Sneijder: 'Zeker goed genoeg, in Eredivisie loopt hij lachend iedereen voorbij'

Sneijder: 'Zeker goed genoeg, in Eredivisie loopt hij lachend iedereen voorbij'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 08:08wo 09-01-2019 om 08:08

Wesley Sneijder kan Arjen Robben niet adviseren over een mogelijke terugkeer naar PSV. De recordinternational bracht de afgelopen dagen net als de aanvaller van Bayern München een bezoek aan het trainingskamp van PSV in Qatar.

Net als de Eredivisie-koploper bereidt ook Bayern zich in het Arabische Emiraat voor op de tweede seizoenshelft. Sneijder speelt tegenwoordig voor het Qatarese Al Gharafa. "Ja, ik heb Arjen al even ontmoet", lacht Sneijder in gesprek met Voetbal International. "Hij doet er hier alles aan om volledig fit te worden. Wat hij na dit seizoen moet doen? Dat weet ik niet, iedereen is anders."

"Mark (van Bommel, red.) ging wél terug naar zijn oude club en Rafael van der Vaart en ik hebben besloten niet terug te gaan naar Ajax. Maar ik kan Arjen niet adviseren wat voor hem het beste is", stelt Sneijder. Hij heeft tot en met nu altijd op het allerhoogste niveau gespeeld. Arjen moet zelf goed voelen wat hij nog wil. Het is een mooie klus voor Bommel en Ooijer om Arjen terug te halen naar PSV."

Twijfels of Robben nog meekan, heeft Sneijder niet. "Goed genoeg is hij zeker nog, in de Eredivisie loopt hij nog lachend iedereen voorbij, hoor."

Poll

Robben terug naar de Eredivisie: een goed idee?

(6612 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 08:12
Is wel een groot risico. Kan er ook gewoon zo maar 1 jaar uitliggen door blessures. Maaaar als hij fit is heeft psv zeker weten veel aan hem
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 08:12]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:13
Kan je ook zeggen over lewa...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:18
Zo vaak is Lewandowski niet geblesseerd, sinaasappel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 08:18]
Vind ik leuk
derksen +8936
woensdag 9 januari 2019 om 08:47
Leg die sinaasappel nou eens weg sinaasappel
Vind ik leuk
1313 +2740
woensdag 9 januari 2019 om 10:55
Als is dit natuurlijk niet nodig om dat in dit topic te melden. Beetje nutteloos.
Vind ik leuk
CPP +1015
woensdag 9 januari 2019 om 08:48
Wat is dan het risico? Zelfs geblesseerd zal hij nog van grote waarde zijn in de kleedkamer en voor de uitstraling van psv. Financieel zal hij veel kosten, maar ook veel opleveren als uithangbord, shirtverkoop en als hij geblesseerd is kan hij voor de sponsoren werken.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:50
Van grote waarde in de kleedkamer van psv? 🤭 Nou dat hoef ik niet te weten wat hij daar allemaal gaat doen..
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 08:50]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:52
Ahahaha
Vind ik leuk
Hast58 +813
woensdag 9 januari 2019 om 09:56
Lopen ze straks allemaal op sokken te voetballen. Want als Robben in de kleedkamer is durven ze hun voetbalschoenen niet te pakken.
Vind ik leuk
Midden-Noord +92820
woensdag 9 januari 2019 om 08:14
CL, misschien een keer een gunstige loting met Robben. Ik zou als PSV er alles aan hebben gedaan om Robben terug te halen.
Vind ik leuk
Korm +37946
woensdag 9 januari 2019 om 08:18
Ik denk ook wel dat PSV dat zal gaan doen :)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:34
Als ze daar nu pas aan beginnen zijn ze te laat vind ik. Dat appje van van Bommel klonk zo karig. Tijdens zijn persconferentie had die telefoon al non-stop moeten rinkelen.
Vind ik leuk
Korm +37946
woensdag 9 januari 2019 om 08:42
wees maar niet bang hoor, PSV heeft al een langere tijd contact met Robeen. dat appje is ook totaal uit zijn verband gerukt..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:47
Hahaha ja ongetwijfeld. Maar hoe die van Bommel dat zei in die persconferentie... Het klonk zooo kneuterig allemaal.
Vind ik leuk
Hast58 +813
woensdag 9 januari 2019 om 09:57
Zal PSV de CL halen denk jij???
Vind ik leuk
Korm +37946
woensdag 9 januari 2019 om 10:59
denk jij van niet?
Vind ik leuk
Hast58 +813
woensdag 9 januari 2019 om 11:47
Dan zullen ze eerst kampioen moeten worden en door de voorronde heen komen. En dat is nog geen gelopen zaak.
Vind ik leuk
Korm +37946
woensdag 9 januari 2019 om 11:59
2de kunnen ze ook worden hoor, en als geplaatste club zie ik PSV wel de voorronde doorkomen om eerlijk te zijn :)
Vind ik leuk
Hast58 +813
woensdag 9 januari 2019 om 12:05
Waarom geplaatst? Ze zaten nu ook in koker drie dus met die geplaatste status zal het wel mee vallen. En ik weet niet of dit seizoen ook meetelt want dan hebben die twee puntjes ook geen goed gedaan aan de plaatsingslijst
Vind ik leuk
Korm +37946
woensdag 9 januari 2019 om 13:04
het gaat om de voorronde toch? dan heeft Ajax en PSV een geplaatste status... heeft dus niks met de pot indeling te maken :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 13:04]
Vind ik leuk
Hast58 +813
woensdag 9 januari 2019 om 13:28
Gaat er om dat Ajax en PSV in dezelfde pot zaten dus dezelfde ranking hebben/hadden. Ajax moest 3 voorrondes spelen dus waarom zou PSV er met 1 ronde vanaf komen als ze tweede worden.
Vind ik leuk
Korm +37946
woensdag 9 januari 2019 om 14:03
Het gaat mij om dat PSV en Ajax een geplaatste status hebben dus loten ze meestal gunstige tegenstanders. En die zie ik Ajax en PSV wel winnen om eerlijk te zijn
Vind ik leuk
ErikAjax +874
woensdag 9 januari 2019 om 10:09
En dan heb je een speler voor 1 seizoen?
Vind ik leuk
Midden-Noord +92820
woensdag 9 januari 2019 om 11:27
Ja, wel Robben. Nog steeds wereldklasse en misschien kan of wil hij erna nog een seizoen. We weten het niet. Maar jij gunt dit de eredivisie niet?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:19
Ik zou het niet doen. Ervaring tanken is zeker verstandig, maar met Robben haal je wel een blessurerisico in huis.
Vind ik leuk
Midden-Noord +92820
woensdag 9 januari 2019 om 11:28
En een wereldspeler.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:58
Tja, maar dan waarschijnlijk wel een dure en vaak geblesseerd
Vind ik leuk
Midden-Noord +92820
woensdag 9 januari 2019 om 16:04
Ja en. Zo'n kans laat je niet liggen als club. En sowieso moet je in het bedrijfsleven een risico nemen anders zul je nooit slagen. Robben zal een hele boost geven aan de club en als liefhebber is dat leuk om te zien.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:09
Dat ben ik dan wel weer met je eens.
Vind ik leuk
Ab Normaal +4098
woensdag 9 januari 2019 om 08:17
Robben is een fenomeen en iedere voetballiefhebber zou hem graag terugzien in de eredivisie.
Rare discussie. Natuurlijk is hij direct een van de beste spelers.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:17
Denk dat vooral Ooijer nog wel eens een sleutelrol kan gaan spelen.
Vind ik leuk
Korm +37946
woensdag 9 januari 2019 om 08:19
omdat?
Vind ik leuk
utrechtfan +1189
woensdag 9 januari 2019 om 08:19
Genoeg klasse om zich staande te houden? Beseffen we wel over wie we het hebben. Robben hoeft zich hier niet staande te houden. Als hij komende zomer terugkeert kan hij PSV nog zeker 2/3 jaar persoonlijk kampioen maken. Zo fit is hij wel gebleken de laatste jaren.
Vind ik leuk
Roeptoeter +8917
woensdag 9 januari 2019 om 08:24
Iedereen voorbij. Als die fit is... Blijft een risico maar zeker een meerwaarde voor de eredivisie.
Met de VAR hebben al zijn fopduiken toch geen zin meer dus die ergernis kan niet meer.
Vind ik leuk
Jan ref +518
woensdag 9 januari 2019 om 12:04
Ow doet Robben dat? Ik denk eerder dat als ie bij PSV komt dat ie tegen van Bommel zegt dat ie niet zo moet zeiken tegen de 4e man
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1011
woensdag 9 januari 2019 om 08:24
Robben heeft de fysiek niet meer om nog 3 jaar op niveau te ballen. De man is op.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:29
Eredivisie kan die makkelijk aan maar die ku(ns)t grasvelden hier met zijn fysiek niet slim
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:49
Precies dat, 1 wedstrijd op dat gare veld van Heracles of ADO en hij scheurt alles af. Lekker wegblijven Arjen..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:55
Inderdaad
Vind ik leuk
ErikAjax +874
woensdag 9 januari 2019 om 10:10
Ja precies. Lachwekkend niveau. Daar zal Robben toch niet vrolijk van worden lijkt me?
Vind ik leuk
Zazu +343
woensdag 9 januari 2019 om 08:29
Gaat gewoon naar psv, das al duidelijk
Vind ik leuk
Hans Worst +1310
woensdag 9 januari 2019 om 08:29
Lekker naar Groningen.
Vind ik leuk
ErikAjax +874
woensdag 9 januari 2019 om 10:11
In de keuken kampioen divisie?
Vind ik leuk
Hans Worst +1310
woensdag 9 januari 2019 om 10:41
Al zou het zo zijn, ja. Lekker ballen, en lekker in je thuisomgeving wonen, Ook voor zn familie lekker natuurlijk om ook je Kids een sociale omgeving te bieden met vriendjes in de buurt ipv weer verhuizen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:44
Hij loopt iedereen lachend voorbij! Zeker al het geld betreft
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 08:44]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:48
Robben is overduidelijk de beste Nederlandse voetballer van de afgelopen 10 jaar ??? Misschien wel meer zelfs. Ik ben Ajacied, maar Robben was in zijn toptijd van wereldklasse, iedereen heeft het altijd over Messi en Ronaldo, maar Robben zeker top 5 geweest. Samen met een Zlatan en een Iniesta.

Edit VP : Reactie gewijzigd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 09:53]
Vind ik leuk
BariAFCA +370
woensdag 9 januari 2019 om 08:49
Als robben terugkeert dan zal hij mits fit, iedereen van het veld spelen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:49
PSV kiezen Robben niet over Tobben .
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:03
Die vier wedstrijden die hij gaat spelen ( nadat hij geblesseerd is geraakt op een kunstgrasveld )voor PSV kan hij zeker van waarde zijn.
Vind ik leuk
HanV +4842
woensdag 9 januari 2019 om 09:14
Robben is voor PSV alleen nuttig in de Europese wedstrijden, voor de competitie zijn 4 of 5 wedstrijden misschien van belang. De rest kunnen ze wel met 10 spelen.
Vind ik leuk
Dee79 +2441
woensdag 9 januari 2019 om 09:07
Ik heb niet het idee dat Arjen het om het geld zou doen zoals wesley en vd vaart!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:13
Sneijder heeft Ajax ook de rug toe gekeerd.
Had na zijn beste periode Real/Inter niet naar Galatasaray moeten vertrekken..
Ik heb veel meer sympathie voor een Blind of Cocu of van Bommel.

Dus wie is Sneijder om hier iets van te vinden?
Vind ik leuk
kcim +3029
woensdag 9 januari 2019 om 09:15
Ik zie Robben als een van de beste zo niet de beste van zijn generatie (twijfel tussen vanPersie en Robben als beste). Jammer van zijn vele blessures. Maar juist hierdoor heeft hij een enorme topsport mentaliteit laten zien. Dit moet een voorbeeld zijn voor alle jinge voetballers.

Maar Robben in de ere-divisie liever niet. Ik wil hem niet zien tussen spelers die er geen k%t van kunnen (zie vanPersie). Als hij als liefhebber verser wil dan maar een paar jaar naar de VS . Denk dat hij met zijn mentaliteit prima past. Mss iets voor Frank de Boer.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:42
Van Persie heeft het totaal niet laten zien in Oranje zijn carrière bij Oranje is eigenlijk 1 goal die centraal staat, alleen bij een Arsenal en ManUtd was het één van de betere spelers op zijn positie. (Dat hij in verhouding vaak scoorde bij Oranje lag aan de oefenwedstrijden)
Een Kluivert en van Nistelrooy vind ik persoonlijk beter.

Van Persie zie ik daarom ook niet als concurrent van een Robben om deze titel.

Robben heeft vaak de wereldtop aangetikt, speelde bij de beste clubs ter wereld.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 15:44]
Vind ik leuk
Guust +5836
woensdag 9 januari 2019 om 09:18
Er zijn teveel kunstgras velden, dit is totaal niet aantrekkelijk voor spelers als Robben, veel te vaak geblesseerd.
Vind ik leuk
EHV_040 +0
woensdag 9 januari 2019 om 12:43
Dan kan Donyell toch alsnog 6 wedstrijden meepakken dat seizoen, want veel meer speeltijd zal hij dan niet krijgen
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:30
Rafael van der Vaart en ik hebben besloten niet terug te gaan naar Ajax


Rafael wilde wel maar Ajax niet.

De ervaren oud-Ajacied wil uiteindelijk wel terug naar Nederland, al dan niet bij Ajax

Vind ik leuk
Come on Utreg +28347
woensdag 9 januari 2019 om 10:38
PSV moet er alles aan doen om hem te halen. Ik ga er vanuit dat PSV dat ook doet. Het zal van Robben zelf afhangen. Misschien wil hij nog een avontuur in de Serie A.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:41
Hij kan doen wat hij leuk vindt, wat hem energie geeft en wat goed is voor zijn gezin. Vooral zijn gezin is erg belangrijk voor hem.
Vind ik leuk
Hesses +1074
woensdag 9 januari 2019 om 10:47
Graag naar Feyenoord....RvP overtuigen nog n seizoen door te gaan....komend seizoen de dubbel en dan beide met pensioen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:26
Robben mag terug komen veel beter dan die jankerd die bij 1 veertje al op ze mond valt en begint te huilen, maar als ie net als sneijder en Vd vaart is dan komt ie niet want die 2 beloven dingen en vullen liever hun zak met miljoenen dan er ergens club liefde zit, maar let op geld op vrouw weg.
Vind ik leuk
EHV_040 +0
woensdag 9 januari 2019 om 12:41
Zie hem graag komen maar van wie staat hij dan de ontwikkeling in de weg?
Bergwijn?
Lozano (zal uiteindelijk toch wel verkocht worden maar toch)
Malen?
Vind ik leuk
Cookee +11729
woensdag 9 januari 2019 om 19:24
Dus Ajax heeft vd Vaart en Sneijder wel gevraagd dus.
Maar ze hebben Ajax afgepoeierd, de minkukels.
Als je goed leest zit hier een primeur in, die op VP zou passen.

Als je schilder bent zit er een luchtje van Primer aan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 19:25]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws