Bosz slijpt speelstijl erin en stelt doel: 'Dat is normaal voor deze vereniging'

Bosz slijpt speelstijl erin en stelt doel: 'Dat is normaal voor deze vereniging'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 00:05wo 09-01-2019 om 00:05

Peter Bosz wil met Bayer Leverkusen zo snel mogelijk gaan stijgen op de ranglijst. De nieuwe oefenmeester van Die Werkself hoopt met zijn ploeg kwalificatie voor de Europa League te kunnen bewerkstelligen.

Bosz zag hoe zijn ploeg in een oefenduel met FC Twente met 4-0 won. "Het ziet er goed uit", meldt Bosz na afloop bij Tubantia. "We hebben alle jongens 45 minuten laten spelen en binnen die minuten heb ik ze gevraagd om aan onze speelwijze te werken. Met druk naar voren spelen en met veel ruimte in onze rug. We gebruikten de opbouw van achteruit en we hebben voldoende spelers die daarmee gevaarlijk kunnen worden."

"Het is dus de bedoeling dat we onze speelwijze zo snel mogelijk erin krijgen", vervolgt Bosz. "Dan kunnen we wat plaatsjes stijgen, want we staan nu negende. Willen we richting Europees voetbal, wat voor deze vereniging normaal moet, dan moeten we toch een paar plaatsen stijgen. Het worden spannende wedstrijden, maar daar zullen we klaar voor zijn."

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 00:10
Dat Bosz ooit met ruimte in de rug zou gaan spelen... Verrassend.. 🤔😜
Vind ik leuk
Mosquito +18216
woensdag 9 januari 2019 om 00:24
Door de ruimte in de rug en veel druk naar voren vliegen de ballen er ook aan de verkeerde kant in.
Humorloze Peter gaat waarschijnlijk weer een paar lesjes effectief Duits voetbal leren.
We gaan het zien.
Vind ik leuk
fier&koen +1892
woensdag 9 januari 2019 om 00:29
Dat vrees ik ook.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 01:21
Mwha, als je er méér maakt dan de tegenstander is het voldoende voor de winst. De speelwijze van Bisz kan wel, alleen zijn er een aantal dingen die écht goed moeten gaan. Zoals, geen moment verslappen.
Vind ik leuk
Objectief +3352
woensdag 9 januari 2019 om 06:05
Ehmm dat geldt toch overal?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:49
Heb je gelijk in. Alleen bij Bosz zijn speelwijze (heb ik het idee) komt alles nog een stukje nauwer. Immers, een fout betekent vaak veel ruimte (voor de tegenstander om te profiteren) en voor Bosz zijn ploeg (om te belopen, veel voetballers zullen bij een fout vóór de bal staan. Het vermogen om te corrigeren moet dan natuurlijk gaan blijken)
Vind ik leuk
Objectief +3352
donderdag 10 januari 2019 om 08:55
Alle ploegen die op balbezit spelen zijn zeer kwetsbaar in de omschakeling aangezien veelal met veel ruimte in de rug spelen. Je zult dat risico zo goed mogelijk moeten ondervangen; wat speltechnisch erg lastig is in het totaalvoetbal. Bosz speelt nog dominanter dan Liverpool en City. Dan is verslappen in de zin van technisch of mentaal falen dodelijk.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:16
Ja ok, maar hoé dodelijk is dodelijk? Als, in het systeem van Bosz, de spitsen de kansen afmaken dan zal er vermoedelijk minder ‘vrees’ zijn voor de eventuele ruimte die er uiteindelijk misschien valt. 90 minuten aanvallen en érg dominant lukt geen enkele ploeg. Ik hoop dat Bosz hier van bewust is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 20:17]
Vind ik leuk
Objectief +3352
vrijdag 11 januari 2019 om 00:01
Absoluut. Daarom zeg ik ook “als”.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:03
Je hebt gelijk.
Vind ik leuk
Pancev +776
woensdag 9 januari 2019 om 09:47
Verrassend ook dat ze willen gaan stijgen op de ranglijst, had ik niet zo 1, 2, 3 verwacht eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
fier&koen +1892
woensdag 9 januari 2019 om 10:47
Naja zeg mijn reactie verwijderd. Wat was er fout aan? Ik scheld niet. Maak gewoon een geintje.
Naja goed zal wel.
Vind ik leuk
fier&koen +1892
woensdag 9 januari 2019 om 00:19
Nou bosz vrees dat Twente niet echt een meet graad is voor de Bundesliga. Zal de finale EL niet snel vergeten maar vrees dat je soms ook even een goeie verdediging neer moet zetten voordat je weer vol aanvalt met een zee van ruimte in de rug van verdedigers. Hoop dat hij eens kijkt naar wat voor spelers die heeft en daar een tactiek voor maakt denk dat dat eerder succesvol word dan zijn standaard aanvalluh!!! Blijf het wel een vermakelijke man vinden lekker eigenwijs hou ik wel van.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19674
woensdag 9 januari 2019 om 00:31
Vrijdag gaan onze jongens Bayer wel even klop geven, dan weet Bosz wat hij kan verwachten in de Bundesliga.
Vind ik leuk
fier&koen +1892
woensdag 9 januari 2019 om 00:40
Ik sluit het niet uit.
Gun het jullie ook van harte.
Mooie club dat pec zal ook die finale nooit vergeten haha😂.
Lag met 39 graden koorts op bed anders was ik erbij geweest blij dat ik ziek was😂.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19674
woensdag 9 januari 2019 om 00:56
We zullen het gaan zien, oefenwedstrijden waarin 22 verschillende spelers worden gebruikt zeggen doorgaans niet heel veel.
Die bekerfinale was een geweldige dag, blij dat ik niet ziek was :)
Vind ik leuk
fier&koen +1892
woensdag 9 januari 2019 om 10:13
Snap ik legendarische dag voor pec.😁
Het was ook geen lullige 1-0 ofzo 😅.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +703
woensdag 9 januari 2019 om 09:37
Waren wel een paar lucky goals in die finale hoor die hij om de oren kreeg. En veel spelers hebben hun niveau van de voorgaande wedstrijden toen echt niet gehaald.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 01:02
Prachtige trainer. Bedankt Peter voor de gewéldige momenten die je in je helaas korte periode (stond van tevoren vast dat je niet lang bij Ajax coach zou zijn, triest idd) bij Ajax hebt laten zien. Finaleplaats Europa League buitengewoon knap. Als je méér tijd had gehad, was het nog mooier geworden. Het ga je goed bij Leverkusen. Ik ga heel zeker alles volgen.
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1555
woensdag 9 januari 2019 om 01:20
Okee top man!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 01:23
Tsja, ben nou eenmaal groot supporter van de beste man.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:06
Ik ook, heeft zijn teams heel aantrekkelijk laten spelen !
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:28
Precies. Dat spreekt mij ook zo enorm aan bij Peter zijn speelwijze.
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
woensdag 9 januari 2019 om 04:21
Gaat ie weer uit van zijn eigen speelwijze of kijkt hij eerst wat er beschikbaar is, dat is de vraag...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:50
Bosz heeft er echt zin in .
Ben benieuwt .
Vind ik leuk
BariAFCA +372
woensdag 9 januari 2019 om 08:55
Gun het je van harte Bosz! Laat Leverkussen maar swingen
Vind ik leuk
Lucky Kes +5489
woensdag 9 januari 2019 om 09:15
Swingen doe je op de dansvloer en niet op een voetbalveld.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:29
Daar zal Ronaldinho anders over denken heb ik zo’n donkerbruin vermoeden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 19:29]
Vind ik leuk
Romarioo +493
woensdag 9 januari 2019 om 09:27
Door de bomen ziet deze mr het bosz niet
Vind ik leuk
Bizzy +22444
woensdag 9 januari 2019 om 09:39
Bosz ziet winst op KKD club Twente als een goede graadmeter ?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:58
Ik verdien meer dan $ 7k per maand in deeltijd werken. Ik bleef luisteren naar andere mensen die me vertelden hoeveel geld ze online konden verdienen, dus besloot ik het te onderzoeken. Welnu, het is wat alles waar is en mijn leven totaal veranderd heeft.

Bezoek hier....>> w­w­w­.­w­e­b­j­o­b­3­3­.­c­o­m
Vind ik leuk
Cookee +11817
woensdag 9 januari 2019 om 19:35
Ben wel van plan om vaker naar Duitsland te kijken.
Hoop dat hij het flikt daar, want ik geniet van zijn spelopvatting.
Wilde hij maar lesgeven op de cursus.

Ik ga vanmiddag nog een vrachtwagen pesticide bestellen
om Bayer te helpen... ons kabinet vindt dat vast prima.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws