Stam debuteert met gelijkspel bij PEC: ook Clement en Thy maken hun opwachting

Stam debuteert met gelijkspel bij PEC: ook Clement en Thy maken hun opwachting

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 17:29ma 07-01-2019 om 17:29

Laatste update: maandag 7 januari 2019 om 17:30ma 07-01-2019 om 17:30

Het debuut van hoofdtrainer Jaap Stam bij PEC Zwolle heeft de ploeg een gelijkspel opgeleverd. Tijdens het trainingskamp werd tegen het Duitse 1. FC Nürnberg met 1-1 gelijkgespeeld.

Stam werd in december aangesteld als opvolger van de ontslagen John van 't Schip. Tijdens het trainingskamp in Spanje wachtte de eerste test tegen het Duitse Nürnberg. Het duel eindigde in een 1-1 gelijkspel. Bij PEC maakten ook de nieuwelingen Pelle Clement en Lennart Thy hun officieuze debuut. De enige goal van PEC viel na rust en kwam op naam van Zian Flemming. In de eerste helft had Törles Knöl de Duitsers op voorsprong gebracht. 

Het was ook de eerste wedstrijd voor de nieuwe hoofdtrainer. "PEC Zwolle is een club naar mijn hart en het voelt dan ook goed om terug te zijn", zei Stam vorige week bij zijn aanstelling. "Ik zie het als een prachtige uitdaging om de komende anderhalf jaar tot een succes te maken, te beginnen met de tweede seizoenshelft waar we vanaf volgende week volle bak en met elkaar de schouders onder gaan zetten."

Over vier dagen wacht de volgende wedstrijd voor PEC Zwolle, dat op trainingskamp is in het Spaanse Mijas. Vrijdag wacht opnieuw een Duitse tegenstander in Bayer Leverkusen.

Plaats een reactie

ruud wubbers +19807
maandag 7 januari 2019 om 17:32
Geen verheffende wedstrijd van beide kanten maar het was voor Stam vooral een kans om iedereen in actie te zien.
Vind ik leuk
Luiehond +2252
maandag 7 januari 2019 om 17:33
Komt wel goed met Zwolle!
Vind ik leuk
Tossa +2447
maandag 7 januari 2019 om 17:39
Kon je de wedstrijd bekijken? Ik kreeg geen verbinding bij peczwolle.tv
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
maandag 7 januari 2019 om 17:46
Website van Nürnberg was het goed te volgen, die lui van peczwolle.tv kunnen er maar weinig van.
Vind ik leuk
HanV +4879
maandag 7 januari 2019 om 18:16
Na minuut 55 waren er twee korte storingen en ca. vier keer werd er een filmpje gestart met een interview met Stam 2x, Nijkamp en Clement, dat werd snel weer weggehaald. Ook was er een aankondiging vaneen oefenwedstrijd tegen Genemuiden, maar ik denk dat een oud bericht was. Wel mooi dat ze zo'n wedstrijd brengen natuurlijk. Als ik van de uitzending via Nurnberg had geweten, dan had ik dat toch geprobeerd.
Vind ik leuk
Futre +3678
maandag 7 januari 2019 om 19:11
Gewoon slecht van Jaap. Had veel meer verwacht.
Vind ik leuk
035 +6787
maandag 7 januari 2019 om 20:58
Omdat?
Vind ik leuk
Futre +3678
maandag 7 januari 2019 om 21:02
Hij zit er immers al een paar dagen.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 23:18
😃
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:32
Hoppa, stam ktijg het wel op de rails.
Vind ik leuk
1313 +3124
maandag 7 januari 2019 om 17:37
Niet zo opportunistisch he, tegen de nummer laatst uit Duitsland.😜 hoop oprecht dat hij het op de rails krijgt maar dit is wel heel snel om dat te concluderen.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:48
Ach het is een stap in de goede richting, probeer ze een duwtje in de rug te geven😜
Vind ik leuk
1313 +3124
maandag 7 januari 2019 om 17:56
Nja daar is niks mis mee natuurlijk! Al weet ik niet of ze dit meekrijgen.😜
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:05
Jawel joh, japie leest dit ook. 😂
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:10
Japie kan niet lezen want Japie is een krekel.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:11
Ohhhhh, dan zal hij het wel van brammetje horen dan.
Vind ik leuk
1313 +3124
maandag 7 januari 2019 om 18:10
Hahaha dat zou wat zijn, die wordt helemaal leip van die reacties hier.😂😂
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:13
Die trek een streep op het veld en duik eronder door.🤪🤪
Vind ik leuk
1313 +3124
maandag 7 januari 2019 om 18:20
Hahaha dat denk ik ook ja.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:49
Het begin is er gelijk spel tegen FC Nurnberg is geen slechte prestatie.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 17:52
Geen slechte ploeg hoor, dat Nürnburg, ivm Zwolle. Dus goed begin Japie!
Vind ik leuk
1313 +3124
maandag 7 januari 2019 om 17:55
Geen slechte ploeg, op wat baseer je dat als ik je mag vragen?
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:03
Omdat ze onderaan staan zeker ?????
Nürnberg .
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 18:04]
Vind ik leuk
1313 +3124
maandag 7 januari 2019 om 18:11
Juist daarom, zo goed zijn ze dus niet bezig in Nürnberg.😜
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:29
😉
Vind ik leuk
pietprecies +9496
maandag 7 januari 2019 om 17:52
Oke dus Stam vs. Bosz, kale koppen niet te stoppen!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:02
Mooi om te evalueren zo,n wedstrijd .
Vind ik leuk
WED +283
maandag 7 januari 2019 om 18:45
Als je al ewn doelpunt tegen krijgt doer een doelloos paard...
Vind ik leuk
035 +6787
maandag 7 januari 2019 om 21:01
Kijk jouw reactie eens na!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2718
maandag 7 januari 2019 om 22:29
Oefenpotjes zeggen niet zoveel ach t komt wel goed met ons pec
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
maandag 7 januari 2019 om 22:52
Ze gaan niet degraderen in ieder geval, maar voor het kijkspel kan je beter elders gaan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
maandag 7 januari 2019 om 22:51
Gelijkspelletje, Stam ten voeten uit .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws