KNVB bevestigt onderzoek naar gokken Odin '59-spelers: 'Naar aanleiding beelden'

KNVB bevestigt onderzoek naar gokken Odin '59-spelers: 'Naar aanleiding beelden'

Gepubliceerd: donderdag 20 december 2018 om 16:12do 20-12-2018 om 16:12

De KNVB start een onderzoek naar spelers van Odin '59, die mogelijk gegokt hebben op eigen wedstrijden. De amateurs zouden geld hebben ingezet op een overwinning in hun eigen bekerwedstrijd tegen FC Emmen.

Dat meldt de NOS. 'Naar aanleiding van de betreffende beelden (in de uitzending van Nieuwsuur) heeft de aanklager de integriteitseenheid, die allebei onafhankelijk opereren, verzocht een onderzoek te starten', zo laat de KNVB in een e-mail weten aan de NOS.

Verder wil de KNVB niet inhoudelijk reageren. Zo is er ook niets bekend over eventuele straffen. Volgens de reglementen van de KNVB mogen spelers niet wedden op wedstrijden in de eigen competitie en dus zeker niet op eigen wedstrijden. Odin '59 speelde woensdagavond in de achtste finale van de beker tegen sc Heerenveen, maar wist niet opnieuw te stunten. De ploeg uit Heemskerk ging met 1-3 onderuit.

Plaats een reactie

Beulen +1212
donderdag 20 december 2018 om 16:18
Als je wed dat je wint van een bvo is het toch een soort van wedstrijd premie creëren.
Zodra je gaat wedden op je verlies is het fouter.
Vind ik leuk
CPP +1017
donderdag 20 december 2018 om 16:20
Belachelijk dat je niet op winst zou mogen wedden.
Vind ik leuk
donderdag 20 december 2018 om 16:30
Ja jij vind dat Messi wekelijks een tonnetje op Barca winst, tegen (ik noem maar wat), Eibar mag zetten?
Vind ik leuk
wilheimus +1462
donderdag 20 december 2018 om 17:00
Wat is het risico daarvan? Behalve voor een (ik noem maar wat) Toto of Unibet?
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 10:19
Het risico is, dat Messi bijna altijd wint en dus makkelijk nog rijker wordt aan gokken.
Vind ik leuk
wilheimus +1462
vrijdag 21 december 2018 om 11:11
Is toch niet anders dan wanneer ieder anders persoon met veel geld inzet op wedstrijden..
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 11:13
Jawel, het verschil is dat messi er zelf invloed op heeft. Als hij op real wil gokken is dat prima, maar niet op wedstrijden waar je zelf invloedmop het.
Vind ik leuk
wilheimus +1462
vrijdag 21 december 2018 om 11:29
Want? Zo lang je inzet op winst is het misschien alleen een extra stimulans.
Vind ik leuk
Gearry +1291
donderdag 20 december 2018 om 17:01
Waarom zou dat niet mogen? Dan moet je extra je best doen om te winnen dus.
Vind ik leuk
donderdag 20 december 2018 om 17:02
Waarom niet dan? Een pak en beet dan bilzerian mag dat toch ook doen? Wij mogen het toch ook? De winst kun je niet verder beinvloeden, verlies natuurlijk wel.
Vind ik leuk
donderdag 20 december 2018 om 17:05
Wat is daar mis mee? Hij kan t toch niet beïnvloeden ?
Vind ik leuk
buddha +9981
donderdag 20 december 2018 om 17:09
en dan 1 ton en 13 euro terug krijgen ? lekker boeiend ;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 10:20
1.13 op een ton is 13.000 euro winst. Er zijn dagen dat ik het niet op mn rekening heb. Rekenen is niet je beste vak blijkbaar.
Vind ik leuk
buddha +9981
vrijdag 21 december 2018 om 12:48
rekenen is juist mijn beste vak. die van jou blijkbaar niet. want voor het gemak REKEN jij de belastingdienst maar even niet mee.
Vind ik leuk
windforce11 +3006
donderdag 20 december 2018 om 17:10
Ja dat mag hij, als hij wil riskeren dat hij 5000 wint of een ton verliest...
Vind ik leuk
De Hout +1861
donderdag 20 december 2018 om 18:02
Dappere Strijders snapt het niet helemaal helaas..
Vind ik leuk
donderdag 20 december 2018 om 19:07
Er zijn er zat die het doen, in het geval van Barcelona heb je niet het beste voorbeeld gekozen want die zijn altijd favoriet dus de winstuitkering is vaak laag, zet een speler van Eibar een ton op winst tegen Barcelona is de uitbetaling vele malen hoger omdat de kans dat Eibar wint kleiner is. Odin'59 speelt derde divisie zaterdag, Emmen speelt Eredivisie oftewel 3 klassen hoger, als ze verloren hadden had je niemand gehoord.

Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
donderdag 20 december 2018 om 16:21
Dat neemt niet weg dat het gewoon verboden is en dat wisten spelers van Odin ook wel.
Als je dit al doet laat dan andere mensen geld inzetten, dit is gewoon oliedom.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1103
donderdag 20 december 2018 om 16:38
Om eerlijk te zijn wist ik niet dat het voor amateurteams ook gold. Maar regels zijn regels.. (en deze regel snap ik wel), maar komt nu wel een beetje dom over.

Schuldig laten vinden.. een boete geven en een inzamelactie houden waarin normale voetballiefhebbers 2 euro kunnen doneren zodat zo'n club niet die boete hoeft te betalen.
Vind ik leuk
donderdag 20 december 2018 om 16:22
Wat is daar dan het probleem mee?
Vind ik leuk
Koenbres +1621
donderdag 20 december 2018 om 16:23
Pff KNVB maakt anders overal een probleem van man. Ze wedden dat ze gaan winnen wat is daar in godsnaam mis mee.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
donderdag 20 december 2018 om 16:26
Je mag als voetballer niet wedden op je eigen wedstrijden of dit nou voor winst of verlies is.
Dat is toch wel het minste dat de KNVB kan doen tegen matchfixing.
Vind ik leuk
Koenbres +1621
donderdag 20 december 2018 om 16:29
Op sommige momenten zou ik zeggen ja. Maar amateurs die inzetten op zichzelf tegen een bvo ( zal niet om miljoenen gaan) en dan vervolgens dit rond gaan roepen (doe je niet als het geheim moet blijven lijkt me) dat hoef je toch niet helemaal te gaan onderzoeken
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
donderdag 20 december 2018 om 16:31
Als de KNVB dit toestaat dan bemoedig je andere clubs/spelers ook om dit te doen.
Matchfixing is het grootste probleem van het moderne voetbal dus ik vind het niet raar dat ze hier tegen optreden.
Vind ik leuk
Koenbres +1621
donderdag 20 december 2018 om 16:43
Ja okee je hebt ook wel een punt en regels zijn natuurlijk regels maar het staat gewoon raar vind ik.
Vind ik leuk
broedkip +1852
donderdag 20 december 2018 om 17:43
Zei de heilige paus. Je doet net of het al bewezen is. Als je nu zegt dat Gozubuyuk het doet dan ga ik met je mee. Woensdag de 2 pingels weer gezien? Dat predik al een heel seizoen 10 gele kaarten in een wedstrijd en ga zo maar door.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
donderdag 20 december 2018 om 17:46
Gokken op je eigen wedstrijd is altijd fout.
Ik heb gister alleen de laatste penalty's gekeken, dus geen idee wat die Gozubuyuk gedaan heeft.
[Reactie gewijzigd op donderdag 20 december 2018 om 17:46]
Vind ik leuk
donderdag 20 december 2018 om 16:23
Hebben ze daar bij de KNVB niets beters te doen???
Vind ik leuk
donderdag 20 december 2018 om 16:23
Die KNVB kan zich beter druk maken om die kunstgras velden i.p.v. een beetje gokken van een stelletje amateurs.
Vind ik leuk
Rodajc +17394
donderdag 20 december 2018 om 16:24
Stelletje deugnieten.
Vind ik leuk
klick +1080
donderdag 20 december 2018 om 16:25
Officieel verboden. maar wat een onzin.
Vind ik leuk
markie +1825
donderdag 20 december 2018 om 16:25
Theoretisch zou het kunnen dat er afspraken zijn met de tegenstander dus ook gokken op een overwinning is verboden
Vind ik leuk
Antonio_4 +2092
donderdag 20 december 2018 om 16:53
Vraag me af hoeveel die gasten dan hebben ingezet (en gewonnen). En blijf me echt verbazen dat spelers nog steeds gepakt worden. Laat ffs je achterneef de bet plaatsen.
Vind ik leuk
donderdag 20 december 2018 om 17:01
Gewoon een goede regel de spelers weten dat en is bekend bij de clubs .
Overtreden boete , simpel anders ban je het nooit uit .
Vind ik leuk
Eimersweide +8274
donderdag 20 december 2018 om 17:24
Vraag me af wat ze dan n.a.v. de beelden hebben geconstateerd.... dat die jongens wel heel erg hun best deden om te winnen????
Vind ik leuk
Koenbres +1621
donderdag 20 december 2018 om 19:06
Ja precies, eeh hij pakt zowaar de bal van z'n tegenstander af, lijkt op matchfixing
Vind ik leuk
donderdag 20 december 2018 om 19:17
KNVB heeft wel belangrijkere dingen te doen hoop ik.
Zoals het trainen van de scheidsrechter met betrekking tot de VAR bijvoorbeeld
Vind ik leuk
Koekie1970 +3218
donderdag 20 december 2018 om 19:55
Huh beelden van spelers die hun best doen???
Shit dan mogen ze bij Ajax wel uit gaan kijken. Want zelfs Blind scoorde 3x en dan kan je niet zeggen dat hij zijn best niet deed.

Let maar op morgen onderzoek naar Ajax-Graafschap en vooral naar 3x scorende Blind; want die moet wel gegokt hebben.

:-)
Vind ik leuk
Caniggia +1049
donderdag 20 december 2018 om 20:11
Belachelijk natuurlijk waarom zou je niet mogen gokken dat je wint.Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6332
donderdag 20 december 2018 om 21:55
Heel logosch natuurlijk, als je gokt dat je met 2-0 wint dan maak je bv niet de 3e etc. etc.

Er is gewoon afgesproken dat je niet op eigen wedstrijden mag gokken en dan ga je niet in de regels uitzonderingen maken op welke manier het wel zal mogen.

Vind ik leuk
Caniggia +1049
vrijdag 21 december 2018 om 09:09
Als je zoals Odin gokt dat je met 2-0 gaat winnen dan moet je de hele wedstrijd knokken om die 2 doelpunten te maken.Een club als Odin mag al blij zijn als ze er 1 maken.Dus gokken ze dan zelf op 2 of 3 nul dan mag je wat mij betreft ook gewoon dik geld verdienen.Tis al een prestatie dat ze winnen.en of je nou 1,2 of 3 doelpunten maakt je hebt gewonnen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6332
donderdag 20 december 2018 om 21:50
Vreemd dat de knvb nooit een integriteit omderzoek naar psv heeft gedaan en dan dit wel gaan onderzoeken.

Psv heeft ooit Troost 10.000 euro betaald om te zorgen dat ajax ging verliezen tegen de graafschap. Troost heeft dit bewezen dmv een sms en een bankafschrift van Psv.
Ook verboden, nooit onderzocht. En nu hiervoor wel een onderzoek doen na odin 59...
Vind ik leuk
Caniggia +1049
vrijdag 21 december 2018 om 09:11
Precies dat gaat helemaal nergens over,nu is het een klein cluppie en dan gaan we opeens onderzoek doen.En de grote jongens mogen doen wat ze willen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws