'Van Bronckhorst weg bij Feyenoord; positie Van Geel tegen het licht gehouden'

'Van Bronckhorst weg bij Feyenoord; positie Van Geel tegen het licht gehouden'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 07:00wo 09-01-2019 om 07:00

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 08:14wo 09-01-2019 om 08:14

Giovanni van Bronckhorst koerst af op een afscheid bij Feyenoord in mei. De 43-jarige trainer lijkt in bepaalde geledingen binnen de Rotterdamse club niet langer het onvoorwaardelijke vertrouwen te genieten, zo meldt het Algemeen Dagblad.

Algemeen directeur Jan de Jong en technisch directeur Martin van Geel waren tot voor kort niets dan lovend over Van Bronckhorst, die Feyenoord de landstitel, twee KNVB Bekers en twee keer de Johan Cruijff Schaal bezorgde. Maar de oefenmeester kreeg de laatste maanden ook andere signalen.

'Uiteindelijk moet de raad van commissarissen ja of nee zeggen tegen een nieuw contract', schrijft het AD. 'President-commissaris Gerard Hoetmer volgde steevast blindelings het spoor van Van Geel, tot woede van de kapitaalkrachtige Vrienden van Feyenoord, die met twee vertegenwoordigers in de vijfkoppige rvc geen meerderheid konden creëren.'

Die situatie is veranderd nu Hoetmer is vervangen door Toon van Bodegom en Sjaak Troost zijn intrede in de rvc heeft gedaan. De oud-international drukte het ontslag van hoofd jeugdopleiding Richard Grootscholten er al door. Troost wil doorpakken 'en dus klinkt in de Kuip dat er een nieuwe hoofdtrainer gaat komen. En dat meer belangrijke posities, zoals die van technisch directeur Van Geel en assistent trainer Jean-Paul van Gastel, stevig tegen het licht worden gehouden.'

Het AD stelt dat de aankondiging van het vertrek van Van Bronckhorst echt een kwestie van tijd lijkt. Dirk Kuyt lijkt een kandidaat om hem op te volgen. 'Vooral voor de Vrienden van Feyenoord is Kuyt de alleskunner die Feyenoord weer omhoog kan stuwen.'

Poll

Is Van Bronckhorst aan z'n laatste jaar bij Feyenoord bezig?

(16103 stemmen)

Plaats een reactie

WilcoS64 +2276
woensdag 9 januari 2019 om 07:05
Zonder nieuwe spelers zullen de preken van Kuyt ook geen effect hebben.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 07:09
Ik word een beetje moe van de term “alleskunner Kuyt” of ben ik de enige?! Met dit materiaal kan ook Pep niks!
Vind ik leuk
Jurm +1163
woensdag 9 januari 2019 om 07:17
Feyenoord speelt de komende jaren sowieso derde viool, ook al zet je van Gaal voor de groep.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 07:21
Gat met nummer 2 zal ongeveer 16 punten zijn maar het gat met de nummer 4 zal ook iets van 10 zijn denk ik!? Ben benieuwd hoe Feyenoord hier mee om gaat aankomende seizoenen een groter stadion brengt je geen punten alleen maar meer hoofdpijn lijkt mij?! Steek het geld in spelers en knap de Kuip op! (Maar dat is puur de bescheiden mening van een Ajacied). We zullen het zien!
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
woensdag 9 januari 2019 om 07:35
Nieuw stadion > meer inkomsten > groter potje voor transfers > hopelijk betere selectie samenstellen > betere prestaties....

Nu zal het financiële gat met Ajax, ook met een nieuw stadion, niet te overbruggen zijn maar sportief hoeft de kloof niet groter te worden ;)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 07:50
Had je niet liever de Kuip opgeknapt en nieuwe speler gehaald aankomend seizoen!?
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
woensdag 9 januari 2019 om 07:54
Er zullen vast nog wel wat nieuwe spelers komen, zeker als de geruchten omtrent St. Juste blijken te kloppen.

Alleen, met een stadion komt er meer budget vrij voor (betere) spelers. Hoezeer ik ook van De Kuip hou, het is tijd om verder te gaan
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 9 januari 2019 om 08:25
Tja logisch als feyenoord een subsidie van 25 miljoen wilt hebben per jaar... zo kan ik het ook ;-)
Vind ik leuk
CPP +1015
woensdag 9 januari 2019 om 08:54
Feyenoord wil geen subsidie van 25 miljoen. Zij willen de garantie dat de eerste 25 miljoen (nu in kuip ca 17,5, zonder Europees) van het resultaat naar Feyenoord gaat en daarna pas de andere aandeelhouders aan de beurt komen.
1 van de andere aandeelhouders is de gemeente en daardoor zijn er idioten die dit subsidie noemen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 08:55]
Vind ik leuk
yabba1000 +1256
woensdag 9 januari 2019 om 10:02
ze willen het niet snappen, hoevaak je het ook uitlegt.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 9 januari 2019 om 10:40
of wel maar snappen de andere niet wat een knipoog inhoudt... hoe vaak je het ook uitlegt :)
Vind ik leuk
yabba1000 +1256
woensdag 9 januari 2019 om 12:54
had het niet zozeer over jou reactie. ik ben gelukkig wel degelijk in staat om tussen de regels door te lezen en knipogen te herkennen.
(mijn vrouw doet dat regelmatig). maar er zijn er veel die het willen snappen.
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 9 januari 2019 om 10:39
je bent ook niet bekend met knipogen zie ik... erg jammer :)
Vind ik leuk
CPP +1015
woensdag 9 januari 2019 om 11:47
VP is, in ieder geval op mijn computer, ook niet bekend met knipogen. Neem aan dat :) een knipoog is?
Bovendien kan een knipoog van alles betekenen en gezien de beperkte kennis van de meeste VPers in deze verwarrend en niet gepast :)
Vind ik leuk
Korm +37978
woensdag 9 januari 2019 om 11:57
nou ik zit hier al jaren en men weet zeker het verschil tussen iets wat menens is en iets wat als grap bedoeld wordt...

:) is een smiley en ;-) of ;) is een knip oog. dan weet je dat voor de volgende keer
Vind ik leuk
Gizmo +3756
woensdag 9 januari 2019 om 20:59
Toch even een vraag over die 25 miljoen.

Wie gaat dat betalen ?
Vind ik leuk
CPP +1015
woensdag 9 januari 2019 om 21:31
Seizoenkaarthouders, Business units en overige supporters, dagjesmensen en huurders van ruimtes in feyenoord City. Kortom uit omzet van Feyenoord City worden de kosten betaald en divident. Als eerste de 25 miljoen en als laatste divident.
Vind ik leuk
1313 +2881
woensdag 9 januari 2019 om 11:01
Ja maar serieus, wanneer moet dat stadion klaar zijn dan? Dat duurt nog jaren. Dan is het gat ondertussen al zo groot geworden dat het bijna een onmogelijke missie wordt om terug te komen. Er moet nu wat gebeuren, anders wacht een heel moeilijk verhaal denk ik.
Vind ik leuk
CPP +1015
woensdag 9 januari 2019 om 11:57
Klaar in 2023. Maar als je de 17.5 miljoen van nu indexeert betekend dat dat je slechts 3 miljoen per jaar meer op haal. Peanuts. Kunnen beter de 40 miljoen eigen vermogen die er naar toe gaat gebruiken voor kopen en behouden van spelers en met deze spelers successen halen zoals plaatsing CL en vervolgens de spelers met dikke winst verkopen. Daar zit het geld in.
Vind ik leuk
1313 +2881
woensdag 9 januari 2019 om 12:07
Dat bedoel ik ja precies. Er moet gewoon actie ondernomen worden. Anders ga je het niet meer redden ben ik bang.
Vind ik leuk
M477Y +1295
woensdag 9 januari 2019 om 16:58
hier is niks over bewezen....ook een schuld drukt op de begroting. Lijkt wel of de meeste supporters dat even vergeten. Dus de eerste jaren denk ik juist dat het nieuwe stadion verlies levert op de begroting. Dus zal het sportieve ook minder worden. Ik denk dat probleem in de jeugdopleiding zit. Feyenoord floreerde juist met eigen jeugd aantal jaren terug, omdat men daartoe werd genoodzaakt. Nu is het weer niks momenteel... dus het is niet altijd het geld he;-)
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
woensdag 9 januari 2019 om 17:49
Zoals ik het begrepen heb, is die 25 miljoen gegarandeerd ten op zichte van 17,5 miljoen nu. In day opzicht gaat Feyenoord er op vooruit. De voetbalclub en het stadion zijn 2 afzonderlijke partijen, hoe dat zit met die schuld, die zal bij het stadion liggen (vermoed ik). Het probleem zit hem niet zozeer in de jeugdopleiding, het zit hem in het vertrouwen in de jeugd. Er staan een aantal jongens nadrukkelijk op de deur te kloppen, maar ze krijgen simpelweg geen kansen.

De problemen binnen de voetbalclub liggen nog dieper, er zal meer moeten veranderen dan alleen een stadion..
Vind ik leuk
M477Y +1295
donderdag 10 januari 2019 om 17:21
oke ja ik bedoel eigenlijk ook het jeugdbeleid... maar gegarandeerd 25 miljoen lijkt mij dubieus.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
donderdag 10 januari 2019 om 17:30
Die 25 miljoen is een eis die Jan de Jong heeft neergelegd. Blijkbaar is daar een akkoord op gegeven door de andere partijen.
Vind ik leuk
M477Y +1295
donderdag 10 januari 2019 om 18:15
Ik dacht juist dat de plannen niet door gaan omdat die harde eis op tafel lag. Ook een aparte eis om te stellen. Ik wil 25 miljoen en anders niet...
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
donderdag 10 januari 2019 om 18:17
Tja, het is ook wel een harde eis. Anderzijds snap ik hem ook wel, je wilt als club er niet op achteruit gaan.

Plannen zijn volgens mij inmiddels goedgekeurd, inclusief die eis.
Vind ik leuk
M477Y +1295
donderdag 10 januari 2019 om 18:30
Ik juich het alleen maar toe! hopelijk komt Feyenoord weer op de plek dat het hoort, nek aan nek met ons aller Ajax;-) voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
donderdag 10 januari 2019 om 19:12
Terug naar vroegere tijden 😉
Vind ik leuk
Cookee +11801
woensdag 9 januari 2019 om 20:35
Elke club die een nieuw stadion wilde riep dat.
En met nieuw stadion staan ze nog waar ze stonden,
sterker nog Twente en ROda vlogen eruit met dat nieuwe stadion.

Cambuur zegt ook dat nieuwe stadion nodig is, maar daarom kan je voor de tijd nog wel een leuke selectie neerzetten toch? Ze maken zich er makkelijk van af. Met goed beleid kan je ook prima meedoen, kijk naar Excels.
Vind ik leuk
Gizmo +3756
woensdag 9 januari 2019 om 21:03
En Excelsior wil ook gaan verbouwen en een oer-Hollands grasmatje gaan neerleggen
Vind ik leuk
Cookee +11801
zaterdag 12 januari 2019 om 14:22
Ja, maar wat me zo aanspreekt, ze maken realistische keuzes in stadion en in beleid.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
woensdag 9 januari 2019 om 21:45
Zie mijn laatste alinea.. Er zal ook veel meer moeten gebeuren dan alleen een nieuwe thuishaven. Ik kaart alleen aan dat met een nieuw stadion de financiën zullen toenemen. Een leuke selectie neerzetten is ook zeker mogelijk met de huidige middelen, alleen niet met onze huidige TD + scouting
Vind ik leuk
Cookee +11801
zaterdag 12 januari 2019 om 14:16
Nee, de financien nemen niet toe.
Elke club heeft nu bijna een nieuw stadion.
Dus de verhouding is na nieuwbouw weer zoals het was. Ik vraag me af, zal de publieke belangstelling blijven, want het voetbal is niet geweldig, steeds minder jongetjes gaan voetballen.
Dat zijn aannames dat sponsors er op zitten te wachten. Men zou dat moeten onderzoeken.
We zijn zo gewend te denken dat groei doorzet.
Bij Groningen en H'veen vallen de lege plekken op en bij Vitesse ook.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:18]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:12
Jaaaaaaaaaaaaaaa
Vind ik leuk
Glazenbol +144
woensdag 9 januari 2019 om 19:42
De kuip heeft helaas zijn beste tijd gehad, metaalmoeheid in de staalconstructie los je niet eenvoudig op zonder grote investeringen.
Ook de betonconstructie is ondertussen minder aan het worden.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 22:23
Dat wist ik niet, zonde!?
Vind ik leuk
Glazenbol +144
donderdag 10 januari 2019 om 20:34
Het is een kosten baten analyse, nieuwbouw is ook duur, maar dan is de levensduur vele malen hoger dan de oude kuip geheel herstellen en aanpassen aan de moderne eisen.
Vind ik leuk
Bossie020 +5692
woensdag 9 januari 2019 om 08:33
Ze hebben nu toch ook al een veel groter stadion dan PSV?
Vind ik leuk
Summit +675
woensdag 9 januari 2019 om 09:44
De capaciteit van de kuip is net iets kleiner als de arena. Scheelt paar honderd man
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 04:09
scheelt een paar honderd neuzen dus
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
woensdag 9 januari 2019 om 10:04
PSV heeft meer "dure" plaatsen. Sponsorboxen en dat soort dingen, daar is het een gebrek aan bij Feyenoord.

Je kan, financieel gezien, beter 10.000 skybox toeschouwers hebben dan 40.000 zijtribune klanten
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:02
Meer inkomsten? Het stadion is gratis dan?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:41
MEE EENS!
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
woensdag 9 januari 2019 om 07:49
Nouja... Ik denk dat Ajax ook vrij veel voordeel van de arena heeft gehad?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 07:51
In de Meer konden maar 19.000 mensen kan je niet vergelijken met de Kuip!
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
woensdag 9 januari 2019 om 08:01
Dat klopt. Moet ook bekennen dat ze mij ook nog niet voldoende uit hebben kunnen leggen waarom dat nieuwe stadion nodig is.

Maar qua sentiment snap ik ook niet helemaal dat het oude moet blijven. De meeste plannen maakten er een compleet ander stadion van...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:09
Heb je gezien in wat voor klein hok met met Commodore 64 computer het licht weer aan probeerden te krijgen? Dat beeld zegt alles.
Vind ik leuk
Vakkie D +3972
woensdag 9 januari 2019 om 07:55
Dus Feyenoord moet spelersbudget in het opknappen van de gehuurde kuip stoppen? Of misschien de kuip verlaten en op het nieuwe trainingscomplex gaan spelen om betere spelers te kopen?

Vooral geen investeerders vinden om een nieuw stadion (vooral met meer business gelegenheden die niet in de kuip passen) te realiseren en daarmee het spelersbudget te verdubbelen.

Ja ik snap dat je dat wil als je niet voor feyenoord bent.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 08:02
Ik ken de voor en nadelen niet maakt mij ook niet zo heel veel uit verder of het nieuwe stadion er wel of niet komt! Alleen je rijk rekenen en alle pijlen op een nieuw stadion richten, vraag me af of dat slim is!? Wat nou als het maar voor 70% gevuld word dan klopt de berekening al niet meer.
Vind ik leuk
Vakkie D +3972
woensdag 9 januari 2019 om 08:09
De skyboxen en business seats leveren zo veel meer op dat psv ondanks 10.000 man minder dan in De Kuip nog steeds meer overhoud.

En verder is er de afgelopen seizoenen geinvesteerd in een jeugd- en trainingscomplex. Daar zijn de kampioens en europese miljoenen in gegaan. Sinds het bijna faillissement is de hand op de knip gebleven, investeren en aflossen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:01
Het nieuwe stadion zal de eerste vier jaar uitverkocht zijn door vaste bezoekers en nieuwsgierigen. Feyenoord heeft supporters in het hele land die zeker vaker naar het stadion willen....meer interlands, meer concerten, meer toeristen van de rederij Rotterdam langs de Maas, meer sponsors, meer bisnesseats, daarna meer Europees voetbal, meer merchandising, meer uitstraling, meer Europese finales
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
woensdag 9 januari 2019 om 10:01
Lastig de Kuip opknappen en er gelijktijdig in voetballen.
Wat het meest nodig is zijn skyboxen en dat soort plaatsen in alle gradaties.
Niet dat ik nou zo'n fan ben van de prawn sandwich brigade maar dat zijn wel de toeschouwers die de poen naar binnen brengen. Niet die 40.000 anderen.
Dus moet dat rondom het stadion komen, zoals dat bij de meeste nieuwbouw stadions het geval is.

Dan moet je dus gaan denken aan een tussen ring tussen de huidige 1ste en 2de ring.
Als dat al uit te voeren is, zal dat niet kunnen als je er ook om de 2 weken een potje in wil voetballen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
woensdag 9 januari 2019 om 12:02
Ze hebben het eerder gedaan, De Kuip renoveren en voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:11
Met een amateuristisch bestuur gaat ook een nieuw stadion ons niet helpen
Vind ik leuk
Vakkie D +3972
woensdag 9 januari 2019 om 08:00
Ach het onnodige verlies tegen een zwakke ploeg in de kuip weghalen zou al veel schelen. Tegen ajax, psv en een subtopper kan je een keer punten verliezen maar als je de overige punten "gewoon" pakt dan sluit je al aan. Ajax en psv halen dit jaar rond de 100 punten maar dat doen ze niet ieder jaar beiden
Vind ik leuk
Obl93 +2640
woensdag 9 januari 2019 om 08:36
Valt mee, volgend seizoen is de as van Ajax weg, en Lozano en Bergwijn zullen ook niet blijven, ligt het weer helemaal open.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
woensdag 9 januari 2019 om 12:03
Weer open? En hoe vaak heeft Feyenoord deze eeuw écht mee gedaan voor de landstitel?
Vind ik leuk
Obl93 +2640
woensdag 9 januari 2019 om 14:47
Denk een keer of 6-7
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
woensdag 9 januari 2019 om 14:56
Ging het me daar al fout bij werkwoord 1. Het is wat.
Vind ik leuk
Obl93 +2640
woensdag 9 januari 2019 om 22:45
Oh gaan we daar over beginnen, laat dan maar. Geen enkele zin om met zulke mensen een normale discussie te voeren.
Vind ik leuk
Pancev +740
woensdag 9 januari 2019 om 09:37
Kan snel veranderen, er is een exodus op komst bij Ajax, ik moet nog zien of die daar goed mee omgaan, je kunt dan wel zat geld hebben, de vraag is of er goede vervangers komen/zijn voor de spelers die vertrekken, het kan zomaar ineens een stuk minder gaan.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:12
Eigen schuld dikke bult, ze hadden een jong team in de KKD moeten hebben. Jeugd loopt nu een eind achter op die van PSV en Ajax en zelfs op Utrecht en AZ. Alle jeugd die nu zou moeten doorstromen is dramatisch.
Vind ik leuk
satesaus +1137
woensdag 9 januari 2019 om 07:33
Hij is iig bij machte de excuses-cultuur die er nu heerst om te zetten naar een prestatie-cultuur, zoals hij ook in 2017 liet zien. Dat van Geel ook moet wijken heeft in de samenstelling van de selectie grote invloed.
Maar als jij hier al moe van wordt, zal de amsterdamse-goed-nieuws-show jou dagelijks in slaap sukkelen....
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 07:37
Niet in slaap sukkelen maar het circus rond de Ligt en Frenkie word ik idd ook moe van!

De Amsterdamse-goed-nieuws-show word ik nooit moe van, hoe kan je moe worden van goed nieuws!?
Vind ik leuk
McRobbos +1123
woensdag 9 januari 2019 om 08:17
Team is niks mis mee. Een tactisch sterke trainer kan hier veel meer voetbal in krijgen. Als je dat niet inziet kan je beter hockey gaan volgen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 08:29
En die tactisch sterke trainer moet Kuyt worden? Volgens mij moeten nog steeds de spelers het doen in het veld. Vind hockey niet veel aan maar daar geld het zelfde naar mijn mening!
Vind ik leuk
McRobbos +1123
woensdag 9 januari 2019 om 18:30
Ik ben zeker nog geen voorstander van kuyt. Zou te snel zijn. Doet het wel erg goed in de jeugd, maar eerst maar eens assistent zijn
Vind ik leuk
voebtalie +741
woensdag 9 januari 2019 om 09:48
In dit artikel gaat het om het spel van Feyenoord. Dat kan echt een stukken beter/aantrekkelijker. Ben het met je eens dat je dan nog steeds 3e staat.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:48
Ja maar als je dan de wedstrijd tegen psv bekijkt.... daar willen ze wel allemaal en het lukt dan ineens wel allemaal, ligt het dan aan de spelers en/of trainer of ligt het gewoon aan de instelling?
Vind ik leuk
voebtalie +741
woensdag 9 januari 2019 om 19:37
Net als dat ado of Utrecht het 1x per jaar kan opbrengen tegen Ajax. Dat zegt genoeg. De spelers zijn niet goed genoeg en kunnen hooguit 1x per jaar pieken.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +1463
woensdag 9 januari 2019 om 10:41
Is de eerste keer dat ik de term alleskunner en Kuyt samen lees, dus dat je daar meteen al moe van wordt? Denk eerder dat je baalt dat er lof is voor een niet-Ajacied...
Kuyt heeft in het kampioensjaar gezorgd voor meer professionaliteit. Van Bronckhorst heeft geen visie, is te behoudend en maakt spelers niet beter. Er valt dus heel wat meer uit deze selectie te halen!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 10:44
Term is ontstaan onder van Gaal tijdens het WK 2014 toen was hij wel goed trouwens
Vind ik leuk
hantayo +1159
woensdag 9 januari 2019 om 13:15
Nee, eerder 'Kuytwaarikmealtijdaangeërgerdheb".....................voor mij dan
Vind ik leuk
carl coenr +161
woensdag 9 januari 2019 om 13:54
Nee hoor, je heb helemaal gelijk. Kuyt wordt zo overschat. was gewoon een werkpaard hoor die het als voetballer redelijk heeft gedaan..... maar ik heb hem nog nooit iets zinnigs over voetbal horen zeggen... een duidelijk goede analyse of over een tactiek praten... nee alleen maar open deuren en napraten.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 14:02
Ik heb niks tegen Kuyt maar zie in hem niet de oplossing voor Feyenoord, als voetballer er alles uitgeperst kunnen een hoop een voorbeeld aan nemen!
Vind ik leuk
Koekie1970 +3171
woensdag 9 januari 2019 om 14:54
Ben sowieso een beetje Kuyt moe, eeuwige oh kijk mij eens normaal gebleven gedoe met die Kuyt.
Vind ik leuk
Mari +10731
woensdag 9 januari 2019 om 15:56
Voetballen kon ie niet.
Wel hardwerken
Vind ik leuk
Cookee +11801
woensdag 9 januari 2019 om 20:32
Zo lang je niet op de stoel zit en FAALT dan ben je
voor een krant een alleskunner.
Lijkt wel of zo'n krant de club leeg wil halen.
Als mensen vervangen worden is prima, maar dan moet je wel een betere hebben en dat zie ik nog niet 1,2, 3 ... en zo door.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:43
Kuyt brengt wel wat meer enthousiasme.

Al weet ik niet of iedereen daar op zit te wachten. En hoe lang de spelers, dat aan kunnen horen.

Klopp redt het ook redelijk lang bij Liverpool
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 07:44]
Vind ik leuk
WilcoS64 +2276
woensdag 9 januari 2019 om 07:46
Die heeft een iets betere selectie.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:51
Iets? Een onsje of een ton?

Maar ze vliegen al 3 jaar over het veld voor hem.
Best knap.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 07:51]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:36
Volgens mij is Dirk Kuyt in de voetbalwereld na Pierre van Hooijdonk het meest gehate figuur. Achterbakse zak, die Gino in zijn rug stak aan het eind van zijn carriere. Ik zou als speler niet voor Kuyt willen spelen.
Vind ik leuk
Koekie1970 +3171
woensdag 9 januari 2019 om 14:56
Wil je nu Kuyt in alle ernst vergelijken met Klopp??
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:14
Het is mijn persoonlijke mening maar, hoor. En een inschatting, ik ken Kuyt als trainer nog niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 16:14]
Vind ik leuk
chicken +13048
woensdag 9 januari 2019 om 10:02
En weer een ex speler aanstellen als hoofdcoach. Zonder ervaring te hebben opgedaan. Feyenoord blijft dezelfde fouten maken....haal een trainer van buitenaf..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 14:29
Ik ben voor Ajax maar wie zou jij als coach van Feyenoord graag halen? Wel realistisch bedoel ik dan hè.

Een Nederlander of een buitenlandse coach?

Misschien van Marwijk (zou wel een stunt zijn net zijn schoonzoon bij PSV, gezellig soep zondag bij studio sport!)

Moeilijk hoor een keuze maken die ook bij Feyenoord past en binnen het budget blijft!
Vind ik leuk
chicken +13048
woensdag 9 januari 2019 om 14:47
Maurice Steyn zeg ik al even...

Heb zijn naam meer laten vallen. Heeft nooit wat met feyenoord te maken gehad en op die manier 'schoon'. Heeft zelf zijn carrière weer opgekrikt na ado en vanuit de kkd gepromoveerd met leuk voetbal en spelers die beter werden.

Wat wil je nog meer...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 14:53
Beetje hardop denken wat ik nu doe maar die van Heracles misschien?
Vind ik leuk
chicken +13048
woensdag 9 januari 2019 om 14:57
Als die volgend seizoen net zo goed presteerd..en feyenoord zo lang wachten kan.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2504
woensdag 9 januari 2019 om 15:02
Van Bronkhorst zal toch wel gewoon het seizoen afmaken en die Duitser is best goed heb die documentaire gezien over hem en weet spelers echt beter te maken!
Vind ik leuk
Pimman +7693
woensdag 9 januari 2019 om 07:05
Eerst van Geel maar eens..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:19
Zo is dat, die is zo langzamerhand ook wel over zijn houdbaarheidsdatum heen
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:27
Ik weet niet of zijn vrouw het goed vindt, wanneer ze hem ontslaan. Zij bepaalt toch zo'n beetje alles?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:45
Feyenoord heeft op die positie al heel wat koekebakkers gehad.

Vandaar die 74 miljoen schuld.

Als de RvC gaat beslissen dat Gio weg moet, dan zou ik ... zelf opstappen, als ik van Geel was.

Ajuuparaplu.

[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 07:47]
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
woensdag 9 januari 2019 om 07:53
Tsja... Ik vind dat ze beide geen gekke dingen gedaan hebben... Redelijk logische transfers met een klein budget. Helaas vallen de talenten uit de jeugd wat tegen. Van Beek, Nieuwkoop, Verdonk, Hankouri.

Enige foutje is wat mij betreft het niet meedoen aan dat circus van jong teams in de Jup. Maar toen dat speelde was daar ook geen budget voor...
Vind ik leuk
Pimman +7693
woensdag 9 januari 2019 om 07:57
Exact Wim.. dáár ligt het probleem!
Vind ik leuk
COYG +7602
woensdag 9 januari 2019 om 08:05
Die man heeft alles fout gedaan. Geen Jong team in de eerste divisie, geen scouting, totaal geen beleid.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:41
Idd !! Van geel 🤣 Wat heeft hij nou gepresteerd bij welke club ? Helemaal niets. Alleen een bende overal achter laten.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
woensdag 9 januari 2019 om 12:48
Hij was verantwoordelijk voor de selectie die voor het eerst in hoeveel jaar kampioen werd?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:15
Hij had geluk dat dirk terug wilde komen. Na het kampioenschap heeft hij niets goeds aangetrokken om de vertrekkende spelers op te vangen. Dat is juist zijn werk!!. Of heb ik het mis linke ?
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
woensdag 9 januari 2019 om 23:58
Ik vind Haps nog steeds een goede aankoop. De blessures zijn ongelukkig. St. Juste heeft het helemaal niet slecht gedaan en staat niet voor niets nu in de belangstelling. Larsson valt tegen, dat klopt, maar dat vond niemand een gekke transfer toendertijd. Wie mis ik? Niet elke aankoop is raak, dat zie je bij elke club. Met het beperkte budget waar hij mee moet werken is het nu eenmaal moeilijker. Zelf vind ik het prettig dat het herkenbare spelers zijn en geen vreemdelingenlegioen die ook snel weer vertrokken is.

Maargoed, je noemt Dirk en daar heb je deels gelijk in. Je vergeet alleen Elia, Berghuis en Jorgensen die ook gewoon op zijn conto gezet kunnen worden.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:06
Met alle respect niets meer dan logisch dit !
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
woensdag 9 januari 2019 om 07:06
Die kon je van mijlenver zien aankomen. Dirk staat te trappelen, heeft hij al zijn papieren al of heeft hij recht op een verkorte cursus gehad?
Vind ik leuk
Pimman +7693
woensdag 9 januari 2019 om 07:07
Mag Dirk überhaupt op zondag werken? ;)
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
woensdag 9 januari 2019 om 07:11
Zijn dat soort grapjes niet uitgemolken? Ik ben niet chagrijnig of zo hoor maar ik kan er niet om lachen. Sorry :)
Vind ik leuk
Pimman +7693
woensdag 9 januari 2019 om 07:15
Hij is óók een beetje flauw mee eens..het is nog vroeg en dan flapt er zo uit ;)
Vind ik leuk
Gizmo +3756
woensdag 9 januari 2019 om 21:14
Ik vind hem erg leuk Pimman .. had ik ff niet bij stilgestaan
Vind ik leuk
Koekie1970 +3171
woensdag 9 januari 2019 om 14:58
Nee heeft nog niet alle papieren. Zal wel op zijn Fortuna's gaan.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
woensdag 9 januari 2019 om 15:45
Die kans acht ik dan ook aanwezig. Een stroman.
Vind ik leuk
Splintair +2054
woensdag 9 januari 2019 om 07:06
Misschien een frisse wind geenslecht idee, maar we moetendankbaar zijn voor van bronckhorst en zn staf!!! Kampioen geworden met het 3e budget van nederland
Vind ik leuk
Pimman +7693
woensdag 9 januari 2019 om 07:09
Gio heeft tóch prijzen gepakt met een mindere selectie..hij verdient sowieso respect!
Vind ik leuk
psvfan1913 +3278
woensdag 9 januari 2019 om 07:07
Van Bronckhorst zou misschien nog kunnen blijven, maar Van Geel moet sowieso vertrekken.
Vind ik leuk
soksa +1679
woensdag 9 januari 2019 om 07:10
Kuyt nu brengen is veel te vroeg. Heeft nog echt 0 ervaring.
Vind ik leuk
Zultkop +5969
woensdag 9 januari 2019 om 07:15
Eens! Ik vraag me af of hij al zijn papieren al heeft. Dirk kan beter eerst 1 of 2 seizoenen meelopen als assistent.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:38
Hij deed 2 cursussen tegelijk. En geslaagd natuurlijk.
Trainer en manager.
Vind ik leuk
Zultkop +5969
woensdag 9 januari 2019 om 07:43
Zo dat is best knap.
Vind ik leuk
Gizmo +3756
woensdag 9 januari 2019 om 21:15
En in zijn vrije tijd hulppastoor !
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 00:39
En tussendoor:
Huisvader
Klusjesman
Hulptrainer
Koerier
Slager
Bakker
Bankier
Tuinman
Kapper
Enz enz.
Vind ik leuk
Analist +279
woensdag 9 januari 2019 om 07:11
Hij zou nog jaren mogen blijven van Feyenoord, aangezien hij de enige is die in 20 jaar gelukt is om de landstitel binnen heeft weten te halen. Schandalig als ie niet mag blijven als ie dat wilt tenminste
Vind ik leuk
Voetbal@com +1554
woensdag 9 januari 2019 om 07:17
ongelooflijk. alweer alles ligt op straat.
hierdoor heb je nog een gezellige 2de helft van het seizoen.

Gio dient door de voordeur te vertrekken echter zo wordt het de achterdeur.

Dat is met Cocu beter gegaan.
Ik weet het niet te vergelijken maar dan nog. Jammer voor Gio.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 07:17]
Vind ik leuk
Tafkaz +4740
woensdag 9 januari 2019 om 07:27
Inderdaad, lijkt een beetje op de situatie met Rutten destijds.
Toen die kenbaar maakte te stoppen werd er helemaal geen knikker mer geraakt.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:17
Zou voor beide partijen goed kunnen zijn om eens verder te kijken, maar wat een sympathieke gozer en hij heeft overall absurd goed gepresteerd met modaal materiaal, zou jammer zijn als zo een sieraad voor de sport door de achterdeur zou vertrekken, dan beter na dit seizoen.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
woensdag 9 januari 2019 om 07:17
Gio haalt er echt het maximale uit.
Vind ik leuk
Molletje +1003
woensdag 9 januari 2019 om 07:34
Kuyt hoofdtrainer van Feyenoord? Soms vraag ik me af of beleidsbepalers van Feyenoord wel echt willen dat het goed gaat met Feyenoord... Dat ze liever het motto "Supporter voor Feyenoord ben je niet voor de lol" in stand houden, dan dat ze weer stappen maken en Feyenoord daar brengen waar Feyenoord hoort te staan... aan de top (NET onder Ajax :-))
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:37
De RvC gaat het beleid bepalen.

Nou, lekker dan.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1568
woensdag 9 januari 2019 om 07:47
Dat is ook mijn eerste gedachte. Machtspelletjes kennen we bij Ajax ook maar al te goed. Helemaal door die pennelikkers die zijn niet te vertrouwen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:53
Dan zie ik de bui al weer hangen.

De Jonge directeur en Jan Slagter TD.

En Peppi en Kokki de trainers.
Vind ik leuk
ritje +384
woensdag 9 januari 2019 om 07:39
hallo De idiale schoonzoon voor kuyt ruilen? Lijkt mij niet verstandig! mvg ritje
Vind ik leuk
Kuip +9080
woensdag 9 januari 2019 om 07:43
Tijd voor een buitenlandse trainer. Iemand met een heel andere kijk op voetbal. Alle topclubs in de wereld ( Engeland) hebben Italianen, Duitsers of Spanjaarden in dienst.
De roem van Feyenoord begon ooit onder Ernst Happel.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:46
Met dit materiaal lukt het Dirk ook niet vind het ook te hoog gegrepen .
Hoop wel dat het succes weer komt voor Feyenoord blijf een mooie club .
Vind ik leuk
ritje +384
woensdag 9 januari 2019 om 07:49
hallo ik zou van Bronckhorst houden! En van Geel weg doen! want zijn inkoop belijd was een Lachertje , bakte er niks van! mvg ritje
Vind ik leuk
Neth +68
woensdag 9 januari 2019 om 07:58
Al vervang je iedereen, Feyenoord heeft vooral heel veel geld nodig om ooit weer aan de top mee te kunnen doen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 07:59
Kan Giovanni helemaal weinig aan het resultaat als er bijna geen kwaliteit op het veld staat.
Vind ik leuk
Connie Veren +5258
woensdag 9 januari 2019 om 08:08
3de plaats is de plaats waar ze met deze kwaliteit horen, echter het voetbal kan met deze kwaliteit toch echt wel een stuk aantrekkelijker, verzorgder en constanter.
Vind ik leuk
Connie Veren +5258
woensdag 9 januari 2019 om 08:07
Gio zou ik blij mee zijn. Kuyt lijkt me nog te vroeg. Laat die nog eens een jaar of 2 wat ervaring op doen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:12
Niet alleen omdat wellicht de nieuwe RvC leden dit willen maar ik denk dat het gewoon op is voor Gio bij Feyenoord. Veel prijzen gepakt in 3 jaar tijd maar de koek is wel bijna op. Wellicht nog een KNVB beker maar mee strijden om de titel zit er echt niet in.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:19
We mogen echt blij zijn dat we v. Brinkhorst als trainer hebben. Hij is rustig.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:20
Stop eens met dat teruggrijpen op dingen Feyenoord! Kijk vooruit! Nu weer Kuyt terug willen halen, alsof hij ook maar 1 wedstrijd meer gaat winnen met zo'n baggerselectie voor Feyenoord begrippen. Begin eerst eens lekker met van Geel en Gio eruit te wippen, (van Geel zsm zodat een ander nieuwe selectie voor volgend seizoen kan samenstellen, en Gio einde jaar) en haal een trainer die al even meegaat. Niet de ene rookie met de ander vervangen, je wilt toch een keer vooruit? Wil niet zeggen dat Kuyt geen goede trainer/coach kan worden, maar nu lijkt me niet handig om dat soort gokjes te gaan wagen
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 08:22]
Vind ik leuk
Sassefras +453
woensdag 9 januari 2019 om 08:40
Hoe bedoel je Kuyt terughalen? Hij is niet weg geweest. Heeft 1 jaar cursussen gevolgd (trainer en management), alsmede aan de hand van Van Geel de organisatie van Feyenoord verkend, en is dit seizoen trainer van Onder 19. Of dat niet erg weinig bagage is, kun je je wel afvragen ja.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:45
Dat bedoel ik idd. Linksom of rechtsom, lijkt het me alles behalve verstandig. Daarom ook even de tijd ervoor nemen. Alleen van Geel zsm eruit, anders heb je volgend jaar weer geen selectie op peil.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:20
We mogen blij zijn met v. Bronkhorst.
Hij blijft altijd rustig.
En we hebben toch ieder jaar 1 prijs te pakken.
Vind ik leuk
BenikBen +56
woensdag 9 januari 2019 om 08:22
Ondanks prijzen voetballend middelmatig tot zwak. Clasie hoe kan je dat verkopen aan je andere spelers ? Dat een speler die niet heeft gespeeld gelijk erin mag ??? Hoe kan je verkopen dat je zo slecht speelt na van Psv gewonnen te hebben ? Kuyt heeft prijzen gebracht en Gio heeft geluk gehad. Maar noem 1 speler die beter is geworden ? V gastel zit met oortjes op de bank en verder??? Waarom Karsdorp huren die bijna nooit speelt en eigen spelers op de bank houd? Burger contract geven maar Tapia opstellen??? Vermeer gewoon kapot maakt . Ayoub niet wilde maar van geel wel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 15:19]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:24
ze hadden van mij de technisch directeur weg mogen sturem, wegens zijn misluktr aankoopbeleiden.Die te bang is om te scouten en spelers aan te kopen in Zuid-Amerika. Het zal tijd worden dat Feyenoord op een nieuwe koers te gaam varen.
Vind ik leuk
Sucrates +253
woensdag 9 januari 2019 om 08:38
1x echte prijs en onmiddelijk wordt het verwachtingsniveau opgeschroefd. Tsk tsk, accepteer nu maar dat je van heel ver hebt moeten komen en überhaupt weer meedraait in de top dankzij v Bronkhorst, Koeman en de kweekvijver van Rotterdam Zuid. Maar plek 3 is hoogst haalbare voorlopig.

Nieuw stadion bouwen en realistische doelen stellen (plek 3 ED, 2e ronde EL en elk jaar doorstroming van talent). Dat zou mijn advies zijn.

Wat er gaat gebeuren: met veel bombarie een trainerswissel afdwingen, op je bek gaan en dan begint de interne stammenstrijd zodat F'noord weer afglijdt. Zonde.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 08:39]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:51
Gio heeft het top gedaan met 5 prijzen. Wanneer Feyenoord niet met een budget van 020 of 040 kan werken zal geen enkele trainer het beter gaan doen. Iedere volgende trainer wordt afgerekend op de prijzen die de laatste jaren gehaald zijn.

Focus moet liggen op veel betere scouting ,verkoop en geld dan kan je zelf spelers van een hoger niveau aantrekken.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:51
Geen enkele trainer heeft zoveel prijzen gewonnen als van Bronckhorst. Dat het nu minder gaat, ligt aan de matige selectie en niet aan de trainer. De club heeft geen geld om te kunnen investeren vergeleken met div andere clubs.. Vul ze zelf maar in.
Vind ik leuk
Hulsink +526
woensdag 9 januari 2019 om 08:58
Weer zo'n waardeloze Poll, onderdeel van het stoelpootzagen van personen met een oordeel van mensen die totaal geen insider zijn!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:04
Giovanni heeft het prima gedaan maar dit seizoen ziet het er minder goed uit. Tijd voor een frisse wind en vers bloed in de staf en de selectie. Daarnaast is het van belang dat er stevig beleid wordt neergezet zodat de toekomst in een nieuwe Kuip er weer goed uit ziet.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
woensdag 9 januari 2019 om 09:31
Moniz!
Vind ik leuk
Donnygo +3440
woensdag 9 januari 2019 om 09:33
Gun Gio ten minste een afscheid door hem via de voordeur te laten vertrekken en gooi hem er niet nu nog uit dat zou hij niet verdienen.

Denk dat het voor Feyenoord het beste zou zijn om eerst een nieuwe TD aan te stellen die dan de trainer kiest ipv andersom of dat je RVC gaat bepalen wie de trainer wordt.
Vind ik leuk
Kinkladze +95
woensdag 9 januari 2019 om 09:33
Kuyt als hoofdtrainer?? Ik hoop het als Ajacied!! Nul ervaring, dat kan toch niet serieus zijn??
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:07
De boer had ook geen ervaring we zullen het zien
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:23
Na zijn actieve spelerscarrière volgde De Boer samen met verschillende andere oud-profvoetballers de cursus Coach Betaald Voetbal. Op 2 juni 2007 behaalde hij zijn trainersdiploma, waarmee hij de bevoegdheid verkreeg om clubs in het betaalde voetbal te trainen. De Boer was tot 6 december 2010 jeugdtrainer bij Ajax A1 en tegelijkertijd samen met Phillip Cocu assistent-bondscoach van Bert van Marwijk bij het Nederlands voetbalelftal.
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
woensdag 9 januari 2019 om 09:33
Gio heeft ieder jaar het optimale gehaald uit de selectie. Ik vind het te kort door de bocht als de achterban en bestuurders ( inclusief vrienden van Feyenoord) er meer van hadden verwacht. Zelfs met Zidane, Valverde, Ten Hag, Advocaat, Guardiola, Kuyt enz. (tezamen) zou Feyenoord Klopp krijgen en derde worden. 2 jaar geleden verloor Feyenoord ook van Ajax (Kuyt was toen nog speler van Feyenoord).
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:37
Waarom moet er nu weer onrust gezaaid worden? Laat het AD over zinnige dingen schrijven
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 09:41
Ze worden wakker......maar wel een klapje in het gezicht van de Jong en van Geel.......in ieder geval een RVC die de ogen open heeft voor vernieuwing.
Ik hoop dat natrappende Kuyt niet slaagt, naar mannetje.
Ik gun tenslotte Gio een sympathieke club die hem wel waardeert, is hij ook gelijk van die levensbedreigingen af.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:46
Geen overwicht meer
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:54
Het bestuur wilt tegen beter weten in dat Feyenoord zich kan meten met Barcelona of manchester City maar de tools die Gio tot zijn beschikking heeft is het absoluut niet haalbaar en ook zeker niet met Dirk als trainer.
De tijd zal het leren.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:05
Tijd om te gaan de boer en cocu moesten ook weg. Die deden het ook niet slecht. De koek is op zo werkt dat nu eenmaal. Maar zeik elkaar maar weer lekker af daar is deze site toch voor bedoeld?
Vind ik leuk
gerard.. +576
woensdag 9 januari 2019 om 10:05
he he ze worden verstandig in Rotterdam Kuyt prima maar dan van Hanegem er naast.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 10:24
Als je meteen ruzie wil, moet je dat doen.......
Vind ik leuk
gerard.. +576
woensdag 9 januari 2019 om 10:36
Hoezo eerst samen gaan zitten of er van samenwerking sprake kan zijn. Goede afspraken maken en als van Hanegem niet kan dan een andere oudere wel Feyenoorder.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 10:41
Van Hanegem is een echte "einzelganger" , kan niet constructief samenwerken met andere, dat weten ze bij Feyenoord maar al te goed....gepasseerd station.
Een beetje Verbeek achtige persoonlijkheid, wel aardige kerels hoor !
Ik weet niet of Kuyt wel iemand naast zich duld, pedant kereltje, bij het acherbakse af.
Vind ik leuk
gerard.. +576
woensdag 9 januari 2019 om 10:48
Kuyt alleen kan gewoon niet. Totaal geen ervaring met 1e elftallen. Zou ramp worden.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 10:54
En van Bommel dan.....Cocu, de Boer en Gio......ha ha
Vind ik leuk
gerard.. +576
woensdag 9 januari 2019 om 11:34
Van Bommel is assitent geweest bij zijn schoonvader meerdere seizoenen meerdere teams en landen dus zeker ervaring opgedaan. Cocu en de Boer kijk waar ze nu staan De Boer naar Amerika 2e rangsland wat voetbal betreft. Cocu naar 4 maanden al weer ontslagen En Gio weet je zelf ook is niet in de wie gelegd voor trainer. Waardeloos gewoon mietje is het. Heb jij cocu en Gio ooit als trainer kwaad gezien?????. En ja alle 3 kampioen van Nederland geweest is dat een kunst in deze Eredivisie. Ja ik blijf erom lachen net als jij ha ha
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 11:37
Ze zijn aanvankelijk allemaal meteen geslaagd zonder ervaring, dat is geen levenslange garantie voor succes uiteraard.
Vind ik leuk
gerard.. +576
woensdag 9 januari 2019 om 17:41
Nee maar als je geen aanleg hebt voor trainer zoals Gio
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
woensdag 9 januari 2019 om 20:13
Ach, hij is slechts aantoonbaar de beste Trainer
van Feyenoord van de afgelopen 12 jaar.
Gio verdient, after all, gewoon een club die hem wel waardeert.
Vind ik leuk
Patje41 +951
woensdag 9 januari 2019 om 10:08
heeft Kuyt dan zijn trainersdiploma?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:09
Gio is nog steeds trainer van Feyenoord en is op trainingskamp met de spelers. De competitie word hervat tegen Pec. Zwolle en dan zullen we zien of hij de spelers met een goede tactiek en spel en uiteraard een overwinning ons laat zien dat hij grip heeft op de spelers. Of Gio zelf ontslag neemt of dat zijn contract niet verlengd word dat horen we vanzelf wel. Feyenoord moet in ieder geval meer wedstijden beter voetbal laten zien en meerdere weken achter elkaar te beginnen op 19 Jan.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
woensdag 9 januari 2019 om 10:11
Door:
Mikos Gouka 08-01-19, 22:30


Right.
Nu even de feiten.
Contract loopt af aan einde van het seizoen van Gio.
Het is al maanden bekend dat er in januari gesproken ging worden en daar kan natuurlijk van alles uitkomen. Ook Gio kan het wel eens genoeg vinden. Of beide partijen.
Niks achterdeur als hij weg gaat, gewoon door de voordeur omdat het contract uitgediend is.

Gouka en krabbendam hebben er beide een houtje van om de waarheid was schade aan te doen om hun verhaaltjes wat sappiger te maken. Of gewoon gelul neer zetten om die kutkrantjes van ze verkocht te krijgen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 10:14]
Vind ik leuk
Glenn55 +131
woensdag 9 januari 2019 om 10:23
Tijd voor frisse wind in vele geleidingen binnen de club.-

- De scouting, al jaren een doorn in t oog wat mij betreft, zo weinig rendement en als je dat vergelijk met vele andere clubs waar regelmatig groei briljantjes ergens opgepikt worden die de club na een paar jaar flink geld opleveren. Ik snap best dat Feyenoord beperkt is in de financien, des te meer moet je scouting beter 'presteren'.

- Jeugdopleiding, moet meer aan creatieve spelers doen, nummer 10 en 9, wanneer is er echt een goede speler op die positive door gebroken, van Persie als laatste denk ik. Wijnaldum en Vilhena komen daar in de buurt, maar geen echte nummer 10 vind ik zelf. Helaas kunnen ze een type als Chong en Zierikzee bijvoorbeeld niet zelf behouden, dat is ook waar, maar dan hangt ook af van het volgende:

- Technische staf, Gio is daar natuurlijk degene die uiteindelijk bepaalt wie er spelen, hij zou die talenten al vroegtijdig een kans kunnen geven, het gevoel geven dat ze snel kunnen aansluiten.
Maar behalve dat heb ik meer bedenkingen wat Gio en zijn assistenten betreft, vooral het tactische aspect, spelers beter maken en t voetballend deel van de ploeg, daar mankeren heel wat dingen.
Alleen maar kijken naar de prijzen vind ik wat kortzichtig, behalve t kampioenschap vind ik de rest van de prijzen niet echt van belang, helemaal niet gezien de achterstand met Ajax en PSV, maar zeker ook niet qua voetbal die ze lieten zien. Daarin vind ik niet, zoals velen dat schrijven, dat Gio alles uit t team heeft / had gehaald, bewijzen zullen we t nooit natuurlijk, maar ik weiger gewoon te geloven dat deze selectie niet beter kunnen! ( is die 1ste helft tegen PSV dan echt een uitzondering?)
Komen we dan de combinatie van Geel / Gio als t gaat om aankopen.
Kapitaal vernietiging vind ik de wijze waarop met talentvolle spelers als Tapia, Amrabat en in mindere mate Ayoub ( transfervrij, maar toch, kan zomaar meer opleveren bij verkoop als hij wel speelt) om wordt gegaan, dan wel een gehuurde Classie halen en laten spelen, die levert straks niks op! Bovendien is Classie niet de Classie die met KEA en Vilhena een sterke middenveld vormde ( blijkt dus hoe KEA HET bindmiddel was). Alles ook te maken met t feit dat Gio en zijn assistenten kennelijk niet het vermogen hebben spelers beter te maken, te stimuleren om meer uit zichzelf uit te halen. Zie je ook aan bijvoorbeeld Larsson en Berghuis, ze groeien niet.

Het moet nu echt gebeuren met het 'doorpakken', nog voordat het nieuwe stadion er is, zorgen dat we dan een beetje aansluiting hebben met Ajax en PSV.
Dus kom op Sjaak, de bezem erdoor!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:23
Van Bronkhorst roeit met de riemen die hij heeft en dat heeft hij geweldig gedaan, maar het verlies van bv. jonge spelers bij Feyenoord is een punt van zorg! Zie b.v. Hoever, 16 jaar en debuteerde deze week bij liverpool maar vraag me ook af waarom Ayoup geen echte kans gekregen heeft!!!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:24
Het is mooi geweest want hij heeft zijn best gedaan als trainer en speler
Vind ik leuk
Blowsabum +14
woensdag 9 januari 2019 om 10:30
Zal in de huidige situatie weinig uitmaken wie er voor de groep staat! Word tijd dat al die Feyenoord supporters zich erbij neer leggen dat Feyenoord allang geen top meer is. Zwakke spelers, slecht dagelijks bestuur, geen geld om goede spelers te halen. Wat er gehaald word presteert niet in de kuip! Accepteren dat je de aankomende jaren derde of zelfs vierde viool moet spelen. Uit huilen en opnieuw beginnen!
Vind ik leuk
Blindsy +15746
woensdag 9 januari 2019 om 10:38
Kuyt is zeker niet de alleskunner, laat hem nog maar even 2jr assistent spelen. Maar dat het tijd is om een nieuwe trainer en TD aan te stellen, lijkt mij logisch.
Frisse gezichten met nieuwe ideeen, meer sportieve ambities, beter voetbal, het kapitaal weer op het veld, betere internationale scouting, duidelijk toch?
Vind ik leuk
rinirat +3005
woensdag 9 januari 2019 om 11:10
Zo snel mogelijk weg, en neem die oubollige v Geel mee.
Die haalt alleen maar spelers terug die niet goed genoeg zijn.
Vind ik leuk
Ray1980 +1
woensdag 9 januari 2019 om 11:32
Alsof Kuyt het wel eventjes gaat doen!!!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:40
Het grote verschil zit t m in het denken.
Ajax en PSV beseffen al heel lang dat een stadion een heel belangrijk hulpmiddel is . Maar ook dat als je groter en luxer wordt qua stadion, je niet vanzelfsprekend beter.
T geld staat op t veld .
Heel veel rijkere en betere clubs hebben een veel kleiner stadion .
Topvoetballers willen alleen maar naar een topvoetballerklimaat .
Gevulde stadions .
Gevulde portemonnee
Mooie tegenstanders
Echt voetbal gras
Straks voetballen voor Feyenoord in een vol stadion tegen sneue clubs levert niets meer op .
In t huidige fantastische voetbalstadion voetballen tegen gerenommeerde tegenstanders dat levert pas op .
Alle Nederlandse clubs moeten gezamenlijk een beter voetbalklimaat gaan leveren .
Als dat allemaal volle stadions zouden zijn met mooie tegenstanders . Dan pas gaan PSV Ajax en Feyenoord ook meer vooruit .
Feyenoord . Home Sweet home .
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:05
Het gaat om het meedoen voor de landstitel. Iets hardere trainer?
Vind ik leuk
Ealanta +182
woensdag 9 januari 2019 om 12:08
VP kan de naam beter veranderen naar www.clickbait.nl
Vind ik leuk
polly68 +1
woensdag 9 januari 2019 om 12:12
Ja zo gaat een 'tobclub' met een echte Feyneoord man om. Ook Kuyt kan niets bereiken met een matig elftal.Geen geld geen goede aankopen. Zo blijft mijn club derde viool spelen. Beter Van Geel weg dan Giovanni.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:29
Ook de Jong weg heeft totaal geen kennis van zaken. Gio heeft constant maximaal gepresteerd met deze armzalige selectie.
Vind ik leuk
Rodapaus +5916
woensdag 9 januari 2019 om 12:13
Kom maar terug naar Roda martin
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:26
Martin van Geel mag dan ook wel z'n conclusies trekken. Hij heeft Gio opgezadeld met dat zooitje ongeregeld. Met deze selectie valt er weinig goeds te verwachten. Je kunt Gio ook niet zomaar de schuld geven van het feit dat ze minder presteren dan de 2 vorige seizoenen. Hoewel ze de titel van 2016 natuurlijk de danken hadden aan het drukke programma van Ajax in dat seizoen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:27
De Jong en van Geel zijn twee randdebielen die Feyenoord hebben opgezadeld met een middelmatig elftal zonder echte uitblinkers, als er mensen weg moeten bij Feyenoord zijn het deze twee wel. Ze verwachten van Gio dat hij ijzer met zijn handen smeed en meer uit deze middelmatige selectie haalt, hoe dom kun je zijn om dit te verwachten zelfs Klopp of Pep zal het niet lukken om deze spelers betere te maken omdat ze al op hun tenen lopen.
Vind ik leuk
Leozao +6094
woensdag 9 januari 2019 om 12:37
Ik las ergens in de reacties over van Gaal bij F'noord. Dat zou ik wel interessant vinden...
Vind ik leuk
Janjan +437
woensdag 9 januari 2019 om 12:38
maar waar gaat hij naartoe? denk dan een buitenlandse club...niet te hoog.
Kuyt gaat natuurlijk het overnemen en gaat of als een speer met nieuwe aankopen of het word een flop.
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
woensdag 9 januari 2019 om 12:41
@Aad de Ruiter
De Boer en Cocu (moesten niet weg) gingen uit eigen beweging!
Vind ik leuk
Tenno +84
woensdag 9 januari 2019 om 12:50
Geef Gio en de staf maar de schuld, een nieuwe trainer kan ook heel weinig met deze selectie. Eerst maar een nieuwe spits, want de huidige is altijd geblesseerd en dat hij ooit eens een doelpunt maakt kan hij er weer 3 maanden op teren. Ga eerst eens verjongen, want de spelers van nu zijn, op een paar na, allemaal over de top.
Begin daar eerst eens mee en zo niet lekker blijven door modderen en hopen op dat ene succesje en verder is 't over en uit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 12:50]
Vind ik leuk
Simpe1949 +88
woensdag 9 januari 2019 om 13:00
Ja, Gio is aan zijn laatste jaar bezig en de wijze waarop is schandalig!! Een jonge van de club, die meer prijzen binnenhaalde dan ooit wordt afgeslacht. Feyenoord ONWAARDIG. van Geel heeft met weinig tot geen geld moeten dealen de afgelopen jaren en heeft het maximum gedaan met dat geld en Gio met de aldus samengestelde selectie. Die twee verdienen een standbeeld en de negatieve schrijvers kramp in de vingers!
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 13:01]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:03
He he wat ben ik blij zeg weg met die slappe gozer. heeft geen daad kracht is helemaal niet geschikt voor deze job. en niemand hoeft te zeggen dat hij kampioen is geworden. dat was het team in combinatie met Dirk Kuyt aan het hoofd. Gio was gewoon een figurant.
OPROTTEN NU
Vind ik leuk
Vooruit +140
woensdag 9 januari 2019 om 13:28
Niet Gio moet weg maar Van Geel. Die mist echt alle talenten die een technisch directeur moet hebben.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:46
Een nieuw stadion is leuk. Finacieel gezien kost het veel geld. Het probleem is dat je je grote talenten moet verkopen voor grote bedragen. Het enige wat doorstroom zijn onze gemiddelde talenten. Want de supersterretjes zijn al weg op hun 15 of 16 jaar. Geen zin om de hele lijst te typen. Zolang er niks tegen de competitie vervalsing word gedaan die clubs als city teweegbrengen met 75 spitsen om een voorbeeld te noemen waarvan er 50 100% zeker hier topscoorder worde in nl. Zal het shit blijven. Ook al heb je het grootste en mooiste stadion van de wereld. Helaas is de wereld zo nu. Wat voor mij het mooiste was 3 buitenlanders regel. Of die legale kinderhandel van top voetbalclubs stoppe. Het is jammer dat mensen ook geen clubhart meer hebben. En met een klein tasje geld worden gelokt. En zo hun carriere verpeste. Want het slimste is zorgen dat je speel ipv op een bank zitten bij grote club. Want dan daal je marktwaarde weer. Dus je blijf altijd dat 12 miljoen euro mannetje ipv 75 miljoen euro mannetje.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:16
Ik stel Gio en MvG verantwoordelijk voor de afnemende interesse voor "mijn Feyenoord" Ben al zo lang een fanatieke feyenoord supporter maar ben op een punt dat het me allemaal geen fck meer uitmaakt!
Vind ik leuk
Motley +143
woensdag 9 januari 2019 om 14:25
Een nieuwe kuip leverd 25 miljoen op per seizoen. Daar koop je nog geen halve goede ajaxied voor. En aangezien Feyenoord het hele team moet vervangen om voor het kampioenschap mee te strijden kun je uittellen hoeveel jaar dit nog minstens gaat duren. 1 advies zet ieder jaar alles op de beker en probeer altijd op plek 3 te eindigen dat is denk ik voor Feyenoord het hoogst haalbare de eerste 20-30 jaar.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:41
Advocaatje?
Vind ik leuk
repeP +1512
woensdag 9 januari 2019 om 14:46
Die Vrienden van Feyenoord hebben niet voor niets geen meerderheid van de aandelen gekregen. Gezien hun uitlatingen inzake van Bronckhorst is dat blijkbaar maar goed ook.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:18
Van Bronckhorst levert uitstekend werk en ik zie vooralsnog geen andere trainer die het beter zou kunnen met de beschikbare middelen. Financieel kan Feyenoord nu eenmaal niet op tegen Ajax en PSV, nou, dan is derde worden het hoogst haalbare en dat doet hij. De kritiek op Van Bronckhorst slaat ook meestal nergens op. Ik hoor en lees zelden een argument, ze komen niet verder dan dat hij weg moet maar de volgende trainer zal echt niet verder koken dan die derde plaats en kans op de beker omdat Ajax prioriteit geeft aan de Champions League. Als Ajax straks verliest van Real Madrid, geven ze een keer goed gas in de bekerstrijd en dan winnen ze die want Feyenoord kan daar niet tegen op met of zonder Van Bronckhorst. Ze halen er in Amsterdam gewoon nog een paar Zuid Amerikanen bij en klaar is Kees. Van competitie is in Nederland geen sprake meer, het voetbal is dood.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:43
Moot
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 15:44]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:20
Vindt het onbegrijpelijk dat dit op deze manier moet gaan, geen enkel respect meer voor Broncki
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:09
Nee Gio is onze club held, en lovrely dirkkie is er nog niet klaar voor
Vind ik leuk
F-Troop +90
donderdag 10 januari 2019 om 10:34
iedereen heeft ups en downs..laat Gio gewoon trainer blijven en zorg voor fitte spelers..Luuk de jong was ook afgeschreven en scoort weer aan de lopende band..een trainerswissel doet Feyenoord geen goed.
Maar dat is mijn mening.
Vind ik leuk
carl coenr +161
maandag 14 januari 2019 om 11:12
Overigens heb ik het idee dat Kuyt het achter ze ellenbogen heeft en aan de stoelpoten van Van Bronckhorst zaagt...... vlgs mij heeft ie al een voorzet gegeven in zijn boek
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws