PlayStation-kampioen van PSV: 'M'n Ajax-concurrent heeft tien keer zoveel volgers'

PlayStation-kampioen van PSV: 'M'n Ajax-concurrent heeft tien keer zoveel volgers'

Gepubliceerd: woensdag 2 januari 2019 om 17:41wo 02-01-2019 om 17:41

PSV heeft sinds het najaar van 2018 een heuse wereldkampioen in de gelederen. De Belgische eSporter kroonde zich in Londen tot de beste FIFA-speler op de PlayStation wereldwijd.

Een jaar geleden had hij echter niet eens een profcontract. "Ik had niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Als je op de grote toernooien goed presteert, dan word je wel gescout en er was al wat interesse. Maar PSV was de eerste die concreet werd", vertelt hij aan VICE België. Nóg langer geleden had hij zelfs nooit FIFA gespeeld. "Tot 2006 speelde ik eigenlijk Pro Evolution Soccer, maar toen werd ik het wat beu en leerde ik via een neef FIFA kennen. Achteraf gezien was dat best een goede carrièrezet, haha."

De wereldkampioen ziet in het nieuwe jaar overigens nog genoeg ruimte voor verbetering, vooral qua presentatie. "Video's opnemen, mijn uitstraling, vlotter praten. Als Belg ben ik daar toch anders in dan de Nederlanders en het is soms moeilijk om me aan te passen", vindt hij. Op Instagram heeft Pinna momenteel bijna achtduizend volgers en dat is naar zijn smaak nog te weinig. "Mijn concurrent bij Ajax (Dani Hagebeuk, red.) heeft tien keer zoveel volgers als ik, maar ja, iedereen is anders."

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

We hebben het weer geflikt! PS4 WORLD CHAMPION @ Fifa19 Global Series Qualifier!! Ik wil iedereen bedanken voor de support. Special thanks to @romalabdi_89 #eendrachtmaaktmacht🔴⚪️

Een bericht gedeeld door Stefano Pinna (@stefanopinna97) op

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

stratumseind +195104
woensdag 2 januari 2019 om 17:44
PSV en winnaars ...tja logisch
Vind ik leuk
Wilex +2679
woensdag 2 januari 2019 om 17:46
Wereldkampioen darten, wereldkampioen PlayStation, je moet wat als je geen wereldcup voetbal in je prijzenkast heb staan.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
woensdag 2 januari 2019 om 18:00
Ze hebben vast wel weer “een leugentje om best wil” klaar liggen om dit te ontkennen.
Vind ik leuk
Fritske01 +5105
woensdag 2 januari 2019 om 20:36
Nee hoor, jullie hebben de meeste volgers wij de beker van de kampioen. Ook leuk.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
woensdag 2 januari 2019 om 20:37
Zie je ... 😂😂😂
Vind ik leuk
Joey_S +156
woensdag 2 januari 2019 om 23:26
Wij hebben ook de meeste prijzen in de prijzenkast 🙄
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 07:03
Hele oude prijzen,jullie teren op de vorige eeuw,welkom in het heden ventje.
Vind ik leuk
Joey_S +156
donderdag 3 januari 2019 om 09:21
Wij teren op oude prijzen? Hoezo staat er een prijzenkast in het philipsstadion dan? En waarom 2 sterren op de borst (zijn niet verplicht en staan voor oude prijzen). Is ook pronken met prijzen toch? elke club is trots op z’n prijzen, overal ter wereld.. zoiets heet historie.. en hoezo ventje trouwens? Beter houd je je mond gewoon..
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 12:57
Waarheid is hard kleine man,lekker janken.
Vind ik leuk
Joey_S +156
donderdag 3 januari 2019 om 20:39
Kleine man? Wat kom je respectloos praten tegen mij.. lekker veilig op je eerste mobieltje.. Beter houd je je bek tegen mij kleuter..
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 11:57
De diepgewortelde zelfoverschatting van de Godenzonen! MANMANMAN WAT ZIJN JULLIE GOED!!!!!!!!!! De aller aller beste van de heeeele wereld
Vind ik leuk
Joey_S +156
vrijdag 4 januari 2019 om 22:28
Wij hebben het tenminste over onszelf.. in eindje praten ze alleen maar over Ajax.. worden ze kampioen zingen ze helemaal niets is A’dam. Depay neemt afscheid, krijgt ie een anti ajax sjaal... spelen in engeland tegen een engelse club, zingen ze anti ajax liederen 😂 alleen maar ajax, ajax en nog eens ajax waar die boertjes aan denken 😂 in A’dam hebben ze het echt niet over psv hoor 🙄
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 18:22
Nou noem je me toch ook ff een nietszeggende prijs
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 17:47
Daarom is ie ook in de kwartfinale van de E-Divisie uitgeschakeld door een broekie van 17...
Vind ik leuk
Mosquito +21818
woensdag 2 januari 2019 om 17:52
Dat kan toch gebeuren?
Feit is dat hij nu wereldkampioen is en 250.000 dollar heeft gewonnen.
Dani Hagebeuk lag er in kwartfinale uit.😘
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 17:54
Echter was dat een toernooi dat niet iedereen aanwezig was. Dat Dani Hagebeuk drievoudig Nederlands kampioen is vergeet je er even bij te zeggen.
Vind ik leuk
Mosquito +21818
woensdag 2 januari 2019 om 18:00
Dus is het nog lachwekkender dat hij er in de kwartfinale uit wordt geknikkerd.
Pinna is wereldkampioen en een kwart miljoen rijker😉
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 18:04
Dat kan een keer gebeuren, net als dat Pinna in de Nederlandse E-Divisie waar genoeg goede Nederlandse spelers ontbraken er in de kwartfinale (tweede ronde) uit vloog.

Bovendien speelde Dani Hagebeuk op dat toernooi dat Pinna won niet op dezelfde console.
Vind ik leuk
Mosquito +21818
woensdag 2 januari 2019 om 18:07
Visser heeft wel meerdere spelers van naam verslagen.
Dat hij 17 jaar is maakt geen fuck uit.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 18:09
Hij is een debutant die nog naar de middelbare school gaat en volgens eigen zeggen onder hoogspanning stond die pot.

Ik zeg helemaal niet dat Pinna geen goede speler is, maar het wereldkampioenschap was een incident.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:43
@Mosquito
Het verschil is wel dat die Pinna een belg is en niet eens voor PSV is, hij speelt alleen maar voor PSV omdat België niet zo'n E-Divisie heeft...
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 19:44
Je reageert per ongeluk op mij volgens mij. Hij krijgt dus geen melding.

Ik denk ik zeg het even ;-)
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:45
Oh ja ik moet het nog ff naar hem sturen ja!
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:46
Het verschil is wel dat die Pinna een belg is en niet eens voor PSV is, hij speelt alleen maar voor PSV omdat België niet zo'n E-Divisie heeft...
Vind ik leuk
Mosquito +21818
woensdag 2 januari 2019 om 19:56
Omdat hij een buitenlander is? Wat bedoel je met 'verschil'?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 18:08
Luister, het wereldkampioenschap van Pinna was een incident, normaal gesproken is Pinna niet één van de beste spelers van de wereld. Hagebeuk is al 3 keer nationaal kampioen geweest en scoort wekelijks hoger in de Weekend League.

Dani is de veel betere speler.
Vind ik leuk
Mosquito +21818
woensdag 2 januari 2019 om 18:13
het wereldkampioenschap van Pinna was een incident 😅🤣😅🤣
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 18:15
Klopt, hij is normaal gesproken niet de beste van de wereld.

Verre van.
Vind ik leuk
buddha +10865
woensdag 2 januari 2019 om 18:54
lekker boeiend allemaal.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 2 januari 2019 om 23:29
Maar Dani was toch aanwezig!?
Vind ik leuk
Xienix +159
woensdag 2 januari 2019 om 18:18
Ik heb net het huiswerk afgepakt van mijn zoon. Heb hem net verteld dat school onzin is!

Vanaf nu hele dag PlayStation / spelletjes spelen en mag pas van zijn kamer wanneer hij kampioen is in een van die spellen!!!!

Darten mag ook, kun je bij een toernooi ook 550.000 verdienen.......

Waarom moeilijk doen😉
Vind ik leuk
Mosquito +21818
woensdag 2 januari 2019 om 18:20
Succes ermee
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
woensdag 2 januari 2019 om 18:32
Alle winnaars kwamen toch uit Brabant??
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:48
Brabant ie ook een Belgische provincie, niet opgelet op school?
Vind ik leuk
-40 +1061
woensdag 2 januari 2019 om 18:58
PS4, de enige manier voor PSV om internationaal nog een beetje een rol te kunnen spelen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 17:44
Wanprestatie van hem, in de kwartfinale van de E-Divisie er al uit tegen een broekie van 17...

Overschatte speler.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 17:48]
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 17:56
Wie geeft er om esport? Op Esporters na.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 17:58
Wie geeft er om voetbal? Op voetbalfans na.
Vind ik leuk
CR.17 +310
woensdag 2 januari 2019 om 17:45
Yeah whatever
Vind ik leuk
The Iceman +16250
woensdag 2 januari 2019 om 17:47
Mooi ook dat in t artikel z’n volledige naam niet wordt genoemd.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 17:49
Beste van de wereld Wauw !
Gefeliciteerd 🏆

Op Playstation kan het nog
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 17:50
Klopt, komt omdat Ajax vooral op de XBox sterk is.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 17:51
Leuk voor dat kereltje 👌
Vind ik leuk
Ove +2615
woensdag 2 januari 2019 om 17:56
Logisch dat zijn cocurrent meer volgers heeft,die houden niet van echt voetbal
Vind ik leuk
Florian87 +12121
woensdag 2 januari 2019 om 17:59
Zijn Feyenoorders tegenwoordig ook al fan van Dani Hagebeuk?
Vind ik leuk
Senn +8105
woensdag 2 januari 2019 om 19:18
Proficiat kleuter!!
Ajax is in alles beter
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
woensdag 2 januari 2019 om 19:49
Qua voetbal wel, verder geen idee.
Vind ik leuk
Nr14always +3785
woensdag 2 januari 2019 om 18:00
Logisch heeft die van Ajax meer volgers, is immers de enige club die buiten NL kennen.
Vind ik leuk
MeAgain +7168
woensdag 2 januari 2019 om 19:39
Wat is dat voor zin?
In heel veel landen is psv bekend. Vergis je niet.
Vind ik leuk
jari11 +3328
woensdag 2 januari 2019 om 19:49
In Brasil en in Mexico zeker. In Italie moeten ze er toch vaak over nadenken. En dat is een echt voetballand.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 18:08
Misschien pakt deze jongen wel meer dan 2 punten in de E Champions League.Je weet t niet he!
Vind ik leuk
satesaus +1470
woensdag 2 januari 2019 om 18:11
Who fucking cares? Ik blijf het een slecht voorbeeld voor de almaar dikker wordende jeugd. Daarnaast begreep dat ieder team elke (oud)speler in zijn ploeg kan hebben. Slaat echt nergens op.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 18:17
Dat er aandacht aan geschonken word zegt alweer genoeg.

Nog liever kunstgras dan een topic hierover.
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
woensdag 2 januari 2019 om 18:20
Succes ermee. Op een dag gaat het wel afgeschaft worden.
Vind ik leuk
Me! +198
woensdag 2 januari 2019 om 18:34
Het moet niet gekker worden hier...
Mensen die elkaar in de haren vliegen over wie de beste e-sporter is...
Vind ik leuk
JanTa48 +8052
woensdag 2 januari 2019 om 22:53
Ik hou van voetbal en computerspelletjes is niet mijn ding.
Vind ik leuk
Ik zlatan +384
woensdag 2 januari 2019 om 23:56
dit hele artikel gaat over de wereldkampioen FIFA spelen, en dan maken ze de topic dat ie minder volgers heeft dan zn Ajax concurrent. Is naar mijn mening een vrij provocerende topic..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws