ging het uitstekend. Dit jaar kan hij er geen klote meer van?????? De spelers hebben een handje geholpen!!!
    Vind ik leuk
    mazu +3092
    woensdag 19 december 2018 om 10:51
    Vorig jaar ging het uitstekend? Heb jij onder een steen gelegen of zo?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:35
    Jij kan in iedergeval proberen? Normaal te reageren. Ik heb niet gevraagd of je het met mij eens bent.
    Vind ik leuk
    mazu +3092
    woensdag 19 december 2018 om 12:02
    Ik reageer op je reactie, of je dat nu leuk vindt of niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 20:26
    Normale reacties zijn prima. Maar over jou heb mijn twijfels
    Vind ik leuk
    mazu +3092
    woensdag 19 december 2018 om 20:31
    Pfffffff
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:53
    De spelers hebben wel degelijk lopen saboteren. Maar laten we eerlijk zijn: dat doe je niet bij een trainer die goed in de groep staat en spelers laat spelen in een systeem dat bij hen past.
    Vind ik leuk
    Aihlre +318
    woensdag 19 december 2018 om 11:54
    Nou een normale reactie van mijn kant dan; je vergeet dan de tweede seizoenshelft waar we het slechts presteerde van alle ED ploegen.
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    woensdag 19 december 2018 om 19:34
    muv Twente.
    Vind ik leuk
    Aihlre +318
    donderdag 20 december 2018 om 07:54
    Dat vraag ik me af. Volgens mij nog slechter dan Twente. Ik ga het opzoeken.
    Vind ik leuk
    Aihlre +318
    donderdag 20 december 2018 om 07:57
    Opgezocht; presteerde zelfs slechter dan Twente....
    Vind ik leuk
    4ps +4
    woensdag 19 december 2018 om 10:51
    Daar is flappie je hoeft niet bij PEC ZWOLLE te zoeken want daar kan hij toch niet zijn
    Vind ik leuk
    mazu +3092
    woensdag 19 december 2018 om 10:51
    Mooi dikke doei
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:51
    Joh. Wat een verrassing. NOT.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2194
    woensdag 19 december 2018 om 10:52
    Zwolle heeft gewoon een hele zwakke selectie. Plaats waar ze nu staan is terecht en handhaving was een prima doelstelling geweest. Van t'Schip is ook geen toptrainer maar er valt denk ik niet meer uit de selectie te halen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18722
    woensdag 19 december 2018 om 11:24
    Er valt zeker wel meer uit de selectie te halen alleen niet met die incompetente flapdrol van t Schip.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2194
    woensdag 19 december 2018 om 11:27
    Ik ben benieuwd, weet jij toevallig al iets over eventuele opvolgers?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18722
    woensdag 19 december 2018 om 11:32
    In Zwolle zegt iedereen Stam. Die zal ook zeker wel gevraagd worden.
    Al dat gelul over Jans is natuurlijk totale onzin.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2194
    woensdag 19 december 2018 om 11:34
    Stam lijkt me wel een goede optie inderdaad. Denk dat Jans ook niet gelijk wil instappen ergens.
    Vind ik leuk
    LucaSB +18
    woensdag 19 december 2018 om 10:52
    Snel Ron jans weer als trainer aanstellen!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18722
    woensdag 19 december 2018 om 11:24
    Nee
    Vind ik leuk
    BCHT9 +470
    woensdag 19 december 2018 om 10:52
    Een zinkend Schip..
    Vind ik leuk
    rexxo +5361
    woensdag 19 december 2018 om 10:52
    Wil iedereen nou even kappen met die al die flauwe grappen over
    een, het, dat , 't Schip.
    Het is al erg genoeg dat die kerstboot gestrand is vlak voor de kerst.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:54
    Natuurlijk zijn de resultaten niet goed en zat dit er aan te komen maar als spelers de trainer moedwillig saboteren vind ik dat ook zeer onprofessioneel. In mijn ogen moet je niet voor een trainer voetballen maar voor een club. Ik weet ook wel dat trainers natuurlijk wel de spelers moet motiveren en vertrouwen geven maar dit vind ik wel een slechte zaak.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 10:56
    Gait-Jan Zwolle, Gait-Jan en dan spelen met een 5-3-2 opstelling.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    Romarioo +467
    woensdag 19 december 2018 om 10:57
    Frank de boer? Peter bosz?
    Vind ik leuk
    zwollie +8567
    woensdag 19 december 2018 om 11:11
    We gaan voor Mourinho
    Vind ik leuk
    Romarioo +467
    woensdag 19 december 2018 om 12:06
    Hahahah
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:00
    En weer een beschaafde trainer die het slachtoffer wordt van een aantal klootzakken die niet veel presteren ondanks dat ze goed betaald worden. Rot wereld die voetbalwereld
    Vind ik leuk
    mazu +3092
    woensdag 19 december 2018 om 11:10
    Heel beschaafd, prima vent. Maar ook een zonder passie en uitstraling, die de spelers totaal niet kan raken
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 11:28
    Het zat er wel in, heh? 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 12:39
    Vorig jaar zo goed presteren voor de winter en vervolgens niks ervan klaarmaken: dan ben je als spelersgroep niet goed bij je pan en een stel losers.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:01
    Lekker gedaan pik
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:02
    Onder de gentleman John van 't Schip schreef PEC Zwolle een prachtig hoofdstuk in haar sprookjesboek. Toen was dat nog zijn verdienste die aanleiding was voor een hoofdstedelijke lokroep door ongetalenteerde vp-passanten en andere Ajax-sekteleden die geen reet weten en maar wat roepen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 11:05]
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 11:27
    Prof. Luub ende Despereer, I presume? Nee, daar is het niet bloemrijk genoeg voor. En voorzien van taalfoutjes, foei!
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 12:12
    Schwalbe wordt slordig ja.
    Of Schlachtenbummler 😉
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 17:24
    Kon er even niet op komen. Ik noemde hem altijd prof. drs. Vijfje. Maar daar heeft hij niks mee gedaan ;-)
    Vorige week zag ik heel even het account 'Despereert niet' langskomen (voor de kenners; lijfspreuk van Jan Pietersz. Coen. Zal hem ook vast geweest zijn.
    Gerucht gaat dat half VP een hekel aan zijn intellectuele bloemlezingen heeft, maar vooral Ajacieden. Die rapporteren hem om het minste geringste. De goede man is zo om de haverklap aan een nieuw account toe ;-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 19:08]
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 18:34
    Ach ik liet hem gewoon heenlullen, soms een duimpje. Diezelfde kliek heeft mij trouwens ook verschillende keren op 'nul' gezet.
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 18:38
    Oh? Wat was de nickname die je het langst hebt gebruikt, dan?
    Zie trouwens wel eens taalgebruik langskomen wat niet door de beugel kan. Maar mensen alleen maar obv wat kinderachtig geklaag van reaguurders die voor een andere club zijn, meteen op 'nul' zetten? Vind ik uitermate zwak.
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 18:48
    Mwa laat maar, heb eens een hint gegeven en het was al klaar. Ik modder gewoon wat aan hier.
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 19:09
    Omgekeerd zou 'modder' dan míjn hint zijn geweest ;-) Maar daar kan ik niet meteen een voor mij bekende nickname bij bedenken.
    Ach, het is ook niet belangrijk. Laat ze maar mauwen, jij bent er gewoon weer! ;-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 19:10]
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 19:35
    Danku.
    Nee heeft niks met modder te maken.
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    woensdag 19 december 2018 om 19:50
    Was het niet "Desespereert niet"? Dat is een stukje uit de naam van PEC, want dat is officieel een afkorting. Het ene betekent dat je de vijanden niet moet sparen (Coen) en het andere dat je niet moet wanhopen.
    Zelf vind ik zijn bijdragen niet kwetsend, al was deze dan wellicht een uitzondering. Je mist in zijn laatste bijdragen eigenlijk het woord dat niemand kent maar wel in het woordenboek staat. Liefst een archaïsch woord dat lekker resoneert als je het in een prachtige akoestiek als in Epidaurus in de plaatselijke odeon roept. Iets wat daar overigens, als er geen voorstelling is, heel normaal wordt gevonden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 22:22
    Het zou kunnen, ja.
    Ik verdenk hem ervan dat hij een woordenlijst heeft aangelegd, en er woorden af en toe van afstreept, en er dan een verhaal omheen schrijft.
    Ze zijn vaak niet actueel, of on topic.. het gaat hem vooral om de vorm.
    Hugo Camps in het kwadraat, zogezegd.

    Wat ik overigens best vermakelijk vind. 👍
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 22:26
    Waar is Schwalbe als je hem nodig hebt ?
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 22:30
    Tijd voor Schwalbe om er met gestrekt been in te gaan!
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 22:37
    Kiek !
    Vind ik leuk
    zwollie +8567
    woensdag 19 december 2018 om 11:02
    Jaap Stam kom er maar in.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +682
    woensdag 19 december 2018 om 11:05
    Goh!!!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23170
    woensdag 19 december 2018 om 11:05
    De wal heeft het schip maar doen keren.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +2013
    woensdag 19 december 2018 om 11:10
    Kom er maar in Ron Jans
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:12
    In goed overleg uit elkaar.... wat een mooie term is dat toch ...
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 12:13
    Net als de benen van mijn vriendin...
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 17:24
    Ik reken hem goed! :-) Uit de serie 'dat zij mijn vrouw vannacht ook'. (mijn favoriet).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 december 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 18:35
    Of deze via de telefoon:
    "Schatje, weet je wie er uit elkaar zijn ?".
    Natuurlijk zegt dat nieuwsgierig ding dan "Nee, vertel !"
    "Mijn billen want ik zit te schijte !"
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 18:42
    Haha. Hij is goed.
    Maar ik daag je uit; probeer eens een dag lang overal 'Dat zei mijn vrouw vannacht ook' in gedachten als antwoord te geven. Denk dat je zo tot 20-25 grappen op een dag komt.
    Zomaar avondje voetbal: 'gaat diep'. 'gaat er hard in'. 'uitgeteld'. 'wordt hard aangepakt'. etc etc.
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 18:49
    Haha blindsy toch, jij kent mijn vrouw niet hahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:12
    Jans stopt bij Grunn paar dagen hiervoor. 1+1 is 2
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 18:43
    Dat kan pas, wanneer Jans 'ineens' per direct wenst te stoppen. Hij heeft net deze week laten weten, het seizoen af te willen maken.
    Is Jaap Stam niet trouwens een beter alternatief?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +6034
    woensdag 19 december 2018 om 11:12
    Het probleem ligt niet bij van het Schip maar bij degene die die nieuwe spelers heeft gehaald.

    Het materiaal is gewoon pure middelmaat.

    Tenminste ik denk niet dat van het Schip daar 100 procent zeggenschap over heeft gehad .
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18722
    woensdag 19 december 2018 om 11:30
    Alle spelers zijn gehaald terwijl Schippie trainer was. Er zijn er zelfs meerdere die alleen voor hem gehaald zijn.
    Het is voor veel mensen gewoon lastig te beseffen dat Schippie gewoon een hele slechte trainer is.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +6034
    woensdag 19 december 2018 om 11:38
    Spelers als van Duinen , Leemans , Flemming ,Hamer etc zijn bij lange na niet zo goed als spelers als Sandler , Thomas , Saymak en Mokhtar.

    De 15de plek is gewoon een mooie afspiegeling van het materiaal wat er nu is.

    Hiermee kun je gewoon niks. Leemans bijv was puur gehaald obv statisieken. Voetballend was hij de minste van allemaal bij VVV. Wij waren daarom ook heel blij dat hij vertrok.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18722
    woensdag 19 december 2018 om 11:57
    Ik weet nou wel dat jij een hekel hebt aan Leemans. Als hij op jaarbasis 5 vrije trappen er in ramt ben ik al tevreden.
    Sandler Saymak en Mohktar waren ook echt geen geweldenaars, die hadden gewoon een trainer gehad die ze goed kon sturen.
    Als je zag hoe goed PEC bij vlagen kon spelen kun je wel concluderen dat het niet aan het materiaal lag maar aan de trainer die er niks van kon.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +6034
    woensdag 19 december 2018 om 12:02
    Ik heb totaal geen hekel aan Leemans. Het is echter totaal het niveau niet.

    De meeste spelers die gehaald zijn zijn gewoon niet beter dan plek 15.

    Het is dus gewoon vrij logisch dat Zwolle daar nu ook staat
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18722
    woensdag 19 december 2018 om 12:05
    Met plek 15 zou ik ook geen probleem hebben. Met een volledig jaar lang slecht spel en niks winnen daarentegen wel.
    Deze selectie is echt wel goed genoeg om van NAC en Fortuna te winnen, alleen Schippie is gewoon echt een bizar slechte trainer.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +6034
    woensdag 19 december 2018 om 12:17
    Fortuna heeft gewoon echt een prima selectie en zeker beter dan Pec hoor.

    Alleen de Graafschap zijn echt minder.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18722
    woensdag 19 december 2018 om 12:20
    Onze selectie bakte er gewoon niks van vanwege de trainer, maar dat blijkt voor veel mensen nogal lastig te begrijpen.
    We hebben echt geen wereldelftal, maar ze zijn ook niet zo slecht als dat John ze liet spelen.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +6034
    woensdag 19 december 2018 om 14:31
    Het ligt in deze absoluut niet alleen aan de trainer.

    Zet je louis van gaal of advocaat voor deze groep dan kom je ook niet verder dan max plek 13
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    woensdag 19 december 2018 om 20:02
    Nou, ik denk dat die wel zorgen dat een linksback linksback staat en niet dat een middenvelder CV speelt of back en dat de back dan op het middenveld staat en dat als er een back uitgaat en er speelt al een back dan niet als back dat die dan als back gaat spelen en niet dat een CV inkomt dan opeens als back en dat een centrumspits opeens vleugelspits is en de vleugelspits opeens aanvallende middenvelder en dat je afvraagt wie nou de back is en of de spits eigenlijk een middenvelder is. Ondertussen haal je een verdedigende middenvelder eruit voor een vleugelspits die het als taak heeft om de CV-back te ondersteunen. Maar het gaat beter, de laatste wedstrijd was de formatie op papier gelijk, in ieder geval in namen.
    Vind ik leuk
    L'Aigle +16
    woensdag 19 december 2018 om 11:16
    Was te verwachten natuurlijk. Toen ze in het achterschip geraakten kon het niet anders dat ze schipbreuk zouden lijden. Ze moeten nu schoon schip maken om niet tussen de wal en het schip te geraken. In ieder geval is John zijn schip wel binnen en komt straks een schip met zure appels want als 't schip zinkt dan zinkt ook de lading.

    Sorry, kon het niet laten...
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 11:25
    En anders gaan ze het schip in.. 😉
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 12:14
    Ik lach nog nie vur een skip zult.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4528
    woensdag 19 december 2018 om 11:20
    Wat apart, leek op voorhand een gouden comb..
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:20
    Doei!! Stam is vast al gebeld!!;)
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:27
    Ach dat miljoen salaris van Japie moet geen probleem zijn toch, neem aan dat Japie er niet op achteruit wilt gaan na Reading
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 12:13
    Hij zit nu thuis, zonder club. Voor de knaken hoeft hij het niet te doen. Hij is klaar voor een nieuwe uitdaging gaf hij enkele weken geleden aan. Hopelijk gaat PEC niet, zoals met de spelers,voor de makkelijke weg en vragen ze Jans. Dat is geweest. Stam zal een warm welkom krijgen in Zwolle!!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 14:09
    Japie zit zeker thuis en krijgt netjes elke maand zijn Engelse salaris op de rekening gestort zolang hij geen club heeft.

    Zie Japie komende zomer naar Utrecht vertrekken...mooie club die bij hem past. Zwolle valt geen eer te behalen en hebben elk seizoen een lege kas om gerichte aankopen te doen
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:23
    Als het slecht nieuws is. Lees je nergens dat oud Ajacied van’t schip is ontslagen.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2619
    woensdag 19 december 2018 om 11:58
    Wat heeft dat er mee te maken dan? Vind je dat interessante informatie? Moeten ze dan zijn oude basisschool en kleuterleidsters er ook bij vermelden?
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 12:11
    Nee dat is bij Frenkie "nieuws"
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 13:34
    Jij snapt er ook echt niks van hè.

    Als van’t schip trainer van barca zou worden. Dan zou er natuurlijk bij staan: oud Ajacied aan de slag in Catalonië
    Vind ik leuk
    Dani82 +2619
    woensdag 19 december 2018 om 14:54
    Ik snap jou reactie niet nee....
    En ook het verband niet met dit stukje over zwolle die afscheid neemt van van t schip.
    Klinkt meer als trollen, je reactie
    Vind ik leuk
    Blindsy +15650
    woensdag 19 december 2018 om 11:23
    Soms voel je het aankomen... 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 11:26
    Eindelijk. Beste nieuws van de week. Hadden we veel eerder moeten doen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22523
    woensdag 19 december 2018 om 11:39
    Kom er maar in Ron Jans
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 12:14
    Nee, liever niet, dat is veel te makkelijk. Bel Stam!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 12:00
    Pech Zwolle... van `t Schip gaat met opgezwolle hoofd naar de uitgang!
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +235
    woensdag 19 december 2018 om 12:01
    Kom op zeg 20 jaar in de ED en nu paniek !?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +23170
    woensdag 19 december 2018 om 18:00
    20 jaar in de ED?
    Vind ik leuk
    Maauwert +913
    woensdag 19 december 2018 om 12:10
    PEC van de wal in t schip.
    Vind ik leuk
    DonBompa +27
    woensdag 19 december 2018 om 12:13
    In goed overleg? Yeah, right! Alsof een andere trainer met dit zooitje wél fatsoenlijk gaat voetballen. Schei toch uit man. Koop dan betere spelers en geef van het Schip een eerlijke kans.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 12:17
    Als je in anderhalf jaar nog niet weet wie je basis spelers zijn ben je gewoon niet geschikt.
    Vind ik leuk
    DonBompa +27
    woensdag 19 december 2018 om 12:32
    En wat nou als het eigenlijk allemaal geen basisspelers zijn?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 12:41
    Onzin!!
    Vind ik leuk
    DonBompa +27
    woensdag 19 december 2018 om 12:45
    We gaan het zien. Op naar het linker rijtje zou ik zeggen. Ik wens de nieuwe coach heel veel succes. Laat maar eens zien hoe slecht 'Schippie' was.
    Vind ik leuk
    Bhj +1945
    woensdag 19 december 2018 om 13:08
    Vind ik geen onzin hoor, Zwolle heeft een selectie vol met halve tamme spelers. Er is eigenlijk niemand echt goed genoeg voor de basis, behalve Boer.

    Als je zoveel verkoopt, al 2 jaar lang en er komt eigenlijk niks goeds voor terug, dan houd het een keer op. Te makkelijk om hem de schuld te geven. Hij heeft de afgelopen jaren een ruime voldoende gepresteerd. Ik vind dat je een beetje ondankbaar doet.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 13:26
    Ondankbaar? Ook van 't Schip is mede verantwoordelijk voor het aankoopbeleid van PEC. Zijn assistent is ook niets meer dan een op het zijspoor geraakt vriendje uit Australië! Nee, van 't Schip heeft als hoofd trainer maar weinig klaar gespeeld!!
    Vind ik leuk
    Bhj +1945
    woensdag 19 december 2018 om 12:59
    Begrijpelijk, maar ik denk dat het vooral aan gebrek aan kwaliteit in de selectie zit.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 13:02
    Zal Ron Jans wel terugkomen.
    Heeft niet voor niks zijn baan bij Groningen al opgezegd
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 13:43
    Meneer van van' t Schip had nooit in valkuil Pech Zwolle moeten stappen
    Vind ik leuk
    woensdag 19 december 2018 om 14:39
    Erwin Koeman is dat geen optie? Past kwa mentaliteit wel bij de club. Desnoods contract voor half jaar. Daarna steeds jaar verlengen wat Jans ook deed.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +28343
    woensdag 19 december 2018 om 17:06
    Ontslag is geen verrassing. Binnen een jaar van smaakmaker naar degradatiekandidaat.
    Vind ik leuk
    peinke +2189
    woensdag 19 december 2018 om 17:41
    Je moet wel een plaat voor je kop hebben als eveneens falende assistent om dan voor de groep te gaan staan. Ik heb helemaal niets met gasten die niet solidair zijn in dergelijke situaties. Geldt ook voor die Vulkanis.
    Van 't Schip is gaan zwalken. Jammer, want in presentatie was hij een uitstekende persoon. Maar 1 jaar niet presteren kan niet, dus ben je weg.
    Nu is de vraag: Wie volgt hem op. Zwolle wil graag Stam, nou, dat gaat uitlopen op een teleurstelling.
    Gek genoeg houden Visser en Nijkamp zichzelf in het zadel. Dit zijn de grootste boosdoeners bij PEC. Nijkamp moet zeker opzouten. Die is alleen maar druk om mee te vreten in de ruif van Raiola waar hij klaarblijkelijk sub-beloond wordt door al die mislukte ,,Raiola''-talenten in Zwolle onder te brengen. Nijkamp stelt helemaal niets meer voor in de voetbalwereld, zeker niet als je in staat bent om een dergelijke selectie samen te stellen. Druk met gekke ideeen en geldverslindende rapporten van adviesbureaus e.d. Geen stuiver meer in kas, ondanks miljoenen inkomsten van Sandler en Thomas maar verdwijnt in bodemloze put wat ambitie heet. Slechts 2,5 miljoen geinvesteerd en dan de trainer ontslaan omdat er geen eredivisiewaardig elftal staat. Wie is er nu verantwoordelijk? Als je de trainer niet kunt handhaven, dan zeker deze gladde mooiprater. #NIJKAMPOUT
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1922
    woensdag 19 december 2018 om 19:45
    Nog zo'n wereldcoach met ajax achtergrond.
    Vind ik leuk
    bako1980 +111
    woensdag 19 december 2018 om 20:50
    De reden van het ontslag van Van 't Schip bij Zwolle en de wederopstanding van Oranje in 2018 die heet? Jawel... Dwight Lodewegens.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws