Update: 'VVV haalt Thy niet terug, twee andere clubs zitten op het vinkentouw'

Update: 'VVV haalt Thy niet terug, twee andere clubs zitten op het vinkentouw'

Gepubliceerd: zaterdag 29 december 2018 om 13:41za 29-12-2018 om 13:41

Lennart Thy staat voor een terugkeer naar de Eredivisie. De Duitse spits, die vorig seizoen actief was voor VVV-Venlo, heeft zijn contract in Turkije laten ontbinden en zou een aantal aanbiedingen vanuit Nederland op zak hebben.

Thy werd deze zomer door Werder Bremen verkocht aan Erzurumspor, maar ELF Voetbal meldt dat de Duitser zijn contract aldaar heeft laten ontbinden. Hij zou ontevreden zijn over zijn speeltijd, aangezien hij maar twee keer de negentig minuten volmaakte in Turkije.

De zaakwaarnemer van Thy stelt volgens het tijdschrift dat meerdere clubs uit de Eredivisie zich al gemeld hebben voor zijn cliënt, die in zijn seizoen bij VVV zeven Eredivisiegoals maakte voor de Venlonaren.

De Duitser maakte echter vooral indruk toen hij het uitduel bij PSV liet schieten om een stamceltransplantatie te ondergaan. Hierdoor bood hij hulp aan een patiënt die aan stamcelkanker leed. Thy kreeg daarvoor in september van dit jaar de Fair Play Award van de FIFA.  

Update 29/12 13.42 uur: VVV-Venlo zal geen poging wagen om Lennart Thy terug naar De Koel te halen. Manager voetbalzaken Stan Valckx laat in De Limburger weten dat 'VVV op de hoogte was van de situatie van Thy, maar dat er geen sprake is van een terugkeer'. AZ en FC Groningen worden wel veelvuldig genoemd als nieuwe bestemming voor de Duitse aanvaller.

Plaats een reactie

mexicano +791
vrijdag 28 december 2018 om 14:59
Alvast vervanger voor Sol?
Vind ik leuk
Eimersweide +9121
vrijdag 28 december 2018 om 15:03
Ik denk naar NEC ipv Braken
Vind ik leuk
Eimersweide +9121
vrijdag 28 december 2018 om 15:04
Sorry ik lees nu Eredivisie....😁
Vind ik leuk
NvC +8463
vrijdag 28 december 2018 om 15:05
Haha sneaky 😉 Nee wij gaan lekker verder met ons dikke pandabeertje Achahbar 😉
Vind ik leuk
gerard.. +860
vrijdag 28 december 2018 om 15:23
Wanneer sturen ze die terug zeg miss iets voor feyenoord
Vind ik leuk
NvC +8463
vrijdag 28 december 2018 om 15:26
Eind vh seizoen naar PEC.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
vrijdag 28 december 2018 om 15:32
NEC gaat die optie tot koop wel lichten lijkt me?
Vind ik leuk
NvC +8463
vrijdag 28 december 2018 om 15:34
Dat weet ik niet. Hoewel het een prima spits is weet ik niet of ze dat zo maar doen. Het hangt af wie er als TD wordt aangesteld. Bovendien zal hij flink wat salaris van het budget innemen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
vrijdag 28 december 2018 om 15:38
Zo duur zal hij niet zijn, wij hebben er ooit 3 ton aan verspilt dus hij zal nu nog minder kosten. Ook qua salaris denk ik dat PEC en NEC al wel ongeveer evenveel betalen.
Vind ik leuk
NvC +8463
vrijdag 28 december 2018 om 15:41
Klopt maar als we het plan doorvoeren waar we zelfstandig de broek omhoog houden dan krimpt het spelersbudget volgend seizoen en ik weet niet of salarissen als die van Achahbar daar nog in past. Maar nogmaals geen idee wie TD wordt, wat van budgetten we hebben en wie trainer is volgend jaar. Dus of ze hem kopen is nu nog een gok, er zijn te veel onvoorspelbare factoren.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
vrijdag 28 december 2018 om 15:43
Stopt Boekhoorn met de club in leven houden? Dan gaat NEC het wel knap zwaar krijgen.
Vind ik leuk
NvC +8463
vrijdag 28 december 2018 om 15:49
Nee hij heeft gezegd altijd ervoor NEC te staan, dat zei hij nog tegen z’n pa op zijn sterfbed. Maar als club wil je wel zelfstandig zijn, zelf bepalen hoe of wat, zelf je begrotingen sluitend maken. Dan moet er nu eerst schoon gemaakt worden en vanuit een duurzame positie groeien.
Vind ik leuk
1313 +8746
vrijdag 28 december 2018 om 15:47
Nja ben benieuwd hoe het eruit gaat zien bij Nec. Hoop oprecht dat jullie terug komen in de ED. Dit seizoen loopt alles behalve op rolletjes, en had eerlijk gezegd wel hoge verwachtingen.
Vind ik leuk
NvC +8463
vrijdag 28 december 2018 om 15:51
Ja klopt hadden wij ook. Zelf dacht ik top 5 gezien de concurrentie. Maar goed eerst het 2e seizoenshelft aankijken. Ik denk dat de volgende TD belangrijk gaat worden, iemand met een goed netwerk om technisch maar vooral ook mentaal sterke spelers te halen. En iemand die De Gier goed kan beoordelen en dan ondersteunen of eruit zetten.
Vind ik leuk
1313 +8746
vrijdag 28 december 2018 om 15:57
Nja indd jullie hebben ook gewoon wel een aardige selectie hoor. En dat sowieso ja, wie weet zit er wel een periode titel in. En plaats je je via daar! Absoluut, alles moet op de goede plek terecht komen. Al weet ik niet of De Gier de juiste man is. Deed het wel goed bij Almere, met minder materiaal. Maar misschien is dat het hem ook. Bij Nec is er veel meer druk natuurlijk.
Vind ik leuk
Hans Worst +1638
vrijdag 28 december 2018 om 15:01
Groningen schijnt in de markt te zijn, na het vertrek van Antuna en Cassiera. Ook omdat Mahi waarschijnlijk na dit seizoen vertrekt.
Vind ik leuk
AVDV +1382
vrijdag 28 december 2018 om 15:05
Voor Cassiera is Sierhuis gekomen.
Vind ik leuk
Toppert +1855
vrijdag 28 december 2018 om 15:25
Dikke duim heb je met je 'schijnt'.
Vind ik leuk
NvC +8463
vrijdag 28 december 2018 om 15:02
Prima spits voor rechterrijtje ED.
Vind ik leuk
Napolitanos +9699
vrijdag 28 december 2018 om 15:04
Nou PEC pakt meteen door. Wel leuk Clint , vitor en hij weer samen
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
vrijdag 28 december 2018 om 15:08
Zou leuk zijn maar weet niet wat voor salariseisen Thy heeft. Bij Bremen en in Turkije zal hij natuurlijk een aardig loonstrookje gehad hebben.
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2236
vrijdag 28 december 2018 om 15:25
Heb 10x liever Armenteros
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
vrijdag 28 december 2018 om 15:34
Armenteros is kapot (hamstring) dus het is maar de vraag of en wanneer hij daar bovenop komt. Daarnaast zou Armenteros gehuurd worden en dan heb ik liever een gratis Thy.
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2236
vrijdag 28 december 2018 om 15:42
Oh dat wist ik niet, jammer. Maar Thy heeft in 32 wedstrijden er 7 ingelegd, dat noem ik nou ook niet bepaald geweldig..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
vrijdag 28 december 2018 om 15:48
7 doelpunten 6 assists zijn prima cijfers. Spelers die er 20 inleggen zijn natuurlijk niet te betalen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 28 december 2018 om 15:51
Hé, je kan toch positief reageren. Oh wacht, het is geen Ajax-topic natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 15:14
Het lijkt wel "driving home after X-mas"
Het buitenland is niet voor iedere speler het beloofde land 😎
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 15:50
Volgens mij is hij Duitser en is Nederland ook buitenland voor hem
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 16:00
Ik heb het niet over het buitenland voor hem maar het buitenland voor mij 🤗
Vind ik leuk
Mad Max +1124
vrijdag 28 december 2018 om 15:40
Mooie vervanger voor Dolberg
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 16:50
Mijns inziens DE speler die ze bij vvv nog missen
Vind ik leuk
Shelbourne +5950
vrijdag 28 december 2018 om 17:12
Zou voor veel clubs in het rechterrijtje een prima aanwinst zijn. Een NAC, PEC of Groningen bijvoorbeeld
Vind ik leuk
Jafio +2046
vrijdag 28 december 2018 om 17:17
Nac schijnt ook in de running te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 28 december 2018 om 22:05
Goede Duitser speeld in Duitsland of GR competitie
Vind ik leuk
Janste +351
zaterdag 29 december 2018 om 09:14
Een hardwerkende spits. En een sociale jongen, maar komt te veel snelheid te kort. Denk niet dat hij zal slagen in de ed
Vind ik leuk
zaterdag 29 december 2018 om 13:45
Goede spits! Zou prima bij een subtopper meekunnen.
Vind ik leuk
Cookee +12623
zaterdag 29 december 2018 om 13:59
Sinds Facebook gelden andere waarden om een topper te zijn.

Al geef ik toe, diep respect voor zijn menselijke kant te hebben.
Vind ik leuk
De Hout +2007
zaterdag 29 december 2018 om 14:33
Nóg een aanvaller voor AZ? Nee joh. Belachelijk gerucht.
Vind ik leuk
pos +9648
zaterdag 29 december 2018 om 14:44
AZ ? Gaan we Druijff verhuren omdat we teveel opties hebben gaan we een andere spits halen. Gewoon een verdediger halen Max !!
Vind ik leuk
zwollie +9380
zaterdag 29 december 2018 om 15:18
Wie maakt Gerard Nijkamp even wakker, die slaapt weer.
Vind ik leuk
Gearry +1425
zaterdag 29 december 2018 om 15:45
@VP Stamcelkanker? Serieus?
Vind ik leuk
Jan ref +1633
zaterdag 29 december 2018 om 18:44
Denk je dat ze daar een grap over maken?
Vind ik leuk
Gearry +1425
zaterdag 29 december 2018 om 19:13
Gaat me er meer om dat ze foutieve info plaatsen. Hij was stamceldonor voor iemand met leukemie. Stamcelkanker moet nog ontdekt worden.
Vind ik leuk
Jan ref +1633
zaterdag 29 december 2018 om 19:21
Oké
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 08:55
Pierre van hooijdonk kom er maar in
Vind ik leuk
Janste +351
zondag 30 december 2018 om 09:44
Hij is niet goed genoeg voor az. Zeker een hardwerkende spits, maar komt kwaliteit te kort
Vind ik leuk
Fedal +11
maandag 31 december 2018 om 05:29
Gelukkig...neem deze aandachtgeile "sterspeler" niet terug. In mijn ogen is hij gewoon een voetballertje die meende te groot te zijn voor VVV en meende Werder weer een topclub te kunnen maken. Hij heeft zijn 5 minuten roem gehad door heldhaftig zijn goedbetaalde job naast zich neer te leggen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws