Spierings (22) heeft nieuwe club in Nederland: Een echte kwaliteitsimpuls

Spierings (22) heeft nieuwe club in Nederland: "Een echte kwaliteitsimpuls"

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 10:27ma 07-01-2019 om 10:27

Stijn Spierings heeft in RKC Waalwijk een nieuwe club gevonden. De Keuken Kampioen Divisie-club maakt maandag bekend dat de middenvelder een contract voor anderhalf jaar heeft getekend in Waalwijk.

Spierings komt bij Sparta vandaan, waar hij beschikte over een aflopend contract. Algemeen directeur Frank van Mosselveld is blij dat hij Spierings (22) heeft kunnen vastleggen. "Met de komst van Stijn voorzien we de selectie van een kwaliteitsimpuls", vertelt hij op de clubsite van RKC.

"Hij is een intelligente, technisch begaafde speler, die voor zijn leeftijd al veel wedstrijden heeft gespeeld in zowel de Eerste Divisie als Eredivisie. Stijn heeft de eigenschappen om een dragende kracht in het elftal te worden en niet alleen zichzelf, maar ook zijn medespelers beter te laten voetballen."

Spierings werd opgeleid door AZ. Twee jaar na zijn debuut in 2015 verhuurde de Alkmaarse club hem aan Sparta, dat hem vervolgens definitief overnam. Met Sparta degradeerde Spierings vorig seizoen naar de Keuken Kampioen Divisie.

Poll

Is Spierings een versterking voor RKC?

(437 stemmen)

Plaats een reactie

Sil95 +12036
maandag 7 januari 2019 om 10:33
Een meer dan prima aankoop voor de Waalwijkers. Nog een aantal van zulke aankopen zijn wat mij betreft nodig wanneer je weer een rol van betekenis wil spelen.
Vind ik leuk
Rodajc +18658
maandag 7 januari 2019 om 11:37
RKC is zich stiekem toch aardig aan het versterken, als die jongens gericht zijn gehaald en goed worden ingepast kan RKC zeker een rol van betekenis spelen in de nacompetitie. RKC is net als een Volendam toch een club die altijd weer een tijdje terugkomt in de eredivisie, van hoe ver ze ook komen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
maandag 7 januari 2019 om 10:36
Op de foto tegen mijn oude cluppie.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2627
maandag 7 januari 2019 om 10:55
There is a god! Thanks RKC voor het verlossen van ons van deze ballerina.
Vind ik leuk
pos +9724
maandag 7 januari 2019 om 11:25
Ja was het zo erg dan ? Heb de indruk dat hij bij Sparta toch ook een tijdje prima heeft lopen voetballen.
Vind ik leuk
Gearry +1440
maandag 7 januari 2019 om 11:27
Hij kan geweldig voetballen. Heeft een geweldige techniek en ziet het spelletje vaak goed. Helaas bracht het geen rendement wat hij deed. Mocht hem door zijn techniek graag zien voetballen, maar heeft helaas niet gebracht wat er van verwacht/gehoopt werd.
Vind ik leuk
Rodajc +18658
maandag 7 januari 2019 om 11:38
Met een prachtige goal had hij in de nacompetitie toch wel rendement hoor. Voor de tegenstander, dat dan weer wel, maar dat zijn details.
Vind ik leuk
Gearry +1440
maandag 7 januari 2019 om 11:43
Dat doelpunt is onze keeper meer aan te rekenen. Spierings probeerde de bal hard via de tegenstander over de lijn te spelen, maar miste de speler jammerlijk waardoor de bal richting doel ging. Kortsmit probeerde de bal met zijn hoofd uit het doel te koppen omdat hij dacht dat het een terugspeelbal was en hij hem dus niet met de handen mocht pakken. Wie maakte hier de grootste fout dan?
Vind ik leuk
Multatuli +158
dinsdag 8 januari 2019 om 02:10
Dat was schot was schitterend. Zou hij vaker moeten doen (alleen dan de andere kant op).
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2627
maandag 7 januari 2019 om 11:50
Hij heeft letterlijk 1 wedstrijd goed gespeeld en dat was Zwolle uit in eerste seizoen Eredivisie toen we promoveerden. Als je hem wekelijks hebt zien spelen weet je dat hij het niveau niet aankan. Zelfs bij RKC gaat het denk ik moeilijk worden. Te traag, te soft, te weinig inzicht. Snap de positieve verhalen van mensen hier dan ook niet zo. Heeft echt geen enkele ontwikkeling gemaakt bij Sparta en was alleen onder Pastoor af en toe basisspeler.
Vind ik leuk
Jappy +104
maandag 7 januari 2019 om 11:04
Goede versterking van rkc
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 11:19
Wens Spierings veel geluk bij RKC. 👍
Vind ik leuk
Gearry +1440
maandag 7 januari 2019 om 11:25
Succes in Waalwijk Stijn. Jammer dat je bij ons niet meer kon brengen. Kon af en toe echt genieten van hoe je jezelf vrij speelde tussen 2 man met 1 geweldige balaanname. Helaas deed je er dan verder vaak vrij weinig mee. Denk dat je technisch 1 van de betere bent die er bij ons nu rondlopen, maar je rendement is helaas erg laag.
Nogmaals, veel succes Stijn en hopelijk kan je het daar wel laten zien.
Vind ik leuk
gerard.. +871
maandag 7 januari 2019 om 12:20
Is echt gewoon goede voetballer veel te goed voor rkc
Vind ik leuk
Napier +106
maandag 7 januari 2019 om 12:32
Ik ben eigenlijk niet zo blij dat Sparta hem laat gaan, net zoals ze Verhaar willen laten gaan. Allebei technisch zeer vaardige spelers, met spelinzicht en ook beide best doeltreffend. Verdedigend zijn ze iets minder en dat zal wel de reden zijn dat onze saaie en super verdedigend ingestelde trainer Fraser ze wil laten gaan.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2627
maandag 7 januari 2019 om 13:45
Verhaar is nog wel redelijk doeltreffend maar Spierings? Volgens mij 3 goals gemaakt..
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 7 januari 2019 om 13:26
zelfs sjakie swart zou een versterking zijn. NOU.... Tenminste dat denkt hij dan.....
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 13:26]
Vind ik leuk
De Hout +2014
maandag 7 januari 2019 om 13:49
Technisch zeer begaafd. Mogelijk ooit terug naar AZ. Zet ‘m op Stijn!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws