Man City eindigt 2018 met zege en kan zich opmaken voor ultieme kraker

Man City eindigt 2018 met zege en kan zich opmaken voor ultieme kraker

Gepubliceerd: zondag 30 december 2018 om 17:06zo 30-12-2018 om 17:06

Laatste update: zondag 30 december 2018 om 17:08zo 30-12-2018 om 17:08

Manchester City heeft zich hersteld van twee opeenvolgende competitienederlagen in de Premier League. Op bezoek bij Southampton won de regerend kampioen van Engeland zondag met 3-1. City staat door de zege weer op de tweede plek, zeven punten achter Liverpool. 

Na het verlies van Tottenham Hotspur tegen Wolverhampton Wanderers hadden The Citizens een dag later de kans om over de titelconcurrent heen te klimmen op de ranglijst. Op bezoek bij laagvlieger Southampton begon City goed. Na een combinatie op rechts stelde Bernardo Silva naamgenoot David in staat om de score te openen.

Gepruts in de achterhoede van het team van manager Pep Guardiola leverde in de 37e minuut de gelijkmaker op. Southampton veroverde de bal en middenvelder Pierre-Emile Højbjerg knalde snoeihard binnen. Lang konden The Saints, nummer zeventien op de ranglijst, niet van de goal genieten. James Ward-Prowse passeerde z'n eigen keeper na een actie van Raheem Sterling.  

Op slag van rust werd het zelfs 1-3. Linksback Oleksandr Zinchenko vond Sergio Agüero met een voorzet en de Argentijnse spits kopte binnen. Na de pauze vielen er geen doelpunten meer. Southampton eindigde het duel met tien man na een rode kaart voor doelpuntenmaker Højbjerg. 

City heeft nu 47 punten uit twintig duels. Koploper Liverpool, dat zaterdag Arsenal vernederde, heeft 54 punten. Aanstaande donderdag wordt het smullen. Manchester City speelt dan in eigen huis tegen The Reds. 

Burnley - West Ham United 2-0
Laagvlieger Burnley boekte op eigen veld een cruciale zege op West Ham. Chris Wood en Dwight McNeil scoorden in de eerste helft. Door de zege is Burnley over Fulham heengeklommen op de ranglijst, naar de achttiende plaats. Burnley heeft vijftien punten uit twintig duels. West Ham staat elfde met 27 punten.

Eerder op de dag won Chelsea met 1-0 bij Crystal Palace. De laatste Premier League-wedstrijd van 2018 begint om 17.30 uur en gaat tussen Manchester United en Bournemouth. 

Poll

Wie wordt kampioen in Engeland?

(533 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 30 december 2018 om 17:09
a.s. donderdag is het gat met Liverpool 10 punten.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 17:19
Goede en belangrijke overwinning dit van Man City op Southampton. Wat ik alleen niet begrijp van Pep Guardiola, is dat hij Zinchenko bij a-selectie van Man City haalt en regelmatig op linksback opstelt in 1ste van Man City, maar Angelino vervolgens verkoopt aan Psv. Angelino kan echt 10 keer beter op linksback bij Man City dan Zinchenko. Angelino past met z'n kwaliteiten en voetbalstijl perfect in filosofie van Guardiola. Zeer vreemde keuze van Guardiola om dan Zinchenko, na z'n verhuur periode bij Psv, terug te halen en te gebruiken als linksback, terwijl je met Angelino een veel betere en talentvollere speler hebt op die positie, maar die verkoop je dan vervolgens aan Psv. Guardiola is voor mij de beste coach ter wereld met de mooiste visie, maar omtrent Zinchenko en Angelino heeft hij een fout begaan. Hij had Zinchenko gewoon moeten verkopen en Angelino moeten gebruiken om te rouleren met Delph en Mendy op de linksback positie.

Verder is zie je dat Fernandinho ook toe is aan vervanging. Hij is erg belangrijk en nuttig voor dit Man City, maar ook al weer bijna 34 jaar en kan nooit 60 wedstrijden in 1 seizoen spelen. Man City daarom deze winter of aanstaande zomer vol voor: Ndombele of Weigl gaan. Frenkie de Jong wordt ook veel genoemd, maar ik vind hem totaal geen Cvm/fernandinho, maar meer een nummer 8.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 17:23
Ze waren ook bereid om Zinchenko afgelopen zomer te verkopen en waren zelfs al rond met Wolves (die bereid waren zo'n 16 miljoen pond voor hem te betalen), maar hij heeft de transfer zelf geblokkeerd en wilde per se blijven.
[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 17:26]
Vind ik leuk
DeanJayden +13351
zondag 30 december 2018 om 17:24
Leuk dat hij bij PSV leuk meekomt maar is geen niveau City maar als ik je dat moet uitleggen snap je er serieus niks van
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 18:07
Zinchenko speelde bij PSV nauwelijks, kon daar niet meekomen.
Angeliño moet van Spaanse Guardiola meters maken om in Spaanse team te komen. Wordt over enkele jaren terug gekocht door MC. Goed gehandeld PSV.
Vind ik leuk
DeanJayden +13351
zondag 30 december 2018 om 18:17
Eerst zien dan geloven
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 18:54
Komt zwaar te kort voor niveau city! Verdedigend niet goed genoeg! Werd nota bene door Berghuis alle kanten op gedold nee sorry.....
Vind ik leuk
rpaulp50 +13438
maandag 31 december 2018 om 05:49
Beste coach ter wereld........
Het MC team heeft slechts een waarde van 1.1 miljard ha ha tegen Liverpool "slechts" 951 miljoen, Klopp is de beste ter wereld !
Wat een flauwekul allemaal, inclusief mijn eigen commentaar.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1403
zondag 30 december 2018 om 17:21
City wint dit 3-0
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zondag 30 december 2018 om 17:10
Dik terechte zege , ik kijk nu al uit naar die pot tegen Liverpool
Vind ik leuk
Paulhuynh +1403
zondag 30 december 2018 om 17:22
Klopt mooi potje 3-0 mijn voorspelling voor city
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 17:10
Appeltje, eitje voor de Reds.
Vind ik leuk
AllAdIn +24779
zondag 30 december 2018 om 17:10
7 punten voorsprong, ik hoop dat het genoeg is.
Donderdag City - Liverpool, ik zit er al klaar voor!
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 17:34
Ik probeer dan wakker te worden😂als de wedstrijd om 21:00u wordt gespeeld dan is het hier 04:00u

Geen bier maar koffie😆
Vind ik leuk
AllAdIn +24779
zondag 30 december 2018 om 17:40
Hoezo koffie, een biertje kan ook best hoor.. hahahaa
Vind ik leuk
la galaxy +1041
zondag 30 december 2018 om 18:21
Bij mij is het dan rond 12:00
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zondag 30 december 2018 om 21:10
Un lekker pilske is niet tijdgebonden
Vind ik leuk
maandag 31 december 2018 om 02:21
Daar heb je gelijk in.
Hier kijken ze ook niet naar de tijd.

Voorbereiding doopfeest van mijn zoon.
6pm begonnen met slachten van 2 varkens.
Daarna klaar maken voor koken tot 5am.
Vanaf 5am tot diep in de nacht gezopen😂😂😂
Vind ik leuk
stratumseind +195108
maandag 31 december 2018 om 11:38
kijk dat noem ik nou nog eens Goed Bezig!!
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 17:11
Zinchenko, zat die niet bij PSV twee jaar geleden?
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 17:20
Yep, is nu min of meer de derde linksback bij City, maar Mendy is geblesseerd en Delph zit een schorsing uit.
Vind ik leuk
TheMariner +4109
zondag 30 december 2018 om 17:17
Bij Liverpool zullen ze donderdag met een gelijkspel ook wel tevreden zijn denk ik. Maar zo kan Liverpool niet spelen, die zijn op zn best als ze er vol gas opduiken. Kijken wat Pep daarop uit zn hoge hoed tovert. Als City niet wint dan zie ik voor Liverpool (dat toch al niet veel weggeeft) die 7 punten voorsprong wel over de streep trekken.
[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 17:18]
Vind ik leuk
DeanJayden +13351
zondag 30 december 2018 om 17:25
7 moet te doen zijn, hier in Nederland vinden ze 2 punten al hossana
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 18:03
Vorige wedstrijd hebben ze bijde amper op goal geschoten... Wordt hopelijk niet weer zo'n saaie wedstrijd.
Vind ik leuk
TheMariner +4109
zondag 30 december 2018 om 18:08
Wedstrijden van LFC zijn zelden saai.
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 18:14
Aan het begin van het seizoen waren al hun wedstrijden saai. Nu idd niet meer. Wedstrijd tegen City was de saaiste wedstrijd die ik ooit heb gezien. Waren bijde vlgm bang dat de ander ging uitlopen, dus deden niks. Nu moet City, dus kan het leuk worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 30 december 2018 om 18:15]
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 17:53
Wordt een wedstrijdje hoor!
Vind ik leuk
zondag 30 december 2018 om 18:02
Haha 1% heeft de kampioen goed haha!
Vind ik leuk
El Cazador +8916
zondag 30 december 2018 om 21:03
Met zoveel UK en Italiaans voetbal mis ik de ED ff niet. Hoogstaand vind ik het allemaal niet. Zo beroerd is de ED nu ook weer niet!!!
Vind ik leuk
El Cazador +8916
zondag 30 december 2018 om 21:05
Jezus, wat zijn de spelers van Manchester United opgeleefd nu die gek weg is!! Ziet er stukken beter uit en het spelplezier is helemaal terug.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws