Tottenham verlengt met Alderweireld en maakt vertrek in 2019 waarschijnlijk

Tottenham verlengt met Alderweireld en maakt vertrek in 2019 waarschijnlijk

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 10:30vr 04-01-2019 om 10:30

Laatste update: vrijdag 4 januari 2019 om 10:38vr 04-01-2019 om 10:38

Tottenham Hotspur heeft de optie in het contract van Toby Alderweireld gelicht. Dat maakt de Londense club vrijdag bekend. De Belgische verdediger blijft - in theorie - tot medio 2020.

Alderweireld beschikte over een aflopend contract, maar Tottenham had de optie om met een jaar te verlengen. Dat is vrijdag officieel gebeurd. Het is hoogst onzeker of Alderweireld ook daadwerkelijk tot medio 2020 voor de nummer drie van de Premier League blijft spelen.

Door de optie te lichten, activeert Spurs een transferclausule die bepaalt dat Alderweireld deze zomer voor 25 miljoen pond (27,7 miljoen euro) de club mag verlaten. Voorwaarde is wel dat de overgang plaatsvindt in de laatste twee weken van de transferperiode.

Alderweireld (29) komt sinds de zomer van 2015 uit voor Tottenham. In die periode speelde hij 135 wedstrijden. Daarvoor droeg de Belgische international het shirt van Ajax, Atlético Madrid en Southampton.

Plaats een reactie

Lekkerjoh +878
vrijdag 4 januari 2019 om 10:34
Nou marc
Vind ik leuk
dhrwobo +43524
vrijdag 4 januari 2019 om 10:38
Uhhhm... ben de gij een dagdromer of wah.

Alderweireld wilt niet bijtekenen omdat hij belachelijk meer wilt verdienen dan wat Spurs hem aanbiedt. Dus hij wilt meer, dan gaat hij niet voor een verhoudingsgewijse appel en een ei naar Ajax terug. Of Ajax moet z'n salarisplafond weer verder verhogen, naar zo'n 10 miljoen per jaar ;-)
Vind ik leuk
chicken +14771
vrijdag 4 januari 2019 om 10:40
Die wilt cashen....is zijn goed recht ook. En ff realistisch, die kan ajax niet betalen.
Vind ik leuk
Ale +5812
vrijdag 4 januari 2019 om 10:52
Spurs betalen ook te weing.
Vind ik leuk
chicken +14771
vrijdag 4 januari 2019 om 11:17
Levy knijpt alles uit ja. Laat ook niemand vertrekken. Je komt er alleen weg als je contract afgelopen is.

Denk dat het volgend seizoen over is met de spurs. Je kunt ook teveel uitknijpen..
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
vrijdag 4 januari 2019 om 11:23
Wat moet AJAX met deze op retour zijnde verdediger die straks als die weg mag 30 jaar is en bijna 28 miljoen moet kosten.
Dat gaat Ajax zeker niet doen en terecht daar heb je 3 zuid Amerikanen voor.... 😁 😁 😁
Vind ik leuk
rpaulp50 +13402
vrijdag 4 januari 2019 om 12:04
Ach, dat is toch een fooi voor Ajax.....
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
vrijdag 4 januari 2019 om 12:06
Hij wil bij spurs blijven onder de voorwaarde dat hij er grootverdiener wordt. Hij heeft aangegeven terug te willen keren naar Ajax voor andere redenen. Ajax kan een prima contractvoorstel neerleggen wat vergelijkbaar is met dat van tadic. Na 2 jaar de ruimte geven om een volgende stap te zetten wat China of de zandbak zou kunnen zijn. Daar valt immers nog zat te cashen en kun je gemiddeld nog wat langer mee.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 15:03
Als ie volgend jaar transfervrij is en bijna 31 is bedoel je ? Want ik zie niet zitten dat Ajax 25mil pond gaat betalen voor een 30 jarige met 0 restwaarde. Oke we hebben een aardige berg geld maar dit gaan ze echt niet doen.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
vrijdag 4 januari 2019 om 19:48
Afhankelijk wat hij zelf wil. Als hij na die periode naar China wil moet je er niet al teveel op verliezen. Maar verwacht ook niet dat hij komt. Zeker niet na de komst van magalan. Dat zou kapitaalvernietiging zijn en da's niks voor Marc netto. Zou hij transfervrij komen dan zou dat wel werkelijk fantastisch zijn volgend jaar. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Vind ik leuk
thierryer +2034
vrijdag 4 januari 2019 om 10:39
Ja volgend seizoen Magellan en Toby met als back ups Wober en Schuurs. Blind middenveld met Schone en vd Beek ( moet wel wat gehaald worden als Frenkie/ziyech en Neres weggaan)

Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 11:22
Volgens mij wil je echt geen kampioen worden :-)
Vind ik leuk
Lekkerjoh +878
vrijdag 4 januari 2019 om 12:11
Die Mexicaan erbij gaat wss wel helpen, dan heb je vergelijkbare dribbel kwaliteiten met de jong. Kristenssen of Veltman op de rechtsbackpositie en mazroui als controleur gebruiken op het moment dat bijv Schöne niet beschikbaar is. Vd beek op 10 tadic en neres een vrije rol op de vleugel en als neres weggaat die Mexicaan of Cerny. Denk dat t wel goed gaat komen. Wordt niet net zo n goed team als dit jaar maar moet je nog steeds de Champions-League mee kunnen halen.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
vrijdag 4 januari 2019 om 10:58
Zet jezelf niet zo voor lul man.
Vind ik leuk
thierryer +2034
vrijdag 4 januari 2019 om 11:49
Sorry?
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
vrijdag 4 januari 2019 om 12:18
Ik had het tegen Lekkerjoh.
Vind ik leuk
thierryer +2034
vrijdag 4 januari 2019 om 12:25
Dan is het goed;-)
Vind ik leuk
Wemberly +597
vrijdag 4 januari 2019 om 10:35
Moet toch nog even vol aan de bak wil hij een mooie transfer verdienen...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 10:36]
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 10:36
Is het nou "voor" of "van" de transferperiode. Nogal een verschil.

Verder zal hij dus waarschijnlijk niet naar Ajax gaan. Te duur voor wat ie is, bovendien hebben ze net een nieuwe centrale verdediger. Ik denk dat Ajax alleen voor hem wilde gaan als hij transfervrij zou zijn geweest.
Vind ik leuk
NumbTen +264
vrijdag 4 januari 2019 om 10:42
Neem aan dat het 'voor' moet zijn inderdaad. Anders is het wel een rare clausule.
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
vrijdag 4 januari 2019 om 11:21
ja, VP slaat de plank volledig mis en NumbTen hierboven ook.
@NumbTen:
Hoe kan je nou voor een transferperiode een transfer maken ???
@VP: De logica dat je pas in de laatste twee weken van augustus weg mag, slaat ook nergens op.
het juiste antwoord is dat hij juist NIET in de laatste twee weken van augustus weg mag, dus voor 16 augustus voor minimaal 25 miljoen pond.
Het juiste antwoord: Een voorwaarde bij een vertrek tegen dat bedrag is wel dat de transfer minimaal twee weken voor het verstrijken van de transferdeadline plaatsvindt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 11:21]
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 10:37
Dat is de prijs dat hij altijd weg mag. Wil niet zeggen dat er voor minder geen zaken gedaan kunnen worden. Ligt er ook aan hoe de kansen voor de club zijn dat Toby zelf door wil.
Vind ik leuk
dhrwobo +43524
vrijdag 4 januari 2019 om 10:40
Hahaha, nog zo'n dagdromer ;-). Denk je nou ECHT dat Spurs hem voor minder dan 25 miljoen weg laat gaan? Dat ze dan komende zomer willen onderhandelen voor zeg een 17 miljoen?
Vind ik leuk
chicken +14771
vrijdag 4 januari 2019 om 10:42
Voor 25 heeft die de clubs voor het uitzoeken....

Hey Barca; 25 voor Toby of 70 voor de Ligt. Wie kies je?
Vind ik leuk
dhrwobo +43524
vrijdag 4 januari 2019 om 10:46
70 voor De Ligt zou ik doen.

Dan ben je aan het bouwen aan een nieuw team. Als ze 25 voor Alderweireld doen dan laat Barcelona zien dat ze dezelfde fouten maken als Bayern. Te lang denken te teren op vedetten.
Vind ik leuk
chicken +14771
vrijdag 4 januari 2019 om 10:50
Sommige ploegen zoeken bewezen spelers. De ligt is dat nog niet. Als je wat zekerheid wilt kies je de Belg. Wil je bouwen aan een team dan de ligt.

Vind ik leuk
dhrwobo +43524
vrijdag 4 januari 2019 om 11:05
Logisch dat het beleid bepalend is of je voor Alderweireld of De Ligt zou kiezen. Maar Barcelona heeft al veel fouten gemaakt rondom verdedigende transfers de laatste jaren... denk aan Vermaelen, Matthieu, Mina, Digne.... stuk voor stuk aankopen die geen versterking bleken te zijn. Ze teren nog steeds op Pique (die echt binnen 1-2 jaar gaat stoppen) en Umtiti. Ze moeten verjongen, daarom De Ligt echt nemen en niet Alderweireld.
Vind ik leuk
chicken +14771
vrijdag 4 januari 2019 om 11:10
En dan kom je dus terug op wat je zegt...de verdedigende transfers die missers waren. Als je dan nodig iemand moet hebben zou ik voor zekerheid kiezen.

Wie zegt dat de ligt daar gaat slagen. Barca is barca niet meer he. En als mensen denken dat ene de ligt wel even de verdediging van barca neer gaat zetten zijn ze niet wijs.
Vind ik leuk
Stranger +6598
vrijdag 4 januari 2019 om 12:45
Je weet natuurlijk ook niet of Alderweireld gaat slagen.
Net zo als we niet weten wat de transfersom van de Ligt is.
Vind ik leuk
chicken +14771
vrijdag 4 januari 2019 om 12:52
Alderweireld heeft natuurlijk veel meer ervaring wat de kans op slagen groter maakt.
Nee we weten de transfersom niet. Maar verwacht toch wel 60M als golden boy zijnde...
Vind ik leuk
Blindsy +18693
vrijdag 4 januari 2019 om 11:16
De Ligt.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 10:43
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het ligt aan de omstandigheden. Als zeker is dat hij niet bij zal tekenen in 2020. Dan drukt dat de prijs, als hij ontevreden is over zijn rol of perspectief, idem.
Maar ik hoef niet te dromen. Want Ajax heeft net Magellan gehaald en die zijn vast niet in de race voor Toby.
Vind ik leuk
dhrwobo +43524
vrijdag 4 januari 2019 om 10:45
Klopt, maar kijk naar marktwaarde. Die 25 miljoen voor Alderweireld is in de huidige markt, ook met nog een 1 jarig contract, echt een koopje. Daar gaan ze komende zomer never nooit onder zitten. Hooguit volgende winter als hij over een half jaar gratis de deur uit loopt.
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
vrijdag 4 januari 2019 om 11:27
Ajax had Toby gepolst om terug te komen, hij zou transfervrij zijn als de Spurs de optie niet hadden gelicht. Er zou ongetwijfeld een aantrekkelijk salaris klaar hebben gelegen. Maar Toby is geen Blind natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 10:41
In de laatste 2 weken van de transferperiode....een soort van uitverkoopprijs dus?
Vind ik leuk
Dee79 +2658
vrijdag 4 januari 2019 om 10:41
Ben ik nou achtelijk of lees ik verkeerd..?

“Tottenham verlengt met Alderweireld en maakt vertrek in 2019 waarschijnlijk”

Word er niet onwaarschijnlijk bedoeld.
Vind ik leuk
NumbTen +264
vrijdag 4 januari 2019 om 10:43
Nope, als je heel het bericht leest, zie je dat er nu een 'vrij goedkope' clausule wordt geactiveerd.
Vind ik leuk
Dee79 +2658
vrijdag 4 januari 2019 om 10:46
Heb het zelfs twee x gelezen, maar wie zegt dat hij zijn contract niet verlengd in 2019 of 2020.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 10:48
Dan zou Tottenham nu met hem in gesprek gaan en voor een langere periode verlengen. Wat nu gebeurt is een vangnet om te voorkomen dat de speler transfervrij de deur uitloopt.
Vind ik leuk
Dee79 +2658
vrijdag 4 januari 2019 om 11:01
Thnx Peter snap hem.
Vind ik leuk
Blindsy +18693
vrijdag 4 januari 2019 om 11:15
Voorlopig geen Alderweireld of Vertonghen terug naar Ajax, dus.
Vind ik leuk
Itsese +6203
vrijdag 4 januari 2019 om 11:40
Nee, dat was vorige week wel anders volgens vele hier;)
Vind ik leuk
Blindsy +18693
vrijdag 4 januari 2019 om 14:11
Ach, er is geld te over, er is veel belangstelling voor sommige spelers, én er wordt aardig gepresteerd in de CL. Dat is allemaal kassa voor Ajax. Ze zijn gewoon goed bezig, eerlijk is eerlijk.
Onder normale omstandigheden slaat een Ajax-sympathisant al door, maar op dit moment denkt men de CL te kunnen winnen en dat Overmars moeiteloos 25-30 miljoen gaat uitgeven om een jaarcontract af te kopen. Het antwoord is uiteraard; NEE.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 14:12]
Vind ik leuk
whiskey33 +657
vrijdag 4 januari 2019 om 11:27
snap er nix van, de slechtste verdediger van Tottenham. Verliest alles in de lucht
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
vrijdag 4 januari 2019 om 11:27
Spurs zet hoog in op Aldeweireld omdat ze denken straks zaken met AJAX te kunnen doen inzake de ligt.
Vind ik leuk
fier&koen +2706
vrijdag 4 januari 2019 om 11:30
Voorwaarde is dat het plaats vind in de laatste 2 weken van de transferperiode.
Wat een rare voor voorwaarde weet iemand hier meer van?
Vind dat echt heel vreemd.
Je zou denken dat het een fout is van VP.
Zo niet vind ik dat echt gek heb nog nooit zoiets gehoord/gelezen.🤔
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
vrijdag 4 januari 2019 om 13:21
Daar zullen de clubs wel voor in de rij staan. Voor 28 miljoen is dit voor veel clubs een koopje. Best gek eigenlijk, een jaar of vijf terug was 28 miljoen nog extreem veel geld voor een verdediger.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 5 januari 2019 om 05:08
25 miljoen is te duur voor Ajax of PSV voor deze speler.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws