Sparta verspeelt wintertitel bij Jong Ajax; Go Ahead en Twente profiteren

Sparta verspeelt wintertitel bij Jong Ajax; Go Ahead en Twente profiteren

Gepubliceerd: vrijdag 21 december 2018 om 22:03vr 21-12-2018 om 22:03

Laatste update: vrijdag 21 december 2018 om 22:16vr 21-12-2018 om 22:16

Sparta heeft verzuimd om het jaar af te sluiten als winterkampioen van de Keuken Kampioen Divisie. De Rotterdammers gingen vrijdag met 2-0 onderuit bij Jong Ajax. Go Ahead Eagles profiteerde door een 3-1 zege op RKC Waalwijk en is minstens één dag koploper.

Jong Ajax - Sparta
De Amsterdammers waren sterker in de openingsfase en kregen kansen via Kaj Sierhuis en Vaclav Cerny. Na twintig minuten opende Dani de Wit de score, door de bal fraai in de hoek achter doelman Roy Kortsmit te schieten. Sparta kon daar in de eerste helft weinig tegenover stellen. Na rust zette de ploeg van coach Henk Fraser meer aan, maar in de 76e minuut verdubbelde Jong Ajax de score. Cerny kwam naar binnen en trof doel: 2-0.

RKC Waalwijk - Go Ahead Eagles
Go Ahead mag zich door de nederlaag van Sparta de nieuwe koploper noemen. Kowet had weinig moeite met RKC, maar de Brabanders hielden nog lang stand. Jaroslav Navrátil brak kort voor rust de ban. In de tweede helft was het pleit snel beslecht. Richard van de Venne kopte raak uit een hoekschop, waarna Jeroen Veldmate er na 57 minuten 0-3 van maakte. Pas kort voor tijd deed Emil Hansson iets terug.

FC Twente - NEC
FC Twente was veel te sterk voor NEC, dat een dramatisch jaar gepast afsluit. Rafik Zekhnini snelde na een half uur langs de Nijmeegse defensie en drukte af. Kort na de pauze kon de aanvaller opnieuw aan een rush beginnen. De Noor bezorgde de bal bij Jari Oosterwijk, die fraai de 2-0 binnenschoot. Mede door een rode kaart voor NEC'er Paolo Sabak kwam de zege niet in gevaar. Twente klimt naar plek drie, NEC staat twaalfde.

Jong PSV - Almere City FC
Jong PSV is aan een opmars bezig. De Eindhovenaren rekenden dankzij een ontketende Joël Piroe met 5-2 af met Almere City. De spits scoorde liefst vier keer. Tussendoor sloeg ook Cody Gakpo toe. Pas bij een 5-0 achterstand, wist Almere nog twee keer het net te vinden.

Overige uitslagen
FC Dordrecht - Top Oss 0-1
FC Volendam - Telstar 1-0
Helmond Sport - Jong FC Utrecht 2-0
Jong AZ - FC Eindhoven 1-2

Plaats een reactie

Tukkerland +3507
vrijdag 21 december 2018 om 22:17
Come on Twente! Dit voetbal willen we elke week zien. Overigens jammer dat deze wedstrijd niet eindigden in 6
5/6-0 want dat had zo het geval kunnen zijn. #COTE
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 22:18
Hopelijk komt Twente terug! Qua supporters aantallen gewoon nogsteeds de nr 4 van Nederland. Dat is echt heel knap!
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 22:23
Als ik me niet vergis zaten er vanavond 24.500 toeschouwers.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 december 2018 om 22:24]
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 22:39
Dat is toch niet normaal! Fantastisch!
Vind ik leuk
JanTa48 +6688
vrijdag 21 december 2018 om 23:25
En extra echt gras kunnen we wel gebruiken in de eredivisie.
Vind ik leuk
Mosquito +17702
vrijdag 21 december 2018 om 23:42
Go Ahead Eagles moet terug naar de eredivisie!
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 00:48
Eens. Typische club die er ten alle tijden inhoort.
Vind ik leuk
Rodajc +17319
zaterdag 22 december 2018 om 00:27
Is NEC echt zo dramatisch? Heb ze de laatste weken niet meer zien spelen, maar vind het echt onbegrijpelijk met zo'n selectie.
Vind ik leuk
Tukkerland +3507
zaterdag 22 december 2018 om 01:15
Ja NEC was echt sneu... Konden niks creëren en het draaide gewoon helemaal niet lekker. Twente was 2 maten te groot. Als NEC dan ook nog een hele domme rode kaart pakt met de 3-0 die er aan zat te komen was de wedstrijd gewoon helemaal klaar. Deze wedstrijd was een opsomming van het seizoen van NEC tot nu toe. Succes morgen tegen Den Bosch! Hopelijk wint Roda, help je ons ook nog een handje mee.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 22:17
Zelfs ik zit er wel eens naast... Ik had namelijk echt verwacht dat NEC kampioen zou worden. Met aankopen als Van den Berg en Darri enz dacht ik echt dat ze daarmee gewoon ED waardige spelers hadden aangetrokken... Blijkbaar niet dus...
Vind ik leuk
Rodajc +17319
zaterdag 22 december 2018 om 00:28
Misschien is dat juist het probleem, spelers die het te lichtzinnig opvatten.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2213
vrijdag 21 december 2018 om 22:18
Verwachte nederlaag wederom bij een Jong team. Is eigenlijk nog het erge dat je het weet en het gebeurd weer. Jaar na jaar. Leren ze dan niets van het verleden? Er moet echt wat bijkomen in de winter anders haak je af bovenin. Wuytens achterin is een drama en qua creativiteit mag er ook wel wat gebeuren. Ajax mag zich ook diep schamen voor de "fans" die meerdere keren zongen over bombardementen op Rotterdam, Monica die de hoer van Rotterdam was en dat Rotterdam een kankerstad is die plat lag. Maar oh wee als je wat over het beroep van de moeder van de scheidsrechter zingt dan staat meneer bij de zijlijn. Op meerdere vlakken dus een trieste avond.
Vind ik leuk
Pvdsluis +3983
vrijdag 21 december 2018 om 22:20
Triest inderdaad. Schoolvakanties zijn begonnen...
Vind ik leuk
Gearry +1280
vrijdag 21 december 2018 om 22:21
Supporters hebben zich weer van hun beste kant laten zien idd. Heb me er de hele tijd aan lopen ergeren. En daar hebben we dan een samenwerkingsverband mee.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 22:22
Hzo moet Ajax zich daarvoor schamen? Die leeghoofden hebben toch niks met een club te maken? Maar dat zeg ik altijd ook als het om andere clubs gaat. Je kan clubs niet verantwoorden voor het gedrag van die hooligans....
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2213
vrijdag 21 december 2018 om 22:25
Ik snap natuurlijk dat dit een klein deel is van de fans, het zijn ook leeghoofden. Maar het werd constant en langdurig gezongen. Op zn minst een speaker die er wat van zegt of scheidsrechter die het waarneemt. De speaker ging er in de 90e min iets van zeggen. Tja iets te laat dus. Vond het gewoon opvallend en vooral onnodig.
Vind ik leuk
Itsese +5627
vrijdag 21 december 2018 om 22:40
Nah, wat jij vindt en wat thuis supporters doen, boeit Ajax echt niks.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 22:40
Die "mensen" zijn gewoon niet helemaal 100...
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2213
vrijdag 21 december 2018 om 22:41
Ja helaas heb je die er altijd tussen, erg vervelend en komt de sfeer niet ten goede.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14294
vrijdag 21 december 2018 om 22:54
Heb het niet gezien, maar vind het wel jammer dat dit gebeurd.
Vroeger zongen we nog, “Sparta is de club van Rotterdam”.
Snap ook niet waarom er zoveel haat richting Sparta is, dacht dat deze 2 clubs altijd wel prima met elkaar overweg konden.
Maar ik neem aan dat het maar een klein groepje was die dit deden?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2213
vrijdag 21 december 2018 om 22:56
Dacht ook dat het altijd wel prima kon en de banden tussen Ajax en Sparta zijn altijd warm geweest dus snapte het ook niet hoor. Was volgens mij van harde kern van Ajax een groepje plus wat jongeren die het overnamen. Vond het opvallend, ook de mate van haat en de duur van de liedjes.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14294
vrijdag 21 december 2018 om 23:03
Ja erg jammer inderdaad, nergens voor nodig ook.
Vind ik leuk
Pimman +7623
vrijdag 21 december 2018 om 22:58
SP-AR-TA.. ik heb de wedstrijd gezien en zag óók de aanmoedigingen. Verstond wel eea maar niet wat jij schrijft. Als dat zo is, is dat inderdaad schandalig én schaam ik mij als Ajaxfan diep voor het stelletje simpele zielen die dit zingen! Helaas zijn dit vaak de hersenloze kuddedieren die niet beter weten.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2213
vrijdag 21 december 2018 om 23:04
Ik vond het gewoon verbazingwekkend wat ik allemaal op tv voorbij hoorde komen. Snapte ook niet waar het vandaan kwam want Sparta en Ajax hebben nooit verkeerde banden gehad of iets dergelijks. Maargoed laten we het maar op een groepje leeghoofden houden. Helaas heb je die altijd wel.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 23:05
Ja ze zongen meerdere keren het Bommen op Rotterdam. Begrijp niet dat Ajax dat zo mak door liet gaan. En dat de spelers dan naar dat tribune deel toe lopen om de supporters te bedanken. Reiziger had moeten opstaan en tegen de spelers zeggen dat dit gedrag niet beloond moet worden
Vind ik leuk
Pimman +7623
vrijdag 21 december 2018 om 23:35
1888 mee eens vreemd dat Ajax niet ingreep dmv waarschuwing via de stadionspeaker. Wellicht zijn ze zelfs bang geïntimideerd te worden door die gasten oid. Helemaal tov de Spartafans die bekend staan als normale fans én helemaal met in het achterhoofd het samenwerkingsverband maakt het des te onbegrijpelijker. Sowieso mag dit nóóit gebeuren óók niet tov Feyenoordfans. Vermoedelijk stonden die gasten stijf van de pillen en drank...Triest blijft het!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 december 2018 om 23:36]
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 23:02
Zat ook in het uitvak en ondanks het teleurstellende spel van Sparta was het Ajax publiek mijn dieptepunt van de avond. Ik denk dat de burgemeester van Rotterdam er goed aan doet dit publiek nog even te weren bij de klassieker laten vandaag zien die reis nog lang niet waard te zijn. Begrijp trouwens niet dat de Jong Ajax spelers na de wedstrijd het vak dat zich zo slecht had gedragen nog gingen uitgebreid gingen debanken. Hier zo Ajax wel een statement kunnen maken
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14294
vrijdag 21 december 2018 om 23:08
Niet zo aanstellen hoor, over hoeveel supporters hebben we het hier, stuk of 20?
En gelukkig zijn die Rotterdammers allemaal van die brave jongens, die zullen nooit dingen als “hamas hamas joden aan het gas” roepen ofzo....

Dit gedrag valt nooit goed te praten, maar we moeten het niet erger maken dan dat het is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 december 2018 om 23:09]
Vind ik leuk
buddha +9851
vrijdag 21 december 2018 om 23:19
wordt toch ook niet erger gemaakt. maar als SP AR TA het al niet meer mag melden, kunnen we deze site net zo goed opdoeken toch ?
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 23:22
Waren er veel meer als 20 denk eerder 200 (hele vak naast de perstribune) . Wanneer er bij Sparta Hamas, Hamas wordt gezongen stap ik persoonlijk op die gek die dat inzet af. En vraag hem zeker niet vriendelijk daar mee op te houden maar kan mij niet herinneren dat ik dat spreekkoor bij Sparta voorbij heb horen komen. We moeten dit gedrag juist niet minder erg maken dan het is
Vind ik leuk
appeltje +2259
vrijdag 21 december 2018 om 22:18
Genoten van Jong Ajax! Voornamelijk van Dest die Drenthe op alles aftroefde, en Kemper die de wedstrijd van z'n leven (tot nog toe) speelde.
Vind ik leuk
Pat HK +11
vrijdag 21 december 2018 om 22:22
Ben net terug. Was in de 2e helft eindelijk eens weer genieten bij FcT. Gaat nog wel veel fout maar de drive is naar voren en er werd tenminste met wat bravour gespeeld. Maar ja 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Kiekn wat wot na de winterstop. NEC was dan ook wel erg zwak. Had ik niet verwacht. Denk dat Jack het zwaar gaat krijgen daar.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 22:23
Mooie afsluiting van 2018, laten we hopen dat 2019 nog mooier wordt! Ik vindt het echter wel jammer voor nec wat ik een fantastische club vindt, nec hoort gewoon in de eredivisie!
Vind ik leuk
Oale grond +345
vrijdag 21 december 2018 om 22:54
Na ons a.u.b.😉
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 22:58
Natuurlijk ;) Ik gun iedereen het beste maar zoals Trump zou zeggen, Twente first!
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 22:32
Assaidi en vucvic erbij. Komt ook nog een spits van werder bremen of hertha bsc. We gaan nu voor promotie
Vind ik leuk
J Kiprich +17722
vrijdag 21 december 2018 om 22:39
Er zit dus gewoon een Eagles symphatisant of echte medewerker met kennis van zaken die "Kowet" heeft beschreven!
Vind ik leuk
Oale grond +345
vrijdag 21 december 2018 om 22:52
De NEC supporters hebben hopelijk hun lakentjes mee terug genomen naar Nijmegen. Kunnen ze ergens in snotteren onderweg.
Vanavond een groeiend Twente gezien, leuke pot. Heerlijk broodje beenham en een paar potjes Grolsch. Fijne kerstdagen allemaal op VP, ook de mensen welke ons liever kapot zagen gaan in 2018. Wij zijn er nog en veel plezier in 2019.
Over de Oale grond klinkt de Oale Roop, mooi man. Dat de beste in 2019 moge promoveren!
Vind ik leuk
Joost69 +486
vrijdag 21 december 2018 om 22:59
Een paar potjes?? Haha, veel plezier in de keukendivisie in 2019...en 2020 en 2021 en..
Vind ik leuk
Oale grond +345
vrijdag 21 december 2018 om 23:30
Lach ons maar ut, het doet mie niet wat, Enschede dat is onze stad, yeh.
Voetbal kent geen divisie, voetbal is liefde voor je club en saamhorigheid. Daarom zijn wij de 4e club van Nederland. Maar ja dat begrijp jij als klapsupporter niet!
Vind ik leuk
Lucky Kes +5389
zaterdag 22 december 2018 om 09:31
Joost, jij mag het weten.
Helaas weet jij niks
Vind ik leuk
Joost69 +486
zaterdag 22 december 2018 om 12:30
Sterk hoor, maar niet heus.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 23:02
Oale grond mooi verwoord. De twente haters zijn even stil. Goa morgn nog eevn op de mirrewinterhoorn en vraag onze voorvaderen via ne specialen roop om het kampioenschap in 2019
Vind ik leuk
Oale grond +345
vrijdag 21 december 2018 om 23:25
Ik zal ze oproep'n, bloas de kak'n stief! Veur de eer van de club, voor Enske en veur mien Twentse land.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 23:52
Dat gao ik zeker. Morn aovond 6 uur over de natte weilanden van maarkel en op de top van de herikerberg roop ik ze an. Het kump GOOD
Vind ik leuk
Jan ref +523
zaterdag 22 december 2018 om 08:05
En daarom zeg"ooooooooooooo wat is het toch fijn om een Tukker te zijn"
En voor alle FC Twente haters wij komen terug fijne kerst en goed 2019
En wij kunnen zeggen (misschien)we hebben de schaal
Vind ik leuk
Lucky Kes +5389
zaterdag 22 december 2018 om 09:36
De enigste Nederlandse prijs die we nog niet hebben ;-)
Vind ik leuk
Lucky Kes +5389
zaterdag 22 december 2018 om 09:34
Bloas ie 30 dec ook op kerkhof?
Westerbegraafplaats?
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 10:47
Nee alleen in maarkel
Vind ik leuk
Joost69 +486
vrijdag 21 december 2018 om 22:57
Huh, Nec was toch al dood en begraven. Ach ja, dit zal wel het einde van de baan van Jack de Gier bij Nec zijn. Trainer nummer 16 in 9 jaar, namen?
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 23:02
Morgen Den Bosch d’r op en d’r over!
Vind ik leuk
tikkietoe +5734
vrijdag 21 december 2018 om 23:35
Weer een nederlaag van Jong Utrecht, jammer hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 21 december 2018 om 23:44
Het maakt mij niet uit wie kampioen word zolang olle maar degradeert
Vind ik leuk
Rodajc +17319
zaterdag 22 december 2018 om 00:33
Nog mooiere ingrediënten voor de topper van morgen:
Den Bosch kan de wintertitel en de koppositie in de periode pakken.
Roda kan nacompetitie veilig stellen (theoretisch niet, praktisch wel), een immense stap richting de periodetitel zetten en op 5 punten van de 1ste plaats komen, waardoor de top 6 (zonder Jong clubs) binnen 5 punten zou staan.
Mooi potje morgenavond! Zonde dat het niet uitgezonden wordt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 22 december 2018 om 00:34]
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 03:33
Die Nek Supporters hebben geen leven meer.
Terecht dat ze de Club afgelopen week hebben begraven.
Wat wij al zag aankomen,het ontlopen om tegen Vitesse te spelen.
Om zo elk jaar vernederd te worden,is het voor hun de beste dat de licht uit gaat.
En in alle rust verder te leven.
Zonder angst en beven een waardig bestaan hebben.
En met een scheef oog over de Waal kijkt naar de Trots van Gelderland.
Het is goed zo voor bijde partijen.
Jullie uit het lijden en wij genieten van het leed vermaak.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5389
zaterdag 22 december 2018 om 09:39
Pas maar op dat het ooit niet andersom wordt door wat voor reden dan ook.
Kijken of jij het leuk vind zo'n reactie........
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 10:45
Wij strijden tot de laatste snik.
Wij begraven ons eigen Club niet.
Hoe maf kan je wezen,zielig volk.
Neem me niet kwalijk.
Vind ik leuk
Jan ref +523
zaterdag 22 december 2018 om 11:27
Een super onzinnige en zeer laag bij de grond deze reactie van een gefrustreerd en ziek zielig iemand
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 12:17
Ziek ben je als je Club nog leeft om Dood te verklaren.
Wat is er laag aan.
Weet nog dat heel Nederland graag zag dat Vitesse kapot zou gaan.
Ook jij moet het weten jou Club over kwam het zelfde.
Zeg nou zelf verklaar jij Twente Dood.
Toen in die moeilijke tijd?
Zolang je Club leeft blijf je achter ze staan in goede en slechte tijden.
Vind ik leuk
Jan ref +523
zaterdag 22 december 2018 om 13:16
Wat ook voor degene bedoeld die dat schreef en niet voor jou
Vind ik leuk
zaterdag 22 december 2018 om 16:07
Maar kreeg wel de reactie van jouw.
Oke Sorry ik moet je geloven dat het niet voor mij bedoeld was.
Vind ik leuk
dinsdag 25 december 2018 om 00:53
transfer window
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws