'Ik wil bij PSV blijven en mijn kans afwachten en die pakken als het zover is'

    'Ik wil bij PSV blijven en mijn kans afwachten en die pakken als het zover is'

    Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 13:36ma 07-01-2019 om 13:36

    Cody Gakpo staat te trappelen om zich te laten zien in de Eredivisie, maar moet geduld hebben. De negentienjarige aanvaller van PSV accepteert zijn rol in de ploeg van trainer Mark van Bommel.

    "Op dit moment moet ik bij Jong PSV laten zien wat ik kan. Wat ik wil, is bij PSV blijven en mijn kans afwachten en die pakken als het zover is", vertelt Gakpo aan het Eindhovens Dagblad. De Eindhovenaar, die deze week voor de vierde keer in zijn prille carrière met PSV 1 op trainingskamp is, maakte dit seizoen al minuten in de KNVB Beker, Eredivisie en Champions League.

    Gakpo hoopt dat de PSV-selectie deze winter intact blijft. "Ik denk dat het goed is voor het team hoe we nu staan en dat we bij elkaar blijven. We zijn goed bezig, goed ingespeeld op elkaar en weten wat we kunnen verwachten. Als we doen waar we goed in zijn en de gemaakte afspraken goed uitvoeren, dan gaat PSV ook na de winterstop veel wedstrijden winnen."

    Plaats een reactie

    bartjeee +1127
    maandag 7 januari 2019 om 13:41
    Moet meer leren overspelen naar teamgenoten dan kan dit een topper worden!
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 13:42]
    Vind ik leuk
    stratumseind +184666
    maandag 7 januari 2019 om 13:42
    That s the spirit cody
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4964
    maandag 7 januari 2019 om 13:43
    Veel ja, maar niet genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:46
    Jaloers?! Je kan het gewoon niet hebben dat onze jeugd ook door breekt.

    Ajax moet nu alleen maar kopen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 13:53
    Ik vind het juist heel leuk dat juist iemand uit Eindhoven dichtbij doorbreken is.

    Ga je nu wel iets aardigs over Ajax zeggen? :p
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:57
    Tuurlijk! ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 13:59
    Doe dan :p
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 14:21
    Ik heb een van dezer dagen ook gezegt dat de Ligt ontzettend goed is. Dus ja zeg ook iets positiefs;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 14:22
    Top, bedankt voor die open deur :p
    Als Kees Kwakman ziek is kunnen ze jou bellen
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:55
    Triest omdat te zeggen! Ajax heeft al meer dsn eens bewezen dat hun talenten doorbreken en de top halen. Dus kom nou niet met dit verhaal aanzetten wil je. Wees blij dat jullie ook eens spelers hebben die dat misschien gaan bewijzen en daarmee het NL voetbal weer terug op de kaart zetten. Noob.
    Vind ik leuk
    tannat +15355
    maandag 7 januari 2019 om 17:17
    "ook eens spelers hebben"?
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 17:52
    Ja die was goed hè! Ben blij dat je de humor er van in ziet. ;-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20699
    maandag 7 januari 2019 om 14:00
    Ajax is nu gewoon al bezig met het anticiperen op het mogelijke vertrek van spelers, niks mis mee toch?
    PSV heeft Malen ook gehaald voor het geval dat, om maar een voorbeeld te noemen.

    Totaal niet erg hoor, zo werkt het gewoon.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 14:07
    Moet dan wel bij gezegd worden dat Psv in het verleden meer spelers gekocht hebben dan zelf opgeleid, denk ik zo. En ook dat is niet erg!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20699
    maandag 7 januari 2019 om 14:13
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee, en dat boeit mij ook helemaal niet.
    Ik zou het wel erg vinden als de basis van een Nederlandse club uit alleen niet Nederlandse spelers zou bestaan, want dan gaat er echt iets niet goed.
    Vind ik leuk
    Itsese +5625
    maandag 7 januari 2019 om 14:50
    Mjah... welke Ajacied uit Nederland doet het nu echt goed in het buitenland?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20699
    maandag 7 januari 2019 om 14:55
    Waarom dan weer Ajax noemen?
    Alsof er geen ex-spelers van andere Nederlandse clubs zijn die nu niet echt goed presteren in het buitenland.

    Ik ga geen namen noemen want ik ga niet mee in dat kinderachtige gedoe en maar wijzen naar andere clubs.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 14:57]
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 17:53
    Eens! Maar dat zie ik ook niet gauw gebeuren.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +874
    maandag 7 januari 2019 om 16:13
    Laten we daar niet langer over malen.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4964
    maandag 7 januari 2019 om 15:53
    Je begrijpt me verkeerd joh, de titel was eerst heel anders! Ging over dat PSV nog veel wedstrijden zou gaan winnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 07:39
    1. Je reageert wel vaker met een negatieve one-liner als een jonge PSV'er hier een item krijgt. Dus dat mensen aannemen dat dat opnieuw het geval is, is niet zo vreemd.

    2. Je weet heel goed dat ze met grote regelmaat tussentijds die titels veranderen op VP. Om dit soort misverstanden te voorkomen, kun je ook je punt wat meer inhoudelijkheid meegeven.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +10701
    maandag 7 januari 2019 om 16:11
    Staan anders genoeg doorgebroken Ajax spelers op het veld, zelf bij PSV zijn dat er meer dan doorgebroken PSVers. En PSV kan niet kopen, das het enige juiste verhaal in deze!
    Vind ik leuk
    Sil95 +11676
    maandag 7 januari 2019 om 13:44
    Heeft behoorlijke concurrentie met Lozano, Bergwijn en Malen die allen op de vleugel inzetbaar zijn. Wellicht dat een half seizoen elders voetballen geen gek idee zou zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 13:46]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 13:55
    Ik vind drie vleugelspitsen niet zo heel veel voor 2 posities. Eén blessure/schorsing en hij is eerste wissel.
    Of heeft PSV nog meer opties op de flank?
    Vind ik leuk
    Sil95 +11676
    maandag 7 januari 2019 om 13:59
    Getalsmatig zijn het er niet veel nee, maar de spelers met wie hij moet concurreren zijn wel aantoonbaar beter/verder. Dus voorlopig is een plek op de bank het maximaal haalbare.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 14:01
    Ja, maar als je nummer 4 bent is er sowieso een goede kans op speeltijd. Daarnaast moet Van Bommel ook een vierder optie hebben. Dus ik zou hem niet verhuren.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:44
    Wordt een Mhempis no 2. Je bent goed op weg Gakpo!!!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5798
    maandag 7 januari 2019 om 13:54
    Wat gaat ie bij een topclub in de Franse competitie spelen voor 5 keer zo veel geld als in Nederland? Ja je hebt gelijk die gozer kan maar beter geen gekke hoedjes op zetten.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +10701
    maandag 7 januari 2019 om 16:14
    Vind je hem zelf wel goed gevonden?
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5798
    maandag 7 januari 2019 om 16:24
    Ik wel, maar mijn vrouw maakt me vaak zat duidelijk dat ik niet de leukste thuis ben.
    Vind ik leuk
    Bizzy +22328
    maandag 7 januari 2019 om 13:46
    Groot talent.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:47
    Ja duh, als je lang genoeg bij elkaar kunt blijven, zul je ook beter worden met ekaar. Maar dat is nu het vervelende van onze competitie, we kunnen niet lang genoeg bij elkaar blijven, zodra er 1,2,3 met hun kop boven het Maai(gras)veld uit steken, zijn we ze alweer kwijt aan het buitenland. Grrrrr!
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 13:54
    Dat is het probleem ook. Nederland is niet meer in staat om de talenten lang te houden, de bedragen die betaald worden zijn belachelijk.


    En onze competitie stelt ook helemaal niks meer voor internationaal gezien. Dat maakt het voor buitenlandse clubs veel makkelijker om zulke jongens over te halen. Er moet drastisch iets gebeuren wil je dit tegen houden. Maar ik vrees dat dit alleen maar erger zal worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 14:00
    Nederlandse clubs zouden beter samen moeten werken om het niveau omhoog te krijgen. Anders wordt het denk ik inderdaad alleen maar erger.
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 14:04
    Zeker mee eens. De Ego's van de clubs moeten maar eens beseffen dat dit niet langer zo kan. En gezamenlijk tot een oplossing komen. Anders gaat het echt de foute kant op..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 14:08
    Een aantal clubs weet heel goed hoe je moet opleiden, hoe je moet scouten, heeft een groot netwerk, onnodig veel spelers onder contract, help elkaar maar eens een beetje. Daar heb je denk ik veel meer aan dan 16 of 18 clubs, of wel of geen kunstgras.
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 14:11
    Zeker waar dat is wel het belangrijkste punt inderdaad. Echter ben ik wel van mening dat ook dat kunstgras gewoon niet hoort. Is ook gewoon een reden dat veel buitelandse spelers niet voor NL zouden kiezen.

    Maarja elkaar wat meer ondersteunen zodat onze competitie meer allure krijgt is natuurlijk het belangrijkste!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 14:14
    Klopt, maar dat is denk ik hooguit de bovenkant die daar last van heeft. De overige clubs halen gewoon buitenlanders die blij zijn dat ze kunnen voetballen :p
    Avdijaj stond bekend als groot talent, die had ook wel ergens anders kunnen tekenen.

    Ja, ik hoor trainers altijd zeggen dat de ondergrens omhoog moet. Ik zou denken dat dat in competitieverband ook zo werkt.
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 14:18
    Nja indd das waar, dat is ook de reden waarom niet alle onderkant clubs het eens waren. Die vinden het wel prima zo, echte toppers zullen ook niet voor die clubs gaan idd.


    Ja precies dat roepen ze altijd. Maar elkaars ideeën ondersteunen of elkaar helpen ermee doen ze niet. Dus zoveel interesse hebben ze er ook weer niet in dan, of zie ik dat fout?😂
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 14:21
    Je bedoelt over terugbrengen naar 16 clubs? Ik zou ook tegen stemmen. Ik zie oprecht niet in hoe het voetbal daar beter van zou worden.

    Nee, ze zeggen het altijd als het over het team gaat. Als je wilt presteren moet de ondergrens omhoog. Dus dat je geen slechte wedstrijden meer speelt. Ik denk dat als je als competitie wilt presteren de ondergrens ook omhoog moet. Anders krijg je situaties als je dit jaar hebt, dat Ajax en PSV veel beter zijn.
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 14:34
    Nee over dat kunstgras bedoelde ik. 16 clubs is natuurlijk hopeloos en gaat je helemaal niks brengen.

    Indd ja nu zijn het Ajax en Psv die mijlenver voor lopen, wat ook niet ten goede van de competitie is. Ook weer een extra reden waarom de talenten weg willen. Alle 18 clubs moeten betrokken worden en een gezamenlijk plan maken hoe dit aan te pakken. Alleen zo kan je alles weer omhoog trekken..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 14:38
    Ja, maar dat kunstgras snap ik ook. Clubs zijn daar uit geldgebrek mee begonnen. Als ze op echt gras moeten gaan spelen hebben ze minder geld voor spelers en worden ze slechter.

    Daarnaast lijkt iedereen compleet te vergeten dat de halve KKD ook op kunstgras speelt, kunstgras clubs meer geld hebben voor spelers en de kans dus vrij groot is dat je er binnen de kortste keren weer 3 of 4 in de eredivisie hebt, omdat ze jaar in jaar uit in het voordeel zijn :p
    De oplossing is meer geld, hoe kom je aan meer geld, betere spelers verkopen, hoe kom je aan betere spelers, opleiden en scouten. Dus gewoon elkaar helpen zou ik zeggen.

    Alle clubs in het profvoetbal zou ik zeggen.
    In in mindere mate ook de clubs onder het profvoetbal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 14:38]
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 14:46
    Zeker waar het is ook voordeliger voor die clubs. Maar in de KKD zijn er ook al clubs weer teruggegaan naar echt gras, en gaan er nog meer bijkomen ook! Dus er zit wel ontwikkeling in, en dat is alleen maar positief.

    En indd ja de grote clubs waar het al goed gaat moeten de kleinere ondersteunen. Zodat het overal in goede banen loopt...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 14:48
    Ik vraag me af of dat echt doorzet. Het heeft namelijk volgens mij wel resultaat.

    Het is ook in hun eigen voordeel lijkt me. Als je graag een sterkere competitie wilt kun je blijven piepen of er iets aan doen.
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 14:55
    Zeker waar dat piepen heeft helemaal geen zin. Er moet actie ondernomen worden alleen dan ga je verder komen. Maarja daar zal indd wel heel wat jaartjes overheengaan, als het er uberhaupt wel van komt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37409
    maandag 7 januari 2019 om 16:20
    Ze hebben het deels zelf in de hand
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 14:01
    Dat is imderdaad een utopi om te denken dat het veranderd. Als het al gebeuren gaat zal dat vannuit de Uefa en Fifa moeten gebeuren en de bonden van alle landen, maarja de belangen, lees GELD, zijn te groot. Dan nog maar niet te spreken over de corruptie en fraudeloze praktijken, lees wederom GELD. Dus nee ben ook bang dst wr geen moer zal veranderen.
    Vind ik leuk
    1313 +2740
    maandag 7 januari 2019 om 14:06
    Inderdaad ja alles is geld gericht... daar draait het nu eenmaal om in deze verziekte wereld, de rijken worden rijker en de armen worden armer. Zelfde geldt in voetballand.😂😂
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 14:06]
    Vind ik leuk
    Gelukshand +142
    maandag 7 januari 2019 om 13:47
    Dat is niet zo moeilijk als er geen Europese en beker wedstrijden op de programma staan.
    Ook niet als de competitie vol zit met clubs die eerder in de KKD thuis horen.
    (graafschap, excelsior, emmen)
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1251
    maandag 7 januari 2019 om 14:03
    Mooi he? Het eerste wat ik lees is de populairste reactie, jaloers? Onze jeugd.... ajax moet kopen..... man man man. Heb je uberhaupt het artikel wel gezezen? Als je nou begint met daarop te reageren ipv meteen te gaan zuigen.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 17:30
    Psv zal ook in de tweede seizoenshelft vaak genoeg al vroeg de wedstrijd in de knip hebben, Bommel zou dan ook wat jongens die er tegen aan zitten wat kansen kunnen geven.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37468
    maandag 7 januari 2019 om 18:04
    Ga voetballen vent...
    Vind ik leuk
    hollister +249