'Van Aken laatste versterking PEC; komst Reijnen van de baan door keuze Stam'

'Van Aken laatste versterking PEC; komst Reijnen van de baan door keuze Stam'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 07:27ma 07-01-2019 om 07:27

Joost van Aken moet na Pelle Clement en Lennart Thy de derde en laatste winterse versterking worden voor PEC Zwolle. De 24-jarige linksbenige verdediger kwam dit seizoen pas twee keer in actie voor Sheffield Wednesday in het Championship.

Volgens De Telegraaf hoopt PEC Van Aken op huurbasis over te nemen. De Stentor stelt dat de Overijsselse club de oud-speler van sc Heerenveen transfervrij wil inlijven, zodra zijn contract is ontbonden in Engeland. Het is wel afwachten wat de plannen van de nieuwe Sheffield Wednesday-manager, Steve Bruce, met Van Aken zijn.

Tegenover de beoogde komst van Van Aken staat het vertrek van huurling Alessandro Tripaldelli, terwijl ook reservespits Scamacca snel zal terugkeren naar Sassuolo. Jaap Stam heeft hen niet nodig. De nieuwe PEC-trainer heeft wél vertrouwen in Darryl Lachman. De voormalige banneling leek onder John van 't Schip nog op weg naar de uitgang in januari.

Reijnen
Nu Lachman door Stam in genade is aangenomen, is de komst van Etiënne Reijnen van de baan, zo meldt De Stentor. Volgens de regionale krant zijn gesprekken met de mandekker van Maccabi Haifa afgebroken. Ook de naam van Eric Botteghin viel even in de wandelgangen, maar zijn komst werd al snel ontzenuwd.

Poll

Denk jij dat Jaap Stam PEC zal behoeden voor degradatie?

(7376 stemmen)

Plaats een reactie

Mesut Özil +6421
maandag 7 januari 2019 om 07:36
Best wel aardige verdediger voor PEC.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4397
maandag 7 januari 2019 om 10:47
Hij wel ja, maar zo’n Reijnen.. God wat is die gast slecht
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 7 januari 2019 om 11:59
Die maakt je niet sterker nee.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 7 januari 2019 om 10:56
Opzich een goede speler maar wel heel erg vaak geblesseerd.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
maandag 7 januari 2019 om 11:59
Klopt.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 07:40
ik hoop dat peczwolle gaat winnen
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 07:42
Met schaak?
Vind ik leuk
Tossa +2976
maandag 7 januari 2019 om 07:56
Lachman??
Zou heel mooi zijn als Jaap hem weer op niveau weet te krijgen. Dan weten we zeker dat het aan John lag. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er niet veel vertrouwen in heb. We gaan het metmaak'n!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 08:07
Ik denk dat hij gewoon een tweede of derde kans krijgt.
Net als Büttner.
En kijk hoe die nu voetbalt: in elk geval beter dan vorig jaar.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 09:16
Ik dacht dat Pec naast doelpunten ook ervaring mist. Volgens mij heeft Reijnen meer ervaring dan van Aken.
Vind ik leuk
The Genius +3793
maandag 7 januari 2019 om 09:29
eens, maar dat terug halen van spelers ... why?!
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4397
maandag 7 januari 2019 om 10:46
Reijnen kan niet voetballen
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 09:18
Als dit lukt beste versterking van de drie. Maar de belangrijkste aanwinst is stam. Benieuwd of hij zijn winnaarsmentaliteit kan overbrengen op een selectie die bestaat uit middelmaat voetballers.
Vind ik leuk
peinke +2311
maandag 7 januari 2019 om 09:24
Inmiddels mogen we concluderen dat PEC weer ,,gratis'' aan het shoppen is geslagen, zonder ook maar een plan te hebben om zich te versterken. Wie gratis langs komt, is kandidaat! Ondanks de leegloop van het vorig seizoen, moesten er toch eerst twee huurlingen teruggestuurd worden (die overigens niets toevoegen aan de selectie) om ruimte te maken op de loonlijst, maar ook om de kritiek enigszins te doen verstommen richting Nijkamp versus Raiola. Of de versterkingen Thy, Clement en Van Aken de gewenste versterkingen zijn, zullen we zien. Veel hoop geeft het nog niet, omdat deze spelers weinig tot niet gespeeld hebben bij hun clubs. Het gebrek aan doelpunten is hiermee niet verbetert met de eerste twee. Van Aken is een aardige verdediger die misschien de gatenkaas wat kan dichten. Maar om nu te spreken van sterkhouders. Nee, dat niet. Dit zijn wederom versterkingen in de breedte, al heb ik op voorhand al het idee dat er geen sterkhouders meer waren en we alleen maar een breedte-selectie hebben.
Jaap Stam lijkt een logische keuze maar de trainer is zo goed als z'n materiaal. Dit zullen toch in de gesprekken niet zijn droomversterkingen zijn geweest. En dat Stam zich ietwat overschat door Lachman weer aan het spelen te krijgen, lijkt me nu al een tikkie overmoedig.
Dat er weer ook nu weer geen ,,reservelijst'' van spelers was, lijkt me wel duidelijk, net als de lege kas. Waar zijn al die centen gebleven van Thomas (4 miljoen naar PSV) en Sandler (3,5 miljoen Manchester City). De huidige selectie heeft ruim 2 miljoen gekost, dus het kapitaal is niet geinvesteerd op het veld zullen we maar zeggen. Waar het wel steeds meer op gaat lijken is het verstommen van de overambitieuze plannen van zwever Nijkamp en z'n maatje Visser. Nijkamp kan weinig goed meer doen in Zwolle en hoop dat er bij PEC wat slimme mensen opstaan die deze zichzelf nogal overschattende man aan het eind van het seizoen buiten de club zetten. Die gaat niets meer brengen en blijft louter blunders stapelen als ingezet in de laatste jaren. Zijn verdiensten en toekomst liggen misschien beter om assistent te worden van Raiola. Ik heb wel eens de indruk dat zelfs de financiële belangen van die man belangrijker zijn dan die van PEC. Het zal z'n reden hebben zeg ik dan ietwat wantrouwend.
Dat PEC nooit goed op de centjes kan letten gaat als rode draad door de club. Al eerder hebben we overambitieuze plannen gezien van Eibrink, wat uiteindelijk ook in een dreigend faillissement eindigde en waar de gemeente Zwolle toen nog mocht bijspringen van de EU. En ook nu weer zijn een nagenoeg uitverkocht stadion, de redelijk tot goede successen in de afgelopen seizoenen, een redelijke sponsorportefeuille waar wel een goedbetalende hoofdsponsor aan ontbreekt, wederom niet goed genoeg om de begroting dicht te krijgen en er zelfs ,,geld moet worden afgeschreven'' door blunders met een kledingsponsor.
Maar de supporters hebben hun Stam gekregen en 3 spelers, dus die zijn weer even verblind en vol verwachting. We gaan het zien de komende weken of Stam er een beetje mentaliteit in kan brengen en er werkpaardjes van kan maken in plaats van sierpaardjes. Van Duinen hebben we al!
En Visser, voetjes op de grond en weer normaal gaan doen en i.p.v. al die op voorhand niet haalbare plannen, zorgen voor goede mensen in een goede organisatie.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 09:31]
Vind ik leuk
The Genius +3793
maandag 7 januari 2019 om 09:33
mooi stukje tekst, maar die centen waar je het over hebt (thomas/sandler) zijn die niet deels gebruikt voor het negatieve saldo te verminderen of bijv de kosten voor de uitbreiding te financieren? Ik zeg maar wat hoor, maar feit is dat PEC sinds jaaaaaren weer een positief eigen vermogen heeft. Ik vind het persoonlijk belangrijker dat de club gezond is (en op lange termijn mee kan blijven doen) dan dat we een hele goede selectie hebben. Tuurlijk wil je het liefst beiden, maar als ik dan toch moet kiezen... Deze selectie is middelmaat maar in mijn inziens beter dan een Emmen, Fortuna, graafschap etc. dat het er niet uit komt is duidelijk.
Vind ik leuk
peinke +2311
maandag 7 januari 2019 om 09:40
Het vermogen voor PEC staat op het veld en zit in contracten en zit zeker niet in ,,een huurstadion'', dure ambitieuze plannen wat handenvol geld kost bij dure bureaus en kan hooguit geinvesteerd worden in de organisatie, niet om het uitbreiden, maar om de kwaliteit en het niveau te verbeteren. Verder heeft PEC geen enkele inkomstenbron, zelfs geen enkele vorm van catering.
Ik begrijp wel wat je zegt en daar zit ook wel wat in. Maar een voorwaarde om in eerste instantie een stabiele club en middenmoter te worden is toch investeren in de selectie en contracten, zeker als je zo rigoureus een reorganisatie van je selectie hebt doorgevoerd. En dat mag inmiddels duidelijk zijn, dat die transitie dreigt te mislukken met alle consequenties van dien.
Het management van PEC is op hol geslagen en is aan een flinke vernieuwing toe, voordat het te laat is.
Vind ik leuk
The Genius +3793
maandag 7 januari 2019 om 09:43
Wacht ff,... je zegt dat de eigenaar van het stadion de verbouwing heeft bekostigd? Ben even de naam kwijt, maar is volgens mij vorig jaar overgenomen door een partij uit de regio. Kan me nog herinneren dat er avonden georganiseerd zijn om een nieuw scorebord en geld op te halen voor de uitbreiding van stadion dus ben een beetje verbaasd.

Dat ze de catering uit handen hebben gegeven is mij echt een raadsel, ik kom in veel stadions in europa en als je ziet hoe veel je op catering kunt pakken...
Vind ik leuk
peinke +2311
maandag 7 januari 2019 om 09:48
Hoezo, dat zeg ik volgens mij niet? Het stadion is van een andere partij maar PEC heeft moeten bijdragen aan de uitbreiding van plaatsen. Over de kwaliteit en dat er inmiddels zo'n 3,5 duizend mensen in de regen zitten, hoor ik niemand. En als het zo doorgaat, is dat een loze investering. De bezetting in de laatste wedstrijden niet gezien. Kijk eens om je heen bij Groningen en Heerenveen.
Het opgehaalde geld.... Goed dat je het zegt. Ik heb er ook nog m'n portemonnee voor getrokken. Er zouden grote schermen komen.... Ik heb er nooit meer iets van gehoord''..... Jij? Nog maar te zwijgen over die armoedige oplossing voor minder validen.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 09:49]
Vind ik leuk
The Genius +3793
maandag 7 januari 2019 om 09:53
Over kwaliteit hebben we het niet, in weze is de zitkwaliteit hetzelfde los van dat je in de regen zou kunnen zitten. De bezetting is inderdaad lager dan voorgaande jaren, maar de verkoopcijfers nagenoeg hetzelfde (95% meen ik op deze site te hebben gelezen).

Over het nieuwe scherm op noord heb ik ook niets meer gehoord nee, en de minder validen (rolstoel bedoel je?)... die hebben toch een mooie plek gekregen bij noord aan de lange zijde? goed toegankelijk, met dak... zijn ze er niet blij mee?..ik ken niemand die er gebruik van maakt maar op het eerst gezicht ziet het er wel goed uit.
Vind ik leuk
HanV +5460
maandag 7 januari 2019 om 10:12
Ik had wel begrepen van Visser dat er een budget was en dus reken je dan toch op een aankoop in plaats van transfervrije spelers. Niet dat die dan natuurlijk gratis zijn. En dan meer op een scorende speler. Verder is het natuurlijk mooi dat de club het in ieder geval financieel goed op de rit heeft.
De schermen zijn dit seizoen toch anders, je ziet af en toe beelden terug en ook meldingen van kaarten, wat anders toch een beetje raden was wie er een kaart kreeg. Toeschouwersaantallen zijn wat gestegen. Gemiddeld 316 per wedstrijd meer, vorig jaar hadden die er niet eens bij gekund. Dat de bezettingsgraad dan iets zakt omdat er 750 plaatsen bijkomen zijn is niet zo erg, niet elk jaar bijbouwen.

Lenferink Groep.
Vind ik leuk
peinke +2311
maandag 7 januari 2019 om 10:40
Visser bedoeld dan in de salarissfeer. Die heeft het cryptisch praten uitgevonden en is nooit transparant. Wel moeten we dan eerst de clausule lichten om die twee overbodige Italianen terug te sturen, waardoor er ,,nieuwe ruimte'' ontstaat op de P-rol. Je kunt ook zeggen dat je 6 maanden salaris hebt weggegooid. En die was na het vertrek van heel veel dure spelers in het vorige seizoen al behoorlijk afgenomen.
Je hoort het wel, ik heb niet zo heel veel vertrouwen in wat Visser zegt. Een demagoog, die zegt wat supporters graag horen in crisis. Hij en Nijkamp staan behoorlijk onder druk en zijn aan het overleven. Ik ben helemaal niet zo overtuigt van de goede financiële positie bij PEC, zeker niet in een jaar dat je uitzonderlijk veel geld binnen krijgt voor twee ,,super''transfers voor PEC. Maar als het overgrote deel van dat geld in ,,gaten'', blunders en ruime vergoedingen aan spelersfondsen 2.0, waar weliswaar ooit 1 miljoen is ontvangen, maar nu 30 procent terug moet, snel uitgerekend 2,2 miljoen. Tja.... beleid he!
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 10:44]
Vind ik leuk
Oet +66
dinsdag 8 januari 2019 om 00:05
Was het in het bedrijfsleven maar zo makkelijk zoals peinke alles omschrijft. Wat zou het overal geweldig zijn. Je moet het bedrijfsleven in Peinke.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 00:10]
Vind ik leuk
peinke +2311
dinsdag 8 januari 2019 om 07:39
Daar heb je gelijk in. Het zou vele malen transparanter zijn dan in die schimmige voetbalwereld. Wij zijn het eens.
Vind ik leuk
Tilburgia +414
maandag 7 januari 2019 om 13:47
Goed verhaal, en lekker kort ook!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 11:10
Jammer dat Lachman blijft. Best een aardige verdediger als hij zin heeft. Helaas heeft hij een schijt mentaliteit . Hopelijk kan de meester deze gast nog wat bijbrengen!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws