FC Porto doet zaken op de transfermarkt: transfervrije Pepe sluit aan in Portugal

FC Porto doet zaken op de transfermarkt: transfervrije Pepe sluit aan in Portugal

Gepubliceerd: dinsdag 8 januari 2019 om 13:49di 08-01-2019 om 13:49

Laatste update: dinsdag 8 januari 2019 om 14:01di 08-01-2019 om 14:01

FC Porto heeft zich versterkt met de Portugese international Pepe. In Portugal tekent hij een contract van 2,5 jaar. De verdediger maakte vooral naam bij Real Madrid, waar hij maar liefst tien jaar actief was. 

Pepe speelde tussen 2004 en 2007 ook al voor Porto en met de club won hij al het WK voor clubs in 2004 en twee landstitels, alvorens te verhuizen naar Real Madrid. Ook daar was de verdediger succesvol met onder meer drie Champions League-titels, twee Wereldkampioenschappen voor Clubs en één Europese Supercup.

Pepe won met het nationale elftal van Portugal in 2016 ook het EK en werd door de UEFA zelfs verkozen tot man van de wedstrijd in de finale tegen Frankrijk. De laatste anderhalf jaar speelde hij voor Besiktas, maar daar liet hij zijn contract ontbinden in verband met financiële problemen bij de Turkse club. 

Lees ook: Besiktas bevestigt vertrek Pepe, Babel blijft mogelijk wél

Plaats een reactie

dinsdag 8 januari 2019 om 13:57
Prachtig! Pepe toch nog in de Champions League.
Vind ik leuk
Smithsonian +43260
dinsdag 8 januari 2019 om 14:09
De punt op de i. Mooie zet.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5408
dinsdag 8 januari 2019 om 14:11
Dan ga je ook niet voor de popularitetisprijs als je die dwaas binnenhaalt.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
dinsdag 8 januari 2019 om 14:14
Nee, maar wel voor andere prijzen :D
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5408
dinsdag 8 januari 2019 om 14:18
Portugees kampioen worden moet ook wel zonder hem lukken.
Benfica is leeg gekocht de afgelopen jaren, Sporting is ook nooit echt een gevaar.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
dinsdag 8 januari 2019 om 14:27
Wel lekker om er bij te hebben. Je wordt er niet zwakker op.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5408
dinsdag 8 januari 2019 om 19:17
Oh, ondanks mijn niet geringe afkeer van die man was hij wel DE man voor Portugal tijdens het ek wat ze wonnen.
Vind ik leuk
dinsdag 8 januari 2019 om 14:18
Het is niet meer de dwaas die het 5 jaar geleden was.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5408
dinsdag 8 januari 2019 om 14:21
Hooguit niet meer zo vaak maar er zit nog steeds regelmatig kortsluiting in dat hoofd.

Gekke is dat het lijkt alsof die idioot er altijd mee wegkomt want rode kaarten in zijn carriere zijn er gewoon 0
en 3x met 2x geel er af valt ook nog wel mee voor een centrale verdediger
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
dinsdag 8 januari 2019 om 14:35
Echt men heeft beelden van 2009 in hun hoofd staan. Vooral onder Carlito was het een Pepe die geen gekke dingen meer deed. Real had hem nog paar jaar goed kunnen gebruiken, Varane had hij nu uit de basis gespeelde nu Varane geen concurrentie heeft is het niks toen hij een jaar in de basis zat voelde hij concurrentie van Pepe.
Vind ik leuk
mcmodd +26945
dinsdag 8 januari 2019 om 14:31
Hoe oud is deze Pepe nu eigenlijk al? Zal toch al snel rond de 34 jaar zitten? OK, zocht zelf even op Wikipedia. In februari a.s. wordt hij 36 jaar. Ik vermoed nu wel een beetje tegen zijn grens, misschien zijn laatste jaar, aan?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 januari 2019 om 14:34]
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
dinsdag 8 januari 2019 om 14:36
36 maar nog steeds zo goed.
Vind ik leuk
mcmodd +26945
dinsdag 8 januari 2019 om 14:44
Tuurlijk, een beetje dezelfde klasse als de Feyenoordspits, maar dan een ander plekkie.
Vind ik leuk
Nozem +235
dinsdag 8 januari 2019 om 14:46
Die kale kop mis ik wel
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws