'Optie in Alderweireld-contract gelicht, gelimiteerde transfersom geactiveerd'

'Optie in Alderweireld-contract gelicht, gelimiteerde transfersom geactiveerd'

Gepubliceerd: donderdag 27 december 2018 om 15:05do 27-12-2018 om 15:05

Laatste update: donderdag 27 december 2018 om 15:10do 27-12-2018 om 15:10

Tottenham Hotspur activeert de optie in het contract van Toby Alderweireld. Daardoor ligt de Belgische verdediger tot 2020 vast bij de club uit Londen, maar kunnen geïnteresseerde clubs ook gebruikmaken van een gelimiteerde transfersom.

De Rode Duivel kan nu voor 25 miljoen pond (een ruime 27 miljoen euro) worden weggeplukt. Spurs-manager Mauricio Pochettino heeft volgens Sky Sports bevestigd dat de optie in het contract van Alderweireld wordt gelicht. Het huidige contract van de oud-Ajacied liep tot komende zomer, waardoor de kans bestond dat hij transfervrij zou vertrekken.

De 29-jarige Alderweireld werd afgelopen zomer al in verband gebracht met een overgang naar Manchester United. Ook over een terugkeer naar Ajax werd al eens gesproken. "Ik lees vaak dat Vertonghen en Alderweireld terugwillen. Ik heb graag dat ze dat doen wanneer ze nog fit en hongerig zijn naar succes", zei Ajax' directeur spelersbeleid Marc Overmars daar eerder over.

Plaats een reactie

TottenhamHOT +10375
donderdag 27 december 2018 om 15:08
Ajax???????
Vind ik leuk
Unknown007 +2138
donderdag 27 december 2018 om 15:14
Denk dat Alderweireld, met zijn 31 jaar, nog wel actief wilt blijven in een top competitie. Jan lijkt mij wel een optie die Ajax kan proberen deze zomer.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4422
donderdag 27 december 2018 om 15:19
Verthongen heeft net zn contract een jaar verlengd. Daarna kan misschien wel
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1083
donderdag 27 december 2018 om 20:47
29 jaar , klein detail
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 15:08
Is toch al vroeg wat aan het aftakelen lihkt het. Of het is een gebrek aan motivatie mischien? Hoop dat mijn gevoel niet klopt!
Vind ik leuk
RGB +1255
donderdag 27 december 2018 om 15:09
Voor zoveel geld mag hij wel wegblijven hoor.
Vind ik leuk
Brijk +953
donderdag 27 december 2018 om 15:17
25 miljoen, zoveel geld? Eigenlijk is 25 miljoen echt niet zo veel geld meer in de top. Ik denk ook wel dat hij het nog waard zou zijnn
Vind ik leuk
RGB +1255
donderdag 27 december 2018 om 15:19
Ik betwijfel het toch, ik vond hem bij Ajax al nooit heel sterk, bij Atlético is hij toch ook geflopt.
Vind ik leuk
Brijk +953
donderdag 27 december 2018 om 15:24
En bij Tottenhem was het gewoon een van de betere verdedigers
Vind ik leuk
Brijk +953
donderdag 27 december 2018 om 15:25
Lol... foutje je eigen reactie liken😂
Vind ik leuk
RGB +1255
donderdag 27 december 2018 om 15:26
Dat zou kunnen, ik volg de PL niet zo.
Vind ik leuk
AFP +2927
donderdag 27 december 2018 om 20:02
RGB,
Ik deel je mening.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10375
donderdag 27 december 2018 om 15:24
Zeker als soort van mentor voor bv Schuurs!
Vind ik leuk
rexxo +11548
donderdag 27 december 2018 om 15:12
Die knakenpoetser van een Levy gaat echt geld weggooien met spelers die waarde vertegenwoordigen transfervrij de deur laten uitlopen. Dat doet geen enkele club.
Vind ik leuk
Sil95 +12036
donderdag 27 december 2018 om 15:14
Kan mij nauwelijks voorstellen dat de pas 29 jarige Alderweireld nu al de Premier League zou willen inruilen voor de Eredivisie. Is nog altijd 1 van de beste verdedigers in de Engelse competitie. Zie hem overigens graag terugkeren bij Ajax. Maar denk en verwacht dat hij momenteel nog niet haalbaar is, Vertonghen lijkt mij wat realistischer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 15:15]
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 15:17
Dit jaar is het zo spectaculair niet allemaal hoor. Maar ik zie het niet gebeuren. Hij wilde niet verlengen omdat hij meer betaald wilde worden, dat gaat bij ajax echt niet gebeuren hoor.
Vind ik leuk
windforce11 +3416
donderdag 27 december 2018 om 15:16
Staat er een komma verkeerd?
Vind ik leuk
Bizzy +23378
donderdag 27 december 2018 om 15:24
In de MLS of de zandbak verdien je veel meer. Zie deze gasten gaan echt niet terugkeren naar Ajax. Die gaan hun zakken nog eens goed vullen. Zelfde geld ook voor Suarez.
Frank de Boer houd deze spelers ook in de gaten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 15:25]
Vind ik leuk
raoul88 +871
donderdag 27 december 2018 om 15:24
Met zo'n inkomen houdt hij wel zijn kapsel overeind.... :D
Vind ik leuk
mcmodd +26962
donderdag 27 december 2018 om 15:24
Ajacieden, maak je sterk voor een terugkeer van zowel Alderweireld als Vertonghen. Direct aantrekken, als het kan nog in de winter. Wat zou dat een geweldig team worden weer, direct naast Daley Blind als De Ligt vertrekt. Dit levert absoluut zijn waarde nog wel op en de winst zal direct terug te zien zijn in totaal bezoekersaantallen, verkochte voetbalprullaria en shirtjes, de hele handel gaat over de kop. Ik zeg dus: doen.
Vind ik leuk
DeanJayden +13348
donderdag 27 december 2018 om 15:29
Ik ook, voorrondes CL weer doorkomen en je hebt het geld alweer terug
Vind ik leuk
stratumseind +195108
donderdag 27 december 2018 om 15:30
25 miljoen? voor alderwereld? 29jaar
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 december 2018 om 15:31]
Vind ik leuk
Pvdsluis +4072
donderdag 27 december 2018 om 15:41
Mocht de ligt voor een bedrag tussen de 70 en 80 miljoen vertrekken, valt 25 miljoen voor een internationaal gelauwerde speler best mee toch. Bovendien is 29 ook niet heel oud. Zou nog makkelijk 5-6 jaar mee kunnen.
Vind ik leuk
mcmodd +26962
donderdag 27 december 2018 om 16:00
Ja, dat is ie wel waard en als je ziet wat Ajax vraagt voor zijn spelers, waarvoor Alderweireld destijds vertrok en hoe goed hij daarna nog werd, blijf ik dat zeggen. Hij kan echt nog wel een jaar of drie, vier mee.
Vind ik leuk
Messicaan +889
donderdag 27 december 2018 om 15:30
Gaat niet gebeuren
Vind ik leuk
Remko +402
donderdag 27 december 2018 om 15:36
De ligt gaat vertrekken na dit seizoen ga ik vanuit!als je voor een 29 jarige belgisch international 25 miljoen moet trekken zou ik dat als ajax doen wil je internationaal een rol van betekenis blijven spelen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10375
donderdag 27 december 2018 om 17:22
Transfer bedrag is het probleem niet zelfs niet een speler van €55mlj maar neem bijvoorbeeld Falcao van Monaco die verdient €13.7 per jaar dan gaat het wel heel hard natuurlijk!!
Vind ik leuk
Remko +402
donderdag 27 december 2018 om 17:27
Ik weet niet wat hij nu verdient.spelers zoals tadic en blind verdienen ook minder dan bij hun vorige clubs,ik weet ook eigenlijk niet wat aldeweireld zijn ambitie is momenteel,wil hij in een grote competie blijven of ziet hij een terugkeer wel zitten,wat duidelijk is dat zowel hij als ajax qua salaris water bij de wijn moet doen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10375
donderdag 27 december 2018 om 17:31
Des te belangrijker dat Ajax een resutaat neerzet zodat spelers denken heey daar wil ik bijhoren!!
Vind ik leuk
Remko +402
donderdag 27 december 2018 om 17:35
Dat denk ik ook,plus ajax heeft het salarisplafond omhoog gedaan,al moet dat natuurlijk niet uit de hand gaan lopen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10375
donderdag 27 december 2018 om 17:39
€100mlj lijkt veel maar stelt hoe belachelijk ook Europees niet veel voor?! In de eredivisie val je van je stoel in Spanje of Engeland beginnen de onderhandelingen dan pas.....!?
Vind ik leuk
Der Monarch +2118
donderdag 27 december 2018 om 16:06
Als De Ligt nou naar Spurs zou gaan en Vertonghen en Alderweireld plus nog wat miljoenen naar Ajax, zou ik zeggen deal.
Vind ik leuk
Marco S +6604
donderdag 27 december 2018 om 21:08
Ik zie Ziyech wel naar de spurs gaan en dan ruilen voor deze mannen..
Vind ik leuk
Smithsonian +43267
donderdag 27 december 2018 om 16:33
Als je 16 kunt betalen voor daley kun je ook wel 25 dokken voor een betere :))
Vind ik leuk
AFP +2927
donderdag 27 december 2018 om 20:00
A.u.b. niet voor Alderweireld.
Vind ik leuk
AFP +2927
donderdag 27 december 2018 om 16:41
Voor 27 miljoen koop je 3 Zuid-?midden-Amerikaanse voetballers of een goede keeper.
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
donderdag 27 december 2018 om 17:09
3x Magallán
Vind ik leuk
Remko +402
donderdag 27 december 2018 om 17:30
Maar dat is wel een gok.voorbeelden zijn sanches👍 maar kan ook een cassiera worden.met aldeweireld weet je wat je binnenhaalt
Vind ik leuk
AFP +2927
donderdag 27 december 2018 om 19:58
Remko, Ajax moet de weg voortzetten waar ze nu bezig zijn, lekker vernieuwend, nieuwe gezichten.
Toby en Jan Vertonghem zijn leuk maar niet voor 27 miljoen voor Toby. Ik had Toby gevolgd, maar vond hem tja.....aardig.
De scouting van Ajax moet goed zijn dan haal je de talentjes overal in de wereld weg, zoals in Zuid Korea, Japan en natuurlijk Zuid-/Midden Amerika. Wie en hoe Caissiera gescout heeft is een raadsel. Wat is die slecht zeg.
Vind ik leuk
Remko +402
donderdag 27 december 2018 om 21:00
Volledig eens met jou!hopelijk gaat ajax de scouting dan aanscherpen want er zijn behoorlijk wat miskopen geweest.persoonlijk vind ik aldeweireld een goede speler met een goede instelling,25 miljoen is veel,maar vond 16 voor blind ook veel,het geld wat is uitgegeven is ruimschoots terugverdient.hopelijk dan maar wat schoten in de roos zoals bij sanchez of tagliafico.👍
Vind ik leuk
donderdag 27 december 2018 om 22:26
Met dit soort jongens is de kans op succes gewoon significant groter. Hier voor mag best betaald worden. Met talenten alleen red je 't niet. Met deze ervaren rotten ontwikkelen talenten zich ook sneller.
Vind ik leuk
AFP +2927
donderdag 27 december 2018 om 22:29
Maar hij is -voor Ajax, Nederlandse begrippen- onnodig duur. Tagliafico nu is een echte kerel, ik hoop Magallan ook.
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
donderdag 27 december 2018 om 17:06
Lekker daar laten
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
donderdag 27 december 2018 om 17:07
ALDEWEIRELD is geen 27 mil meer waard en te oud
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1083
donderdag 27 december 2018 om 20:48
27 miljoen is een snabbel voor Ajax
Vind ik leuk
AFP +2927
donderdag 27 december 2018 om 22:30
Ik vind dat Ajax een goede reserve keeper moet kopen.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1083
zaterdag 29 december 2018 om 00:20
Cillessen terughalen
Vind ik leuk
AFP +2927
zaterdag 29 december 2018 om 00:39
Slecht zaken doen.Eerst verkopen en dan weer kopen. Gewoon de scouts laten zoeken naar een goede.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 12:56
Ik zeg kopen goede opvolger voor De Ligt
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws