Rosario: 'Je speelt met alleen maar grote jongens, ik keek mijn ogen uit'

Rosario: 'Je speelt met alleen maar grote jongens, ik keek mijn ogen uit'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 07:49do 10-01-2019 om 07:49

Pablo Rosario is niet meer weg te denken uit de basis van PSV en maakte vorig jaar bovendien zijn debuut in het Nederlands elftal. Voor de middenvelder was het een hele belevenis om voor Oranje uit te komen.

"Veel mensen vroegen me of ik er stiekem op hoopte, maar nee, ik heb er serieus nooit aan gedacht dat ik uitgenodigd zou worden voor het grote Oranje. Daarom was ik er heel nuchter onder", vertelt hij in gesprek met Voetbal International.

"Bij PSV is het al snel, maar bij Oranje speel je met alleen maar grote jongens. Daar kan ik echt van leren, de eerste keer keek ik mijn ogen uit en wilde ik me heel graag laten zien", herinnert hij zich. "De tweede keer was ik al meer mezelf. Dan ben je al snel één van de jongens. Het zijn hele mooie momenten achter elkaar geweest dit seizoen."

Rosario hoopt in de tweede seizoenshelft met PSV beslag te leggen op de landstitel. "We gaan weer dezelfde energie in de wedstrijden stoppen als in de eerste helft van het seizoen", stelt hij. "Ajax laat ook niet veel punten liggen, we weten dat ze er kort achter zitten en dat ze nog actief zijn in de andere toernooien. Maar ik kijk eigenlijk nooit naar anderen. Wij zullen onszelf iedere wedstrijd moeten testen."

Plaats een reactie

stratumseind +185941
donderdag 10 januari 2019 om 07:53
de eerstkomende 16 potjes winnen en het is weer feest in geheel nederland
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 07:55
😂
Vind ik leuk
Jurm +1163
donderdag 10 januari 2019 om 08:09
Wel sneu hoor, al 5 jaar zonder prijs.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:32
😂 weet je waarom ik lach, omdat het zo lekker arrogant overkomt. Je weet wel, waar jullie PSV lovers de tegenstanders altijd van beschuldigen.
Vind ik leuk
MeAgain +6834
donderdag 10 januari 2019 om 08:55
Jij weet helemaal niet wat arrogant is.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:15
Nee dat zal het zijn. Elke keer als een ajax speler of een fan op dit forum vol overtuiging zegt dat Ajax kampioen gaat worden is het arrogant en als een PSV supporter iets van gelijke strekking zegt is het niet zo.
Laten we wel wezen, ik vind iets vol overtuiging zeggen ook niet arrogant, van mij mag het hoor. Tis meer dat er hier op het forum nogal met twee maten wordt gemeten, vooral door de PSV aanhang.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 10:31
Een maat, ze zijn niet bij machten zichzelf te meten
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:35
Haha
Vind ik leuk
MeAgain +6834
donderdag 10 januari 2019 om 18:45
Nee iedereen is gek behalve jij.
Vind ik leuk
MeAgain +6834
donderdag 10 januari 2019 om 18:44
Lees nu eens goed wat hij schrijft. Er staat de eerste 16 potjes winnen en dan zijn we kampioen. Dat is iets anders dan roepen dat psv zeker weten aan het eind van dit seizoen met de schaal omhoog staat.
Ajacieden roepen in de zomer al dat ze kampioen gaan worden. Dat is het verschil.
Het is voornamelijk dat Ajacieden zeker weten dat ze kampioen gaan worden en dat ze de beste zijn in alles. Maar wanneer iemand anders iets goed heeft gedaan mag daar niks over geschreven worden omdat Ajax overal de beste in is. Ook mag niemand denken of zeggen dat wanneer psv nog 16 wedstrijden oprij gaat winnen dat ze dan kampioen zijn.
Er word dus helemaal niet met twee maten gemeten. Het is totaal iets anders.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:04
Haha een duidelijk pot en ketel verhaal, maar goed man, wat jij wil.
Vind ik leuk
stratumseind +185941
donderdag 10 januari 2019 om 11:04
das nie arrogant das brabants zelfvertrouwen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:27
Ah dus toch een tweede maat, nou dan is dat ook weer verhelderd
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:58
Of je pakt als Ajax zijnde 5e titel in 9 seizoenen en heel Eindhoven zit weer in de calimero modus.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 07:59
Platte kar al een winterbeurtje gekregen, Straat? We willen straks geen gammele kar zien rondrijden...
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 08:00]
Vind ik leuk
stratumseind +185941
donderdag 10 januari 2019 om 08:01
die is weer spik en span in orde.

straks hoeven alleen de fusten bier er nog maar op en gaan met die banaan
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 08:51
Lekker hoor. Hopelijk weer mooi weer, dat weekend in mei.
Wordt t trouwens geen tijd voor een nieuwe? Hij is zó vaak gebruikt... Op een gegeven moment is zo'n kar versleten. 😉
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 08:55]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:59
3 keer in 10 seizoenen ja dat is voor Eindhoven best veel.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 10:20
Nee hoor, 20x in de laatste 43 jaar, dá's veel.
Het is zelfs 3 meer dan Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:23
Ajax heer en meester sinds invoering betaald voetbal Nederland zowel nationaal als internationaal. PSV mag Ajax bedanken voor alle Europese successen anders had Psv veel minder titels gehad.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 10:28
Ah, je wilde toch persé een puntje scoren. Nou, vooruit, mag hoor.
Laatste zin natuurlijk dwaze poeppraat. Het slaat weer in je bol, die waanzin.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:31
Winnen doe je automatisch als je voor de allergrootste club bent van Nederland met de meeste prijzen zowel nationaal als internationaal.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 10:32
Besmettelijk virus?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:33
Zijn gewoon feiten. Het begint bijna zielig te worden dat ze echt denken in Eindhoven dat ze de allergrootste club zijn. Zelfs als Feyenoord fans moeten helpen😆
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 11:44
Niet zo zielig als die arrogante trollpraat van de meeste Ajax-sympathisanten hier.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:34
Ajax is van ons allemaal en overal.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 18:04
Dat, dus.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:21
Heerlijk toch. In elk land worden de allergrootste clubs gehaat. Ajax is in ons land met afstand de allergrootste club. Kunnen wij fans ook niks aan doen.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 08:17
Dat haten gaat vooral richting de droeftoeters die geen mogelijkheid onbenut laten om vooral andere mensen in hun keuzes belachelijk te maken.
Het zal mij en vele anderen nl. echt n t@ringzorg zijn wat de club Ajax doet en wat daar verder gebeurt, echt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:17]
Vind ik leuk
MeAgain +6834
donderdag 10 januari 2019 om 19:26
Daarom ben jij ook voor Ajax, net zoals de meeste Ajacieden. Die roepen alleen maar dat ze de meeste prijzen hebben gehaald in het verleden. Nou gefeliciteerd jongen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 19:45
Jij als Boertje zou nooit begrijpen wat voor gevoel wij fans hebben bij Ajax. Je staat er mee op en gaat ermee naar bed. Wakker worden en meteen op Telegraaf nieuwste transfer feitjes lezen. De ultieme prachtige Europese avonden zowel uit en thuis. Dat gevoel om met je maten weer dat eerste biertje te pakken vlak voor de wedstrijd voor het stadion. Het gehaat om je heen omdat men jaloers is op Ajax.
Vind ik leuk
MeAgain +6834
donderdag 10 januari 2019 om 20:06
Klopt, ik drink niet. Maar ja, daar ben ik ook sportman voor. Jaloers op Ajax? Dat denken Ajacieden, maar waarom zouden we? Ik woon in de stad Groningen en ben voor Psv. Wanneer ik “jarloers” op Ajax zou zijn zou ik wel Ajacied zijn geworden dacht je niet?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:13
Ik voetbal 3 keer in de week en ga 1 keer hardlopen op zondag. Niks mis om af en toe paar biertjes te pakken. Jaloezie laat jij vaak zien.
Vind ik leuk
MeAgain +6834
donderdag 10 januari 2019 om 20:25
Ik zou niet weten waarop ik jaloers zou moeten zijn. Maar als jij het zegt zou het wel zo zijn. Jij bent een Hollander en die weten alles beter.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:45
Weer een aanname ik ben half Nederlands.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 08:28
Nee, het probleem met Ajax-sympathisanten is dat ze zo bezig zijn geweest om 'hun' club de hemel in te praten met die Godenzonen- en WZAWZ-poeppraat, dat ze er zelf in zijn gaan geloven.
Dat ze de grootste zijn, en dat iedereen ze haat. Alsof iedereen elke dag maar bezig is met 'hun' Ajax.
Nou, ik kom in mijn Feyenoord-omgeving werkelijk niemand tegen die met Ajax bezig is. De meesten haten Ajax ook niet. Het boeit ons gewoon niet. Het boeit ons niet of ze wat winnen, of welke grote transfer wel of niet doorgaat.. we horen het wel n keer.
Komt Ajax met n CL-duel op tv, dan kijk ik n klein half uurtje, voordat mn detective begint. Of n samenvattinkje. En soms kijk ik helemaal niet, lees ik het de ochtnd erna wel. Geldt trouwens ook voor PSV. Al vind ik dat wel n sympathiekere club omdat de fans gewoon minder blabla zijn.
Duidelijk toch?
Vind ik leuk
MeAgain +6834
vrijdag 11 januari 2019 om 20:20
Klopt, gaat mij hetzelfde, maar meesten die ik ken hebben wel een hekel aan Ajax en lachen erom wanneer Ajax verliest en maken grappen over Ajax.
Ik ben dan voor psv maar vind het ook mooi dat Feyenoord kampioen werd. Ben zelfs eens lang geleden op een kampioensfeest van Feyenoord geweest. Kon er ook wel van genieten dat az en Twente kampioen werden. Vind ik alleen maar mooi al hoop ik natuurlijk altijd op psv, maar mocht psv het eens niet worden dan gun ik een andere club ook zijn succes zolang het Ajax maar niet is want dan moet je dat weer jaren lang aanhoren ;)
Verder heeft Ajax best een mooi verleden maar er is altijd wel wat binnen de club en de fans.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 21:01
Ja, en toch blijft het apart. PSV kan de titels aan elkaar rijgen, maar het blijft gewoon een leuke, gezellige club. Met een aanhang die -maar misschien overdrijf ik het nu- ook gewoon redelijk normaal doet mbt de sucessen, andere fans en hun clubs, etc.

Ja, ook ik vond t mooi, AZ en Twente. En Feyenoord uiteraard. 😉
En hoop dat de platte kar weer door Eindhoven gaat rijden, in mei 👍.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 08:20
Wat je hier beschrijft is een wedstrijddag van een supporter van welke club dan ook. Dat begrijp ik prima. En MeAgain ook, als hij naar zijn club gaat.
Maar dan zonder de beledigende praat naar anderen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
Nee magische Europese avonden. De branie van Ajax? Is niet te vergelijken met PSV en Feyenoord. Nog niet in 100.000 jaar
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 10:30
Precies. En gelukkig maar. Fijn dat je t tóch lijkt te begrijpen. Branie? Sneue arrogante poeppraat, bedoel je.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:31]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:37
Wat je wil, Ajax staat er om bekend. Kunnen wij niks aan doen.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 13:25
De supporter/sympathisant/ meeloper bepaalt hoe hij 'zijn' club naar buiten draagt.
Daar kun je dus álles aan doen. De club zélf, vrijwel niets.
Of wordt er jaarlijks een clubblaadje verspreid waarin precies staat hoe lullig, arrogant en engnekkerig je je moet opstellen naar supporters van andere clubs? Dacht van niet.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:29
Kijk mijn vriendenkring bestaan uit Ajax en Feyenoord fans. Wij gaan prima met elkaar om. En ja het is zo simpel om altijd maar weer te herhalen dat Ajax fans altijd arrogant zijn. In elk land zal de meest succesvolle club altijd gehaat worden. Dat zal nooit veranderen.
Vind ik leuk
Blindsy +15747
vrijdag 11 januari 2019 om 13:33
Ik ken er gelukkig ook genoeg die niet arrogant zijn.
Maar je past er wel elke keer n mouw aan, zeg.
Ik ga mn tuin sproeien. Fijn weekend, Kirk-out.
Vind ik leuk
MeAgain +6834
vrijdag 11 januari 2019 om 20:24
Jij was vast niet in het Philips stadion toen Psv kampioen werd tegen Ajax.

Jij weet helemaal niet hoe het buiten Amsterdam er aan toe gaat. Jij denkt dat de rest van Nederland in een boerderij woont en op een tractor rijd.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:09
Ik was we niet nee. Hoorde op Tv vooral de Ajax fans zelfs met een achterstand.
Vind ik leuk
Youri99 +9851
donderdag 10 januari 2019 om 17:04
Oooh 43 jaar, in dat geval heb ik gehoord dat een overwinning in de Champions League extra slijtage oplevert dus dat karretje van jullie kan nog prima een tijdje door
Vind ik leuk
Blindsy +15747
donderdag 10 januari 2019 om 18:02
Nee, daar heb je golfkarretjes voor.
Vind ik leuk
Swout +1271
donderdag 10 januari 2019 om 08:00
Rosario: 'je speelt met alleen maar grote jongens, ik keek mijn ogen uit'.

Ze zijn kennelijk groot geschapen bij Psv xD
Vind ik leuk
stratumseind +185941
donderdag 10 januari 2019 om 08:03
geen idee , das niet zo mijn ding
Vind ik leuk
Jozef +40903
donderdag 10 januari 2019 om 08:04
Tja, laat dat nou ongeveer het laatste zijn waar ik aan dacht toen ik het las...


Ach ja, waar het hart van vol is loopt de mond van over zeker?
Vind ik leuk
Spiegel +10296
donderdag 10 januari 2019 om 08:23
Een vriendje van Vd Staaij denk...
Vind ik leuk
Jozef +40903
donderdag 10 januari 2019 om 08:28
Is die ook zo, ja?🤔🙄
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:11
Ach ja, "A dirty mind is a joy 4 ever" zullen we maar schrijven...
Vind ik leuk
Rabarber +1622
donderdag 10 januari 2019 om 08:13
Weer vroeg paraat. Jij bent hier dus letterlijk de hele dag. Van ochtends tot savonds laat 😅 Niet lullig bedoeld hoor maar heb je nou echt niks beters te doen?
Vind ik leuk
stratumseind +185941
donderdag 10 januari 2019 om 08:14
mijn agenda is nie zo vol doorgaans
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:47
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 08:52]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:23
idd, heel Nederland houd van PSV
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 10:29
Geheel Nederland haha het is geen Ajax of Feyenoord
Vind ik leuk
MeAgain +6834
vrijdag 11 januari 2019 om 20:27
Wat wil je daarmee zeggen?
Vind ik leuk
74ratje +185
donderdag 10 januari 2019 om 10:31
Op een paar 100 man na dan.
Vind ik leuk
stratumseind +185941
donderdag 10 januari 2019 om 10:43
Minder gelovige hou je altijd
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
zaterdag 12 januari 2019 om 10:48
Niet minder zelfs heel weinig. maar als resultaat boven vermaak staat dan heb je dat als voetbalclub. Maar dan blijf je altijd een provincieclubje en moet je daar niet over miepen
Vind ik leuk
stratumseind +185941
zaterdag 12 januari 2019 om 10:54
wij zijn dik tevreden met dat "wat" we volgens jullie zijn dus....iedereen blij
Vind ik leuk
Bdog +6685
donderdag 10 januari 2019 om 08:06
Ja Pablo, dat was in de tijd van Fons Spooren wel anders.
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 08:13
Hoe weet jij dat ?
Vind ik leuk
Bdog +6685
donderdag 10 januari 2019 om 08:25
Lees wel eens een krant, kijk wel eens op teletekst, beetje ouderwets maar goed.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:27
Hij liet zich dagelijks verassen in het anne frank plantsoen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 08:29
Wat een klasbak Rosario, heb sinds Franz Hasil en Eric Gerets zoiets niet meer gezien
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 08:29]
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
zaterdag 12 januari 2019 om 10:49
Overdrijven is ook een vak, enkel Bergwijn zou een absolute topper kunnen worden!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:15
Overschatte voetballer
Vind ik leuk
SanKev +914
donderdag 10 januari 2019 om 10:47
Als je echt met grote jongens wil spelen moet je gaan basketballen
Vind ik leuk
AFP +1141
donderdag 10 januari 2019 om 11:14
Ik begrijp het niet van Rosario. Hij is toch zelf ook een grote jongen ? Reus bedoel ik ?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:19
Mooie instelling: nooit naar andere kijken. Idd, je schiet er toch geen mallemoer mee op.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws