'FC Groningen is bezig met 'buitenkans' van 'grote buitenlandse club''

    'FC Groningen is bezig met 'buitenkans' van 'grote buitenlandse club''

    Gepubliceerd: donderdag 3 januari 2019 om 21:54do 03-01-2019 om 21:54

    FC Groningen hoopt in deze transferperiode een grote slag te slaan. De club heeft zich deze winter al versterkt met Thomas Bruns, Kaj Sierhuis en en Illias Bel Hassani, maar is bezig met nóg een speler. Die speler moet bij een 'grote buitenlandse club' vandaan komen.

    Groningen-watcher Stefan Bleeker van RTV Noord schrijft dat donderdag op Twitter. Het is niet duidelijk om welke speler het gaat en bij welke club hij speelt. 'Volgens Nijland is het een zogenaamde buitenkans. Komende dagen waarschijnlijk meer duidelijkheid', voegt Bleeker toe. 

    De spelers die deze winter al naar Groningen kwamen, zijn allemaal op huurbasis gecontracteerd. Bruns en Bel Hassani blijven tot het einde van het seizoen, maar Sierhuis blijft een jaar langer. 

    Groningen wil er in de tweede seizoenshelft alles aan doen om van de onderste plekken weg te komen. De club begon onder trainer Danny Buijs dramatisch aan het nieuwe jaar, maar herpakte zich daarna knap. De club staat nu op de vijftiende plek en heeft na zeventien wedstrijden evenveel punten.

    Poll

    Gaat Groningen zich handhaven?

    (3809 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 3 januari 2019 om 21:56
    Walker, zit op de bank dus...
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 22:03
    Henk Veerman!!!!
    Vind ik leuk
    Jordaan +1154
    donderdag 3 januari 2019 om 22:18
    Die heel het jaar eruit ligt met een blessure...
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 23:18
    Robben?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3948
    vrijdag 4 januari 2019 om 08:10
    Zie jij die degradatie voetbal of kkd spelen? Zou jammer zijn voor Nederland.
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:01
    Als ik mij niet vergis een speler van Real.
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 21:57
    Ja komt goed met Groningen hoopt het ook
    [Reactie gewijzigd op donderdag 3 januari 2019 om 21:58]
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 23:17
    Als Hassani maar opneemt dan moet het goedkomen ...
    Vind ik leuk
    bits +5520
    donderdag 3 januari 2019 om 21:58
    Zal wel om Sandler gaan.. Maar goed wie weet.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +755
    donderdag 3 januari 2019 om 22:03
    Lukoki! Toet toet boing boing jodi lukoki
    Vind ik leuk
    Lampenpit +1139
    donderdag 3 januari 2019 om 22:20
    Dat denk ik dus ook.. wel een goede optie voor zowel groningen, sandler als city.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2256
    donderdag 3 januari 2019 om 21:59
    Wat een paniek bij Groningen. Zou me niks verbazen als het niet werkt zo. Angst is een slechte raadgever. Beleid vertaalt zich naar de spelersgroep. Goed voor Grun dat Graafschap en NAC nog slechter zijn, maar die 16e plek?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 3 januari 2019 om 22:00]
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4975
    donderdag 3 januari 2019 om 23:00
    Hoezo paniek... Groningen heeft behoefte aan ervaring, algemeen bekend en al vroegtijdig in het seizoen werd aangegeven dat ze in de winterstop zouden acteren.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2256
    donderdag 3 januari 2019 om 23:41
    Behoefte aan ervaring, tuurlijk, dan haal je Sierhuis. Of een Bel Hassani die 3 potjes leuk heeft gespeeld bij Heracles.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 januari 2019 om 19:10
    Je vergeet een bruns x
    Vind ik leuk
    Bocajuun +755
    donderdag 3 januari 2019 om 21:59
    Welkom terug Luis Suarez!
    Vind ik leuk
    fier&koen +1826
    donderdag 3 januari 2019 om 22:11
    Hahaha dat zou wat zijn zeg 😂😂
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 22:00
    Misschien markovic wel van liverpool of misschien een jonge jongen als hudson odoi maar die dan niet heb ik het over de leeftijd
    Vind ik leuk
    Lampenpit +1139
    donderdag 3 januari 2019 om 22:22
    Ik denk echt sandler. De verdediging hebben ze als enige linie nog niet versterkt en hij is bekend met de ED. Zo niet zal het wel over een antuna oid gaan, die kwam toch ook als buitenkansje binnen?
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1297
    donderdag 3 januari 2019 om 22:44
    Verdedigers hebben ze juist genoeg. Zal een aanvaller worden.
    Vind ik leuk
    fier&koen +1826
    donderdag 3 januari 2019 om 23:59
    Nee joh bel Hasani en de grote Sierhuis gaan Groningen naar het linker rijtje schoppen. Denk dat Sandler niet eens een verkeerde zou zijn. Ik denk oprecht dat Grunn gaat verassen de rest van het seizoen (goude unibet/toto tip).
    Mooie club man die komen er echt wel weer bovenop nu even huren en dan volgend seizoen een echte ervaren TD dan komt het goed ben ik van overtuigd.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1297
    vrijdag 4 januari 2019 om 10:39
    Verdediging van Groningen is prima, Memisevic en Chabot zijn uitstekend, Die 2 kunnen zelfs wel hogerop.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +1139
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:14
    Ze hebben er genoeg dus zullen er geen kopen. Ze kunnen er echter geen hout van dus tot je ze van de zomer kwijt kan raken is een versterking niet mis.
    Vind ik leuk
    Rodajc +17296
    donderdag 3 januari 2019 om 23:24
    Verdediging van Groningen is juist de enige linie die wel redelijk stabiel is.
    Vind ik leuk
    Bint +181
    donderdag 3 januari 2019 om 23:05
    Hudson-Odoi? Waar Bayern als een malle achteraan zit en momenteel al dik 20 miljoen voor geboden heeft? Make that the cat wise.
    Vind ik leuk
    fier&koen +1826
    donderdag 3 januari 2019 om 23:59
    Louis ben jij dat?
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:05
    Als je leest zie je staan jongens van zijn leeftijd niet de waarden en het deze speler het gaat om de jeugdigheid.
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:06
    Zeker niet hudson odoi
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 22:01
    Natuurlijk gaat groningen ze handhaven, zeker met de spelers die nu komen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +17296
    donderdag 3 januari 2019 om 23:26
    Komt me bekend voor. Twente, Sparta NAC, NEC, mijn eigen clubje haalden o zo veel 'kwaliteit' binnen de afgelopen jaren. Bleek toch dat als je een kut voetballend team hebt dat wat nieuwe spelertjes weinig verschil maken in een degradatiestrijd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 06:36
    Ligt eraan wat je haalt natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    vrijdag 4 januari 2019 om 07:48
    Rodajc heeft gelijk.
    Twente, mijn clubje, haalde oa Maher.
    Een speler die minimaal subtop aankan.
    Bij een goed lopend elftal
    Wat bracht hij?
    Nul komma nul, of misschien 1%.
    Degradatie voetbal is heel wat anders.
    Dan kun je beter de mindere spelers halen die hun snot voor hun ogen lopen en de tegenstander alleen voor de voeten lopen dan de technische mensen die bij balverlies of dergelijke alleen maar staan kijken hoe het spel verder verloopt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 07:49]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +7893
    donderdag 3 januari 2019 om 22:03
    Robben ?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 3 januari 2019 om 22:04
    Lijkt me wel. En Sandler. Die verkoopt Nijland aan de rest van Nederland gerust ook als 'een grote speler van een buitenlandse club'.
    Vind ik leuk
    Oale grond +345
    donderdag 3 januari 2019 om 23:25
    Denk het wel, geld is binnen, huisje in Glimmen aan de Rijksstraatweg, wonen nu meer miljonairs :), Koeman heeft daar ook een optrekje (of gehad), familie in de buurt. Ach ja, de familie kennende, alles terug naar de roots. Zou wel een mooi stuntje zijn voor Grun.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2198
    vrijdag 4 januari 2019 om 09:01
    Nieuwe huis van Robben komt in de stad aan de Verlengde Hereweg. Moet je nog zeker vijf kilometer fietsen naar Glimmen.
    Vind ik leuk
    Oale grond +345
    vrijdag 4 januari 2019 om 11:01
    Mooie route, prachtige huizen. De Verlengde Hereweg loopt toch over in de Rijksstraatweg. Ben zelf een aantal keren op Landgoed de Vijverberg geweest in Haren. Robben doet er niet verkeerd aan terug te gaan naar zijn geboortegrond. Een machtig mooie plek. En 5 km fietsen is daar peanuts toch! Schipborg, Zuid laren etc.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2198
    vrijdag 4 januari 2019 om 12:30
    Klopt, alleen de prijs is helemaal aan de andere kant van Glimmen gevallen.
    Als je op Google woning Arjen Robben zoekt dan vind je het wel.
    Vind ik leuk
    Oale grond +345
    vrijdag 4 januari 2019 om 21:28
    Beide kanten nu multi miljonairs😂
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 3 januari 2019 om 22:03
    Ze zijn in Groningen deze week dus bezig met contractbesprekingen met sponsors?
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 22:03
    Robben!
    Vind ik leuk
    Bocajuun +755
    donderdag 3 januari 2019 om 22:05
    Sneijder
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 22:07
    Een grote buitelandse club... bayern munchen natuurlijk met dan Arjen Robben
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 22:09
    Arjan robben
    Vind ik leuk
    fier&koen +1826
    donderdag 3 januari 2019 om 22:13
    Wow wat een nieuws dit haha. Handhaven gaan ze zich wel
    Wie komt er nog bij...
    Spannend!!!!
    Vind ik leuk
    ErikAjax +874
    donderdag 3 januari 2019 om 22:15
    ik denk Ronaldo.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +6034
    donderdag 3 januari 2019 om 22:17
    Het zal wel Moise Kean zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 22:20
    Vincent janssen misschien
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 3 januari 2019 om 22:33
    Daar zeg jij geen rare dingen Bosman.
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +491
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:03
    Hahahaha mocht ie willen.. Janssen zal nooit naar Groningen gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 03:26
    Bij Groningen kan ie minuten maken... Hoeveel minuten heeft janssen al gespeeld bij tottenham?
    Vind ik leuk
    benny-boys +1619
    vrijdag 4 januari 2019 om 07:49
    Ik denk de Ligt.
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +682
    vrijdag 4 januari 2019 om 15:34
    Ik denk dat jij daar wel eens gelijk in kon hebben. Heb aan veel opties gedacht, maar aan deze niet. Van mij mag het!
    Vind ik leuk
    4everfcu +4126
    vrijdag 4 januari 2019 om 07:45
    onzin hij mag weg en zit niet eens op de bank meer heeft geen nummer gehad en kijkt de wedstrijden v.a de tribune.
    sterker nog er is nog een nederlandse club geinteresseerd in jansen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    vrijdag 4 januari 2019 om 08:01
    Kun je dan ook meteen ff de toto voorspellen? Weet ik ook waar ik op in moet zetten.
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 22:26
    Die Sergio Padt moet straks nog ff de bak in dus zijn vervanger is Michel Vorm. 😅
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 3 januari 2019 om 22:33
    Ik dacht Erwin Mulder.
    Vind ik leuk
    AFP +1073
    donderdag 3 januari 2019 om 22:48
    He he eindelijk worden ze in Groningen wakker en denken ze niet meer te regionaal. Als je je als club wilt handhaven in de ED dan moeten er goede spelers komen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 07:29]
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 22:56
    Bedoeling om iedereen te laten denken dat het Robben is 🤔🤔🤔
    [Reactie gewijzigd op donderdag 3 januari 2019 om 22:56]
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1738
    donderdag 3 januari 2019 om 23:04
    Arjan Robben?
    Vind ik leuk
    donderdag 3 januari 2019 om 23:15
    Robben misschien
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6919
    donderdag 3 januari 2019 om 23:17
    Let op, het is Messi. Leuk spelertje, kan wel wat.
    Vind ik leuk
    pietprecies +9359
    donderdag 3 januari 2019 om 23:17
    Arjen Robben
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1574
    donderdag 3 januari 2019 om 23:30
    Riedewald
    Vind ik leuk
    stratumseind +184663
    donderdag 3 januari 2019 om 23:54
    Kramer?
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:02
    Eto’o
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:20
    Ik denk Tadic, Blind, Kostic, Suarez, Van Dijk en Robben.......
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +3012
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:20
    Tommie Beugelsdijk!!!!!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4528
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:30
    Ik hoop voor Groningen een speler als Isak (BvB)
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 00:39
    Ard van peppen
    Vind ik leuk
    Blindsy +15649
    vrijdag 4 januari 2019 om 01:06
    Welkom terug, Arjen Robben!
    Vind ik leuk
    Malaga036 +298
    vrijdag 4 januari 2019 om 01:38
    Lekker op de vrijdagavond 20.00 gaan spelen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 11:08
    Het is wss Kean van juve ze willen doan met de deal betrekken (sorry voor mijn nederlands)
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3927
    vrijdag 4 januari 2019 om 17:15
    Betekend dit dat Doan naar Juve gaat Joost?
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 januari 2019 om 22:48
    Ja zeker weten Bel Hassani en Bruns zijn ervaren spelers die de jonge garde moeten begeleiden en op sleeptouw naar een hogere nivo brengen.
    Cassiera weg is zeer goed bijna geen deuk in pak boter getrapt.
    Als ze nu Mahi en doan behouden dan komen ze zeker bij de eerste tien.
    Zoals gewoonlijk is Jans weer lovend over Sierhuis maar die moet zich nog wel even bewijzen in de eredivisie.
    Als hij echt zo goed is als Jans zegt (hij zegt wel vaker wat) dan had ajax hem niet voor anderhalve seizoen verhuurt maar alleen voor seizoen 2018/2019 en kijken hoe hij zich ontwikkeld op een hogere nivo.
    Ik hoop dat er nu meer balans in het elftal komt met de twee ervaren spelers.
    FC SUCCES HET KOMT GOED
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws