'Neymar heeft heimwee, wil terug naar Barcelona en kan voor 160 miljoen weg'

'Neymar heeft heimwee, wil terug naar Barcelona en kan voor 160 miljoen weg'

Gepubliceerd: woensdag 26 december 2018 om 10:15wo 26-12-2018 om 10:15

Laatste update: woensdag 26 december 2018 om 10:21wo 26-12-2018 om 10:21

Neymar mist zijn oude club FC Barcelona nog dagelijks. De Braziliaanse sterspeler van Paris Saint-Germain wil liever vandaag dan morgen terugkeren naar Spanje. Een clausule in zijn contract maakt een transfer in 2020 wellicht mogelijk. AS schrijft dat deze week. 

Spelers die in de Franse Ligue 1 actief zijn, mogen officieel geen clausules in hun contract hebben staan. Dagblad AS ontdekte echter dat Neymar met PSG heeft afgesproken dat hij in 2020, dus over anderhalf jaar, voor een slordige 160 miljoen euro mag verkassen. De Parijzenaren betaalden in de zomer van 2017 nog zo'n 220 miljoen voor Neymar. 

De Braziliaanse aanvaller zou 'doodongelukkig' zijn in Frankrijk. Hij heeft last van heimwee - en die gevoelens worden aangezwengeld door berichten uit Barcelona. Personeelsleden en spelers van Barça zouden Neymar haast dagelijks bellen en appen. De international pakt bij bijna elke gelegenheid het vliegtuig naar Catalonië. 

Gepikeerd
Een anonieme bron laat aan AS weten dat een toekomstige transfer van PSG naar Barça hoe dan ook 'gecompliceerd' is. "De manier waarop hij vertrok, is natuurlijk niet chique geweest. Bepaalde mensen bij Barça zijn daar nog steeds gepikeerd over. Een terugkeer is niet uitgesloten, maar ik zou dat minstens zo spectaculair en onverwacht vinden als zijn transfer naar PSG."

Poll

Zie jij Neymar terugkeren naar Barcelona?

(7588 stemmen)

Plaats een reactie

Marco S +6604
woensdag 26 december 2018 om 10:22
Wat is dat voor een achterlijk laag bedrag. We willen frenkie voor 169 verkopen, dit helpt dan niet..
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 10:32
Jij reageert overal met waanzinnige Frenkie jokes. Jij bent voor mij de reaguurder van 2018.
Maar let wel.. It ain't over till it's over
Vind ik leuk
ReneAjax +10139
woensdag 26 december 2018 om 19:11
Na ja, dit is wel een leuke reactie.

Ik dacht dat Neymar naar Real zou gaan ?
Vind ik leuk
Paulus1962 +1303
woensdag 26 december 2018 om 12:17
Pffff, zeer vermoeiend steeds deze berichten, het is echt komkommer tijd.
Vind ik leuk
mcmodd +27182
woensdag 26 december 2018 om 12:41
Zou toch leuk zijn, Frenkie in één elftal met Neymar?
Vind ik leuk
Marco S +6604
woensdag 26 december 2018 om 13:29
Heerlijk..
Vind ik leuk
Bdog +7147
woensdag 26 december 2018 om 10:23
Nee maar, wat een nieuws.
Vind ik leuk
Dee79 +2660
woensdag 26 december 2018 om 10:27
Gezien de spaanse mentaliteit zie ik dit niet gebeuren...Real daarintegen.
Vind ik leuk
markie +2768
woensdag 26 december 2018 om 10:45
Zou inderdaad zo maar eens kunnen
Vind ik leuk
Smithsonian +43365
woensdag 26 december 2018 om 10:28
160 miljoen aftikken voor een verwende diva, doe maar niet.
Vind ik leuk
markie +2768
woensdag 26 december 2018 om 10:46
Maar wel eentje waarvan je weet dat hij voor doelpunten kan zorgen
Vind ik leuk
ReneAjax +10139
woensdag 26 december 2018 om 19:15
Dus toch maar wel.
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 10:29
Als Neymar overal zo ongelukkig is een tip. Stop met voetballen, scheelt een hoop mensen een hoop ergernis. Binnen ben je toch al.
[Reactie gewijzigd op woensdag 26 december 2018 om 10:32]
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 10:32
Toneelscholen hebben helaas niet zoveel geld.
Vind ik leuk
Benniewies +5385
woensdag 26 december 2018 om 12:35
Heeft hij nog een toneelschool nodig dan?
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 22:31
Inderdaad bedoel ik theater ipv toneelschool; die heeft ie mer verve al doorlopen.
Vind ik leuk
rexxo +11722
woensdag 26 december 2018 om 10:33
Catalanen zijn trots, ze gaan dit zien als gezichtverlies. Technisch en commercieel gezien is zijn terugkeer noodzakelijk.

Messi heeft helaas niet het eeuwige voetballeven en een beter alternatief is er niet. Ze zijn gek als ze Jaymar niet terughalen als de kans zich voordoet.
Vind ik leuk
mcmodd +27182
woensdag 26 december 2018 om 12:46
Catalanen zien deze man echt niet als Spanjaard of Catalaan, een Braziliaan zou dat zelf ook niet willen.
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 10:34
Niet meer aan beginnen, je hebt nu Dembele die steeds beter gaat worden. Misschien dat deze wel net zo goed gaat worden als Neymar op z'n top bij Barca. Die Dembele kan zo goed voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 10:46
Barca en Psg doen geen zaken meer.
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 10:54
Misschien, heel misschien en als Messi er mee is gestopt is hij weer welkom
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 15:41
Dembele mbappe Malcolm super explosief
Vind ik leuk
Bint +302
woensdag 26 december 2018 om 10:58
Dit moet wel waar zijn. Ik bedoel, een toptalent halen voor 220 miljoen en dan een clausule in zijn contract opnemen (wat verboden is in de Ligue 1) dat een sterk verminderde waarde heeft bij een speler die in die periode alleen maar beter is geworden is toch heel logisch?
Vind ik leuk
RenW +4179
woensdag 26 december 2018 om 11:35
Hij heeft zichzelf toch gekocht?
Vind ik leuk
Bint +302
woensdag 26 december 2018 om 18:02
Op papier ja. Dat geld is toch echt via de hoge bazen van PSG bij hem terecht gekomen. Niemand zou akkoord gaan met zo’n belachelijk lage afkoopsom.
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 11:04
Moet Barca helemaal niet willen deze walgelijke kwal terug halen.
Vind ik leuk
cornelisse +256
woensdag 26 december 2018 om 11:09
Als er geen nieuws is bedenk je toch nieuws
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 11:14
Als ze geen clausules i het contract mogen opnemen dan lekker uit laten dienen plus een boete van 100 miljoen.
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 11:17
Waarvan zouden ze bij Barca dat moeten betalen ?
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 11:27
Gewoon lekker bij PSG blijven,
Mijnheer moest toch zo nodig......

De fans van Barca pruimen hem niet meer..
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 11:28
waardeloze mentaliteit, weglaten rotten daar tussen de clochards
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 11:29
Hij zal een stuk gelukkiger worden als Frenkie straks achter hem staat!
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 11:53
Je moet maar geloven wat ze zeggen en schrijven. Wie heeft het Neymar uit eigen mond horen zeggen.....
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 11:59
Dat zou de beste stap in zijn carrière zijn. Snap niet wat een speler van een beetje niveau in Frankrijk gaat spelen. Kut competitie van een zeer bedenkelijk niveau. Geld is ook niet alles, en het salaris in Duitsland, Spanje of Engeland is heus niet zo slecht
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 12:12
Huilde hij daarom zo erg op het WK?
Vind ik leuk
deltiaan +1428
woensdag 26 december 2018 om 12:26
nooit terug pakken die viespeuk en matennaaier
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 12:50
Overschatte speler.heef helemaal.niks waargemaakt instelling van.0,0.typetje zelfoverschatting.geen enkele club zal toch zon speler.willen hebben?zijn genoeg betere spelers die betere mentaliteit en instelling hebben en goedkoper zijn?die gaat straks gewoon cashen in de zandbak of china.
Vind ik leuk
power +7730
woensdag 26 december 2018 om 13:17
voor 160 miljoen zou hem halen als ik Barca was....hij is geweldenaar samen met Messi Barca wordt ongelooflijk sterk...
Vind ik leuk
klick +1266
woensdag 26 december 2018 om 13:19
pfff laat die gek lekker daar!
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 13:21
Nou als er een ex speler v PSV aan het roer staat, dan kan je een sterke team verwachten bij welke club ook👍
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 13:32
Ik neem aan toen hij bij fc Barcelona voetbalde en daar woonde .dat hij wel eens iin Frankrijk is geweest .als je van tevoren wist dat Frankrijk geen woon land voor je is maar eerder Spanje dan moest hij daar ook niet heen gaan naar psg. Neymar ging met alle haast richting Frankrijk met de houding van ik heb schijt aan Julie allemaal. Sory hoor maar ik zie liever lozano van PSV liever naar Barça gaan plaats van die ondankbare neymar .
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 13:36
Mooi liefst vandaag nog aan dat provincie clubje uit Catalonië verkopen,,in Madrid is deze jankert niet welkom
Vind ik leuk
Dharmpie +1025
woensdag 26 december 2018 om 14:08
Als ik Barcelona was zou ik deze verrader en arrongante kwast nooit meer terughalen. Hij vertrok voor het geld en het feit dat hij niet de blikvanger van Barcelona werd. lekker ongelukkig laten blijven bij PSG. Dit is eigen schuld dikke bult!
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 15:07
Hoe vaak zien we dit bericht nog?
Ik heb al 100x op voetbalprimeur gezien ‘Neymar heeft heimwee’ of ‘Neymar en Barcelona’... jeetje...
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 17:06
Neymar is over een aantal jaar de beste ter wereld
Vind ik leuk
Linders +34
woensdag 26 december 2018 om 19:32
Hij ziet nu kansen om uit de schaduw van Messi te stappen en 1 van de belangrijkste man te worden van de club .Barcelona moet niet meer voor hem gaan ,Barça heeft nu andere spelers die goed zijn !ze moeten voor De Ligt en De Jong gaan dan heb je 2 spelers voor de prijs voor 1 .
Vind ik leuk
woensdag 26 december 2018 om 20:44
Ik moest eindelijk wel reageren want het wordt maar erger met VP. Nu meer dan 60% PSG nieuws dat jullie verspreiden is nepnieuws en van de afgelopen 2weken is dat 100%. Als jullie het nieuws uitbrengen vraag of het ook authentiek nieuws is want nu lijkt het alsof ik een hollywoodse roddel volg.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10786
woensdag 26 december 2018 om 20:51
Tussen stap naar Spurs, titeltje, bekertje en weg................zat even te dag dromen laat maar ben weer wakker! Wel een heerlijke boxingday!
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 12:15
jammer ,hij had bij Barça moeten voetballen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws