Van La Parra: 'Waarom is een groot vraagteken, kwam echt als een verrassing'

Van La Parra: 'Waarom is een groot vraagteken, kwam echt als een verrassing'

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 11:54vr 04-01-2019 om 11:54

Rajiv van La Parra maakte op de laatste dag van 2018 de overstap van Huddersfield Town naar Middlesbrough. Bij de Championship-club, die hem tot het einde van het seizoen huurt, hoopt hij weer aan spelen toe te komen.

"Ik wil weer graag wekelijks op het veld staan. Speelminuten opdoen. Dat vind ik nu het belangrijkst", vertelt Van La Parra aan ELF Voetbal. De aanvaller speelde vorig seizoen 33 wedstrijden in de Premier League, maar na een goede seizoenstart viel hij plotseling buiten de boot. "Het waarom vormt voor mij een groot vraagteken. Het kwam echt als een verrassing."

Met Middlesbrough komt Van La Parra terecht bij de nummer vijf van het Championship. "Ze deden er alles voor om me binnen te halen. Ik kreeg daar direct een goed gevoel bij. Ik wilde ook graag in Engeland blijven. Vanuit de Premier League heb ik niets gehoord. Maar ik vind het eigenlijk wel leuk om weer voor de prijzen te strijden." Het doel is duidelijk. "Terugkeren in de Premier League."

Na dit seizoen keert Van La Parra in principe terug naar Huddersfield. "We hebben geen optie tot koop afgesproken. Helaas kon ik niet meer persoonlijk tijdelijk afscheid nemen van de jongens. Maar we hebben bij Huddersfield met de spelers een groepsapp. Daarin heb ik iedereen succes gewenst en kreeg ik leuke reacties. Alleen Terence (Kongolo, red.) spreek ik nog dagelijks. Hij speelt nu wekelijks."

Plaats een reactie

Dub_Rtd +5539
vrijdag 4 januari 2019 om 12:00
2nd season syndrom voor Huddersfield.
Die gaan wieberen.
Enige reden waarom ze er nog in zitten is omdat ze goed begonnen vorig seizoen.
In een heel kalenderjaar 4 potjes winnen, ga je het niet mee redden.
Vind ik leuk
Rodajc +18822
vrijdag 4 januari 2019 om 12:37
Niet erg, zie liever een club als Leers United terugkeren dan clubs als Huddersfield en Bournemouth.
Vind ik leuk
G.Kopf +5058
vrijdag 4 januari 2019 om 13:49
Clubs uit Sheffield ook terug, Nottingham en Ipswich ook maar.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5539
vrijdag 4 januari 2019 om 13:55
Ach, die ploegen hebben het verdiend om in de PL te spelen.
Hebben niet vals gespeeld. Spelen niet op een ondergrond die het makkelijker voor hun en moeilijker voor hun tegenstander maakt.

Ja, traditie is groter met Leeds maar dat ze al een jaar of 15 het op een wat lager niveau moeten doen is volledig aan henzelf te wijten.
Vind ik leuk
Rodajc +18822
vrijdag 4 januari 2019 om 16:40
Klopt helemaal. Hetzelfde wat in Nederland aan de hand is, grote clubs die zijn afgedaald door vaak wanbeleid. Ook in Spanje en Duitsland trouwens. Maar dan nog blijven de clubs groter.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 16:41]
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
vrijdag 4 januari 2019 om 12:08
Misschien niet geschikt voor het degradatievoetbal.
Vind ik leuk
Robin.H. +33
vrijdag 4 januari 2019 om 13:45
Verbaasde mij ook dat hij zo aan de kant gezet is daar. Was vorig seizoen basisspeler en deed het daar zeker niet onverdienstelijk. Las ook vaak positieve commentaren. Prima speler voor bodem Premier League en de top van Championship.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1800
vrijdag 4 januari 2019 om 15:42
Nooit gedacht dat Van La Parra vorig seizoen zoveel wedstrijden zou spelen, dat Huddersfield Town knap overeind bleef in dat seizoen verbaasde mij ook.
Nu gaat het echter wat minder met die club, ik mag graag "groundhoppen" en zodoende was ik toevallig bij Wolverhampton Wanderers - Huddersfield Town dit seizoen, in het uit vak wel te verstaan wat gewoon kan daar.
Mooy viel me bijvoorbeeld positief op, ze wonnen die wedstrijd ook met 0-2 maar sindsdien verliezen ze aan de lopende band en speelt die Mooy niet meer zo sterk als die wedstrijd.
Deze week won concurrent Burnley er van met 1-2.
Hoogmoed komt voor de val, opeens raken zulke spelers als Van La Parra buitenboord en dan kan ik me wel voorstellen dat diegenen in hun vuisten lachen op dit moment!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws