Update: 'NEC-spits Braken ziet tweede Deense transfer in jaar tijd afketsen'

Update: 'NEC-spits Braken ziet tweede Deense transfer in jaar tijd afketsen'

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 11:32zo 06-01-2019 om 11:32

Laatste update: zondag 6 januari 2019 om 11:35zo 06-01-2019 om 11:35

NEC lijkt na anderhalf jaar afscheid te nemen van Sven Braken. De spits reist deze week niet met de Keuken Kampioen Divisie-ploeg af naar Spanje, waar een trainingskamp wordt belegd. Meerdere clubs hebben belangstelling voor Braken. 

Volgens Omroep Gelderland kan de voormalig speler van MVV en Almere City de overstap maken naar FC Den Bosch. Ook een niet nader genoemde formatie uit het buitenland heeft interesse in de 25-jarige Braken. In de zomer van 2017 kwam de spits over uit Almere. 

NEC is blijkbaar bereid om mee te werken aan een vertrek van Braken, die tijdens de eerste seizoenshelft goed was voor tien doelpunten. Dat heeft mogelijk te maken met de slechte financiële situatie in Nijmegen. NEC schreef in het seizoen 2017/18 rode cijfers. 

ForzaNEC stelt overigens dat van een transfer naar FC Den Bosch 'geen sprake meer is'. Volgens de fansite is een overstap naar het buitenland waarschijnlijker. Eind december wist Johan Derksen nog te melden dat de winterkampioen van de Keuken Kampioen Divisie de Limburger wilde aantrekken

Update 5/1, 19.37 uur: De transfer van Sven Braken naar het buitenland gaat niet door. De Nijmegenaren melden op hun eigen kanalen dat de clubs geen overeenstemming konden bereiken, waardoor de spits uit Maastricht na het trainingskamp dat NEC belegt weer aansluit bij de selectie van trainer Jack de Gier.

Update 6/1, 11.32: Het Deense Aarhus GF was volgens De Limburger de club die jacht maakte op Braken. De huidige nummer 10 van de Superligaen kwam er echter niet uit met NEC. Het is voor Braken al de tweede keer binnen een jaar tijd dat een verhuizing naar Denemarken niet doorgaat: tijdens de winterstop van het vorige seizoen was FC Midtjylland geïnteresseerd, maar ook toen kwam het niet van een transfer.

Plaats een reactie

Joost69 +686
woensdag 2 januari 2019 om 14:15
Dat is een lekker snelle doorstroom. Geen goede zaak als je in die korte tijd al je topscoorder laat vertrekken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 14:45]
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
woensdag 2 januari 2019 om 14:55
Ze zijn weer kwaad op ons die redactie hier. Ons bericht is al weer verwijderd, we mogen kenbaar niet zeggen dat ze hier wel vaker iets plaatsen zonder dat ze het checken.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 18:47]
Vind ik leuk
Joost69 +686
woensdag 2 januari 2019 om 14:58
Ik zag het al. Ze moeten gewoon de naam van de schrijver erbij publiceren. Dan letten ze wel op ;)
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
zondag 6 januari 2019 om 11:37
En weer een Joost, exact dezelfde update als gisteren. Jonge jonge wat een prutswerk!!
Dat het "die club" was, was gisteren ook al bekend, iets wat Wilco van Schaik overigens niet wil bevestigen!
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 12:00]
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 14:17
Financieel slecht, dan zou je denken: trainingskamp in eigen land?
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3705
woensdag 2 januari 2019 om 14:25
Misschien juist om ver weg te gaan voor de geldzorgen 😂
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 14:27
In Nederland kun je niet trainen ivm kou en vorst in de grond.
Vind ik leuk
Joost69 +686
woensdag 2 januari 2019 om 14:31
Heb je al naar buiten gekeken? Welke kou en vorst?
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 14:55
Was geintje jongeman
Vind ik leuk
GetRekt +1999
woensdag 2 januari 2019 om 15:54
Did you just assume his gender?
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 15:20
Betalen de sponsers
Vind ik leuk
NvC +8495
woensdag 2 januari 2019 om 16:06
Trainingskamp is betaald door sponsors en investeerders.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 16:12
Dan hadden ze dat geld toch ook anders kunnen investeren of nie?
Vind ik leuk
NvC +8495
woensdag 2 januari 2019 om 16:21
Nou nee want de trainingskamp kosten met sponsors/investeerders word in het contract vastgesteld. Dus er zijn afspraken vooraf dat zij dit betalen. Ze kunnen wel bij de volgende ronde als sponsor contracten aflopen dit anders regelen dus gewoon geld ipv een betaalde trainingskamp. In 2015 betaalde een groep ‘Club 19’ het trainingskamp en inruil kregen ze sponsortijd voor hun bedrijven in het Goffert Stadion. https://www.gelderlander.nl/nec/club-van-19-betaalt-ook-na-degradatie-trainingskamp-nec~a7679220/
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 16:58
Ok duidelijk
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 14:18
Op zich leuke speler, maar ook niet meer dan dat. Ik verwacht geen FC Den Bosch, zeker niet met de Eredivisie-ambities. Braken kan ED denk ik niet aan. Zie eerder Vermeij bij FC Den Bosch aan de slag gaan......
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 14:19
The Downfall!
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 14:30
Utrecht heeft nog een spits nodig....
Vind ik leuk
Come on Utreg +29711
woensdag 2 januari 2019 om 17:13
Nee hoor. Venema is aan het doorbreken en Bahebeck bijna fit.

Maar misschien weet jij een club voor Dessers?
Vind ik leuk
Humberto01 +879
woensdag 2 januari 2019 om 14:30
Slechte zaak voor een club als NEC met ambitie om zo snel mogelijk te promoveren. Je topscorer moeten verkopen om de verliezen terug te brengen! Zo ga je het als club nooit redden en dwaal je verder af van je doel om weer in de eredivisie te mogen spelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 14:31]
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
woensdag 2 januari 2019 om 15:08
Helaas moeten ze tekorten wegwerken en gaat dat ten koste van de kwaliteit. Daarbij komt nog dat spelers bij NEC (en andere KKD-clubs) zeker niet de hoofdprijs verdienen qua salaris. Met de sponsorcontracten in Engeland kunnen ze daar zeker het dubbele verdienen zelfs in de lagere divisies daar. Als een speler wilt gaan, hou je hem toch niet tegen. Een ontevreden speler in de selectie is ook niet wat je wenst.
Vind ik leuk
Humberto01 +879
woensdag 2 januari 2019 om 15:13
Tja alles is te begrijpen, maar deze ontwikkeling is slecht voor de doelstelling van de club en dat is toch zsm promoveren!
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
woensdag 2 januari 2019 om 15:17
Daar ben ik het zeker mee eens, echter als je nu goed geld kan beuren voor een middelmatige spits terwijl je met Achabar nog een aardige spits erachter hebt en daarachter talent Lowie van Zundert begrijp ik deze keuze wel. Je mist een creatieve middenvelder en met het budget wat vrij komt nu is er wellicht de mogelijkheid zo’n speler aan te trekken.
Vind ik leuk
Humberto01 +879
woensdag 2 januari 2019 om 15:58
Goals is een garantie voor succes. Met Achabar redden jullie het niet. Op de lange termijn kan ik jou redenatie volgen, op de korte termijn wordt het succes daardoor steeds moeilijker. Hoe langer je in de KKD moet spelen hoe moeilijker het wordt om daar uit te komen, mede omdat er nu veel clubs spelen met eredivisie potentieel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 15:59]
Vind ik leuk
NvC +8495
woensdag 2 januari 2019 om 16:09
Goals zijn normaal een garantie voor succes, maar niet met onze huidige verdediging. Zo moet je iedere wedstrijd minstens 3x scoren om te kunnen winnen.
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
woensdag 2 januari 2019 om 16:53
Om dan nog niet te spreken over die 2 ballenvangers die Alblas moesten vervangen..
Vind ik leuk
NvC +8495
woensdag 2 januari 2019 om 17:46
Tsja, gek na zoveel jaren van top keepers kunnen we ineens niets vinden. Wel blij dat Alblas terug is.
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
woensdag 2 januari 2019 om 18:32
En je een talentvolle keeper naar Utrecht laat gaan.
Vind ik leuk
NvC +8495
woensdag 2 januari 2019 om 19:42
Ja en zelfs een Nijmegenaar. Dom van Oversier.
Vind ik leuk
Marcnmgn +27
woensdag 2 januari 2019 om 17:03
Doelstelling is zeker promoveren, echter toen we de laatste keer promoveerden is er financieel een te groot risico genomen waardoor je onder curatele kwam je staan bij de KNVB. Mede daardoor was er geen geld voor echte (voor NEC begrippen) topvoetballers. Dat lijkt me ook geen juist beleid.
Vind ik leuk
Humberto01 +879
woensdag 2 januari 2019 om 17:33
Je krijgt straks weer hetzelfde als jullie eventueel ( via de NC) gaat promoveren. Je blijft in een visuele cirkel en komt er niet meer bovenop. Boekhoorn zal dan weer de portemonnee moeten trekken!
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 17:37]
Vind ik leuk
Rodajc +18661
woensdag 2 januari 2019 om 15:08
Waar blijft die speler van 1,7 miljoen bij Den Bosch?
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
woensdag 2 januari 2019 om 15:18
Wij zitten ook te wachten. Wel is er een andere speler binnen gehaal en dat is het broertje van Jordania. Deze heeft voor 2 jaar getekend, misschien betaald hij hem wel 1,7 miljoen😂😂

https://www.bd.nl/fc-den-bosch/
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 15:22]
Vind ik leuk
Rodajc +18661
woensdag 2 januari 2019 om 15:35
Het lijkt geen echte versterking...
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
woensdag 2 januari 2019 om 15:36
Nee, is ook gewoon om zijn broer een dienst te bewijzen neem ik aan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 2 januari 2019 om 15:37]
Vind ik leuk
NvC +8495
woensdag 2 januari 2019 om 16:03
Wat vind je daarvan?
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
woensdag 2 januari 2019 om 16:07
Ik ken hem niet. Dus weet echt niet hoe hij speelt. Is hij niet goed genoeg kan hij lekker ballen in het tweede. Maar wat ik ook aan al zeg bij een ander topic die hier over gaat.!is mooi als je dat voor je jongere broertje kan doen.
Vind ik leuk
NvC +8495
woensdag 2 januari 2019 om 16:14
Ja tuurlijk. Ik denk eerder dat hij gehaald is voor het tweede want als je bij FC Eindhoven ook al niet kan spelen dan ben je geen geweldige voetballer. Gewoon voor mezelf maar ik zou het niet chill vinden als bijvoorbeeld Boekhoorn zijn zoon of kleinzoon haalt. Ik denk ook niet dat Jordania zich mee gaat bemoeien met zijn speeltijd maar het is wel iets om je oog op te houden.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
woensdag 2 januari 2019 om 17:03
Weet wel, alles wat Jordania tot nu toe gedaan heeft daar zit een visie achter, hij doet niets zo maar zonder plan. Misschien heeft het zoals iemand op fcdbfans.nl zegt wel te maken met de toekomst. Dat er spelers uit Rusland of Georgië naar Den Bosch gaan komen en dat hij kan fungeren als een soort van tolk.
Vind ik leuk
NvC +8495
woensdag 2 januari 2019 om 16:06
Als je wat kan vangen voor Braken dan doen ze goede zaken. Hij werkt hard maar zijn rendement is niet geweldig en als aanvalsleider kan hij geen bal aannemen. Het seizoen afmaken met Achahbar en talentje Zundert. Die jongen scoort aan de lopende band in de jeugd, gewoon als 2e spits gebruiken 2e seizoenshelft.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
zaterdag 5 januari 2019 om 19:49
Ik heb gehoord dat ze wel met De Bosch in onderhandeling waren maar dat NEC er ineens meer uit wilde halen. Na het aantrekken van Druif heeft NEC zich vastgehouden aan die prijs waarop Den Bosch is afgehaakt. Heb jij daar toevallig iets over gehoord?
Vind ik leuk
NvC +8495
zaterdag 5 januari 2019 om 20:17
Enigste wat ik heb gehoord en gelezen is dat FCDB niet aan de vraagprijs wou voldoen. De onbekende buitenlandse club wel, alleen is die nu onverwachts ook afgeketst. Waarom weet ik niet, misschien dat NEC meer vroeg of zij hebben nu toch een andere spits gevonden. Voorlopig blijft Braken maar ik verwacht dat hij alsnog wel vertrekt deze transferperiode.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
zaterdag 5 januari 2019 om 20:23
Ik denk nu je dat zegt dat hetgeen wat ik gehoord heb ook klopt. Den Bosch is die club waar ze mee aan het onderhandelen waren ( wij hebben niet voor niets nog geen nieuwe spits aangekondigd) en NEC heeft inderdaad de prijs omhoog gegooid. ( hun goed recht en valt altijd te proberen).
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 20:44]
Vind ik leuk
Enw02 +662
woensdag 2 januari 2019 om 17:12
Nec zien we dus voorlopig niet terug in de ere !!
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 19:04
Braken vertrekt naar Denemarken. Dessers komt naar Nijmegen toe.(huur-optie tot koop).
Vind ik leuk
NvC +8495
woensdag 2 januari 2019 om 19:43
Haha Midtylland had al interesse dus dat zou kunnen, maar Dessers naar NEC niet
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 14:11
Zie topic vandaag😉 omtrent Dessers
Vind ik leuk
NvC +8495
donderdag 3 januari 2019 om 15:11
Ja daar heb ik ook al gereageerd. Ik zie het niet gebeuren, De Graafschap zou een logischer stap zijn voor hem.
Vind ik leuk
NvC +8495
donderdag 3 januari 2019 om 15:12
Maar mocht het wel doorgaan dan is het een kleine stunt.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 19:01
Dessers heeft meer te winnen bij NEC dan bij de Graafschap, en zo poetst hij zn voorkomen op. Bij de graafschap gaat hij het niet redden gok ik. Maar ook ik kan ernaast zitten he😉
Vind ik leuk
Shelbourne +5964
zaterdag 5 januari 2019 om 19:46
Dat is balen voor hem en NEC. Zeker nu NEC al een vervanger heeft met Druijf. Hij zal nu wel naar Den Bosch gaan
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 19:47]
Vind ik leuk
Joost69 +686
zaterdag 5 januari 2019 om 20:17
Volgens mij is Den Bosch al bezig met wat andere transfers. Zou me ook niet verbazen als Braken na 31 januari nog steeds bij NEC zit.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
zaterdag 5 januari 2019 om 20:19
Geloof er niets van. Ik denk dat fc die buitenlandse club is en dat NEC er meer uitvulde halen. Uiteindelijk is Den Bosch ( voorlopig) afgehaakt. Een groot spel wordt er gespeeld.
Vind ik leuk
Joost69 +686
zaterdag 5 januari 2019 om 20:25
Nu dit is afgeketst kan Den Bosch rustig achterover leunen en onder de vraagprijs gaan bieden, als ze al geïnteresseerd zijn.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2743
zaterdag 5 januari 2019 om 20:29
Denk dat fc ervan af ziet.
Vind ik leuk
Joost69 +686
zaterdag 5 januari 2019 om 20:33
Haha, dat wordt lachen dan. Natuurlijk logisch, echt goed is Braken ook niet. Als NEC een vies spelletje probeerde te spelen is het hun goed recht af te haken.
Vind ik leuk
JurBen +10
zaterdag 5 januari 2019 om 21:41
Blijf het stom van Nec vinden om al een speler te huren als de Braken nog niet verkocht is
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 22:34
Wordt niks
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
zondag 6 januari 2019 om 12:49
FC Midtjylland nou wat een droomclub.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws