Sánchez geeft De Jong en De Ligt positief advies: 'Wereld ligt aan hun voeten'

Sánchez geeft De Jong en De Ligt positief advies: 'Wereld ligt aan hun voeten'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 11:57wo 09-01-2019 om 11:57

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 12:27wo 09-01-2019 om 12:27

In de ogen van Tottenham Hotspur-verdediger Davinson Sánchez zijn voormalig teamgenoten Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt klaar voor de stap naar een grote club. Hij ziet de twee best bij FC Barcelona aan de slag gaan.

Volgens Sánchez moet een overstap naar de Europese top niet worden onderschat. "Je verandert van een omgeving waar je onmisbaar bent en elke wedstrijd negentig minuten kunt spelen, naar een plek waar je moet concurreren met de beste spelers ter wereld", aldus de Colombiaan in gesprek met La Vanguardia.

Toch voorspelt Sánchez dat De Jong en De Ligt best kunnen slagen in de top. Hij geeft dan ook een positief advies voor de overstap naar FC Barcelona. "Met de kwaliteiten die ze hebben, kunnen ze rustig die stap maken, vertrouwen winnen en ook daar belangrijk worden."

"Ajax heeft hen de filosofie gegeven waar ze nu om bekend staan", vervolgt Sánchez. "Ze doen het heel goed in de Champions League. Het belangrijkste is hoe graag ze willen. De wereld ligt aan hun voeten en ze kunnen met iedereen concurreren. Hen wacht een veelbelovende toekomst", sluit de Colombiaan af.

Plaats een reactie

Bengelino +13666
woensdag 9 januari 2019 om 11:59
Sanchez moet zelf ook kiezen voor een stap omhoog.

terug naar Ajax dus.
Vind ik leuk
stratumseind +195098
woensdag 9 januari 2019 om 11:59
ah kijk sanchez geeft ook groen licht , nu zal het niet lang meer duren
Vind ik leuk
UpOne +1049
woensdag 9 januari 2019 om 12:01
Nu nog wachten tot FdJ morgen bij PSG, Barcelona en City gaat tekenen. Bam!
Vind ik leuk
floormunges +1565
woensdag 9 januari 2019 om 13:08
Wordt dan wel een tribune klantje komt vele tekort voor dat niveau de ligt maakt meer kans
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 13:20
Ik vraag me dan altijd af of dit je stellige overtuiging is ( en je dan dus óf nooit een voetbalwedstrijd ziet, of echt heel dom bent als het op voetbal aan komt) of dat je dit puur doet om reacties uit te lokken. In het 2e geval, gefeliciteerd, het is je gelukt. In het 1e geval, ook gefeliciteerd, je weet hoe het internet werkt.
Vind ik leuk
floormunges +1565
donderdag 10 januari 2019 om 11:11
Gewoon de feiten pikkie heb de Jkng viel duidelijk door de mand tegen Benfica Bayern en PSV hoewel die daar niet op zn gewenste positie speelde tel die dan niet mee maar tegen elke serieuze tegenstander heeft ie zijn stempel niet kunnen drukken en tegen Benfica twee keer gewoon onzichtbaar gewoon de feiten maar jij loopt graag mee met de hype
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:23
Hahahaha. Oke “pikkie”, we kunnen hier dus wel uit opmaken dat je de wedstrijden dus niet gezien hebt. Dat verduidelijkt wel wat.
Vind ik leuk
floormunges +1565
donderdag 10 januari 2019 om 11:32
Jammer dat je een subjectieve bril op hebt en het je aan enkele realiteitszin ontbeert
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 12:03
Ik denk dat dat het is. De optie dat jij gewoon niet zoveel kaas gegeten hebt als het op voetbal aankomt is natuurlijk lastiger te accepteren
Vind ik leuk
glob +13
woensdag 9 januari 2019 om 18:31
Jij moet eerst leren schrijven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 18:31]
Vind ik leuk
floormunges +1565
donderdag 10 januari 2019 om 11:12
Is een feit dat mensen die op spelling letten onprettige mensen zijn dus bij deze droeftoeter
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:09
Had jij het licht al op groen gezet stratum ? Ik vermoed namelijk dat ze op jou wachten ;-)
Vind ik leuk
Ruud40 +13211
woensdag 9 januari 2019 om 12:17
Hee hee hee vergeet Mark van Rijswijk niet he.

Die heeft er nog niks over gezegd.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:20
Sorry man, mijn fout pffff. Hoe kon ik nou Mark v Rijswijk vergeten. My bad
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
woensdag 9 januari 2019 om 13:43
Stratum woont op 2 hoog en laat zelfs zijn bier bezorgen, een echt stoplicht zien is van lang geleden of van tv
Vind ik leuk
Vamos7 +10936
woensdag 9 januari 2019 om 13:51
Hoe weet jij dat allemaal? Ken je hem persoonlijk?
Vind ik leuk
stratumseind +195098
woensdag 9 januari 2019 om 14:19
Dat dacht jij toch niet echt hoop ik?
Vind ik leuk
Vamos7 +10936
woensdag 9 januari 2019 om 14:42
Tuurlijk niet.
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
woensdag 9 januari 2019 om 17:54
Welnee, maar ik ga toch niet hier zeggen waar je woont ouwe reus
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
woensdag 9 januari 2019 om 17:55
Ja klopt, jouw niet en dat hou ik graag zo voor sommige mensen geld dat ze beter in de kast kunnen blijven. Al val je de laatste tijd wel mee en denk ik soms zelfs niet meer aan Bien
Vind ik leuk
pietprecies +11692
woensdag 9 januari 2019 om 15:34
In Jerez de la Frontera
Vind ik leuk
Vamos7 +10936
woensdag 9 januari 2019 om 16:42
Ik ben daar wel eens op vakantie geweest echt een aanrader.
Vind ik leuk
stratumseind +195098
woensdag 9 januari 2019 om 14:19
wat mij betreft maken ze gisteren nog bekend waar ze heen gaan ,zijn we tenminste van dat gespeculeer af
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
woensdag 9 januari 2019 om 17:57
Ik snap dat gespeculeer niet eens, het boeit me nul enkel als ze naar Barca gaan kan ik het waarderen. City en PSG heb ik niks mee dan vind ik zelfs PSV nog beter
Vind ik leuk
Jozef +44184
woensdag 9 januari 2019 om 12:12
Onzen Davinson heeft er gewoon kijk op.
Vind ik leuk
stratumseind +195098
woensdag 9 januari 2019 om 14:30
als ervaren rot ?
Vind ik leuk
Jozef +44184
woensdag 9 januari 2019 om 14:39
Een jaar Ajax is genoeg😁
Vind ik leuk
stratumseind +195098
woensdag 9 januari 2019 om 14:45
om rot te zijn inderdaad.......
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:27
Hell yeah. Je bent extreem grappig. Rest mij nog te zeggen: keep up the good work!!!
Vind ik leuk
JanTa48 +8051
woensdag 9 januari 2019 om 12:45
Levi zal nooit op de eisen ingaan die Ajax vraagt of er moet een mega bod komen voor Eriksen dat meteen omgezet wordt in 2 nieuwe aankopen.
Vind ik leuk
RenW +4041
woensdag 9 januari 2019 om 13:34
Of, mooie woorden van iemand die er nu staat.
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
woensdag 9 januari 2019 om 13:42
Er word tenminste buiten de landsgrenzen over gesproken, PSV staat stil en lijkt voor rood te staan!
Vind ik leuk
stratumseind +195098
woensdag 9 januari 2019 om 14:17
tuurlijk , wat jij wil
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:27
En ze staan ook bovenaan. Dus dan is dat rode stoplicht prima!
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
woensdag 9 januari 2019 om 17:59
Wees er blij mee winterkampioen, bij Ajax heerst daar een vloek op wij stommen pas later! Gelukkig hadden jullie toch een prijsje dit jaar een uitdraai van de stand met de winterstop!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:52
Dat winterkampioenscap boeit me niet zoveel. Wel dat we bovenaan staan na 17 wedstrijden. Of terwijl het beste gepresteerd, meer konden we niet bereiken in de compentitie(op 1 wedstrijd na). En dat er een vloek op heerst is natuurlijk leuk bedacht, maar elke ajacied had graag nu al bovenaan gestaan.

Verder belooft het natuurlijk een geweldige race te worden in het 2e seizoenshelft, en mogen we daar als supporters van genieten.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:29
Ik niet, 2e is prima. Ajax staat eigenlijk gewoon bovenaan. Thuiswedstrijd tegen Psv nog en die winnen we sowieso. Dus ik vind het best nu 2e.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:32
Eigenlijk hebben ze de schaal ook al gekregen? :0
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:39
Ach, eigenlijk wel. Maar die schaal komt vanzelf. Als Ajax doet wat moet en wordt verwacht, zal die schaal er ook komen. Geen zorgen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:58
Maar als psv doet wat van psv wordt verwacht, dan komt die schaal naar eindhoven
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:00
Tsja. Ajax heeft veruit de meeste kwaliteit, op het veld op zo’n beetje élke positie. Het is aan Ajax stand verplicht om Psv kansloos te laten in de Arena.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:58
Ajax heeft de betere selectie voornamelijk in de breedte. En op een paar sleutel posities de betere voetballers. Maar ik denk dat zowat de gehele voorhoede van psv en de rechtbavk bij ajax in de basis zouden staan. Onafhankelijk van de speelstijl uiteraard, want dan zou geen enkele speler bij elkaar in de basis staan vermoed ik.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:45
Ajax spelers zijn veelal veel completer en bezitten méér gogme. De gehele voorhoede van Psv zou denk ik niet bij Ajax in de basis staan. Ik denk alleen een kans voor Lozano. Dolberg is haast uniek in zijn soort, valt bijna niet te verdedigen, en heeft quasi geen contenders die écht beter zijn en méér talent hebben dan hem om de Ajax ‘9’ positie te kunnen bekleden. De Jong (van Psv) kan goed koppen en goed in positie blijven (niet gaan zwerven, dus het gevolg is dat je hem vaak aan kan spelen) maar imo is het verschil met Dolberg schrijnend groot. Neres is ook een geweldige voetballer. (Vermoed alleen dat Ten Hag het niet aandurft om Neres continu op te stellen, vraag me af waarom. Ja Ziyech speelt. Maar ja, dat is eigenlijk een middenvelder.) Lozano is uiteraard een ander type voetballer dan Neres, qua klasse zijn beide bijzonder. Verschil is denk ik niet zo groot. Ik wil maar aangeven dat imo Lozano niet zomaar een basisplaats bij Ajax zou hebben. Ik weet dat Neres vaak geen basisspeler is, maar ik wil maar zeggen dat het niet gemakkelijk voor Lozano zal zijn. De rechtsback ben ik het met je eens. Zeer duidelijk in het voordeel van Dumfries. Wat ik bij Ajax énorm irritant vind, is spelers op gemaakte plekken. Kijk, Ziyech is voor mij middenvelder. Absoluut geen buitenspeler. Daar moeten imo échte flankspelers staan met krijt op de kicksen. Tadic zelfde. Wat je zegt klopt ja, speelstijl is uiteraard anders bij Ajax en Psv. Echt vergelijken valt er eigenlijk niet te doen. Op sommige podities natuurlijk wel.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:08
Ja vergelijking kan op posities die echt hetzelfde zijn. Zoals je zegt met de spits, maar dat is weer de speelstijl. Ze zouden beide niet bij de andere club in de basis staan en je zegt dat spelers bij ajax meer gogme hebben. Dat is misschien waar. Maar spelers van psv hebben meer werklust en kunnen beter vanuit hun taak spelen. Ook best wel grote kwaliteiten. Dus meeste toch echt verschillend van elkaar.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:13
Helemaal eens hoor. Hoewel van het gogme misschien wel waar is, maar ook min of meer als grapje bedoelt. Dat gevoel bekruipt mij althans wel bij bepaalde situaties (spelers met gogme heeft Psv er uiteraard ook). Werklust en beter vanuit hun taak spelen. Eens dat dit veel meer bij Psv is. Zekers grote kwaliteiten. Laat het ‘best wel’ maar weg, want uiteraard zijn dat grote kwaliteiten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 23:24]
Vind ik leuk
Donnygo +4895
woensdag 9 januari 2019 om 12:03
Barca moet gewoon oud Ajax en speler bij Ajax weg halen. Kun je nu wel een leuk team neerzetten aangevult met wat er al loopt.

Vertgonghen, De Ligt, Sanchez, De Jong en Eriksen dan heb je wel een leuke basis as voor 5 tot 10 jaar zonder zorgen.
Vind ik leuk
stratumseind +195098
woensdag 9 januari 2019 om 12:09
Vertgonghen? die gaat geen 5 jaar meer mee laat staan 10
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:10
Jantje gaat hooguit nog 3 jaar mee.
Vind ik leuk
Donnygo +4895
woensdag 9 januari 2019 om 12:37
Vertoghen is 31 dacht 29 maar dat is Aldeweireld. Dan nog 36 moet nog kunnen als verdediger, niet makkelijk maar kan.
Vind ik leuk
deltiaan +1423
woensdag 9 januari 2019 om 13:21
moet het allemaal nog zien?????
Vind ik leuk
Muscles +1732
woensdag 9 januari 2019 om 15:05
Sanchez is te vroeg gegaan, anders had hij nu ook voor die top kunnen gaan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws