Nederlandse cultheld (35) stopt ermee: 'Doet pijn om afscheid te nemen'

Nederlandse cultheld (35) stopt ermee: 'Doet pijn om afscheid te nemen'

Gepubliceerd: zondag 30 december 2018 om 12:34zo 30-12-2018 om 12:34

Jos Hooiveld stopt ermee. De 35-jarige routinier laat via Instagram weten dat zijn avontuur bij Orange County in Amerika zijn laatste was.

'Profvoetbal was achttien jaar lang een onderdeel van mijn leven', schrijft Hooiveld op social media. 'Achttien jaar later doet het pijn om afscheid te nemen, maar aan alles komt een eind. Het heeft me alles gegeven waar ik op hoopte, maar ik heb er ook veel door gemist. Ik ben bijna twaalf jaar alleen maar in het buitenland geweest, weg van mijn moeder, vader en broer.'

'Hen wil ik het meeste bedanken, samen met mijn vrouw en moeder van mijn twee kinderen, die mij in het laatste deel van mijn avontuur overal is gevolgd. Mijn leven is verrijkt door het voetbal. Ik heb zoveel plekken gezien en zoveel mensen ontmoet. Ik sta voor altijd bij je in het krijt, Vrouwe Voetbal.'

Hooiveld speelde in zijn carrière voornamelijk in het buitenland. In Nederland was hij actief bij sc Heerenveen, PEC Zwolle en FC Twente. In het buitenland stond hij onder contract bij SV Kapfenberg (Denemarken), FC Inter (Finland), AIK (Zweden), FC Kopenhagen (Denemarken), Southampton, Millwall, en Orange County (Amerika).

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

With 2019 coming up its a good time to change the known path and choose a different direction. Stepping out of my comfort zone and trying something new. Professional Football has been a part of my life since i was 18. 18 years later (17.5) it hurts to say goodbye to it. But all good things come to an end. It has given me everything I could wish for, but also it made me miss out on a lot. Ive been almost 12 years abroad and away from my mom dad and brother. Them I want to thank the most together with my girl and mother of my two children @anoukyve who followed me the last part of the journey everywhere. My life has been enriched by the football, I have seen so many places.. met so many people Im forever in debt with you Lady Football. I would like to say it was an honour every minute on the pitch wearing all the jerseys of my now favourite clubs. I cherish it forever. Most of the clubs I became a fan of for life and try to visit everytime i can. I couldnt have wished for more, same as the players I fought alongside with and even the ones that I fought against. I loved it, I hope Football can continue to be the sport I grew so fond of. For now thanks to every single person out there that made my Footballjourney an unforgettable one. To the young kids: enjoy every minute of it, in a wink of an eye its over and its you that writes it on instagram. ❤ love to you all. @scheerenveenofficial @peczwolle @fcinterturku @aik @celticfc @fc_kobenhavn @southamptonfc @norwichcityfc @millwallfcinsta @fctwente @orangecountysoccer

Een bericht gedeeld door jos hooiveld (@joshooiveld) op

Plaats een reactie

Rood&wit +4476
zondag 30 december 2018 om 12:36
Leuke carrière gehad toch?
Vind ik leuk
Pimman +10390
zondag 30 december 2018 om 12:46
Jos Wie??
Vind ik leuk
Romario9 +13564
zondag 30 december 2018 om 12:52
Hooiveld. Jos Hooiveld.
Vind ik leuk
Pimman +10390
zondag 30 december 2018 om 12:57
Las het ja..ik had eerlijk gezegd nog nooit van hem gehoord, vandaar.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 13:13
Dacht ook al, Nederlandse clubheld, even klikken. Kom ik bij ene Hooiveld uit...
Vind ik leuk
Pimman +10390
zondag 30 december 2018 om 13:32
Dát bedoel ik..
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zondag 30 december 2018 om 14:10
Staat nergens clubheld
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 14:54
Cult dan. Excuses.
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
zondag 30 december 2018 om 15:28
Had laatst nog een 3 delige serie uitgebracht. Leuk karakter en echt een mooie carriere gezien zijn kwaliteiten. Ik zou het geweldig vinden als ik op mijn 35e kan zeggen dat ik daar allemaal gewoond heb.
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zondag 30 december 2018 om 14:18
Domme opmerking. Dat krijg je als je oogkleppen op hebt en alleen de topclubs volgt en geen oog voor andere clubs/ spelers hebt😉
Vind ik leuk
Pimman +10390
zondag 30 december 2018 om 16:35
Zéker dom..het wordt snel tijd voor Humberto met zijn nieuwe voetbalprogramma ;)
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zondag 30 december 2018 om 17:58
Ik zou het maar goed volgen pik, niet altijd op die gladjanus Jack van Gelder bij Ziggo afstemmen. Ook voor hem is er maar een club waar hij oog voor heeft.
[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 18:02]
Vind ik leuk
Pimman +10390
zondag 30 december 2018 om 19:30
Tja van Gelder is een AFC-mannetje..laat dat nou net het clubje zijn waar ik een aversie tegen heb..
Vind ik leuk
Humberto01 +879
zondag 30 december 2018 om 22:44
Klopt Amsterdamse Footbol Club Ajax 😝
Vind ik leuk
Pimman +10390
zondag 30 december 2018 om 23:16
Óók Amsterdams dát klopt 😁..AFC is zelfs de oudste club van Amsterdam. Ik voetbalde vroeger bij Blauw-Wit in Amsterdam..dat was water en vuur met oa Ajax, AFC en DWS..
Vind ik leuk
Humberto01 +879
maandag 31 december 2018 om 10:22
Ik ben ooit eens bij het stadionetje van De Volewijckers in A'dam Noord geweest, daar voetbalde ooit eens ene Co Stout. over cultheld gesproken. Maar die zal jij ook niet kennen.
[Reactie gewijzigd op maandag 31 december 2018 om 10:24]
Vind ik leuk
Pimman +10390
maandag 31 december 2018 om 11:15
Inderdaad die ken ik niet..weet wel dat Co Adriaanse ooit begon bij de Volewijckers..Volgens mij in mijn jeugd nog wel tegen Volewijckers gespeeld..meen wit shirt groene baan. In mijn jeugd speelde ik oa met Edward Metgod (kort)..zijn broer John zat toen bij DWS. Vaak tegen oa DWS, AFC, DCG, Rood-Wit A etc gespeeld..eenmaal tegen Ajax op Voorland veld achter stadion de Meer met oa mijn maatje destijds Kees Thomas in het doel bij Ajax..we verloren met iets van 8-2 haha..mooie tijd!
Vind ik leuk
Yass +138
zondag 30 december 2018 om 14:41
Jos snuiverd
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 13:32
18 jaar inderdaad, maar of het een indrukwekkende was.... lijkt mij niet?

En cultheld? Denk dat iedereen die jaartje Twente speelt een cultheld is ;-)
Vind ik leuk
Pancev +1108
zondag 30 december 2018 om 14:52
Zich nog redelijk omhoog gewerkt zo tegen het eind door nog bij Southampton te belanden, verder niks speciaals. Denk dat 'ie er wel het maximale uit heeft gehaald.
[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 14:52]
Vind ik leuk
Socrates +716
zondag 30 december 2018 om 15:49
Niks speciaals? Hoeveel jaar betaald voetbal heb jij gespeeld?
Vind ik leuk
Pancev +1108
zondag 30 december 2018 om 16:03
Heb ik wat gemist? Mogen alleen voormalig profvoetballers reageren dan?
Vind ik leuk
Socrates +716
zondag 30 december 2018 om 16:46
Nee hoor, maar zoveel mensen is zo’n voetbalcarriere vlgs mij niet gegeven. Mij iig niet.
Vind ik leuk
G.Kopf +4994
zondag 30 december 2018 om 12:38
Met zijn vrouw en moeder van zijn kinderen, ouwe snoepert.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 13:38
Snap ik niet Glatz
Vind ik leuk
kcim +3103
zondag 30 december 2018 om 12:39
In mooie landen gewoond zo te lezen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43331
zondag 30 december 2018 om 12:42
De beste spits die fc fraude ooit gehad heeft haha.

Later jos.
[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 12:42]
Vind ik leuk
Lucky Kes +7051
zondag 30 december 2018 om 14:25
Spits?
Is jouw haat zo groot dat je alleen maar onzin uitkraam?
Zielig hoor.
Vind ik leuk
Smithsonian +43331
zondag 30 december 2018 om 15:14
Spits ja, verbeek gebruikte hem vaak als stormram 😂😂
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21060
zondag 30 december 2018 om 12:46
Toch een mooie carrière gehad.
Jos, bedankt voor de inzet.
Vind ik leuk
la galaxy +1101
zondag 30 december 2018 om 12:52
Orange county dat is in de buurt van mij,Mooie club en een gezellig stationnetje.
Vind ik leuk
Busk +1876
zondag 30 december 2018 om 13:13
Orange county, komen toch vooral rockbands vandaan?
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 13:17
Ook choppers heb ik gehoord.
Vind ik leuk
G.Kopf +4994
zondag 30 december 2018 om 15:12
En housewives.
Vind ik leuk
Janzijnvader +17492
zondag 30 december 2018 om 13:15
Ik zal er dan zeker een keer met de trein heen gaan. Ik houd van gezellige stations!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3711
zondag 30 december 2018 om 13:11
Matige speler
Vind ik leuk
Hans Worst +1640
zondag 30 december 2018 om 13:12
Cultheld....wat heeft ie dan gepresteerd dat ie zo'n benaming krijgt?
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 13:13
Klopt jouw benaming wel 🤔
Vind ik leuk
Shelbourne +5970
zondag 30 december 2018 om 13:21
Mooie carrière toch voor zo’n beperkte speler. Heeft toch bij een paar mooie clubs gespeeld en ook nog prijzen gepakt.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 30 december 2018 om 13:22
Kapfenberg in Denemarken. Knap hoor voetbalprimeur. Jullie blinken weer uit in onkunde
Vind ik leuk
Roodbergen +9825
zondag 30 december 2018 om 13:58
Hmmmm, cultheld beetje overdreven.....
Vind ik leuk
voorstopper +1123
zondag 30 december 2018 om 16:22
Grappige carriere, hoor je niet vaak.
Vind ik leuk
Piranha73 +286
zondag 30 december 2018 om 18:55
Club hopper
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws