'Kijk, een speler als Sierhuis denkt dat het bij Groningen stabieler is dan hier'

'Kijk, een speler als Sierhuis denkt dat het bij Groningen stabieler is dan hier'

Gepubliceerd: zondag 6 januari 2019 om 20:44zo 06-01-2019 om 20:44

Laatste update: zondag 6 januari 2019 om 21:03zo 06-01-2019 om 21:03

De Graafschap versterkte zich in januari met Azor Matusiwa, maar verder is het op transfervlak stil gebleven in Doetinchem. Technisch manager Peter Hofstede merkt dat een overstap naar de hekkensluiter van de Eredivisie niet erg aantrekkelijk is.

De Graafschap wil koste wat kost een centrumspits inlijven. Op het lijstje staan genoeg namen en het geld is geen probleem. "Maar spelers moeten ook naar De Graafschap willen komen. Het is moeilijk om in de winter op tijd de goede spelers binnen te halen. We hopen in elk geval voor de 20e dat rond te hebben", vertelt Hofstede aan Omroep Gelderland.

In de laatste week van 2018 greep De Graafschap mis bij Kaj Sierhuis en Michael de Leeuw, die voor respectievelijk FC Groningen en FC Emmen kozen. Hofstede: "Kijk, een speler als Kaj Sierhuis gaat behalve bij ons ook bij Groningen op gesprek. En denkt dan misschien dat het daar meer stabiel is. Dat is ook een beetje onze status. Maar we geven echt niet op."

Hofstede, die nog bezig zou zijn met Cyriel Dessers van FC Utrecht en Vincent Vermeij van Heracles Almelo, kent de kritiek over het gebrek aan slagvaardigheid van De Graafschap. "We zijn al heel lang bezig. Een aantal spelers, ook voor andere posities, heeft ook al afgezegd. Die komen dan gewoon niet naar De Graafschap. Daar heb je mee te maken."

Plaats een reactie

zondag 6 januari 2019 om 20:48
Nee dat is wel een beetje te begrijpen .
Vind ik leuk
FISH +439
zondag 6 januari 2019 om 20:48
komen straks bij Sven Braken uit....
Vind ik leuk
Roeptoeter +8956
zondag 6 januari 2019 om 20:50
Dessers is natuurlijk de beste keus. Maar haal dan Cassiera op als je er echt 1 nodig hebt. Ajax zal waarschijnlijk nog geld bij geven ook.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 20:59
En toch kan Cassierra echt heel goed voetballen heeft echt alles wat een topspits moet hebben maar hij lijkt wel depri op het te veld staan. Ik heb begrepen dat hij nog amper een woord Engels spreekt en zich niet verstaanbaar kan maken ook begrijpt hij ploeggenoten niet, dan is er iets mis natuurlijk na 3 jaar Nederland en Engelse les.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
Il Gordo +14523
zondag 6 januari 2019 om 21:02
Die Neres ging toch ook pas een beetje ballen toen er meer gericht naar z'n persoonlijke situatie werd omgekeken? Dacht dat Wamberto beetje naar 'm omkeek?
Vind ik leuk
Roeptoeter +8956
zondag 6 januari 2019 om 21:05
Ja, dat is echt een punt bij Ajax wat veel beter moet. Er komt altijd veel commentaar op David Endt, maar dat deed hij (volgens mij) wel altijd goed.
Vind ik leuk
Il Gordo +14523
zondag 6 januari 2019 om 21:12
Ja, nu zit die tennissert er toch? Die kan zelf trouwens ook wel aardig balletje trappen, dat terzijde.

Vond sowieso het vertrek van Endt wel bijzonder, zonder dat ik heel goed ben ingevoerd bij Ajax. Maar zo iemand zomaar even de deur wijzen, dat was wel een fout van Flappie.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8956
zondag 6 januari 2019 om 21:17
Inderdaad Siebelink zit er nu. Vriendje van Van De Sar. Zijn praktisch buren. En daarvoor de zoon van Mart Smeets. Al weet ik niet hoe die eraan gekomen is.
Dat was een van de eerste duidelijke tekenen dat Van De Sar ongeschikt was. Zo met David Endt omgaan, dat kan niet.
Vind ik leuk
Il Gordo +14523
zondag 6 januari 2019 om 21:20
"Het moest professioneler". Tsja, da's zo'n holle managersterm.


Maar goed, feitelijk moet de teammanager een vriendelijke oom zijn. Wel eentje die hard werkt, maar ook eentje die ziet wat mensen (niet "spelers") nodig hebben.
Vind ik leuk
HanV +4850
zondag 6 januari 2019 om 21:42
Wij hoeven natuurlijk niet professioneler te zijn, maar het is Siemerink. Toch schrikken als Siebelink je mee meeneemt om te knielen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14523
zondag 6 januari 2019 om 21:46
:-)


Dacht ik 1x om niet te bitchen over spelfouten of dat soort dingen, begin jij er erover ;-)
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 21:18
T ligt ook aan de persoon, die 2 Argentijnen die ze nu hebben zijn ook wat beter geschoold denk ik. Van Cassiera weet ik niet hoe hij geschoold is. Magallan doet volgens mij nog een studie rechten. Die passen zich toch makkelijker aan in West Europa, spreken sneller Engels.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 21:03
Weet je dat Groningen bezig is of was met een jeugd/reservespeler van Real? Ze zullen nu vast wel even verder kijken daar in Groningen.😉
Vind ik leuk
keesje s +96
zondag 6 januari 2019 om 21:30
Hoe weet je dat?
Vind ik leuk
Voetbal@com +1542
zondag 6 januari 2019 om 20:51
Wellicht dan kijken naar de toppers uit de kkd ipv eredivisiespelers.
Die komen wellicht wel.

Graafschap, mooie club, geweldige supportersvereniging alleen de trainer zou ik wisselen in bijvoorbeeld Alex Pastoor of Fred Grim.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 20:52
Ah joh,..
Ik kom wel ff dan!

Hebben een club tasje dan?!
Die van mij is een beetje gescheurd
Vind ik leuk
Il Gordo +14523
zondag 6 januari 2019 om 20:53
"En denkt dan misschien dat het daar meer stabiel is"


Mwoah, of hij denkt (terecht) dat-ie bij Groningen de betere spelers om zich heen heeft. En meer (dan bij de Superboeren) op de helft van de tegenstander terecht komt. En de kans dus groter is dat híj de goals maakt. Hoe jammer ik het ook vind voor de Superboeren.
Vind ik leuk
BasDTC +8
maandag 7 januari 2019 om 11:55
Precies dit. En kijk van die Hofstede zou ik ook niet enthousiast worden..
Vind ik leuk
MojoRisin +13501
zondag 6 januari 2019 om 20:53
Denk dat Sjaak Swart aan het einde van het seizoen (of eerder) tevreden is..
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 00:19
Ik verwacht dat Ajax uit bij de Graafschap kampioen wordt. Dan is Sjaak er wel overheen ;)
Vind ik leuk
BWS +0
maandag 7 januari 2019 om 14:26
Haha, dat dachten ze paar jaar geleden ook.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93160
zondag 6 januari 2019 om 20:55
Altijd als ik Hofstede zie moet ik denken aan zijn laatste wedstrijd van ons. 90 minuten lang werd de naam van deze cultheld gescandeerd. Mooi mens die Hofstede.
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
zondag 6 januari 2019 om 21:06
Je hebt weer fans zie ik
Vind ik leuk
Midden-Noord +93160
zondag 6 januari 2019 om 21:27
Ach, ze doen maar Timmio. Ik zie het nut er niet van in wat ze doen. Maar als ze het leuk vinden, ze doen maar.
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
zondag 6 januari 2019 om 21:29
Ik ken het gevoel lol. Gelukkig claimen ze nu iig geen namen meer.

Ga jij nog kijken naar AC2019?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93160
zondag 6 januari 2019 om 21:32
Azië cup, ja zeker wel. Zo veel als ik kan en zeker de interessante wedstrijden. Irak moet tegen Vietnam.

Ik ben zelf voor de Palestijnen.
Vind ik leuk
Timmiraq +22232
zondag 6 januari 2019 om 21:53
Vietnam gaat eraan😘 Iran komt als derde!
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 20:58
Haal dan ff een spitsie uit een arm land
Vind ik leuk
keesje s +96
zondag 6 januari 2019 om 20:59
Daar heeft Kaj volkomen gelijk....
Vind ik leuk
Romarioo +478
zondag 6 januari 2019 om 21:00
Zorg ervoor dat Ajax niet kampioen word als ze op bezoek komen en we lenen jullie spelers
Als je met 8-0verliest wil niemand komen natuurlijk
Dat is een vernedering dat je niet gauw vergeet
[Reactie gewijzigd op zondag 6 januari 2019 om 21:01]
Vind ik leuk
Jan Guevara +9545
zondag 6 januari 2019 om 21:05
Hadden ze daar niet van dat ranzige kunstgras bij de Graafschap?

Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 21:06
Tuurlijk niet...
Vind ik leuk
Jan Guevara +9545
zondag 6 januari 2019 om 21:14
Mijn excuses dan. :)
Vind ik leuk
HanV +4850
zondag 6 januari 2019 om 21:48
Het is tegenwoordig echt niet meer te zien, die huurspeler bij Volendam speelt gewoon in de basis.
Vind ik leuk
Niels92 +30755
zondag 6 januari 2019 om 21:09
Volgens mij niet :) Ajax verhuurd namelijk geen spelers aan clubs die op kunstgras spelen :)
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 21:06
Met Vermeij ben ik al tevreden. Las net ergens anders dat Dessers geblesseerd is uitgevallen dua dat het maar de vraag is of hij wel of niet fit is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zondag 6 januari 2019 om 21:12
Als je kan zuipen ga je naar de Graafschap, wil je serieus gaan voetballen ga je elders....
Vind ik leuk
1313 +2840
zondag 6 januari 2019 om 23:53
Of je ziet dit als de ideale kans om De Graafschap in de ED te houden. Dan heb je ook een wereldprestatie geleverd toch?
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
zondag 6 januari 2019 om 23:59
De Graafschap en de Jong horen niet in de ED maar in de kroeg......of de keuken.....( met een kratje uiteraard )
Vind ik leuk
1313 +2840
maandag 7 januari 2019 om 00:04
Dat is toch helemaal niet mijn punt?😂😂
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
maandag 7 januari 2019 om 00:06
Oh dat was ik vergeten.....sorry
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
maandag 7 januari 2019 om 00:07
Hup De Graafschap !
Vind ik leuk
1313 +2840
maandag 7 januari 2019 om 00:10
Ook dat is niet mijn punt, bestel der nog maar eentje in die kroeg van je! Overduidelijk dat je daar nu zelf zit.😜
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
maandag 7 januari 2019 om 02:23
Ja ik ben in training voor een belangrijke positie bij De Graafschap, dan moet je in de kroeg beginnen toch ?
Vind ik leuk
bal +43
zondag 6 januari 2019 om 21:45
Dit krijg je nu na een falend wanbeleid begin van de competitie. Als je toen niet zoveel van die onervaren spelers erbij had gehaald maar 3 of 4 echt werkelijke versterkingen had je er nu beter voor gestaan! Eigen schuld dikke bult!! Hofstede kan zijn eigen falen niet beter onder woorden brengen dan dat hij hierboven weergeeft!!
Vind ik leuk
Hupfean +4524
zondag 6 januari 2019 om 21:48
Neem Bulthuis maar over van ons, als pinchhitter.
Vind ik leuk
zondag 6 januari 2019 om 22:25
Petertje toch, zolang jullie er een bende van blijven maken op bestuursgebied en alleen spelers willen hebben van makelaars die jullie vriendjes zijn, gaan we volgend jaar gewoon weer lekker naar Helmond en Waalwijk.

Spelers die wat konden toevoegen aan de selectie wilden jullie niet hebben, alleen die zogenaamde talenten van 2 middenmoters in de eerste divisie. Je haalt een keeper terug zonder zelfvertrouwen en een verdediger met de draaicirkel van een olietanker.

We zijn goed gek qua support, maar we staan er al lang niet meer voor jullie.
Vind ik leuk
BasDTC +8
maandag 7 januari 2019 om 11:58
En dan te bedenken dat je een klasse keeper had die ook nog eens een publiekslieveling was. Die zit nu te verpieteren bij Heerenveen op de bank..
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:15
Inderdaad, nu zitten we met een keeper van 1,30 en eentje die niets tegenhoud
Vind ik leuk
AZVork +397
zondag 6 januari 2019 om 22:47
Wie is sierhuis?
Vind ik leuk
debacle +511
maandag 7 januari 2019 om 00:17
De verbeterde Versie van druif, druif!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 00:25
Dat blijkt nog nergens uit, die verbetering.
Vind ik leuk
AZVork +397
maandag 7 januari 2019 om 07:29
Ik denk dat het een debacle wordt die sierhuis.
Vind ik leuk
debacle +511
maandag 7 januari 2019 om 14:31
Misschien idd teveel hooi op zijn vork
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 00:24
De spits van jong Ajax, die zoveel geleerd heeft in de KK divisie.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 00:21
De keuze tussen Groningen of De Graafschap, is ook een onmogelijke. Daar moet je heel lang over nadenken.
En dan is er maar 1 conclusie mogelijk.

Het wordt tijd om te gaan slapen.
Vind ik leuk
debacle +511
maandag 7 januari 2019 om 00:27
Swart had het sierhuis nooit meer vergeven!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws