NEC-spits mag niet mee op trainingskamp: Het is niet dat we nu ruzie hebben

NEC-spits mag niet mee op trainingskamp: "Het is niet dat we nu ruzie hebben"

Gepubliceerd: woensdag 2 januari 2019 om 20:38wo 02-01-2019 om 20:38

Laatste update: vrijdag 4 januari 2019 om 19:21vr 04-01-2019 om 19:21

NEC neemt Sven Braken niet mee naar Málaga voor het jaarlijkse trainingskamp. Dat bevestigt directeur Wilco van Schaik. De spits is bezig met een vertrek.

Braken stapte woensdag niet op het vliegtuig met zijn ploeggenoten van NEC. "Vanwege de concrete interesse van meerdere clubs hebben we besloten om Sven niet mee te nemen op trainingskamp", licht Van Schaik toe in gesprek met de Gelderlander.

"We willen in Spanje alleen spelers hebben die volledig met hun hoofd bij NEC zijn. Sven was vanmorgen gewoon op de club geweest, toen hebben we hem deze keuze toegelicht. Het is niet dat we nu ruzie hebben."

Braken staat in de belangstelling van FC Den Bosch, de koploper van de Keuken Kampioen Divisie. Ook een niet nader genoemde formatie uit het buitenland heeft interesse in de 25-jarige spits. Van Schaik gaat niet in op namen. "In de loop van deze week worden zaken duidelijk."

Lees ook: 'Transfer op komst bij financieel geplaagd NEC: belangstelling voor spits'

Plaats een reactie

fcdb 67 +2741
woensdag 2 januari 2019 om 20:42
Volgens ForzaNec gaat hij definitief niet naar Den Bosch. Ben Benieuwd!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 20:43]
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 20:48
Die communicatie is me ook slecht daar. Kolere zeg, dit kan je echt wel anders oplossen.
Als je gewoon zegt dat hij niet mee gaat om dat hij in onderhandeling is over een vertrek.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1379
woensdag 2 januari 2019 om 20:57
Dat zeggen ze toch ook?
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 21:34
Nou, bijna.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 21:18
Forza NEC zit niet bij de gesprekken.
Goed te lezen dat het deze week duidelijk wordt, dwz binnen 2-3 dagen. Den Bosch hoeft niet lang te wachten en dat doen ze ook niet. Het is graag of niet. Ik begrijp wel dat Braken even wil nadenken als er een leuke buitenlandse club geinteresseerd is. Van der Steen en Holla moesten ook even denken. Prima toch. Holla en Van der Steen hebben het enorm naar hun zin en spelen en trainen onder Wil Boessen en met zulke talentvolle spelers lijkt mij heerlijk.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
woensdag 2 januari 2019 om 21:33
We zullen zien. Het is vandaag met de aankoop van Jordania en de verlenging van Felida in ieder geval in gang gezet. Verwacht dat we morgen en anders vrijdag heel wat meer weten.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 21:42
Ja en ik ben me toch benieuwd.
Ik verwacht héél wat en vertrouw op Boessen. Zijn lachende gezicht naast Felida en het feit dat Boessen Levan Jordania wil trainen, zegt mij dat Boessen heel erg tevreden is met de plannen. Die is tevreden! Zoals je zegt: in gang gezet met een geweldige beslissing want Felida is exceptioneel goed, linkerrijtje goed.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
woensdag 2 januari 2019 om 21:53
Denk hetzelfde over Felida. Denk dat het een van de grootste talenten is die we ooit hebben gehad.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 21:57
En Felida tekent tot 22. Dat zegt heel veel. Ook bij de spelers is dus veel vertrouwen. Dit is een goed stel en niet te koop
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
woensdag 2 januari 2019 om 22:08
Nu nog die overname afronden en dan kan het echt los.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 22:13
Dat is al rond hoor. ( denk ik) Dat merk je toch aan alles. Ze hebben gewoon tijd nodig bij de KNVB en bij dat bureau.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
woensdag 2 januari 2019 om 22:24
Dat denk ik ook hoor maar zal ik het dan zo zeggen tot het officieel rond is.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 10:41
Overigens zal Braken wel al lang rond zijn met Den Bosch maar NEC zal een transfersom willen.
Het ligt dus niet aan Braken, want als die niet rond was, ging hij niet mee naar de Spanje
Hij mag niet mee van de club, zelf zou hij best mee kunnen gaan want hij zal er al lang uit zijn met Den Bosch.


Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
donderdag 3 januari 2019 om 13:01
Persoonlijk denk ik zelf dat het nog niet rond is. Schat zo dat er ook wel een kans is dat hij naar het buitenland gaat en daar maak ik me ook geen zorgen over want wil hij niet dan zal er wel een ander komen. Wat me meer verontrust is dat ze op trainingskamp zijn gegaan zonder echte versterkingen. Had gehoopt dat ze compleet ook al met de nieuwe af zouden reizen richting Spanje. Dadelijk heb je weer hetzelfde als aan het begin van het seizoen, dat ze eerst moeten wennen alvorens er resultaten komen.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 13:12
We hébben al een team.
Alles wat komt is extra
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
donderdag 3 januari 2019 om 13:21
Had toch graag gezien dat alkes al rond zou zijn.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 13:57
Ja als ze 5 ton betalen, was Braken al hier....
NEC wil er een slaatje uit slaan
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
donderdag 3 januari 2019 om 14:24
Viezeriken :)
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 14:30
Wij ( Khaki) is niet dom
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
donderdag 3 januari 2019 om 14:33
Nee, zeker niet. Alles wat hij doet zit een strategie achter. We zullen geduld moeten hebben.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 14:39
Braken heeft natuurlijk ook geen zin in Cyprus. NEC kan dat wel willen maar Braken bepaalt en die wordt blijkbaar onder druk gezet, met rotgeintjes zoals hem voor joker naar de club laten komen en dan weg te sturen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
donderdag 3 januari 2019 om 14:41
Het is daar een grote bende, daarom zei ik al viezeriken. Wil het daar nog wat worden dan zal de bezem er grondig doorheen gehaald moeten worden. Hebben geen geld maar trekken wel zo'n fysiek coach aan en gaan wel naar Spanje. Dit met Braken er bij, vind het allemaal maar erg vreemd wat daar gebeurt.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
donderdag 3 januari 2019 om 14:39
Weet nu ook waarom die Braziliaan er nog niet bij is. Las net ergens dat de transfermarkt daar opent over 7 dagen.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 14:42
Klopt in Rusland is ook anders
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 12:40
Zo we weten wat meer. Braken wordt het dus niet.
Nogmaals, het gezicht en de teksten van Boessen zijn duidelijk.
Boessen is tevreden dus we mogen een speler verwachten die veel beter is dan Braken en die vind ik al goed dus dat gaat wat worden!
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
vrijdag 4 januari 2019 om 14:27
kom net thuis moet nog even op de hoogte gebracht worden.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 14:30
Als, ik zeg als, Braken voor Cyprus/geld kiest, dan ben ik blij dat hij niet naar Den Bosch komt.

Dan Vermeij maar halen of die Braziliaan moet groot zijn, dat kan ook.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
vrijdag 4 januari 2019 om 14:34
Oke, dacht dat je al 100% zeker wist dat hij niet kwam. Lees net via fcdenboschfans.nl dat het niet uitmaakt dat de markt voor Brazilië nog gesloten is. Dat dit alleen geldt voor inkomende spelers en niet voor uitgaande.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 14:45
Het stond nogal stellig op fcdbfans en op forza nec. Voor wat het waard is. Derksen zei toch echt dat ze met Braken bezig waren. Als Kakhi wil dat Braken komt, dan komt Braken.
Of forza nec dat leuk vindt of niet.
Boessen weet meer en die kijkt heel blij, dus het komt goed.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
vrijdag 4 januari 2019 om 14:55
Forzanec vind ik hierin niet betrouwbaar in dit geval. Ik las ( https://www.gelderlander.nl/nec/nec-spits-sven-braken-vliegt-niet-mee-naar-trainingskamp-in-malaga~aeebec4e/) dat er meerdere clubs geïnteresseerd waren waaronder Den Bosch.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 16:45
Het jaarverslag 17-18 staat op fcdenbosch.nl.

Belangrijkste:
1 de club heeft de aandelen daadwerkelijk verkocht.
2 er is een achtergestelde lening afgesloten bij Kakhi
3 continuiteit is daardoor gewaarborgd mocht knvb niet akkoord zijn met de overname
4 plan van aanpak om van cat.1 naar 2 te komen is goedgekeurd
5 er ligt een 4 jarenplan MET bijbehorende begroting


Mijn conclusie: het komt binnenkort rond en dat is het begin.....
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
vrijdag 4 januari 2019 om 16:55
Goed nieuws!!
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 17:04
Dat is ook mijn conclusie en ik begrijp beter hoe Kakhi als extern financieer aan de club verbonden is tot hij eigenaar is.
Vind ik leuk
NvC +8524
woensdag 2 januari 2019 om 21:19
Midytlland (of zoiets) is blijkbaar geinteresseerd.
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
woensdag 2 januari 2019 om 20:43
Toch ben ik benieuwd welke buitenlandse club dat zou kunnen zijn? Championship of 2e Bundesliga?
Vind ik leuk
fcdb 67 +2741
woensdag 2 januari 2019 om 20:44
Misschien België?
Vind ik leuk
Patje024 +127
woensdag 2 januari 2019 om 20:55
Fc midtjylland
Vind ik leuk
N.E.C. +804
woensdag 2 januari 2019 om 20:44
Als dat het criterium is kunnen we beter iedereen thuis laten.
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
woensdag 2 januari 2019 om 20:55
We hebben in ieder geval een fysiektrainer. Wellicht dat een week conditietraining iets helpt..
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 09:32
Daar valt veel winst in te behalen voor dit NEC van De Gier ;)

Onder Hyballa was iedereen zo superfit dat ze 3 wedstrijden per dag aan konden.

Nu zijn de spelers al na 3 kwartier buiten adem.
[Reactie gewijzigd op donderdag 3 januari 2019 om 09:33]
Vind ik leuk
Pancev +1118
woensdag 2 januari 2019 om 20:46
Kunnen ze iedereen wel thuis laten...
Vind ik leuk
NvC +8524
woensdag 2 januari 2019 om 21:20
Niet meer dan normaal dat je alleen jongens erbij wilt hebben die 100% met hun hoofd erbij zijn. Zo snap ik de keuze on Jansen thuis te laten ook.
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
woensdag 2 januari 2019 om 21:27
Ff of-topic:Zit nu de docu over Sunderland te kijken. Bizar hoe dat voetbalwereldje in elkaar zit. Dik betaalde spelers die niet weg willen terwijl de club in financiële nood zit. Gevalletje Kevin Jansen?
Vind ik leuk
NvC +8524
woensdag 2 januari 2019 om 21:44
Hij weet al 8 maanden dat hij weg mag dus lijkt er op ja.
Vind ik leuk
Vb.twente +147
woensdag 2 januari 2019 om 21:42
volgens mij werkt hier bij de redactie iemand die een band heeft met N.E.C. goed bezig mannen .
Vind ik leuk
Justin Kees +2715
woensdag 2 januari 2019 om 22:17
Typische voetbal lulkoek.. “we willen spelers die met hun hoofd bij NEC zijn”.. nee, slappe dweil! Je wilt hem verkopen, dus neem je spelers mee die na de winterstop nog onder contract staan. Dat noemt zich vooorzitter...
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 09:30
Even terugkijkend op de hierboven beschreven dag.

"We hebben geen ruzie"

NEC besluit Braken niet mee te nemen naar Spanje.
Dat je dat besluit neemt is oké.

Dat je er vervolgens voor kiest om Braken met spullen en al naar de club te laten komen en het hem kort voor vertrek mededeeld is van de zotte.

Als ik Braken was zou ik me toch een potje ruzie hebben gekregen........ ;)
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 12:12
Tenzij Braken er al uit is met een club en NEC bij een andere club meer kan krijgen aan transfersom voor Braken.
Daar lijkt het meer op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws