Spierings (22) heeft nieuwe club in Nederland: Een echte kwaliteitsimpuls

    Spierings (22) heeft nieuwe club in Nederland: "Een echte kwaliteitsimpuls"

    Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 10:27ma 07-01-2019 om 10:27

    Stijn Spierings heeft in RKC Waalwijk een nieuwe club gevonden. De Keuken Kampioen Divisie-club maakt maandag bekend dat de middenvelder een contract voor anderhalf jaar heeft getekend in Waalwijk.

    Spierings komt bij Sparta vandaan, waar hij beschikte over een aflopend contract. Algemeen directeur Frank van Mosselveld is blij dat hij Spierings (22) heeft kunnen vastleggen. "Met de komst van Stijn voorzien we de selectie van een kwaliteitsimpuls", vertelt hij op de clubsite van RKC.

    "Hij is een intelligente, technisch begaafde speler, die voor zijn leeftijd al veel wedstrijden heeft gespeeld in zowel de Eerste Divisie als Eredivisie. Stijn heeft de eigenschappen om een dragende kracht in het elftal te worden en niet alleen zichzelf, maar ook zijn medespelers beter te laten voetballen."

    Spierings werd opgeleid door AZ. Twee jaar na zijn debuut in 2015 verhuurde de Alkmaarse club hem aan Sparta, dat hem vervolgens definitief overnam. Met Sparta degradeerde Spierings vorig seizoen naar de Keuken Kampioen Divisie.

    Poll

    Is Spierings een versterking voor RKC?

    (433 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jordaan +1154
    maandag 7 januari 2019 om 10:31
    Vind het altijd een beetje onzinnig de termen die worden gebruikt bij spelers die komen.. technisch begaafde speler, hmm als hij technisch begaafd zou zijn, dan had hij het wel gemaakt bij Sparta toch en dan speelde hij nu toch wel hoger? Hij kan technisch onderlegd zijn als speler, technisch op een bepaald niveau, maar technisch begaafd? Komop zeg...
    Vind ik leuk
    Rodajc +17292
    maandag 7 januari 2019 om 11:35
    Hij is ook gewoon technisch begaafd, op zijn eigen niveau. Voor KKD begrippen zeker, dat zegt dan ook iets over zijn andere kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1154
    maandag 7 januari 2019 om 14:11
    Interessante discussie, ik vind hoogbegaafdheid in bijvb technische vaardigheden als je dat hebt dan moet je de rest daarmee toch kunnen compenseren. Ik vind hem zeker wel een speler met potentie hoor, en op techniek heb ik hem zeker makkelijk spelers voorbij zien gaan, maar zijn handelingssnelheid in de korte ruimte vond ik niet altijd denderend, hij heeft echt ruimte nodig, iemand met technische hoogbegaafdheid moet toch wel alle facetten kunnen beheersen is m'n mening.
    Vind ik leuk
    Rodajc +17292
    maandag 7 januari 2019 om 14:36
    Klopt ook, ik denk gewoon dat het in deze gaat om wat hem op zijn niveau onderscheidt, en dat zijn zijn technische vaardigheden. Verder is het minder, maar als hij daar ook zo goed in was speelde hij op een hoger niveau.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1154
    maandag 7 januari 2019 om 14:54
    Ja, ik snap je. Ik zie alleen soms aanduidingen van spelers waarbij ik denk dat de fans dan teveel verwachten..

    Hoe zit het nu eigenlijk bij Roda? Komen er nog spelers? En gaat Engels weg? De concurrentie zie ik sterker worden, en Roda moet niet te lang in de KKD blijven. De plannen van de deels eigenaar zijn die nog hetzelfde? Ik hoor niet veel meer van hem.

    Jullie zouden De Wit moeten huren, prima speler voor jullie, en Cassierra in de KKD kan zeker wel scoren;) Limburgse gemoedelijkheid zou hem ook niet slecht doen;)

    Was nog flink zweten tegen jullie in de beker! Altijd moeilijk uit bij jullie, en dan vooral in zo'n wedstrijd deed me meteen terug denken aan Bob Peeters enco, en die andere Belg die kale hoe heet ook al weer? Jullie stootte toen ons uit de beker, weet even niet meer of Bob of die Kale Belg;) de winnende maakte, ik dacht Bob, en die kale in de competitie maar m'n geheugen laat me even in de steek;)
    Engels vond ik sws goed spelen tegen ons!

    Vind ik leuk
    Rodajc +17292
    maandag 7 januari 2019 om 15:24
    Wij kunnen niks halen en hoeft ook eigenlijk niet, nu wordt de voorkeur gegeven aan de ontwikkeling van dit jonge team zodat we volgend seizoen, met een paar gerichte versterkingen, mee kunnen doen om de titel.
    Alleen als Engels vertrekt zal er een nieuwe spits komen.

    Van Korotaev horen we af en toe nog wel wat, hij lijkt emotioneel erg betrokken maar financieel kan hij nog niks. Verder eigenlijk niks te melden totdat er weer een uitspraak is. Kan nog wel jaren duren dus het is gewoon roeien met de riemen die we hebben en van daaruit verder ontwikkelen. Als er dan toch nog iets positiefs gebeurt in Dubai is dat mooi meegenomen.

    Haha Bob Peeters idd, blijft een held. Hadden we toen voor 15 miljoen gulden aan Vitesse verkocht. Roda kan altijd meer tegen de topploegen, op welk niveau we ook spelen. Maar toen de strafschoppen begonnen met Onana wist ik eigenlijk wel al dat het niks zou worden, maar toch trots dat we 1 van de 4 ploegen zijn dit seizoen waar jullie niet van konden winnen. We hebben onze huid duur verkocht en het was geweldig om te zien hoe ons jonge team zich staande kon houden tegen spelers als Tadic, de Jong, Huntelaar en Neres.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1154
    maandag 7 januari 2019 om 16:00
    Dat zeker! In het kader van de ontwikkeling van het team was voor dat team zeer zeker goed hoe ze tegen Ajax speelde! Ja klopt, toen Onana erin kwam had ik vertrouwen dat het goed zou kunnen komen, hij heeft vaker pingels gestopt een pingel killer dacht ik, niet dat ik dat niet meer denk maar hij gaf toe gewoon voor een hoek te gokken;)

    Vind alleen het nieuwe pingel systeem niet echt top, dat verloop was wel zeer in het voordeel voor ons.

    Oké, helder over Roda nu zoals je zegt. Blijft in potentie een subtop ploeg. Ik denk dat alleen hoe langer in de KKD hoe meer het weer lastig kan worden om het financieel vol te houden hopelijk zal dat goed gaan.

    Blijft een mooie club met geschiedenis!

    Maar die kale Belg weet jij wie ik bedoel?;)

    Joos Valgearen vond ik ook een goede Belg, zeer degelijk, en vHoudt had je toen een grillige spits waar je voor naar het stadion kwam
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +695
    maandag 7 januari 2019 om 12:19
    Wellicht kan er ook sprake zijn van een technisch hoogbegaafd. Maar tis meer zaak van het duiden van het type speler volgens mij
    Vind ik leuk
    Jordaan +1154
    maandag 7 januari 2019 om 14:07
    Ja dat weet ik, daar heb je ook gelijk in. Maar we zien bijvb speler A heel het seizoen in de Eredivisie waar we bijvb niet enthousiast over zijn. Dan gaat zo'n speler naar een andere competitie en zien we de TD van daar met aanduidingen komen waar ik dan van denk, hmm ik denk dat hij de fans nu te hoge verwachtingen geeft van zo'n speler. Ik vind het soms een beetje overdreven.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +695
    maandag 7 januari 2019 om 18:21
    Ja maar je kan als td natuurlijk ook niet zeggen. Deze speler heeft er bij z'n vorige club geen kloten van gebakken dus hebben we m als versterking gehaald.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1154
    maandag 7 januari 2019 om 18:27
    Nee dat is natuurlijk het andere uiterste haha;)
    Ik zeg ook niet dat ik ze niet snap, maar soms is het geen realistisch beeld.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11676
    maandag 7 januari 2019 om 10:33
    Een meer dan prima aankoop voor de Waalwijkers. Nog een aantal van zulke aankopen zijn wat mij betreft nodig wanneer je weer een rol van betekenis wil spelen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +17292
    maandag 7 januari 2019 om 11:37
    RKC is zich stiekem toch aardig aan het versterken, als die jongens gericht zijn gehaald en goed worden ingepast kan RKC zeker een rol van betekenis spelen in de nacompetitie. RKC is net als een Volendam toch een club die altijd weer een tijdje terugkomt in de eredivisie, van hoe ver ze ook komen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +92768
    maandag 7 januari 2019 om 10:36
    Op de foto tegen mijn oude cluppie.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 10:53
    Prima speler, jammer dat er bij Az niet meer uitkwam. Had wel verwacht dat hij bij Sparta het verschil kon maken en dat hij daarna sterker bij ons terug zou komen. Helaas, succes in Waalwijk kerel.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2194
    maandag 7 januari 2019 om 10:55
    There is a god! Thanks RKC voor het verlossen van ons van deze ballerina.
    Vind ik leuk
    pos +8964
    maandag 7 januari 2019 om 11:25
    Ja was het zo erg dan ? Heb de indruk dat hij bij Sparta toch ook een tijdje prima heeft lopen voetballen.
    Vind ik leuk
    Gearry +1280
    maandag 7 januari 2019 om 11:27
    Hij kan geweldig voetballen. Heeft een geweldige techniek en ziet het spelletje vaak goed. Helaas bracht het geen rendement wat hij deed. Mocht hem door zijn techniek graag zien voetballen, maar heeft helaas niet gebracht wat er van verwacht/gehoopt werd.
    Vind ik leuk
    Rodajc +17292
    maandag 7 januari 2019 om 11:38
    Met een prachtige goal had hij in de nacompetitie toch wel rendement hoor. Voor de tegenstander, dat dan weer wel, maar dat zijn details.
    Vind ik leuk
    Gearry +1280
    maandag 7 januari 2019 om 11:43
    Dat doelpunt is onze keeper meer aan te rekenen. Spierings probeerde de bal hard via de tegenstander over de lijn te spelen, maar miste de speler jammerlijk waardoor de bal richting doel ging. Kortsmit probeerde de bal met zijn hoofd uit het doel te koppen omdat hij dacht dat het een terugspeelbal was en hij hem dus niet met de handen mocht pakken. Wie maakte hier de grootste fout dan?
    Vind ik leuk
    Multatuli +125
    dinsdag 8 januari 2019 om 02:10
    Dat was schot was schitterend. Zou hij vaker moeten doen (alleen dan de andere kant op).
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2194
    maandag 7 januari 2019 om 11:50
    Hij heeft letterlijk 1 wedstrijd goed gespeeld en dat was Zwolle uit in eerste seizoen Eredivisie toen we promoveerden. Als je hem wekelijks hebt zien spelen weet je dat hij het niveau niet aankan. Zelfs bij RKC gaat het denk ik moeilijk worden. Te traag, te soft, te weinig inzicht. Snap de positieve verhalen van mensen hier dan ook niet zo. Heeft echt geen enkele ontwikkeling gemaakt bij Sparta en was alleen onder Pastoor af en toe basisspeler.
    Vind ik leuk
    Jappy +35
    maandag 7 januari 2019 om 11:04
    Goede versterking van rkc
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 11:19
    Wens Spierings veel geluk bij RKC. 👍
    Vind ik leuk
    Gearry +1280
    maandag 7 januari 2019 om 11:25
    Succes in Waalwijk Stijn. Jammer dat je bij ons niet meer kon brengen. Kon af en toe echt genieten van hoe je jezelf vrij speelde tussen 2 man met 1 geweldige balaanname. Helaas deed je er dan verder vaak vrij weinig mee. Denk dat je technisch 1 van de betere bent die er bij ons nu rondlopen, maar je rendement is helaas erg laag.
    Nogmaals, veel succes Stijn en hopelijk kan je het daar wel laten zien.
    Vind ik leuk
    gerard.. +566
    maandag 7 januari 2019 om 12:20
    Is echt gewoon goede voetballer veel te goed voor rkc
    Vind ik leuk
    Napier +76
    maandag 7 januari 2019 om 12:32
    Ik ben eigenlijk niet zo blij dat Sparta hem laat gaan, net zoals ze Verhaar willen laten gaan. Allebei technisch zeer vaardige spelers, met spelinzicht en ook beide best doeltreffend. Verdedigend zijn ze iets minder en dat zal wel de reden zijn dat onze saaie en super verdedigend ingestelde trainer Fraser ze wil laten gaan.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2194
    maandag 7 januari 2019 om 13:45
    Verhaar is nog wel redelijk doeltreffend maar Spierings? Volgens mij 3 goals gemaakt..
    Vind ik leuk
    allround +1709
    maandag 7 januari 2019 om 13:26
    zelfs sjakie swart zou een versterking zijn. NOU.... Tenminste dat denkt hij dan.....
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 13:26]
    Vind ik leuk
    De Hout +1849
    maandag 7 januari 2019 om 13:49
    Technisch zeer begaafd. Mogelijk ooit terug naar AZ. Zet ‘m op Stijn!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws