'Update: Vitesse grijpt naast Georgiër: international vertrekt naar Samara'

'Update: Vitesse grijpt naast Georgiër: international vertrekt naar Samara'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 11:20wo 09-01-2019 om 11:20

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 11:23wo 09-01-2019 om 11:23

Vitesse hoopt zich maandag te versterken met Jano Ananidze. De Georgische middenvelder (26) staat op het punt over te komen van Spartak Moskou.

Marc van Hintum, technisch directeur van Vitesse, is al even bezig met de komst van Ananidze. Het duurt langer dan verwacht. "We hebben inderdaad wat kleine problemen op te lossen, het kost wel wat moeite om een non-EU-speler binnen te halen. Maar Leonid Slutsky kent hem goed en wil hem graag naar Arnhem halen", laat Van Hintum weten aan Omroep Gelderland.

Vitesse is van plan om Ananidze tot het einde van het seizoen te huren van Spartak Moskou. De veertigvoudig international van Georgië komt niet aan spelen toe in Rusland. Dit seizoen staat de teller op drie invalbeurten met een totale speeltijd van 43 minuten. Ananidze kan als schaduwspits uit de voeten, maar is voorin ook inzetbaar vanaf de linker- en de rechterkant.

Update 11:20 uur: Vitesse grijpt naast de gewilde versterking Ananidze. Dat heeft Spartak Moskou volgens De Gelderlander aan de Arnhemmers gemeld. De Georgiër wordt tot het einde van het seizoen verhuurd aan de Russische club Samara. Vitesse is al lange tijd op zoek naar een creatieve middenvelder na het vertrek van Thomas Bruns en het lange blessureleed van Charly Musonda.

Plaats een reactie

maandag 7 januari 2019 om 13:22
Volgens mij hebben ze meer aan verdedigers en spitsen..
Vind ik leuk
Sil95 +12036
maandag 7 januari 2019 om 13:23
Dit was voorheen toch zo'n waanzinnig toptalent? Zou leuk zijn als hij bij Vitesse zijn carrière weer op de rails zou krijgen.
Vind ik leuk
The Iceman +16250
maandag 7 januari 2019 om 13:24
Dat dachten we ook van Chanturia, maar het zou idd mooi zijn voor Vitesse.
Vind ik leuk
companen +2149
maandag 7 januari 2019 om 14:13
Grootste Georgische talent speelt in Gent, Giorgi Chakvetadze dat is echt een fantastische voetballer. 19 jaar beste speler in België, Ajax en PSV lopen te slapen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18281
maandag 7 januari 2019 om 13:27
"Maar Leonid Slutsky kent hem goed en wil hem graag naar Arnhem halen"


Ja, da's een goeie reden om een speler aan te trekken. Met een non-EU salaris...
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
maandag 7 januari 2019 om 13:28
Viteski.
Vind ik leuk
Pieterke +342
maandag 7 januari 2019 om 13:36
Lamg leven onze internationaal bekroonde 5 sterren acedemy op papendal. Onze jeugd spelers zullen toch wel goed na gaan denken ommte blijven met 0 kans om het 1e te halen
Vind ik leuk
LIO7 +1773
maandag 7 januari 2019 om 13:52
Wat een onzin. Vitesse heeft net een paar jeugdspelers vastgelegd. Standaard reacties dit weer...
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 14:26
Gezien de grammatica in zijn reactie, lekker laten!
Vind ik leuk
Pieterke +342
maandag 7 januari 2019 om 16:32
Natuurlijk. Krijg je van snel typen...maar jij verteld veel goeds
Vind ik leuk
anjo13 +6
woensdag 9 januari 2019 om 14:17
verteld is met een t: vertelt 😀😀
Vind ik leuk
Pieterke +342
woensdag 9 januari 2019 om 15:15
Leuk seg :-)
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 14:34
En toch heeft hij wel gelijk. Je kan wel jeugdspelers vastleggen, maar je moet ze ook een keer gebruiken. Je weet pas dat ze het aankunnen als ze de kans krijgen. Met alle respect, maar Thelander bv, die is niet beter dan Oude Kotte(hii wilde zelf weg, maar als Voorbeeld) Karami is niet veel verder dan Lelieveld, en Darfalou bv, daar had je Buitink gewoon 2e spits moeten maken. Utrecht doet het met Venema en zie wat er van komt. Als t niet goed genoeg is, ok. Maar de kans (meerdere wedstrijden) zit er de laatste jaren niet echt in bij Vitesse. Ik zie liever onze eigen jeugd falen, dan jongens als Clark, Bruns, Karami, Thelander, of Darfalou. Denk dat dat de mening is van heel veel Vitesse supporters.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 14:42
Moet jij niet de fles gaan geven! Hahaha
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 14:55
ware het niet dat deze jongens nog geen volledig competitie schema kunnen spelen...... Ik zie liever een combinatie van jong en oud(er) waardoor de jonkies kunnen leren van de senioren. Een aantal van de door jou genoemde jeugdspelers missen simpelweg nog ervaring. Die zullen ze eerst moeten vergaren door inval beurten bijvoorbeeld of het verhuren aan andere teams..... Clark, Bruns, Karami en Thelander vind ik persoonlijk niks en daar zie ik liever echte Arnhemse spelers voor terug.... de kans is echter zeer klein dat dat gaat gebeuren
Vind ik leuk
Pieterke +342
maandag 7 januari 2019 om 16:30
Juist ! Mijn woorden nu anders herhaald. Grammatica kenner
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 15:05
Net gedaan😉😁
Vind ik leuk
VA1 +2913
maandag 7 januari 2019 om 16:24
Helemaal mee eens. Moet je kijken wat een lichaam Buitink nu al heeft. Het is net Bony. Daarbij heb ik allang gezien dat hij een echte spits is. Darfalou heeft ietsjes meer ervaring maar Buitink is veel beter en heeft veel meer potentie.
Vind ik leuk
LIO7 +1773
maandag 7 januari 2019 om 16:30
Er lopen bijna geen jongens in de jeugd die het eerste elftal beter zouden maken. Noem me er eentje. Je zal toch wat moeten! We hebben niet de jeugdopleiding doe ajax heeft...9
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:28
T gaat erom dat je met iets mindere voetballers ook iets teweeg kan brengen. Het is heel makkelijk te zeggen dat ik ze op moet noemen, maar ik zal je een voorbeeld geven. Bij AZ, lopen Ouwejan, Til, Stengs, koopmeinders, deze 4 jongens zijn gewoon in het diepe gegooid. Stengs is een toptalent, maar die andere 3 zijn naar een niveau gegroeid van een subtopper. Basisspelers bij AZ. Waarom zou dat bij Vitesse niet kunnen. Buitink was/is een net zon groot talent als bv Venema. Zaten allebei in de Oranje elftallen. Venema krijgt kansen, Buitink niet. Lelieveld is gewoon een goede back, mar van Hintum gaat een onbekende speler uit de 3e Divisie van Portugal op proef nemen. Door kansen te krijgen, en op dit niveau te spelen word je beter. Niet door alleen mee te trainen.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
woensdag 9 januari 2019 om 13:13
Buitink en ook Lelieveld hebben kansen gehad. Tot nu toe niet overtuigend genoeg voor basisplaatsen. Maar dat geld inderdaad ook voor Darfalou. Maar ik ga er vanuit dat elke trainer in zijn ogen de beste speler voor die positie opstelt. En hij ziet ze elke dag.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:31
Onzin, Lelieveld was thuis tegen Nice, uit bij Lazio en uit bii PSV 1 vaj de betere spelers. Lelieveld bleef overeind tegen Bergwijn. Dabo kreeg de voorkeur boven Lelieveld. Toen kwam Karavaev. Karavaev was in de 1e maanden een drama. Dabo ook maar Lelieveld kreeg geen kans meer van Fraser. Kara begon te draaien en dat was het verhaal Lelieveld. Buitink, hoeveel basisplaatsen heeft hij gehad? Want dat bedoel ik met kansen krijgen, niet een invalbeurt van 10 minuten waar we 9vd10x achteruit gedrukt worden. Feit is gewoon dat de jeugd van Vitesse geen echte kansen krijgen zoals in het verleden. Vitesse koopt liever hele matige non EU spelers die niks toevoegen. We hebben nu een goed onder-19. Je zou langzaam aan gewoon spelers moeten inpassen. De onder19 is net achter Ajax geeindigd(na de winterstop in de kampioenspoule) en t zelfde geldt voor de onder17. Ik geloof dat Slutsky een goede trainer is, en niets kan doen aan deze matige selectie. Wel denk ik dat Slutsky niet snel jeugd zal laten invallen en/of laten beginnen. Hii zal altijd gaan draaien met andere spelers(de zogenaamde ervaring) dat heeft hij eigenlijk vrij duidelijk aangegeven met het vertrek van Karami. Hii kan schuiven als Kara wegvalt met oa Werff, Clark etc. Dat zegt mij voldoende wat betreft de intenties.
Vind ik leuk
LIO7 +1773
maandag 7 januari 2019 om 13:51
Hopelijk lost dat het probleem voorin op!
Vind ik leuk
rebelkushh +430
maandag 7 januari 2019 om 14:24
Aangezien Musonda nog lange tijd afwezig is en Gong blijft last hebben van zijn knie is hij zeker welkom maar het is wel jammer dat ze dan een speler halen die zeer blessuregevoelig is :(
Als hij niet snel geblesseerd raakt gaan we denk ik veel van hem genieten, filmpjes die ik van hem gezien heb was eigenlijk dikke +
Ik hoop trouwens wel dat Vitesse alvast bezig is met een keeper voor volgend seizoen, het is best om te janken als je ziet wat voor keepers we hebben :(
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 16:13
Eigen jeugd lekker laten ballen heb je veel mee aan dan nu speler te huren voor een paar maandjes Hoe zit het eigenlijk met matavz al weer bijna fit?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 9 januari 2019 om 11:40
Jammer Vitesse, had een leuke speler geweest. Hij heeft wel een mooie regio uitgekozen met Samara. Veel potentie bij die club, die willen ook snel naar de Russische top. Al is Samara nog geen populaire plek, dacht de tiende stad van Rusland maar wel mooi zoals Rusland dat ook is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
woensdag 9 januari 2019 om 11:48
Flutsky is altijd maar in de weer om weer een nieuwe speler te halen, een duidelijk blijk van onzekerheid, wanneer gaat Vitesse nu eens "de top 3 aanvallen" want dat wilde ze zo graag, de komedianten,
22 punten achter op PSV.....!

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/812962/vitesse-wil-top-drie-aanvallen-op-vijf-of-zes-posities-nieuwe-spelers-.html
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
woensdag 9 januari 2019 om 13:16
Altijd in de weer? Valt volgens mij reuze mee. Sterker nog. Tot dusver heeft Vitesse geen enkele speler erbij gehaald tot dusver. Wel twee reserves (Bruns en Karami) laten vertrekken. Gezien de blessures van Matavz en Musonda, de kwetsbaarheid van bv v.d. Werff en Gong, zou er juist noodzaak zijn er iets bij te halen. Deze Georgier was een uitstekende optie geweest. Helaas is dit dus afgeketst. Maar ik ga er vanuit dat er deze transferperiode nog minimaal twee spelers bijkomen. Je hebt er immers ook twee laten vertrekken terwijl de selectie al niet zo heel breed was.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
woensdag 9 januari 2019 om 20:34
Gehaald door Vitesse in 2018:
Carvalho juli - Clark sept - Karajev febr - Salter juli - Thelander juli -
Doekhi sept - Odegaard aug - Bero juli - Beerens febr - Gong juli.

De top 3 aanvallen met een bij elkaar geraapt zooitje, lukt nog niet echt......hoogmoed komt voor de val.
Hull City weet er alles van.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
donderdag 10 januari 2019 om 07:40
Beerens en Kara zijn van een jaar terug. Vorig jaar de transferperiode. Dus als je die mee telt moet je die bij andere clubs ook mee gaan tellen. Blijven er 8 over. PSV haalde er ook 8 in dezelfde periode. Ajax 7. Vitesse huurde er van die 8 ook nog eens 3 dus kocht/haalde er zelf 5. Nou poe poe. In een jaar tijd. Vitesse haalt dus niks meer of minder dan bv een PSV, AJax en Utrecht (9). Alleen het budget is een stuk lager.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
donderdag 10 januari 2019 om 09:32
Allemaal 2018 mijnheer, het is los zand.
Je begrijpt het niet; PSV en Ajax versterken zich, Vitesse dat de aanval zou gaan inzetten op de top 3 is schromelijk mislukt, en hij ( Flustky ) blijft maar kopen.
Wees nu eerlijk, er zit toch geen Vitesse karakter meer in Vitesse, met die malle Russen er bij.....?
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
donderdag 10 januari 2019 om 10:56
Vitesse heeft deze transferperiode alleen nog maar 2 spelers laten gaan. Niks gekocht. Was het maar waar.

Er is niks mis met Vitesse. Geen karakter meer? Waar baseer je dat op? Ondanks een voor het gevoel tegenvallende eerste competitiehelft staan we 5e en zitten we in de kwartfinale van de knvb beker. Met Ajax en PSV kunnen we ons echt niet meten. Net zoals de rest van Nederland dat niet kan. Daarvoor zijn de verschillen in de begrotingen ook veel te groot. Alleen Neres, als dat doorgaat, wordt voor meer verkocht dan de hele begroting van Vitesse.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
donderdag 10 januari 2019 om 10:59
Lees:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/812962/vitesse-wil-top-drie-aanvallen-op-vijf-of-zes-posities-nieuwe-spelers-.html

Komt niets maar dan ook niets van terecht dus.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
donderdag 10 januari 2019 om 14:30
De 3e plek zou in principe niet onmogelijk zijn. PSV en Ajax zijn inmiddels te ver weg voor de rest van Nederland.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
donderdag 10 januari 2019 om 20:19
"In principe dus" maar het gebeurt niet......
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
vrijdag 11 januari 2019 om 07:42
Een doelstelling wordt niet altijd gehaald. En ik weet het. "Als" telt niet. Maar als de punten tegen "kleine" ploegen als NAC, Graafschap en Excelsior niet zo makkelijk werden weggegeven sta je al dicht in de buurt. Daar moet Vitesse stappen in gaan maken. Daarnaast veel pech gehad met blessures gehad. Dus zo groot is het gat naar nr. 3 niet.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
vrijdag 11 januari 2019 om 09:16
Ik waardeer je optimisme, maar Vitesse
( Flutsky ) faalt gewoon in de aanvankelijke opzet: "de top 3 aanvallen".

Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
vrijdag 11 januari 2019 om 09:31
Nummer 3 is ook de top 3. Die doelstelling lijkt dit seizoen niet te lukken. Maar ik sluit zeker niet uit dat clubs als Vitesse, Utrecht en Az dat zo nu en dan wel gaat lukken. Ik vind het prima dat de lat wat hoog gelegd wordt. En de verschillen tussen de genoemde clubs en Feyenoord is niet zo groot.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
Ik zie het eerlijk gezegd met Flutsky niet lukken.......het is los zand en de man heeft het niet in de hand.
Als je sub top bent, dan kan je niet de beste spelers kopen, begrijpelijk.
De enige kans die je maakt is om een hecht team te bouwen, daar moet je je kracht zoeken......zie het Feyenoord kampioenschap, niet de beste kwaliteit wel het sterkste team.
Flutsky doet maar wat, spelers bij elkaar graaien en nog meer vreemde snoeshanen aantrekken, wordt helemaal niks.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
vrijdag 11 januari 2019 om 10:06
Ben het niet met je eens. Slutsky is nog niet zolang bezig en heeft gewoon heel veel tegenslag gehad. In het begin liep het aardig. Mede door blessures, vooral Matavz was een flinke aderlating, en noodgedwongen wissels achterin is het steeds stroever gaan draaien. En hoe tegenvallend het allemaal lijkt.....We staat gewoon 5e. Een plek waar je Vitesse ongeveer zou verwachten. Daarnaast zitten we ook nog in de beker. Maar ik ben het met je eens dat vooral het spel nog tegenvalt. Maar daar zijn dus best wat redenen voor. Als er nu in deze transferperiode niet minimaal 2 versterkingen bijkomen verwacht ik ook niet veel verbetering de komende periode. We missen een spits met de klasse van Matavz. Achterin zijn we kwetsbaar door steeds met verschillende spelers te moeten spelen door blessures en schorsingen. En met het vertrek van reservespelers Bruns en Karami wordt de selectie alleen maar smaller. Er moet echt nog wat gaan gebeuren wil je met Utrecht en Az om die 4e plek gaan knokken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13411
vrijdag 11 januari 2019 om 10:18
Nogmaals het is hap snap beleid,korte termijn denken, snel een spelertje daar kopen dan weer een vreemde speler elders, allemaal in het kringetje van Flutsky toevallig......( elke transfer een bonus voor Flutsky )
Vitesse vervreemd zich van haar achterban door met deze lieden in zee te gaan.
Utrecht en AZ zijn gewoon nog clubs met een solide aanhang, die hun club herkennen als hun club......dat zie ik niet bij Vitesse men hoopt op die Russen ( bij gebrek aan beter ) maar het wordt een teleurstelling, Nederlanders en Russen, het past niet. ( gelukkig ).

Lees ook :https://www.goal.com/nl/nieuws/slutsky-merkt-verschil-je-kunt-ze-bijna-als-slaven/1u9m5i3rbbqcy1kkoh33camiph
Vind ik leuk
Eddy T67 +2331
vrijdag 11 januari 2019 om 10:50
Ik ben de achterban. Ik voel met totaal niet vervreemd. Clubtrainers als Hofs, Sturing, Janssen en nog meer lopen bij het 1e en andere teams. Welke spelers zijn nu uit de koker van Slutsky gekomen? Karavaev was er al voordat Slutsky kwam. Alleen Clark en Bero wellicht. Maar welke trainer neemt geen spelers mee die hij al kent? Als een Nederlandse trainer in het buitenland aan de slag gaat neemt hij ook veel bekende mee. Vitesse wordt in de media neergezet alsof er alleen maar russen zitten hier. Niets is minder waar. Als je naar de feiten kijkt zie je dat dit niet zo is. Tuurlijk zijn er hier en daar invloeden vanuit Rusland. Net zoals van Seumeren bij Utrecht zich persoonlijk bemoeit met het aanstellen van trainers. Als eigenaar!! Ik vind het zo vreemd dat niemand daar moeite mee heeft. Die negeert Zuijdam compleet. Als bij Vitesse de eigenaar dat soort zaken zou doen werd er vast weer schande van gesproken. Beeldvorming. En jou berichten zitten daar vol mee. Hoe vaak ben je bij Vitesse geweest? Hoeveel supporters ken je? En dit staat buiten de (even voor het gevoel iets mindere) prestaties.
Daarnaast....hap snap beleid? Vitesse heeft veel ingezet op de eigen opleiding met een geweldige trainingsaccommodatie. Met een paar jaar gaat Vitesse daar de vruchten van plukken. De O19 zit al weer op een bijzonder goed niveau. Kwestie van tijd voordat daar jongens van gaan doorstromen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:52]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:09
Jij leest wat je wilt lezen Flapdrol. Plekken 1 en 2 kijken ze toch helemaal niet naar. Ze willen proberen 3e te worden, De doelstellingen zijn plekken 3,4 en 5. Daar staan ze nu dus ook.
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
woensdag 9 januari 2019 om 16:40
Ik denk dat we eerder een spits en een goede verdediger moeten halen in plaats van weer zo'n eeuwig talent te huren. Kunnen die twee Russische broers die nu stage lopen niet centraal achterin gaan spelen, daar komt niemand heelhuids langs.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws