Trainer wil reserve Tete niet kwijt: 'Momenteel één van de besten'

Trainer wil reserve Tete niet kwijt: 'Momenteel één van de besten'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 20:19ma 07-01-2019 om 20:19

Kenny Tete zal deze winter niet vertrekken bij Olympique Lyon, belooft zijn trainer Bruno Genesio. De rechtsback komt dit seizoen niet veel aan spelen toe in Lyon en wordt door Turkse media gelinkt aan een transfer naar Galatasaray.

Van een vertrek uit Lyon is op korte termijn echter geen sprake, liet Genesio maandag weten tijdens een persconferentie. "Nee, dat zie ik niet gebeuren. Geen enkele speler heeft een transferverzoek ingediend", wordt de 52-jarige trainer geciteerd door Le Dauphine. Genesio verwacht dat Tete zich na de winterstop kan herpakken na een moeizame eerste seizoenshelft. "Hij is op dit moment één van de spelers die het best in vorm is."

De 23-jarige Amsterdammer is bezig aan zijn tweede seizoen in dienst van Olympique Lyon, maar moest het regelmatig afleggen tegen zijn concurrenten Rafael en Léo Dubois: dit seizoen staat de teller op negen officiële wedstrijden. Zijn contract in Lyon loopt door tot medio 2021.

Poll

Wat zou jij Tete aanraden?

(1082 stemmen)

Plaats een reactie

Maxidi +3803
maandag 7 januari 2019 om 20:25
Morgen weer één van de mindere... Weg daar...
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 7 januari 2019 om 20:30
Ook bij Lyon heeft de trainer meer dan 11 basisspelers blijkbaar... ;)
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:30
Dat heeft hij bij Ajax ook ooit gehoord ;)
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:34
'Oh my God !!! 😱 They killed Kenny ! '
Vind ik leuk
chicken +14775
maandag 7 januari 2019 om 20:41
They bastards!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:44
*you*.....
Vind ik leuk
chicken +14775
maandag 7 januari 2019 om 20:45
Ja jij ook ja :p
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:47
Maar Kenny is wel een kanjer !
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:42
🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:45
Screw you Guys, I’m going home to Ajax!
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:48
Maybe you can be Kenny's stand in
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:35
Keizer wil hem graag hebben!
Vind ik leuk
Rabarber +4308
maandag 7 januari 2019 om 20:36
Tete in vorm is vrijwel onpasseerbaar. En mocht je er toch langs komen dan juich je te vroeg vanwege zijn tackle die nog komt.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:41
3e rechtsback, het best in vorm en dan nog geen basisplaats, jammer joh...
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
maandag 7 januari 2019 om 20:42
Ja daarom is hij reserve 😂
Vind ik leuk
Bizzy +23380
maandag 7 januari 2019 om 20:57
Tegen Duitsland was Tete een drama. Die jongen mist wedstrijdritme. Tijd om te verkassen. Celtic, Everton of Anderlecht zijn mooie clubs voor Kenny. Afbouwen in Turkije kan altijd nog.
Vind ik leuk
G.Kopf +4997
maandag 7 januari 2019 om 21:25
Everton komt hij niet aan de bak hoor
Vind ik leuk
Bizzy +23380
maandag 7 januari 2019 om 21:39
Hullcity dan
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:58
Leuk dat de trainer dat zegt, maar stel hem dan ook op! Kenny moet minuten maken, niet bankzitten.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 21:10
En bazoer zet een stap door naar Utrecht te gaan, hopelijk komt hij daar wel uit de verf
Vind ik leuk
Blindsy +18802
maandag 7 januari 2019 om 21:22
Maar de állerbeste is zeker óôk rechtsback?
Vind ik leuk
G.Kopf +4997
maandag 7 januari 2019 om 21:24
Ook naar Utrecht.
Vind ik leuk
Bizzy +23380
maandag 7 januari 2019 om 22:46
In tussen zijn de schulden van Fenerbahçe, Galatasaray, Besiktas en Trabzonspor zijn opgelopen tot 10 miljard lira (ruim 1,6 miljard euro) en dat moet snel veranderen. De financiële situatie is verslechterd door de slechte prestaties van de Turkse topclubs in de Europese toernooien.

De baas van de Turkse bankenvereniging en de voorzitter van de Turkse voetbalbond hebben de voorzitters van Fenerbahçe, Galatasaray, Besiktas en Trabzonspor gevraagd hun overzicht van inkomsten en uitgaven eind januari te presenteren. Vervolgens wordt voor alle vier de clubs een plan van aanpak gemaakt om de situatie te verbeteren.

Aldus een grote krant.......hoe willen de Turken Kenny Tete dan aantrekken ??
Vind ik leuk
buddha +10893
maandag 7 januari 2019 om 23:13
Kenny het nou wel of Kenny het nou niet ?
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 23:47
Lekker vertrekken deze man hoort te spelen goede voetballer maar die hebben ze al op zijn plek zeker wat voor Ajax weer Lets go
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws