'Sparta heeft wilde verbouwingsplannen en gaat vijftien (!) miljoen uittrekken'

'Sparta heeft wilde verbouwingsplannen en gaat vijftien (!) miljoen uittrekken'

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 08:15di 08-01-2019 om 08:15

Sparta heeft grootse plannen, schrijft De Telegraaf dinsdagochtend. De huidige nummer drie van de Keuken Kampioen Divisie wil zowel Het Kasteel als trainingscomplex Nieuw Terbregge onder handen nemen.

Voor die verbouwing wil de club liefst vijftien miljoen euro uittrekken: tien miljoen voor het stadion en vijf miljoen voor de trainingsaccommodatie. Sparta speelt sinds 2014 op kunstgras, maar wil weer een natuurgrasmat aanleggen in Het Kasteel. In dat geval kan er echter niet meer op grote schaal getraind worden in het stadion en zal het trainingscomplex een 'upgrade' moeten krijgen.

De Rotterdammers willen bovendien de capaciteit van Het Kasteel vergroten: Sparta kan bijna twaalfduizend toeschouwers huisvesten, maar wil dat aantal, met het oog op een eventuele Eredivisie-rentree, uitbreiden naar ruim dertienduizend. In de grachten langs de lange zijdes moeten extra zitplaatsen komen en ook het aantal skyboxen wordt uitgebreid. De club hoopt zo snel mogelijk te kunnen beginnen met de verbouwingsplannen, die naar verwachting een half jaar in beslag zullen nemen.

Poll

Gaat Sparta dit seizoen promoveren?

(2996 stemmen)

Plaats een reactie

utrechtfan +1189
dinsdag 8 januari 2019 om 08:19
Laat dat natuurgras maar komen :)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2369
dinsdag 8 januari 2019 om 08:36
Idd goed bezig, laat het een voorbeeld zijn!
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
dinsdag 8 januari 2019 om 12:21
kunnen ze daar geen Sparta-city beginnen, kunnen wij lekker in een vernieuwde kuip blijven!
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 08:20
Wat een mooie en grootse plannen.
Hoop dat dit zo snel mogelijk zal gebeuren!
Vind ik leuk
frhoi +1337
dinsdag 8 januari 2019 om 09:04
Zijn er ook foto's van het project?
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:11
Ja op de social media van sparta rotterdam! (Facebook en insta)
Vind ik leuk
Spartan +7095
dinsdag 8 januari 2019 om 09:14
Foto’s laten wel te wensen over trouwens...
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:17
Dat is wel waar inderdaad :)
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5719
woensdag 9 januari 2019 om 04:05
Van 12000 naar 13000...vind ik nou niet zo heel geweldig.
Vind ik leuk
Blindsy +15667
dinsdag 8 januari 2019 om 08:20
Steekt Ajax er zóveel geld in?
Vind ik leuk
Voetbal 1 +106
dinsdag 8 januari 2019 om 09:11
Denk dat Ajax er wel wat insteekt. Maar dan kan Ajax ook spelers verhuren aan Sparta als ze gewoon gras hebben.
Vind ik leuk
Blindsy +15667
dinsdag 8 januari 2019 om 09:15
Ik vind t voor Sparta-begrippen n fors bedrag. Maar misschien steekt de gemeente er ook geld in (en dat mag).
Ik juich het overigens van harte toe.
Vind ik leuk
Spartan +7095
dinsdag 8 januari 2019 om 09:15
Nee gemeente is alleen benaderd vanwege de infrastructuur.
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 10:21
Gemeente zal nooit geld besteden aan Sparta.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2703
dinsdag 8 januari 2019 om 10:41
En terecht, vragen ze maar bij gemeente Amsterdam
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 13:15
Topreactie dit idd. Had je ook nog iets inhoudelijks te melden?
Vind ik leuk
Echt? +4511
dinsdag 8 januari 2019 om 17:49
Zijn reactie was inhoudelijker dan de jouwe!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 17:50]
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 18:50
Dan weet jij niet wat inhoudelijk betekent schijnbaar.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 21:19
Bij Echtje, komt er meestal shit uit...….
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 21:26
Zal het onthouden.
Vind ik leuk
Echt? +4511
woensdag 9 januari 2019 om 11:05
Zeggen dat iemand niet inhoudelijk is, gaat in op de inhoud van het artikel? Nee, dat is gewoon stom getrol
Vind ik leuk
Gearry +1280
woensdag 9 januari 2019 om 11:55
Zoals jouw reactie wou je zeggen? Zijn opmerking was ook niet inhoudelijk, dus hoe valt daar dan inhoudelijk op het artikel op te reageren? Ik reageerde wel inhoudelijk op zijn reactie. Dus geen getrol. Maar goed, heb de trol nu alweer genoeg gevoed.
Vind ik leuk
Echt? +4511
donderdag 10 januari 2019 om 06:53
Precies, dommie
Vind ik leuk
Gearry +1280
donderdag 10 januari 2019 om 09:29
Beetje jammer van je toevoeging, al geeft dat wel jouw niveau perfect weer idd.
Vind ik leuk
Echt? +4511
donderdag 10 januari 2019 om 16:44
Ach soms moet je gewoon het beestje bij zijn naam noemen, wel zo duidelijk.
Vind ik leuk
Spartan +7095
dinsdag 8 januari 2019 om 09:15
Ajax heeft 2 miljoen in de jeugdopleiding (spelers tot 16 jaar) gestoken.
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 10:20
Ik denk dat Ajax er helemaal geen geld in steekt. Waarom zouden zij dat doen en waarom zouden wij dat willen?
Vind ik leuk
Bijgoochem +1518
dinsdag 8 januari 2019 om 10:39
Het is toch echt zo of je het nou leuk vind of niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 10:53]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2209
dinsdag 8 januari 2019 om 10:51
Neehoor. Ajax heeft niets te maken met de verbouwingen. Sparta en Ajax hebben een overeenkomst voor jeugdspelers zonder contract tot 16 jaar. Die groep wordt gevolgd en begeleid, eveneens wordt kennis uitgewisseld.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1518
dinsdag 8 januari 2019 om 10:57
Ik lees het verkeerd. In de jeugd van Sparta wel in de bouwplannen niet. Dat zou ook wel heel vreemd zijn dat moet je ook niet willen als club lijkt me.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2209
dinsdag 8 januari 2019 om 11:13
Precies daar heb je gelijk in
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 13:14
Precies wat ik zei dus.
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 13:14
Zie dat je hieronder jezelf al verbeterd hebt. Ajax steekt geld in de jeugdopleiding idd en niet in de verbouwing.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
dinsdag 8 januari 2019 om 12:21
en t gaat weer over ajax... man man man wat een droefheid
Vind ik leuk
Twente +185
dinsdag 8 januari 2019 om 08:20
13 duizend? Dat vind ik nog weinig im vergelijking met andere clubs zoals twente
Vind ik leuk
Midden-Noord +92836
dinsdag 8 januari 2019 om 08:21
Waaronder een deel skyboxen zijn.
Vind ik leuk
Blindsy +15667
dinsdag 8 januari 2019 om 08:22
Maar het zat ook in de ED zelden helemaal vol. We zijn niet allemaal Twente, heh.. 😉
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 10:22
In de ED was het elke wedstrijd uitverkocht.
Vind ik leuk
G.Kopf +3179
dinsdag 8 januari 2019 om 08:35
Ja want in de omgeving van Twente zitten net zoveel prof clubs als in Rotterdam en omgeving...
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 08:59
Ga je met 25.000 toeschouwers beter voetballen dan met 15.000?
Is het gezelliger?
Win je vaker?

Blijkbaar niet.
Vind ik leuk
Jan ref +521
dinsdag 8 januari 2019 om 10:47
Met 25.000 is het gezelliger dat is bij FC Twente wel het geval en het kan een steun zijn in moeilijke tijden
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 10:57
Niet eens qua gezellig mogelijk wel qua steun maar bij Twente dus niet.
Vind ik leuk
Jan ref +521
dinsdag 8 januari 2019 om 11:04
Ach jongen hoe kun jij dat weten zit je altijd in het stadion? Volgens mij weet je niet wat gezellig en sfeer is
En de steun is wel degelijk dus dan ben jij niet goed op de hoogte
Maar deze topic gaat niet over Twente dus ik laat het hierbij
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 11:06]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 12:15
1 Twente is bijna failliet gegaan aan de uitbreiding
2 de steun is geweldig, dat is zo, maar het hielp niet want je bent gedegradeerd en verliest thuis van o.a. Top

Mijn punt gaat helemaal niet over Twente, daar begon jij over. Ik zeg dat Sparta van 1000.man meer niet beter wordt.
Wel armer.
Vind ik leuk
Jan ref +521
dinsdag 8 januari 2019 om 12:41
Jouw eerste reactie was gebaseerd op Twente dus vandaar dat ik reageerde en niet over de toestand er omheen bij Twente alleen over 25.000 toeschouwers en de sfeer en gezelligheid daar had ik het over en verder niet
En nu laat ik het echt zo wat dit hoort hier verder niet
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 13:17
Geen letter over Twente geschreven.

Het gaat over Sparta!
Vind ik leuk
Jan ref +521
dinsdag 8 januari 2019 om 13:40
De insinuatie of het beter gaat enz met 25.000 toeschouwers
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 13:45
25.000 heeft toch NIETS met Twente te maken??

Nogmaals; je gaat niet beter presteren met meer toeschouwers anders was Feijenoord elk jaar kampioen. Het gaat er om wat er óp het veld staat niet wat er rond het veld staat. Sparta kan Smeets van amateurclub Top Oss al niet betalen, die 25.000 voor Smeets kunnen ze beter uitgeven dan 10 miljoen voor een stadion lenen.
Vind ik leuk
roza +1
dinsdag 8 januari 2019 om 19:26
Wat een stumpert ben jij
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 19:40
Ben fan van Sparta en hun jeugdopleiding.
Een Twente fan was van mening dat een club als Twente beter presteert dan Sparta omdát er meer toeschouwers in het stadion kunnen en dat het gezelliger is bij Twente dan bij Sparta omdát er meer toeschouwers zijn.

Daar ging het over, geen reden om boos te worden.


Vind ik leuk
Jan ref +521
woensdag 9 januari 2019 om 14:48
Eyy wat ga je nu zeggen dat ik van mening ben dat ze beter presteren met meer toeschouwers? hoe kom je daarbij dit is weer een domme reactie van je ik zei dat het gezelliger was ik citeer mij zelf:. met 25.000 toeschouwers is het gezelliger en kan het een steun zijn in moeilijke tijden"einde citaat...... dus hoe kom je er bij dat ze beter gaan spelen?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:06
Jan ref : Met 25.000 is het gezelliger dat is bij FC Twente wel het geval en het kan een steun zijn in moeilijke tijden

Dus...?


Het enige wat ik zeg is dat je beter 1 goede speler kunt halen voor 25.000 dan voor 10 miljoen investeren in een stadion.
Het zou op zijn minst en en moeten zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 16:13]
Vind ik leuk
Jan ref +521
woensdag 9 januari 2019 om 17:13
Als je reactie geeft moet je wel goed doen want in een eerder bericht zeg je dat een Twente fan zei dat ze dan beter gaan presteren en dat heb ik niet gezegd dus niet verdraaien de dingen.
Dit was m'n laatste reactie hier op anders blijft het bezig.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:42
Eens.
Vind ik leuk
Pancev +713
dinsdag 8 januari 2019 om 09:54
Niet echt een fikse stap voorwaarts, van 12.000 naar 13.000...
Vind ik leuk
Rodapaus +5873
dinsdag 8 januari 2019 om 10:06
Geen idee wat zon verbouwing kost maar denk dat je dat liever kan hebben dan 17.000 en dat de boel dan continu leeg staat.

Kijk maar naar ons stadion
Vind ik leuk
Pancev +713
dinsdag 8 januari 2019 om 10:14
Da's waar, wat dat betreft beter om te investeren in het trainingscomplex.

Het PLS is een fraai stadion, maar het had inderdaad wel een maatje kleiner gekund.
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 10:23
Huidige capaciteit is net iets onder de 11.000 dus dan is de stap al wat groter. ;-)
Vind ik leuk
Echt? +4511
dinsdag 8 januari 2019 om 17:52
Heel stadion vol snuivende, sjoemelende en gefrustreerde boeren, wie zit daar op te wachten?
Vind ik leuk
Midden-Noord +92836
dinsdag 8 januari 2019 om 08:20
Is er een loterij op het Kasteel gevallen. Wel een goede zaak.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1090
dinsdag 8 januari 2019 om 08:21
Meer supporters, betere trainingsaccommodatie (Sparta heeft een hele goede jeugdopleiding) en een grasmat.. Eigenlijk alleen maar goed nieuws.

Ik wist trouwens niet dat Sparta geld op de bank had om dit soort dingen te kunnen bekostigen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14383
dinsdag 8 januari 2019 om 08:23
Daar zijn leningen en hypotheken voor uitgevonden ;-)
Vind ik leuk
Futjebal +2462
dinsdag 8 januari 2019 om 08:27
Of Ajax?
Vind ik leuk
pietprecies +9373
dinsdag 8 januari 2019 om 08:34
Of de gemeente Rotterdam aangezien ze Feyenoord ook geld voor dergelijke zaken geven? Dan mogen ze dé club van Rotterdam ook wel wat geven :-)
Vind ik leuk
fedor2501 +5284
dinsdag 8 januari 2019 om 08:46
Ach meissie toch.
Vind ik leuk
Blindsy +15667
dinsdag 8 januari 2019 om 09:01
Dat vinden slechts 13,000 Rotterdammers, max.. 😉
Vind ik leuk
frhoi +1337
dinsdag 8 januari 2019 om 09:06
Feyenoord "geven"
daarbij is het bij Feyenoord een heel project en bouwen ze niet alleen een stadion, maar gaat heel het gebied ook verbouwt worden
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 10:25
Dat zou je misschien denken idd, feit is dat dat dus niet gebeurt.
Vind ik leuk
frhoi +1337
dinsdag 8 januari 2019 om 11:54
wat niet gearry?
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 13:17
"
pietprecies +8979
dinsdag 8 januari 2019 om 08:34

Of de gemeente Rotterdam aangezien ze Feyenoord ook geld voor dergelijke zaken geven? Dan mogen ze dé club van Rotterdam ook wel wat geven :-)"

Dat dus. ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 13:17]
Vind ik leuk
frhoi +1337
dinsdag 8 januari 2019 om 13:54
denk het haast niet.
Feyenoord is een groter project en is bekend en eventueel misschien ooit ( denken ze , niet mijn woorden) aantrekklijk(er) voor toeristen natuurlijk. daarbij gaat heel dat gebied op de schop wat nodig is
Vind ik leuk
Gearry +1280
dinsdag 8 januari 2019 om 13:56
Dat is dus wat ik zei. Dat er geen geld van de gemeente naar Sparta gaat.
Vind ik leuk
Echt? +4511
dinsdag 8 januari 2019 om 17:54
Een Amsterdamder die denkt te moeten bepalen wat de club van Rotterdam is; nee hoor wij zijn geen arrogante betweters🙈
Vind ik leuk
pietprecies +9373
dinsdag 8 januari 2019 om 18:35
Ga jij nou maar snel aan tafel voordat je weer een tik krijgt omdat je te laat bent..
Vind ik leuk
lars Utrecht +1090
dinsdag 8 januari 2019 om 08:36
Dat mag niet meer zomaar toch? Zoiets heeft bij Twente (ook wel door andere zaken) enorme problemen veroorzaakt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 08:36]
Vind ik leuk
Il Gordo +14383
dinsdag 8 januari 2019 om 08:40
Ik zou niet waarom niet. Enige wat een bank wil is in de basis een onderpand en voldoende zekerheid dat je in staat bent om de periodieke lasten te voldoen.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:11
Alleen wat moet een bank met een stadion? Aan excelsior verkopen?
Vind ik leuk
Il Gordo +14383
dinsdag 8 januari 2019 om 09:24
Goeie vraag. Wat moet een bank met een huis? Die verkopen ze ook voor executiewaarde. Maar als je veel huizen in je portefeuille hebt, verklein je je risico.

Een stadion ga je ook niet volledig terugverdienen. Maar waarschijnlijk zal dat ook in de rente terug te zien zijn ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 09:25]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:35
1000 toeschouwers extra levert 200.000 per jaar op áls je eredivisie speelt.
10 miljoen in 30 jaar aflossen, kost 4-500.000 per jaar.
Welke bank financieert dat denk je?
Vind ik leuk
Olfie +5196
dinsdag 8 januari 2019 om 09:43
Dat ligt eraan welk deel hiervan Skyboxen is. Daarnaast zijn plaatsen in de gracht dicht op het veld en dus relatief duur? Mogelijk ook aantrekkelijker voor sponsors & een deel zelf financieren.

Blijft voor ons lastig door te rekenen denk ik.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:48
Klopt als het skyboxen zijn.
Maar ik bedoel de 1000 extra zitplaatsen die zijn 4 keer bezet, geen 17 keer, en kosten dus alleen geld.

1000 zitplaatsen ombouwen naar 25 skyboxen is wél slim, maar extra plaatsen dus niet, integendeel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 13:47]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 11:02
De verbouwing van het stadion leveren 1100 nieuwe zitplaatsen op en 12 nieuwe Sky Boxen. Die 12 boxen moeten natuurlijk het geld gaan opleveren
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 12:16
Zeker. Skybox is heel goed plan maar laat het daar bij zou ik zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 12:50
Die 1100 stoeltjes is prima. de gewone tribune is in de eredivisie in het grootste gedeelte van de wedstrijden uitverkocht. Ook dit seizoen is het al voorgekomen dat er Sparta publiek in het uitvak zat zodat er meer supporters het stadion in kunnen. Daarnaast moe de publiekstribune toch al opgeknapt worden omdat de voorzieningen zijn verouderd
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 13:18
Dan is het een goed plan!!

Vind ik leuk
Il Gordo +14383
dinsdag 8 januari 2019 om 10:32
Tel daar ook rente bij op. Misschien wordt een deel van die 15 miljoen door sponsors/vrienden van Sparta neergelegd. 't Is wat ingewikkelder dan zo'n simpele rekensom.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 10:56
Dat zeg ik toch, daar moet geld bij en als je niet promoveert, heb een financieel probleem zoals nu. Sparta kan niet eens een beetje geld vrijmaken om de bijna gratis Smeets te halen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 10:59]
Vind ik leuk
Nvd88 +5800
dinsdag 8 januari 2019 om 08:21
Normaal gras ? Heel graag zelfs , het liefste overal.
Ik snap het alleen nooit als je zo veel geld aan je stadion gaat uitgeven als je ook goede spelers nodig hebt.
Kijk bijvoorbeeld naar Feyenoord, nieuw trainingscomplex maar bagger spelers en resultaten. Daar zit je als supporter ook niet op te wachten.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9517
dinsdag 8 januari 2019 om 08:29
De reden dat jij jij het niet snapt komt omdat je er geen reet van begrijpt. Ja Feyenoord stop onderzoeksgeld in het stadion en een deel eigen vermogen, maar het stadion (wordt eigendom van Feyenoord stadion NV), wordt veelal gefinancieerd door externe partijen. Verder moet een betere jeugdaccomodatie zorgen voor meer en betere spelers op (langere) termijn en wordt het aantrekkelijker om jeugdspelers te halen. Verder ben je gewoon aan het provoceren, zielig.

OT: goede ontwikkeling voor sparta
Vind ik leuk
Sideburnn +3127
dinsdag 8 januari 2019 om 08:52
Gemiste kans dat F.N en Sparta niet tot een samenwerking zijn gekomen.
Je had de beste opleiding van nederland regionaal kunnen hebben.
Vind ik leuk
frhoi +1337
dinsdag 8 januari 2019 om 09:07
Dat jij dat niet snapt ligt meer aan jou ;)
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 08:22
Goeie zaak! Tribunes achter de goals even tot aan het veld doortrekken net als bij ons en je krijgt een stuk meer sfeer!
Vind ik leuk
sundaymanara +1158
dinsdag 8 januari 2019 om 08:23
De goedkope jaarkaarten worden de plaatsen in de grachten.
Vind ik leuk
Objectief +3344
dinsdag 8 januari 2019 om 08:26
Alleen clubs met natuurgras horen in de ED.
Prachtige plannen bij een prachtige club! Zou fantastisch zijn als dit plan doorgaat.
Vind ik leuk
FCG1971 +3931
dinsdag 8 januari 2019 om 08:35
Hulde Spartanen! Er gaat niets boven de geur van een echt grasveld.
Vind ik leuk
frankn27 +5578
dinsdag 8 januari 2019 om 09:06
heb het in het stadion nooit kunnen ruiken
Vind ik leuk
FCG1971 +3931
dinsdag 8 januari 2019 om 09:13
Tegenwoordig lukt mij dat ook niet meer omdat er vaak een rand kunstgras buitenom het grasveld heen ligt. In vervlogen tijden stond ik regelmatig zo dicht op het veld dat ruiken van het gras zeker mogelijk was.
Vind ik leuk
Smithsonian +37477
dinsdag 8 januari 2019 om 09:04
Het is ze van harte gegund, veel liever sparta in de eredivisie dan emmen fortuna of excelsior.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:44
Excelsior??? Op de fiets (met de regenjas) naar Woudenstein moet toch een verademing zijn!
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:10
Wij uit West laten niet met ons sollen en gaan met de fiere borst vooruit de concurrentie aan met Zuid. De Knakendagen zijn weer in aantocht !
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 09:11]
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 09:42
Waar een samenwerkingsverband met Ajax al niet goed voor is!
Vind ik leuk
Het Brein +4529
dinsdag 8 januari 2019 om 10:05
Foto's?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2209
dinsdag 8 januari 2019 om 10:53
Staan op de site!
Vind ik leuk
Het Brein +4529
dinsdag 8 januari 2019 om 11:26
Ik gaat kijkuh!
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2209
dinsdag 8 januari 2019 om 10:15
Ben benieuwd. Eerst zien en dan geloven. Wel mooi dat ondanks de degradatie er zoveel positiviteit heerst bij de club. Is weleens anders geweest.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1518
dinsdag 8 januari 2019 om 10:58
Volgend seizoen is Sparta weer terug in de Eredivisie let maar op.
Vind ik leuk
Chebaisit +1421
dinsdag 8 januari 2019 om 11:05
19 miljoen voor 1000 extra supporters?
Vind ik leuk
Het Brein +4529
dinsdag 8 januari 2019 om 11:41
1.100 zitplaatsen erbij is dan weer teleurstellend....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 11:41]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2842
dinsdag 8 januari 2019 om 12:16
Zitplaatsen in de gracht?
Is daar het zicht niet wat beperkt?
Vind ik leuk
Come on Utreg +28349
dinsdag 8 januari 2019 om 12:53
Prima plannen van Sparta! Klinkt goed. Vooral dat echte gras!
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 12:57
Ik heb toch sterk het vermoeden dat mensen denken dat er 13000 plaatsen bij zullen komen gezien de reacties maar volgens het artikel zijn het er maar 1000
Vind ik leuk
Vooruit +136
dinsdag 8 januari 2019 om 13:52
Dat is wel heel veel geld voor niet al te grote aanpassingen.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 14:53
Zozo Sparta gaat van 12000 bezoekers dan ineens naar 13000?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 02:47
Nee nee. Nu 10.500.....dat gaat naar 12500 met uitbreiding naar 13000. Later als Sparta stabiel in de eredivsie zit liggen er plannen voor een 2e ring. Dan ga je naar 18000. Maar die plannen liggen nog heel ver weg. Dit is gewoon de eerste stap
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:57
Ik hoop het voor ze. Zou mooi zijn voor Sparta.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 14:58
ik heb een zwak voor sparta dus als dat plastik veld verdwijnt verheug ik me op de terugkeer in de ere divisie van deze mooie club anders moeten ze lekker in de keuken blijven
koekies bakken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws