Uitgaande transfer Heracles niet uitgesloten: 'Dan valt er altijd te praten'

Uitgaande transfer Heracles niet uitgesloten: 'Dan valt er altijd te praten'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 17:53ma 07-01-2019 om 17:53

Heracles Almelo wil de selectie het liefst bij elkaar houden, maar sluit het vertrek van sterkhouders niet helemaal uit. Geïnteresseerde clubs moeten dan wel diep in de buidel tasten.

Volgens technisch manager Mark-Jan Fledderus is het wat Heracles Almelo betreft vooralsnog rustig op de transfermarkt. Ook Brandley Kuwas en Krisotffer Peterson, die het meest in verband worden gebracht met een vertrek uit Almelo, meldden zich maandagmorgen op de training.

Toch wordt een uitgaande transfer niet helemaal uitgesloten. "Sportief gezien, willen we deze groep het liefst bij elkaar houden", legt Fledderus uit aan Tubantia. "We hebben nog een kans om de play-offs te halen. Maar we hebben ook met de wensen van spelers te maken en als er een juist bedrag op tafel komt, valt er altijd te praten."

Ook trainer Frank Wormuth hoopt dat zijn selectie onveranderd aan de tweede seizoenshelft kan beginnen. Wat hem betreft zouden er na de eerste speelronde dan ook geen transfers meer plaats moeten vinden. "Eigenlijk zou dan de transfermarkt in Nederland op slot moeten. Geen aankopen meer en geen vertrekkers. Als we beginnen, zouden de teams compleet moeten zijn en dan ‘geht’s los’."

Poll

Is Kuwas toe aan een nieuwe club?

(882 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 7 januari 2019 om 17:58
Ok , en hoe diep in de buidel moeten we dan denken?
Vind ik leuk
Smithsonian +37783
maandag 7 januari 2019 om 17:59
Wel meer dan 1 rijksdaalder.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:04
Dan is ie al te duur voor Feyenoord dus..
Vind ik leuk
Smithsonian +37783
maandag 7 januari 2019 om 17:58
Kuwas kan echt wel een betere club krijgen.
Vind ik leuk
Bruurke +793
maandag 7 januari 2019 om 17:59
Zou Kuwas niets voor AZ of Utrecht zijn? Aanvallend spel en een prima speler. Voor Ajax en Psv komt hij niet in aanmerking gezien de spelers die daar nu staan.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:15
Zou hem graag bij utreg zien kuwas.
Vind ik leuk
4everfcu +4169
maandag 7 januari 2019 om 19:05
utrecht ook niet hebben spelers zat voor die positie
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 20:06
alle respect voor Az en Utrecht, het bedrag dat Heracles wil (ca. 4 miljoen) gaan ze niet betalen. Bovendien hebben deze clubs, zoals reeds hier gezegd, al spelers op zijn positie. Gaat hem niet worden. Gewoon bij Heracles blijven, knallen de komende 17 wedstrijden, de play-offs halen en na dit seizoen in het buitenland (2e niveau Duitsland of Engeland) flink geld vangen.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 20:07]
Vind ik leuk
lepel +6
dinsdag 8 januari 2019 om 09:04
daar is al te goed voor
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:10
Lijkt mij Sterk dat ze die houder(s)
Bij Heracles .
Vind ik leuk
Dudge +32
maandag 7 januari 2019 om 18:20
Kuwas kan beter wachten tot de zomer, nu midden in het seizoen je in de basis knokken en feeling voor je teamgenoten krijgen is een stuk lastiger als na een complete voorbereiding!
Vind ik leuk
Jordaan +1331
maandag 7 januari 2019 om 18:31
Alleen word het wel tijd voor hem, 26jaar en hij staat nu een beetje stil vind ik. Beter ergens een half jaar wennen aan een stapje hoger en wellicht speelt hij dan ook in de basis en dan het jaar erop door knallen..
Vind ik leuk
Jordaan +1331
maandag 7 januari 2019 om 18:30
Kuwas vooral op zijn leeftijd moet het zeker nu een stapje hogerop proberen. Hij staat nu een beetje stil vergeleken met vorig jaar. Niveau Utrecht bijvb, daar word hij alleen maar beter van en dan kan hij ook laten zien waar zijn plafond ligt.
Vitesse, AZ kan ook.
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 20:10
wat een minachting naar Heracles kerel. De clubs die jij noemt zijn dit seizoen niet beduidend veel beter dan Heracles.
Vind ik leuk
Jordaan +1331
maandag 7 januari 2019 om 20:58
Absoluut geen minachting! En top hoe ze het doen, alle componenten. Maar het is wel anders dan moeten presteren bij een club met meer druk, en Vitesse en Utrecht doen het net wat beter maar dat daargelaten, het blijven moment opnames alle respect voor Heracles maar ik denk als Kuwas die ene stap wil maken in zijn carrière dat dat dan bij een club moet zijn met meer druk. Ik vind dat Kuwas uitgeleerd is bij Heracles ik zie hem nu vaker tegen zichzelf vechten.

Geen minachting maar m'n mening
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 21:14
Ik heb Kuwas alle wedstrijden bij ons gezien, het is een 5 en soms een 8. Ik heb hem tegen PSV thuis, in dit soort wedstrijden moet het gebeuren wil je hogerop komen, twee 100 procent open kansen zien missen. Een toen het nog 0-0 stond en een bij 0-1. Dat is ook een manier waar hij bij Heracles met druk om moet gaan. Dat is niet minder dan bij AZ en Utrecht. Bovendien presteren deze clubs momenteel heel matig. Matig, tov wat zij aan financiële middelen hebben. Verder denk ik dat deze clubs het bedrag wat Heracles wil hebben, niet willen/kunnen betalen. Er is een tijd geweest dat onze beste spelers door deze clubs voor 1 tot 1,5 miljoen zo konden worden weggehaald. Die tijd is geweest, Heracles is ook gegroeid en betaald inmiddels ook salarissen van € 200.000 en meer.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 21:30]
Vind ik leuk
Jordaan +1331
maandag 7 januari 2019 om 21:27
Ja dat is ook een terecht punt wat je aanhaalt.
Dan kom je gauw op de championship in Engeland. Maar daar heb ik zoveel spelers zien falen, weet niet of dat een goede stap nu zou zijn. Daar kan je er zo snel naast staan.

Beetje onderbelicht maar Kieftenbeld doet het al jaren daar heel goed speelde in die jaren en nu bij Birmingham zowat alles. Echt knap hoe hij die stap heeft gezet!
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 21:34
In Engeland wordt in de Championship ook flink betaald, meer dan bij onze subtopclubs. Ik zie hem daarom ook wel daar na toe gaan. Hij is 26 jaar en moet nu twee tot drie jaar flink gaan cashen. Dat kan hij beter aan de overkant van de plas doen dan hier in Europa op het 2e niveau. Trouwens in Duitsland wordt er ook flink betaald heb ik wel vernomen.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 21:34]
Vind ik leuk
Jordaan +1331
maandag 7 januari 2019 om 22:26
Klopt, ik denk alleen dat hij er meer klaar voor zou zijn als hij dat via de subtop zou doen, veel voorbeelden van spelers die onder de subtop in NL daar naartoe gingen en het niet redden en juist via de subtop wel zoals Kieftenbeld.

Maargoed wie ben ik;)

Ik hoop dat hij gaat cashen en het ook goed zal doen.
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 22:37
Kieftenbeld kwam van Groningen, dat was een subtopclub en dat is het nu even niet. Als Nijland vertrokken is moet ik nog zien of ze weer terug komen in de subtop. Net als Heerenveen trouwens. Zelfs voor spelers van Ajax, PSV en Feyenoord is het geen garantie dat ze het in een grote competitie gaan redden. Bazoer, Afalay, Klaassen. De echte top halen elders is hen niet echte gelukt.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 22:39]
Vind ik leuk
Jordaan +1331
maandag 7 januari 2019 om 23:31
Nee klopt dat is nooit zeker, maar als je het maakt bij een NL topclub nu even alleen bij Ajax en Psv dan is dat wel de juiste route. Bazoer had het niet gemaakt, die ging meteen weg toen hij er ff naast kwam hij wilde er niet voor vechten. Affelay heeft pech gehad met hele lange blessures.
Klaassen kwam in een onsamenhangend team met veel dezelfde type middenvelders, hij moest een omslag maken in speelstijl en alles maar die tijd kreeg hij niet met 7 wedstrijden. Nu laat hij het wel zien bij Werder.
Een ieder heeft wel een ander verhaal.

En dat zeg ik over Kieftenbeld, meer kans dat je slaagd als je het in de subtop laat zien, onder de subtop en dan naar het niveau 2de divisie Engeland is vaak te groot geweest, ook voorbeelden dat het wel lukte zoals met Emnes

En clubs als Heerenveen en Groningen kunnen met goed beleid zo weer in de subtop meedraaien, alleen moet het niet te lang duren vind de situatie Heerenveen wel zorgelijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 23:34]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 06:12
Heracles is op dit moment subtop
Vind ik leuk
Jordaan +1331
dinsdag 8 januari 2019 om 11:33
Waan van de dag, dat was PEC vorig jaar ook. Gaat erom, of je een subtop CLUB bent. En dat bouw je op in veel jaren en niet vanwege de huidige stand.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 11:40
Daarom zei ik gelukkig op dit moment
Vind ik leuk
Jordaan +1331
dinsdag 8 januari 2019 om 11:57
😉👍
Vind ik leuk
lepel +6
dinsdag 8 januari 2019 om 09:06
ik snap je absoluut!
alleen ik denk gezien zn leeftijd dat hij naar psv of ajax moet gaan of naar het buitenland
een tussenstap is het te laat voor
Vind ik leuk
Jordaan +1331
dinsdag 8 januari 2019 om 11:31
Nou nee, daar heeft hij niet de kwaliteiten voor. Larsson is bijvb beter, en Larsson zou geen aanwinst zijn voor Ajax of Psv.
Vind ik leuk
Cultheld +17
maandag 7 januari 2019 om 18:40
Kuwas is echt een goede speler, die kan voor clubs als Vitesse of Heerenveen wel interessant zijn. Maar Heracles is momenteel niet veel minder dan deze clubs
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:59
Heracles is zeker wel minder dan Vitesse. Ze doen het nu goed maar Vitesse is zeker een stap omhoog ten opzichte van Heracles.
Vind ik leuk
Cultheld +17
maandag 7 januari 2019 om 19:04
Daarom schreef ik ook ‘momenteel niet veel minder’
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 19:29
Ah ok, een nietszeggende zin dus.
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 20:11
leer eens goed lezen wat hij schrijft kerel!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:25
Jij snapt er zelf niet zoveel van denk ik.. geeft niks hoor. Ik zie dat meneer Heracles supporter is . Verklaart een hoop.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 20:28]
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 21:24
Het verklaart veel dat jij het 'een niets zeggende zin' vindt. Je leest maar de helft van de tekst.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 21:26
Jij snapt niet wat ik daar mee bedoel blijkbaar.
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 21:36
Zeg het maar pik!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 21:55
Ok pik , ik vind het nietszeggend omdat Heracles over een paar weken wel in het rechterrijtje kan staan . En dan doen ze ineens wel onder aan Heerenveen? Het kwam op mij over alsof hij wilde zeggen dat het op dit moment geen stap omhoog zou zijn terwijl dat natuurlijk wel zo is.
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 22:18
Dat kunnen Utrecht en Az ook, die kunnen ook zo maar tegenvallende resultaten boeken. De subtop is breder geworden, zie je dat dan niet? Az verkoopt 39 goals en 18 assists en kopen er een mislukkeling van ADO voor terug. Utrecht bakte er in het begin ook niets van, maar nu Dicky de angsthaas er staat komen de punten binnen. Over Heerenveen zullen we het maar helemaal niet hebben. Dat stadion wordt leger en leger, de blauwe stoeltjes worden steeds minder bezet en Foppe de Haan luidt al de noodklok. Nee op dit moment is AZ en Utrecht geen stap hoger. De vraag is of deze clubs ook € 4 miljoen voor hem willen betalen. Ik denk het niet. Deze clubs willen best wel shoppen bij Heracles maar dan mag het niet meer dan 1 tot 1,5 miljoen kosten. Hogerop is ook dat de clubs voor hem dat bedrag willen betalen, en dat gaan ze voor een speler van 26 zeker niet doen. Allemaal mooi lullen van jou dat deze clubs hogerop is voor hem, feit blijft of deze clubs een transfersom willen betalen die Heracles wil. Kuwas is geen 21 jaar meer, dat speelt ook mee.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 22:19]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 22:34
Kom op zeg, de subtop is helemaal niet breder geworden. AZ en Utrecht zijn de subtop al jaren. En ook al staat Heracles op dit moment in de buurt zijn die 2 clubs ook op dit moment een stap omhoog. Ga eerst maar eens structureel top5 /6 spelen de komende jaren, dan kan je zeggen dat de subtop breder geworden is.
Vind ik leuk
Humberto01 +712
maandag 7 januari 2019 om 22:47
Door de jaren heen ja, daar staan deze clubs, alleen ook zij kunnen tegenwoordig het Ajax en PSV echt moeilijk maken.Nee je kunt niet verwachten dat Heracles in 13 jaar eredivisie bij de subtop gerekend mag worden. Ja dat weet ik ook. Maar voetbal is tegenwoordig dagkoers. Heracles doet het gewoon uitstekend, het is een gezonde club, is niet afhankelijk van één financier (zoals Utreg, Vitesse en AZ eerder) en groeit gestaag. Het is een proces van jaren. Als onze buren uit Enschede echt gaan omvallen, zal dat de club helemaal een boost geven. Feit is dat de subtopclubs niet meer voor weinig geld spelers bij Heracles kunnen ophalen. Dat is verleden tijd en dat heeft met de groei van ons clubje te maken. We gaan het zien.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 22:49]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 22:59
Prima, ben benieuwd of de lijn doorgetrokken gaat worden.
Vind ik leuk
Argentario +522
dinsdag 8 januari 2019 om 04:47
Houd toch op man in welk opzicht dan? Groter. Stadion? Groter salaris ? Of wou je zeggn dat Vitesse Heerenveen Utrecht az Groningen het in Europa zo goed doen ? Heracles is niks minder dan deze clubs laatste 4jaar en met name dit seizoen ..
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 10:04
Utrecht en Az zijn in alles groter dan Heracles. Meer geld, betere prestaties enz. Kijk jij anders de prestaties van de laatste 4 jaar ff terug en daarna die van de laatste 10 jaar. Mij is wel duidelijk dat jij geen enkel verstand van voetbal hebt . Wat doe je hier eigenlijk?.
Heracles heeft alleen al een begroting die bijna 15 miljoen lager ligt dan die van Az, en in de laatste 6 jaar werden ze 3× 14e en 2× 10e en 1 keer 6e. Dat jij die vergelijking met Utrecht en Az überhaupt durft te trekken is lachwekkend. Check je feiten voordat je met onzin aan komt zetten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 16:44]
Vind ik leuk
Argentario +522
woensdag 9 januari 2019 om 14:43
Jij hebt er verstand van praatjesmaker .. Heracles az Vitesse Heerenveen Utrecht maakt geen zak uit .. behalve qua salaris waarschijnlijk en een groter stadion ... thats all
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:52
Man man man, wat maak jij jezelf belachelijk zeg hilarisch gewoon . Ga vooral door. Zit hier met 2 Ajax supporters en die komen zelfs niet meer bij van het lachen over het feit dat je Heracles in dat rijtje durft te zetten. Feiten kerel!! Dat gebral vanuit je onderbuikje hoef ik niet te horen.
Vind ik leuk
Argentario +522
woensdag 9 januari 2019 om 14:45
Az en Utrecht zijn lachwekkend in Europa en in de competitie maken ze ook weinig verschil
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:53
Tijd voor bijles geschiedenis. Succes met zoeken. En hoeveel punten hebben jullie Nederland bezorgd de afgelopen 10 jaar? Wees az maar dankbaar jongen mede daardoor mochten jullie als een stelletje padvinders een keertje Europa in, om vervolgens door een paar glazenwassers uit Portugal uitgeschakeld te worden. Prima club hoor , gewoon in het rijtje met Pec en ADO.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 15:23]
Vind ik leuk
Argentario +522
donderdag 10 januari 2019 om 20:32
Hahaha ah Aha ga lekker een boek schrijven met je onnozele discussies , jij hoeft mij echt geen les te lezen.. ik weet wel beter.
Voetballend doen ze niks onder voor deze zogenaamde “SUB” toppers de laatste jaaaaren en groetjes aan je 2 Amsterdamse billenlikkers
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:36]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:36
Wist je maar beter.. laatste 12 jaar 9 keer rechterrijtje geëindigd . Feiten liegen niet, ga toch fietsen man met je Heracles haha.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:44
AZ in de afgelopen 4 jaar , 3e,4e,3e.

Heracles: 14e, 10e, 10e . Ga slapen kerel .
Vind ik leuk
Argentario +522
donderdag 10 januari 2019 om 20:45
Goed zo ..en wat hebben ze daarmee bereikt ? Europa en verliezen van vitollul uit Roemenië , Heracles inmiddels uitgegroeid tot serieus concurrentie van de subtop... kerel over 30jaar zijn die mooie clubs waar je het over hebt nog steeds subtop en hetzelfde ... Heracles is een gigant qua groei en geloof het of niet komende jaren word het alleen nog maar mooier
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:49]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:50
Dat ze beter zijn dan Heracles, dat hebben ze ermee bereikt. Als Heracles deze lijn door gaat trekken gaan ze aanhaken waarschijnlijk. Maar over de afgelopen jaren is gewoon onzin, toen waren ze gewoon beduidend minder.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:52]
Vind ik leuk
Argentario +522
donderdag 10 januari 2019 om 20:51
Punt. En nu lekker naar bedje toe
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:51]
Vind ik leuk
4everfcu +4169
maandag 7 januari 2019 om 19:06
qua salaris wel hoor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws