Roda JC laat 'interview' met Van Veldhoven verwijderen: 'Vind dit zeer storend'

Roda JC laat 'interview' met Van Veldhoven verwijderen: 'Vind dit zeer storend'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 19:40ma 07-01-2019 om 19:40

Laatste update: maandag 7 januari 2019 om 19:45ma 07-01-2019 om 19:45

Roda JC heeft een interview met algemeen directeur Harm van Veldhoven van het lokale platform ZO-NWS laten verwijderen. Hierin waren citaten van Van Veldhoven te lezen, waar de club zich niet in kon vinden.

De 56-jarige Belg liet zich uit over clubeigenaar Aleksei Korotaev, maar was niet gelukkig met de manier waarop zijn uitspraken zaterdag in de media verschenen. De Zwitsers-Russische zakenman stapte in het voorjaar van 2017 in bij Roda JC, maar zit sindsdien in allerlei juridische processen in Dubai verwikkeld. Van Veldhoven zou hebben laten weten dat hij 'helemaal niks kan met de situatie', die hij als 'sprookjesverhaal' afdeed. "Ik heb Aleksei Korotaev nog nooit in levende lijve gezien, terwijl ik toch echt de directeur ben", werd hij geciteerd.

De directeur was op zijn zachtst gezegd not amused over het inmiddels verwijderde nieuwsbericht. "Ik heb op geen enkele manier zo'n interview gegeven. Ik vind het dan ook zeer storend", liet de geïrriteerde Van Veldhoven weten aan 1Limburg. "Iemand kan altijd van de uitspraken van een ander zijn verhaal maken. Ik hoef mij hier eigenlijk ook niet voor te verontschuldigen."

Of Korotaev ooit nog terugkeert in Kerkade, kon de Belg echter niet zeggen. "Elke dag zijn er ontwikkelingen, daar kan ik nu niet dieper op ingaan", hield hij zich op de vlakte. "Aleksei is altijd welkom hier en daar hebben wij afspraken over."

Plaats een reactie

maandag 7 januari 2019 om 19:44
Tjah, ook dit is weer het bewijs dat je beter je club niet in handen kunt laten gaan van Maffiosi types.. Zien de club als speelgoed, pompen er alleen geld in om het of wit te wassen, of om er geld mee te verdienen. Lijkt me verschrikkelijk als supporter.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 19:51
Dit is het bewijs? Huh? Wil je dat uitleggen?
Vind ik leuk
Jordaan +1347
maandag 7 januari 2019 om 21:07
Ik zie idd ook geen bewijs, en van bewijs voor malafide praktijken zijn er ook niet..

Ik denk dat de rechter met deze aantijgingen zou zeggen, er is geen bewijs eerder smaad en laster door met geen bewijs dit te zeggen..

Dit is m'n uitspraak en daar moet u het mee doen😉
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:19
Haha als het zo zou kunnen zou ik je zo een retourtje Dubai cadeau doen om deze uitspraak te doen.
Vind ik leuk
Jordaan +1347
maandag 7 januari 2019 om 21:22
Haha nou een retourtje Dubai klinkt niet gek haha;)
Vind ik leuk
Zuid +25
dinsdag 8 januari 2019 om 06:23
wil wel bijleggen
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 22:58
Die heeft een tik van een lamp gehad
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:33
That's how mafia works
Vind ik leuk
diekertjedap +5071
maandag 7 januari 2019 om 20:41
wat moeten ze dan wel niet bij utrecht zeggen? oh wacht, dat is een nederlander en die heeft nog nooit wat illegaals gedaan hé............
Vind ik leuk
Stack5 +3142
maandag 7 januari 2019 om 20:43
Ga je nou van Seumeren met Korataev vergelijken?
Vind ik leuk
diekertjedap +5071
maandag 7 januari 2019 om 20:45
waarom niet? als die man beschuldigd wordt van van alles en nog wat, dan mag ik me toch ook die vraag stellen bij van seumeren of niet?
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 21:05
Dit laat wel zien dat de gemiddelde leeftijd van mensen die deze site gebruiken boven de 50 jaar is...
Vind ik leuk
KARKANEL +149
dinsdag 8 januari 2019 om 16:05
Die van boven de 50 hebben wel de meeste expertise en ervaring.
Vind ik leuk
RenW +2082
maandag 7 januari 2019 om 21:17
Het enige malafide gedeelte komt hier van het lokale platform ZO-NWS.
Vind ik leuk
Stack5 +3142
maandag 7 januari 2019 om 21:32
Je mag de vraag stellen. Alleen vroeg je het niet maar insinueerde je het. Maar als jij een voorbeeld kan geven waarvoor van Seumeren vast heeft gezeten hoor ik deze graag.
Vind ik leuk
4everfcu +4210
dinsdag 8 januari 2019 om 15:19
tuurlijk mag dat maar vseumeren is grootaandeelhouder bij fcutrecht en aandeelhouders heeft jou club ook zijn dat ook maffia leden dan?
Vind ik leuk
firewire2 +630
maandag 7 januari 2019 om 20:46
ja dat lees je tog ;)
Vind ik leuk
1313 +3124
maandag 7 januari 2019 om 23:24
Die man heeft een ongedekte cheque uitgeschreven ( naar wat ik begreep) daar krijg je hier in nederland geen eens celstraf voor man. Komop zeg.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11253
maandag 7 januari 2019 om 20:45
Je kan Harm toch niet echt een maffioos type noemen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12303
maandag 7 januari 2019 om 22:59
Hebben ze in de PL geen moeite me hoor......juichen en schreeuwen voor "hun mooie clubs" die gewoon geld machines zijn van Oliebaronnen en dito Sjeiks uit landen waar door overheden nog gestenigd wordt en anders denkende, onschuldige minderheden gemarteld worden.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 00:33
In NL stoppen ze je in een gekkenhuis en stoppen ze je de hele dag vol met pillen.
40 jaar lang.

Doe dan maar vandaag nog, de galg.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12303
dinsdag 8 januari 2019 om 08:36
Verrassende bijdrage.......toch zijn er veel mensen die er baat bij hebben, de galg is wel erg bruut, daar zijn toch ook pilletjes voor ?
Vind ik leuk
4everfcu +4210
dinsdag 8 januari 2019 om 15:16
waarom omdat die supporters dan betere spelers te zien krijgen ?en wat zal een supporter geld interesseren die komen voor het voetbal en betere spelers is meer bezoekers.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 00:26
Weet niet of je het weet. Maar elke betaalde voetbalclub is een bedrijf. Door winst te maken kan je de lonen betalen en investeren in nieuwe spelers, scout netwerk en upgrades van stadion en trainingscomplex.
Vind ik leuk
Aal +22899
maandag 7 januari 2019 om 19:45
Kerkrade.... de streek waar vrijheid van persrecht niet meer bestaat.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 19:52
Je hebt persvrijheid en je hebt feiten verdraaien.
Vind ik leuk
denman21 +113
dinsdag 8 januari 2019 om 08:18
Fc Zwamstein
Vind ik leuk
Smithsonian +37930
maandag 7 januari 2019 om 19:45
Het is ook een sprookje.

Maar goed er zijn nog steeds gekken diue geloven dat hij de club wel gaat redden.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 19:54
Wie dan? Er is geen enkele reden om de deur te sluiten, bovendien is hij deels eigenaar dus kan dat helemaal niet. Roda is zijn eigen beleid aan het voeren en met kleine stapjes gaan we weer iets vooruit ipv achteruit. Niemand die volledig op Korotaev rekent, maar dat wilt niet zeggen dat je het afwijst als de kans zich wél voordoet.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19690
maandag 7 januari 2019 om 20:46
Ik denk dat het toch tijd wordt voor Roda om zich volledig van Korotaev te ontdoen, het gaat echt niks meer worden met die vent. Voor Roda is het beter om op zoek te gaan naar een echte eigenaar.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 20:51
Zolang niemand zich meldt als fatsoenlijk alternatief is de huidige manier de beste, vind ik tenminste.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19690
maandag 7 januari 2019 om 20:54
Ik denk juist dat potentiële kandidaten afgeschrikt worden door Korotaev. Door met hem te breken geef je een duidelijk signaal af aan potentiële investeerders dat je klaar bent om opnieuw te beginnen.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:13
Dat kan, maar zowel Roda als Korotaev heeft aangegeven dat ze openstaan voor andere investeerders. Korotaev is voor 20% eigenaar, dan kun je niet zomaar breken met hem.
Vind ik leuk
Enkidoe +308
maandag 7 januari 2019 om 20:53
'die vent' heeft al 4 miljoen in de club zitten. Serieus genoeg lijkt mij.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19690
maandag 7 januari 2019 om 20:56
Hij zit ook al weer vast sinds de dag dat hij Roda heeft "overgenomen" genoeg reden om hem dus te laten gaan.
Vind ik leuk
denman21 +113
dinsdag 8 januari 2019 om 08:18
Hoogstwaarschijnlijk onterecht dus.....
Vind ik leuk
rogerroda +10
dinsdag 8 januari 2019 om 16:32
Cotectie hij zit niet in de cel maar zit daar in een hotel. Hij heeft zn paspoort nog niet terug dus mag het land niet uit. (Oke dit kan je idd ook een vorm van vastzitten zien). Maar hij zit dus niet in de gevangenis.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19690
dinsdag 8 januari 2019 om 16:34
Daarom vermeed ik het woord gevangenis ook ;) maar ik begin toch ernstig het vermoeden te krijgen dat het echt niet zo'n heilige is. Roda schiet toch niks op met zo'n vent?
Vind ik leuk
rogerroda +10
dinsdag 8 januari 2019 om 16:37
Of hij wel of niet heilig kan ik niet zeggen ken die man zn hele situatie ook niet helemaal precies.
Vind ik leuk
NvC +6789
maandag 7 januari 2019 om 19:52
Hij heeft gewoon een punt. Best gek dat Roda zo handelt. Als dit al te veel is dan ben ik benieuwd wat ze gaan doen als de supporters zich tegen Korotaev keren.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 19:55
Hij heeft gelijk? Van Veldhoven was zelf geïrriteerd over hoe de omroep zijn woorden heeft verdraaid.
Vind ik leuk
NvC +6789
maandag 7 januari 2019 om 19:59
Excuus, beetje gek maar ik heb dat stukje over dat Veldhoven geirriteerd was niet gelezen toen ik de eerste keer dit artikel las. Stond alleen dat Roda zich niet kon vinden in de woorden van Veldhoven.
Vind ik leuk
NvC +6789
maandag 7 januari 2019 om 20:00
Even wat anders, wat vind jij van de hele Korotaev scenario? Lijk me dat het geduld van de supporters wel erg op de proef word gesteld.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 20:15
De meesten, waaronder ik, verwachten niks meer, kan het alleen maar meevallen. Kan nog wel jaren duren, en bovendien maakt geld verder ook weinig uit als je beleidsmatig verder niks fatsoenlijks uitvoert. Eerst dat maar eens op de rit krijgen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 20:23
Je hebt het er maar druk mee :p
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 20:27
Ik voel me geroepen in te grijpen haha, kan moeilijk accepteren dat er dingen worden verspreid die niet kloppen of op amper iets gebaseerd zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 20:28
Ik snap het hoor.
Het lijkt me alleen wel lastig. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat je helemaal gelukkig bent met de situatie.
Ik bedoel, los van het moeten bestrijden van sprookjes, het is nog niet wat iedereen ervan had gehoopt.
Lijkt me een dubbel gevoel als je het verdedigt.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 20:33
Natuurlijk is het niet optimaal met Korotaev. Maar de degradatie is de schuld van Roda zelf, niet van Korotaev. Sterker nog, we hadden het in het seizoen met het geld van Korotaev meer verdiend om te degraderen dan afgelopen seizoen.
Je kunt wel nog zoveel geld en middelen hebben, als je niet de kennis hebt om er iets mee te doen schiet dat ook niet op.

Ik steun het huidige beleid van Roda volledig.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 20:33]
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 20:38
Dat klinkt tegenstrijdig, maar ik snap wat je bedoelt.
Is het huidige beleid inzetten op jonge spelers over de grens en uit eigen jeugd?
Leuk keepertje trouwens die tegen ons speelde.
Die hield veel tegen.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 20:50
Idd meer gebruik maken van eigen jeugd, maar vooral niet meer geld uitgeven dan er beschikbaar is. Kleine stapjes maken, geen ad hoc beslissingen op basis van korte termijn resultaten maar kijken naar de lange termijn.
Dat is in de afgelopen decennia wel anders geweest, dat heeft ons zowel successen gebracht als ons nu naar de rand van de afgrond gebracht. Dan kun je beter wat stabieler zijn, zeker nu je ziet dat dat bij clubs als Emmen, Excelsior en vooral Heracles zijn vruchten heeft afgeworpen. Vind Heracles nu wel het ultieme voorbeeld voor ons.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 20:54
Het moet ook allemaal niet zo moeilijk zijn.
Ik vind het jammer dat er in Nederland niet meer ondersteuning is voor directies om zich te ontwikkelen. Het beleid zoals je het omschrijft en zoals het ook bij Excelsior en Heracles gaat lijkt me duidelijk het verstandigste.
Het is ook goed om te zien dat jullie actief bezig zijn in Duitsland. Ik weet niet hoelang dat al zo is, maar dat is natuurlijk wel dichtbij.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:18
Klopt inderdaad, maar denk dat het behoorlijk moeilijk te faciliteren is om directies te trainen. Die mensen zijn nogal prijzig natuurlijk en kiezen er eerder voor om wat passiever werk te doen in een raad van bestuur of commissarissen.
Idd apart dat er nu pas zoveel naar Duitsland gekeken wordt, zeker als je kijkt naar hoe 'Duits' de club is en het Ruhrgebied om de hoek ligt. Afvallers bij Köln, Düsseldorf, Mönchengladbach, Schalke etc. kunnen bij ons en in de eredivisie pareltjes zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 21:25
Welke mensen bedoel je precies? Want mensen in een directie zitten toch niet in een rvb of rvc?
Ja, geldt voor meer Nederlandse clubs in grensgebied. Klopt, maar ook qua jeugd valt er denk ik wel veel te halen. Al heb ik geen idee van de nationaliteiten in jullie jeugdopleiding.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:31
Nee bedoelde mensen die ervaring hebben in een directie, worden uiteindelijk toch vaak voor een een rvc gevraagd. En die mensen zouden toch nodig zijn om zo'n cursus te geven.
Onze jeugd bestaat uit Limburgers en Duitsers en Belgen, maar dat is logisch. Köln is even lang rijden als Eindhoven bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 21:35
Nou, dat moet toch te doen zijn, via de KNVB gewoon alle RvCs iemand af laten staan, om de beurt. Iedereen een keer een middagje :p
Als je een trainersopleiding op kan zetten kan dat ook voor andere rollen.
Ja, oke, dus Belgen en Duitsers zijn daar al volop aanwezig. Dat is goed nieuws.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:40
Haha zou kunnen idd, lijkt me geen slecht plan. Daarmee help je clubs ook echt daadwerkelijk, nu nog een mailadresje vinden en we kunnen het voorstellen!
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 21:44
Ik denk dat als de grotere clubs echt meer tegenstand willen in Nederland ze dat zelf in de hand hebben. Je kunt elkaar op heel veel manieren sterker maken. Ook zonder je machtspositie als topclub direct in gevaar te brengen :p
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:56
Nou, ik denk dat clubs er op de manier zoals jij dat hier voorstelt er meer aan hebben dan aan wat extra tv gelden. En het is ook nog eens goedkoper. Ik vind het oprecht een heel goed idee haha, directieleden die wekelijks een dag(deel) wat kunnen opsteken van experts. Dat is ontzettend eerlijk want clubs krijgen dezelfde informatie en veel experts zullen het best leuk vinden om hun kennis een keer per jaar te delen.
Geef ze 10k of voor de toppers 20k voor een cursus van 3 uur en de meesten zullen toehappen. En dan is het interessant hoe clubs die kennis toepassen. Dat is nog geen miljoen op een jaar en je helpt clubs er geweldig mee.
Dat is een bedrag dat de KNVB echt wel kan spenderen hieraan.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 22:01
Tv geld eerlijk verdelen lijkt me een heel goed idee.
Maar ik denk dat behalve directieleden je bijvoorbeeld ook scouts beter op zou kunnen leiden.
Hetzelfde geldt voor trainers/jeugdtrainers. Laat ze lekker een dag/week stage lopen. Of een iemand per club iets langer zodat hij thuis wat over kan brengen.
Je kunt ze betalen, maar ik zou denken dat als je dit via de clubs regelt dit niet eens nodig hoeft te zijn? Ik weet niet hoeveel een commissaris op jaarbasis hoeft te doen, maar volgens mij doen ze er genoeg naast om een middag vrij te kunnen maken.
En zo zijn er nog wel 100 ideeën te bedenken om het niveau te verhogen.
Want dat is volgens mij wat iedereen, inclusief de topclubs, graag wil.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 22:16
Nouja het grote probleem is, naar mijn mening, dat de grotere clubs die altijd tegenstand hebben kunnen bieden aan de topclubs, nu door hun waardeloze beleid afhaken. Heerenveen, Groningen, Roda, NAC, NEC, Twente uiteraard, dat zijn allemaal clubs die de potentie hebben in de middenmoot of subtop te spelen, maar de afgelopen jaren zijn afgegleden. Nu kunnen slechts AZ, Utrecht en Vitesse het jullie af en toe moeilijk maken, dat is geen competitie. Als je kijkt naar Heracles en VVV, heel leuk dat ze het zo goed doen, maar die zullen nooit 15k mensen trekken en ze zitten nu aan de max qua potentie. Die clubs leven gewoon te weinig en het is van groot belang dat de wat grotere clubs weer terugkeren, daar heb je zowel beleidskennis als geld voor nodig.
Er zijn idd veel ideeën te bedenken, maar er zijn sowieso weer meer grotere wedstrijden nodig, voor minimaal 15k volk op de tribune die hun club gek maken en de topclubs onder druk zetten.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 22:26
Klopt. Daarom zou ik de beleidsmakers ook meer handvatten willen bieden om dat te verbeteren. Of toekomstig beleidsmakers goed voorbereiden in plaats van dat ze hun voetbalschoenen of trainingspak opbergen en ineens compleet ander werk gaan doen. Zonder enige kennis van zaken.
Die max potentie weet ik niet. VVV had een aantal jaar geleden Honda en Musa, als je een paar van die transfers hebt, je hebt een goed netwerk en goede scouts, waar ligt dan je max potentie?
Helemaal als je het hebt over een Honda, of een Doan bij Groningen, dat kan je fanbase verdubbelen. Die zitten niet elke week in je stadion, maar daar zit wel geld in.
Bijna alle inwoners van Hoffenheim passen in het stadion. Toch doen ze het prima.
Ik ben ervoor dat de clubs met de meeste potentie het waar gaan maken hoor, maar als TOP Oss of Telstar zich door goed beleid mengt in de titelstrijd vind ik het helemaal prima.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 22:36
Zoals je zegt, VVV had Musa en Honda, daarna zijn ze gedegradeerd en op eigen kracht weer teruggekomen. Dat zijn incidenten, ook door het netwerk van Hai Berden, maar die buitenkansjes zijn altijd grote gokken en kunnen ook verkeerd uitpakken, dan zit je aan een groot salaris vast. VVV heeft dat ook geprobeerd met Uchebo en Nwofor, daarom doen ze dat nu niet meer.
Hoffenheim heeft een rijke eigenaar, resultaten trekken altijd mensen aan, maar op zichzelf stelt het weinig voor zonder een begin met zoveel rijkdom.
Clubs die een grotere achterban van zichzelf hebben kunnen meer betekenen, al geldt dat natuurlijk ook voor clubs die over langere tijd (decennia) resultaten hebben geboekt.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 22:44
Ja, maar we moeten ook zsm van die rare niet eu-salarisregels af.
Dat weerhoudt Nederlandse clubs alleen maar van het aantrekken van talentvolle spelers. Heel vreemd om jezelf zo in het nadeel te brengen. Nu heb je uiteindelijk, dankzij je eigen regel, niks meer aan dat netwerk wat Hai Berden heeft/had.
Als die gokjes niet zo duur was had VVV het niet direct op hoeven geven, waren ze nu verder geweest. Yoshida haalde ook de Premier League trouwens.

Ja, oke, maar wat ik wil zeggen is dat als de prestaties goed zijn die 15k niet uitmaakt, of vanzelf groeit.
Ik ben het met je eens hoor, sommige clubs hebben meer potentie dan anderen, en aangezien ik ervoor ben dat iedereen potentie zoveel mogelijk benut zouden die clubs het ook beter moeten doen.
Alleen een club als Sparta heeft bijvoorbeeld niet de meeste fans, maar staat denk ik wel derde met meeste opgeleide internationals.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 22:49
Ik betrok het aantal mensen op de tribune erbij omdat die hun club erdoorheen trekken om net dat beetje extra te geven als het moeilijk wordt. Als wij 5000 mensen op de tribune hadden zitten tegen jullie in de beker was het ook vast 1-5 geworden, maar nét dat beetje extra energie voor spelers wat ook meer vergt van de tegenstander is ook belangrijk.
Natuurlijk zijn er meer factoren, maar dit is er ook eentje.
Vind ik leuk
#Keizerout +37717
maandag 7 januari 2019 om 22:52
Absoluut. En meer fans betekent ook gewoon meer geld.
Ik dacht alleen dat het je ging om financiële invloed. Die is denk ik namelijk verwaarloosbaar naast goede transfers.
Vind ik leuk
Zuid +25
dinsdag 8 januari 2019 om 06:27
Een goede verkoop, en we zijn aardig in de buurt.
Vind ik leuk
Zuid +25
dinsdag 8 januari 2019 om 06:21
helemaal mee eens
Vind ik leuk
Zuid +25
dinsdag 8 januari 2019 om 06:16
goed gesproken
Vind ik leuk
KARKANEL +149
dinsdag 8 januari 2019 om 16:23
Veel van de dingen die je hier roept wil en kan ik onderschrijven. Echter de degradatie vorig jaar schrijf ik aan Van Veldhoven en Molenaar toe. Die bleven maar aan Schahin voorin en Auassar achterin vasthouden. Waardelozer en minder inzicht in voetbal kun je volgens mij niet hebben. Dat zie je nou met Engels, Werker en ook bv. aan Dijkhuizen die toch wekelijks goed voor de dag komen. Molenaar heeft dat vorig jaar bijna geen kans gegeven. Wanneer Van Veldhoven dan ook nog met een verlenging van het trainerscontract komt, vallen me de schoenen uit. Ook het akefietje toen der tijd met Schahin waarbij Van Veldhoven zich tegen de supporters keerde, was van laag niveau. De fans hadden wel degelijk recht dat Schahin er niks van bakte. De enige die Schahin verdedigde was Auassar en Van Veldhoven.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
dinsdag 8 januari 2019 om 16:28
In de tweede seizoenshelft speelden we toch gewoon goed? En daar was Schahin een belangrijk onderdeel van. Engels is gewoon een gelukje en het moet nog maar blijken of hij daadwerkelijk de eredivisie aankan, Dijkhuizen heeft op geen enkel moment over langere tijd laten zien dat hij de eredivisie aankan, en Werker is zelfs nu niet onomstreden bij ons.
Auassar valt idd te betwisten, maar ik kan me voorstellen dat Molenaar met de tactiek (lange ballen op Schahin en van daaruit voetballen) voor iemand met een goede trap achterin wilde gaan.
Molenaars kwaliteiten vallen ook te betwijfelen, maar het is gewoon niet goed voor een team om elk jaar een nieuwe coach te hebben. Daar krijg je geen vastigheden mee.
Vind ik leuk
KARKANEL +149
zaterdag 12 januari 2019 om 16:36
Lange ballen op Schahin en van daaruit voetballen? Eerlijk laat me niet lachen want hij had de kwaliteit niet om een bal vast te houden en eventueel te verdelen. Fysiek zou hij iedere verdediger in de eredivisie de baas moeten zijn maar was voetbaltechnisch helemaal niet onderlegd. Wanner je dan week in week uit voorin staat valt wel eens een bal voor je voeten die je erin kunt leggen. Zo heeft ie er dan een aantal gemaakt ja maar ik geloof heilig dat Engels het zeer zeker niet slechter had gedaan en voetbaltechnisch i.i.g. beter. . Ook de combinatie Gustafson - Schahin- Rosheuvel sloeg nergens op. Molenaar is daar zeker debet aan
Vind ik leuk
Rodajc +17392
zaterdag 12 januari 2019 om 16:49
Ben het echt volledig met je oneens.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 19:53
Crimineel is het opzouten met zo,n vent .
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:00
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, ik hoop dat mijn club nooit in zee gaat met zo'n duister en vaag figuur.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:03
Zeker weten deugen niet zulke gasten .
Ja je club in diskrediet brengen .
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 20:16
'Zulke gasten', welke gasten?
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:20
Gast je heb gelijk .
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 20:22]
Vind ik leuk
diekertjedap +5071
maandag 7 januari 2019 om 20:43
en van seumeren heeft zijn hele kapitaal eerlijk verdiend? daar ben jij bij geweest?
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:52
Aan van Seumeren weten we wat we hebben .
Die heb dat wel bewezen al .
Top vent .
Vind ik leuk
Voetbal@com +1671
maandag 7 januari 2019 om 20:11
tjonge jonge, die van Veldhoven maakt wat mee daar.

Jammer dat Roda jc zo ver is afgezakt.
Vroeger de angstgener van "mijn" PSV en nu voornamelijk verstrikt in wie heeft wat te zeggen. Lijkt me voor de sponsoren ook niet echt fijn.

Eerst Vitesse met Jordania "1"
Den Haag met die Chinees, nu Roda en wie volgt.
Bij Fortuna en Den Bosch lijkt het gelukkig wel goed te gaan.

Jammer vond Roda altijd een goed voetballende club, zijn nog eens 2de geworden geloof ik.

Die keeper van Roda Tyton die was echt goed, was blij dat hij naar PSV kwam en echt zonde destijds dat hij bij PSV die nare blessure kreeg tegen Ajax, in mijn ogen een ongelukkige botsing.

Het blijft moeilijk in de prachtige provincie Limburg. VVV doet het goed, Fortuna is herrezen ondanks de ellende met olisah, MVV en Roda lijken de boot te missen.

Fuseren is blijkbaar onmogelijk als ik de supporters begrijp maar toch als je er verder vanaf gaat staan en je maakt een Roda/MVV of MVV/Roda combinatie dan kun je zomaar ook een 3de gezonde club creëren in het nogmaals mooi Limburg.

succes Harm van Veldhoven...bij FC Eindhoven waar ik vaak was deed je het goed.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 20:12]
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:14
Heel erg jammer ja .
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 20:21
Zo simpel is het allemaal niet. Het is nu een momentopname, Fortuna was zonder Gün dood geweest en de promotie kwam onverwacht snel, terwijl wij nu zijn gestraft voor jarenlang wanbeleid juist in het jaar dat er positieve veranderingen plaatsvonden. Uiteindelijk zijn wij nog steeds eredivisiewaardig als club, maar om ook daadwerkelijk structureel eredivisie te spelen is nu even geduld nodig zodat er iets opgebouwd kan worden.
Dat we nu 'de boot hebben gemist' klopt, maar we pakken gewoon de volgende boot. We komen echt wel weer terug hoor.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:26
Komt zeker goed met Roda succes met je club .
Je bent in ieder geval een top supporter .
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:52
Zo ist kerel respect. De meeste haken af zoals het nu gaat bij onze clubs.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:09
Jullie komen er ook echt wel bovenop, er staat een geweldige selectie en de grootste crisis zal nu wel achter de rug zijn. En in de nacompetitie kan alles gebeuren. Emmen eindigde vorig seizoen ook slechts 7de en ADO'd laatste seizoen in de Eerste Divisie was ook dramatisch.
Vind ik leuk
AA +14
maandag 7 januari 2019 om 20:59
Hadden jullie gewoon jeugd een kans gegeven hadden jullie erin gebleven. Die Engels werd afgeserveerd voor Schahin die geen meter liep.

En dat Harmpie terug wordt gefloten en er nu een draai aan geeft van zo heb ik het niet tegen de journalist gezegd is zwak.

Of was dit zijn eerste interview ooit?
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:12
Schahin heeft 10 goals gemaakt in de competitie afgelopen seizoen en was een prima spits voor ons. We hadden gewoon een prima team in de tweede seizoenshelft, helaas namen de frustraties de overhand in de nacompetitie.
Dat Harm is teruggefloten weet ik niks van, jij wel?
Vind ik leuk
AA +14
maandag 7 januari 2019 om 21:15
Roda JC heeft een interview met algemeen directeur Harm van Veldhoven van het lokale platform ZO-NWS laten verwijderen. Hierin waren citaten van Van Veldhoven te lezen, waar de club zich niet in kon vinden.

Staat er toch?
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:20
De directeur was op zijn zachtst gezegd not amused over het inmiddels verwijderde nieuwsbericht. "Ik heb op geen enkele manier zo'n interview gegeven. Ik vind het dan ook zeer storend", liet de geïrriteerde Van Veldhoven weten aan 1Limburg. "Iemand kan altijd van de uitspraken van een ander zijn verhaal maken. Ik hoef mij hier eigenlijk ook niet voor te verontschuldigen."

Staat er toch?
Vind ik leuk
AA +14
maandag 7 januari 2019 om 21:22
Na het interview uit angst voor de evt band met de verdachte Korataev inderdaad.

Heeft de journalist verzonnen. Zo zwak.

Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:27
Bron?
Vind ik leuk
AA +14
maandag 7 januari 2019 om 21:29
Harmpie
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:32
Ooh oké ja als je primaire informatie van hem hebt heb je gelijk. Maar dat trek ik een beetje in twijfel.
Vind ik leuk
KARKANEL +149
dinsdag 8 januari 2019 om 16:33
Als Schahin een prima spits was geweest waren we niet gedegradeerd. Het was een waardeloze spits. Zo`n slechte spits heb ik bij Roda niet eerder meegemaakt. Hier blijkt dat je hem niet goed bestudeerd hebt. Hij moest zogenaamd balvast zijn maar daar heb ik niet veel van gezien.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
dinsdag 8 januari 2019 om 19:25
Ik heb hem wel degelijk bestudeerd en daarom kom ik juist tot de conclusie. Kijk nog eens wat samenvattingen van de tweede seizoenshelft zou ik zeggen. Daarnaast, hij liep 1 op 3 afgelopen seizoen bij een degradatieploeg, dat zijn ook nog eens meer dan prima cijfers.
Geen slechtere spits..? Mytides, Shkurtaj, Lebedynski, Papazoglou, ik kan nog wel even doorgaan maar Schahin was onze beste spits sinds Malki hoor. Of kon je wel genieten van de prestaties van Nemeth ofzo?
Vind ik leuk
KARKANEL +149
woensdag 9 januari 2019 om 15:14
Enkele van die zgn.spitsen ken ik al helemaal niet meer. Nemeth was idd. niet datgene wat men zich had voorgesteld maar daar waar hij vandaan kwam had hij het een jaar eerder heel aardig gedaan. Ik meen dat die van RKC kwam. Maar om nog eens op Schahin terug te komen. Ik kan mij herinneren dat Rosheuvel al aan de cornervlag stond voor een voorzet en dan was Schahin nog niet eens in de 16 gearriveerd. Schahin sprong bij voorzetten alleen maar om te springen maar echt voor de bal gaan was er niet bij. Ik kan me Dick Nanninga herinneren die ging alleen maar voor de bal. Schahin daarentegen om de tegenstander wat te hinderen en balvast heb ik hem maar een wedstrijd zien doen en dat was tegen Feijenoord thuis waar het gelijk bleef. Ik heb hem vaker dan eens bestudeerd en mijn conclusie is of was dat het een waardeloze spits was. Trouwens wanneer je de KKD en de eredivisie gaat vergelijken zit daar echt niet zo`n groot verschil in wanneer je de bovenste drie v/d eredivisie achterwege zou laten. Met Engels en Avdijaj ernaast hadden we vorig jaar meer bereikt en waren we erin gebleven.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
woensdag 9 januari 2019 om 15:33
Schahin heeft toch best wel wat voorzetjes van Rosheuvel prima ingekopt uiteindelijk. Rosheuvel was ook wel een geweldenaar na zijn legendarische misser, moet gezegd worden. Zou best kunnen dat Engels vorig jaar een betere spits was geweest, dat zullen we nooit weten. Desalniettemin blijf ik vinden dat je Schahin tekort doet met je uitspraken, maar daar verschillen we van mening prima. Ben het er wel mee eens dat het rechterrijtje van de eredivisie en linkerrijtje KKD behoorlijk gelijkwaardig lijken, dat wordt weer een fantastische nacompetitie verwacht ik. De laatste 6 in de eredivisie zijn echt niet beter dan ons en die kunnen allemaal nog in de problemen komen.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:20
Hij moet zijn mening kunnen geven, triest van de club
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 20:22
"De directeur was op zijn zachtst gezegd not amused over het inmiddels verwijderde nieuwsbericht. "Ik heb op geen enkele manier zo'n interview gegeven. Ik vind het dan ook zeer storend", liet de geïrriteerde Van Veldhoven weten aan 1Limburg. "Iemand kan altijd van de uitspraken van een ander zijn verhaal maken. Ik hoef mij hier eigenlijk ook niet voor te verontschuldigen."
Vind ik leuk
Anti046 +16
maandag 7 januari 2019 om 20:44
Kom op Korotaev, maak aub die club kapot !
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 21:15
Wat ben jij voor een domme graftak?
Fck Rjc als plaatje en anti046 als naam?045 is Kerkrade domme lul.
Volgens mij ben jij niet 100..
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 21:30
Adem in adem uit adem in adem uit.
Vind ik leuk
Anti046 +16
maandag 7 januari 2019 om 21:30
En wat als je anti Shittard en anti Joda bent? Haal die kolen uit je hoofd en probeer je ene hersencel te activeren. Moet overigens nog de pooier van je moeder betalen
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 22:36
Hahahaha kut sjeng,en hoe oud ben je als ik vragen mag?
Dat laatste doet me denken aan een opmerking van een 13 jarige.
Verzuip lekker in de Maas net als al die anderen die voor Maasnicht zijn!
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:46
Dit persoon is vast volwassen, helaas is hij/zij/het het slachtoffer geworden van de Maastrichtenaren, die te ijdel zijn om het te doen met iemand van buiten de stad. Tja, dan krijg je vroeg of laat incest. Vervelend, maar niks aan te doen. Deze mensen kun je daarom het best negeren.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 22:40
Het is zo erg gestemd met z’n eigen club dat ie anti Sittard en anti Roda wordt.
De droeftoeter!
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 22:45
Hij weet het ook niet meer. Vroeger was het simpel, haat tegen Roda omdat het de beste en de grootste was. Nu is Fortuna opeens van de slechtste de beste geworden, denkt ie maar verdikkie wie moet ik nu dan haten. Het is niet makkelijk om voor MVV te zijn, en bovendien om Maastrichtenaar te zijn. Het centrum is schitterend, maar daar wonen vooral studenten en buitenlanders, daarbuiten is het ontzettend vies. Eigenlijk hebben de Sjengen dus weinig om echt trots op te zijn.
Vind ik leuk
Anti046 +16
maandag 7 januari 2019 om 22:49
2-0 !!! Is de tekst die ik in jouwn grafsteen ga graveren
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 22:51
Gezellig, is dat het hoogtepunt uit je leven?
Vind ik leuk
Anti046 +16
maandag 7 januari 2019 om 22:46
Graftak? Ohhh ik zou dolgraag de tak boven jouwn graf willen zijn
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 7 januari 2019 om 22:45
Droeftoeter.
Zijn ze in Kerkrade allemaal zo intelectueel?
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 22:50
Geen idee, ben geboren in Sittard en heb nooit in de Parkstad gewoond.
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
dinsdag 8 januari 2019 om 11:13
Maar je voelde je wel aangesproken.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
dinsdag 8 januari 2019 om 12:14
Ja, omdat hij zowel mijn stad (046) als mijn club (045) aanvalt.
Vind ik leuk
Anti046 +16
maandag 7 januari 2019 om 23:27
Sterfrade is onderontwikkeld .. Vooral de mensen
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:03
Lekker orgineel,had ook niet anders verwacht van een vettig varken uit 043!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 09:04]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 10:06
Zal je even uit je droom helpen ik kom namelijk ook niet uit Parkstad,heb wel een tyfus hekel aan Maastricht!
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
dinsdag 8 januari 2019 om 11:16
Geweldig jongen, zal je uit je dromen helpen.
Alles wat in Limburg buiten Maastricht woont zijn ontsnapte Trollen uit droomvlucht die nu liever in Phantasialand zitten.
Het is uitgedroogd uitschot.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 16:51
En waar kom jij dan vandaan zeker uit Maastricht?
Ouwe chauvinist,daar kots ik op.
Vind ik leuk
AA +14
maandag 7 januari 2019 om 21:35
Als hij voor MVV is kan dat toch wel dat is nl 043
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:49
Konden beter Van veldhoven zelf verwijderen.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:49
Waarom wil je dat?
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 18:19
Als je dan niet zelf kunt invullen, vraag ik me af of jij wel echt een Roda man bent.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
dinsdag 8 januari 2019 om 19:29
Dat ben ik zeker, anders kom ik in dit bericht niet constant op voor mijn club en zit ik niet op de tribune in zo'n kutpotjes tegen Volendam en Telstar.
Ik vind dat van Veldhoven de beste beleidsmaker is die we in jaren gehad hebben, dé persoon die weet wat we nu nodig hebben: Rust en structuur.
Als je niet begrijpt dat we op de rand van de afgrond staan en we om daaruit te komen niet alleen maar positieve resultaten kunnen halen, dan vraag ik me af of je de afbrokkeling van Roda eigenlijk wel hebt meegekregen of geaccepteerd.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 23:29
Haha, roda is al jaren dood.
Vind ik leuk
RJC1960 +141
woensdag 9 januari 2019 om 17:10
Beste beleidsmaker, hij maakt niks behalve kapot. Na een aantal jaren een redelijk is hij begonnen met de club kapot te maken en denkt iedereen dat hij ons weer groot maakt. Sorry deze nepbelg zou gisteren al weg moeten.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
woensdag 9 januari 2019 om 22:01
Wat heeft hij kapot gemaakt volgens jou?
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:56
Meneer Korotaev is verdachte en nog niet veroordeeld, maar Roda JC supporters zouden zich om de ontstane situatie ernstige zorgen moeten, of kunnen maken tenzij ze boter op hun hoofd hebben maar dat betwijfel ik ten zeerste te geloven.
Vind ik leuk
Rodajc +17392
maandag 7 januari 2019 om 21:49
We zouden ons zorgen maken als het huidige beleid (volledig) uitgaat van Korotaev, maar dat is niet zo. Zorgen maken om de toekomst van de club maak ik me daarom niet op dit moment, Harm is verstandig en na lang wikken en wegen wordt er binnenkort een nieuwe AD aangesteld, die past binnen het huidige beleid en de club verder kan helpen.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 21:58
Duidelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 18:21
Het huidige beleid gaat nergens van uit, want er is geen beleid.
Vind ik leuk
Broes +1029
maandag 7 januari 2019 om 21:54
Een dubieus verhaal van Van Veldhoven. Ik denk dat onder druk van Roda dit verhaal verwijderd moest worden. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat Van Veldhoven helemaal klaar is met die onzekerheid rondom Korotaev en dat hij zijn emoties de vrije loop liet.
Ik snap dat wel maar Roda moet geduld hebben en dan is het niet verstandig dit soort onderbuik-uitlatingen in een interview te doen. De club is goed bezig. Van Veldhoven/Molenaar is een goed duo, ik hoop dat ze tijd krijgen en zelf ook nemen om de club stap voor stap weer richting eredivisie te loodsen. Een moeilijk en wellicht onmogelijk proces als er geen geld is....
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 7 januari 2019 om 22:43
Laat ze in kirao maar wachten op hun droom prins, die leven nog in een droomwereld.
Ze komen vaak in phantasialand bij de buren in Duitsland.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 23:04
Wat is kirao?
Zal wel Kirchroa moeten zijn,en dan wat zeggen over mij,hypocriet.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 23:09]
Vind ik leuk