Vertrek bij Groningen: Ik heb mijn zaakwaarnemer al op de hoogte gebracht

Vertrek bij Groningen: "Ik heb mijn zaakwaarnemer al op de hoogte gebracht"

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 18:44wo 09-01-2019 om 18:44

FC Groningen kondigde woensdag aan dat Hennie Spijkerman aan het einde van het seizoen vertrekt. De assistent-trainer (68) spreekt tegenover FC Groningen TV van een tegenvallende periode.

"Het zal niet verrassend zijn als ik zeg dat het wel een beetje tegenvalt, met name qua resultaat", blikt Spijkerman terug op zijn eerste half jaar in Groningen. "Ik ging naar Groningen met bepaalde verwachtingen. Als de club dan halverwege de competitie op een plek staat die heel dicht bij de degradatiegrens ligt... Dat had ik van tevoren niet verwacht."

De tegenvallende resultaten - Groningen staat vijftiende - zijn niet de enige reden voor Spijkerman om te stoppen. "Het is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen: hij staat nu onderaan, daarom pakt hij zijn biezen. Dat is zeker niet zo. Ik heb bewust gekozen voor een éénjarig contract om ruimte te houden voor een buitenlandse stap. Daar maak ik gebruik van."

Op dit moment speelt er nog niets, aldus Spijkerman. "Nee, absoluut niks. Uiteraard heb ik mijn zaakwaarnemer al enige tijd geleden op de hoogte gebracht. Ik heb hem verteld waar mijn voorkeur ligt en daar gaat hij hopelijk mee aan de slag."

Plaats een reactie

FCG1971 +4735
woensdag 9 januari 2019 om 18:46
Gewoon geen klik met Buijs en FCG laat hem de ruimte om zelf op te stappen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:49
Prima oplossing dan, toch?
Vind ik leuk
FCG1971 +4735
woensdag 9 januari 2019 om 19:08
Jazeker, de grote schoonmaak is in Groningen al ver voor het begin van het voorjaar begonnen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:53
Joop Gall
Vind ik leuk
AFP +2897
woensdag 9 januari 2019 om 19:06
Maduro.
Vind ik leuk
Spiegel +11080
woensdag 9 januari 2019 om 19:01
Enkeltje Atlanta is denk ik al geboekt?
Vind ik leuk
fier&koen +2711
woensdag 9 januari 2019 om 19:40
Dat denk ik wel.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:30
Goed gezien Danny weg met die zuurpruim 😎
Vind ik leuk
Benniewies +5377
donderdag 10 januari 2019 om 02:22
Tja en toch als adsy4 landstitels op rij
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
woensdag 9 januari 2019 om 19:46
Het buitenland snakt naar Henny.
Vind ik leuk
De Mees +40
woensdag 9 januari 2019 om 19:46
Kan spijkertje niet per direct weg ?
Vind ik leuk
Benniewies +5377
donderdag 10 januari 2019 om 02:21
Heeft meer landstitels op zijn naam staan als assistent dan jou
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:03
Die man laat indirect blijken dat hij niet tevreden is bij de club. Laat hem dan maar nu al gaan. Kan die meteen Frankie bezoeken. Grunn moet een energiek persoon op de bank hebben die enthousiasme uitsraalt en iets in beweging kan brengen.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:05
68!!?? Stap in de bus naar Benidorm en geniet van je oude dag!
Vind ik leuk
Pieterv14 +553
woensdag 9 januari 2019 om 21:41
Denk dat ie naar Amerika vliegt. Frank de boer had er wel een klik mee
Vind ik leuk
Benniewies +5377