PSV experimenteert: 'In de Champions League gaat dat over een paar jaar zo'

PSV experimenteert: 'In de Champions League gaat dat over een paar jaar zo'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 09:02do 10-01-2019 om 09:02

Voetbal is naast sport ook entertainment. Bij PSV beseffen ze zich dat maar al te goed en denken ze na over hoe er gebruik kan worden gemaakt van lichteffecten.

Dat vertelt PSV-directeur Toon Gerbrands. "Bij PSV experimenteren we met lichteffecten tijdens wedstrijden. Stel je voor: je hebt een avondwedstrijd en tijdens de penaltyserie maak je het hele stadion donker, waarna je alleen het strafschopgebied verlicht. Dan creëer je nóg meer spanning", tekent het Algemeen Dagblad op uit de mond van de directeur.

Gerbrands noemt het 'een extra showelement' voor het publiek. "Ik voorspel: in de Champions League gaat dat over een paar jaar zo", aldus Gerbrands. Volgens de directeur hebben alle Champions League-tegenstanders van PSV van de laatste jaren ledverlichting gekocht nadat ze in het Philips Stadion hadden gespeeld. "Een honderdprocentscore, meldde Philips, met ook Barcelona, Spurs en Inter er nu bij. En het zou ook ideaal passen bij het eerste WK ooit in de wintermaanden. 's Middags om 17.00 uur is het hier al pikdonker", vertelt Gerbrands vanuit Doha, waar de Eindhovenaren momenteel op trainingskamp zijn.

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 09:06
Ahahaha, dit gaat me een beetje te ver. Willen ze Het nieuwe circus Carré worden?
Van mij hoeft al deze onzin eromheen niet
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 09:08]
Vind ik leuk
Tinus040 +154
donderdag 10 januari 2019 om 09:07
Voetbal is tegenwoordig al een groot circus..
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:09
True that😂
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 09:52
Ben het helemaal met je eens, van mij hoeft dat ook niet. Maar ik denk dat je het toch niet tegen houdt, dan kan je er maar beter in mee gaan hè. En als supporter betaal je natuurlijk veel voor een kaartje of seizoenskaart, dan wil je ook waar voor je geld krijgen en optimaal vermaakt worden. Eerst op het veld, en alles daaromheen is extra.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:38
Ik zit vooral te wachten op cheerleaders die dan bij elk doodspelmoment een dansje gaan doen. Wordt vooral genieten bij koude avondwedstrijden in de CL of EL ergens in Oost Europa ;)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:46
Whahaha ja man, echt vet!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:21
PSV heeft gewoon een nieuw lichtpuntje nodig
Vind ik leuk
rexxo +5598
donderdag 10 januari 2019 om 09:48
In de Kuip gaan ze dat doen met kaarsen als die energie rekening nog niet betaald is.😜
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:52
Dan worden er tijdens de penalty's zeker allemaal waxinelichtjes op de lijnen gezet om het nog een beetje zichtbaar te maken
Vind ik leuk
Hast58 +867
donderdag 10 januari 2019 om 10:10
Spelers een mijnwerkers lamp opzetten is veel leuker.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:11
Krijg je wel leuke kopduels denk ik
Vind ik leuk
Hast58 +867
donderdag 10 januari 2019 om 10:22
Ze willen toch spectakel. Nou dat wordt dan lachen natuurlijk.
Vind ik leuk
Boefje +367
donderdag 10 januari 2019 om 09:34
Waar steeds minder mensen op af komen zie: bijv. Heerenveen en Groningen.
Vind ik leuk
yabba1000 +1256
donderdag 10 januari 2019 om 09:51
dat komt misschien door de prestaties van de clubs uit het hoge noorden van ons land :D
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
donderdag 10 januari 2019 om 09:08
Ze hebben al de clowns Willy en René dus de eerste act kan geboekt worden. 👍🏻
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:12
Geen idee wie dat zijn, maar zotezien zal het een hit worden
Vind ik leuk
Koeien +3016
donderdag 10 januari 2019 om 09:59
Even wat uitleg dan: Rene en Willy van de Kerkhof, 2 broers die vnl voor PSV en Oranje speelde in de jaren '70 op hget middenveld en op de vleugel.

Geweldige voetballers waren dat, maar hun commentaar en analyses tegenwoordig is een beetje op het simpele af soms.

Volgens waren zij ook de inspiratie voor Ernst en Wijnand Blokhoofd uit FC Knudde - niet geheel onbelangrijk-
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:09
Thanks mate! Appreciated👍🏼
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:28
Even als aanvulling op Koeien:

Het is een tweeling.
Willy:
- Europacup I (voorloper CL)
- UEFA cup (voorloper EL)
- 6x landskampioen met PSV
- 3x KNVB beker met PSV (toen die nog wel belangrijk gevonden werd)
- 2x Finale WK
- 1x 3e op EK voetbal
- 63 interlands

René:
- 1x UEFA cup
- 3x kampioen met PSV
- 1x kampioen met Seiko Hongkong
- 2x KNVB-beker met PSV
- 2x Finale WK
- 47 interlands

De oudjes onder ons herinneren nog de finale in Argentinië, waarbij René een hoofdrol vertolkte in de ophef vóór de wedstrijd. Die beelden zijn nog wel terug te vinden op Youtube: René met zijn hand in het gips, mocht niet spelen van de scheids, Ernst Happel die vervolgens de jongens van het veld af haalt. WK Finale: als hij niet speelt, dan speelt niemand.

Zoiets zie ik vandaag de dag niet meer gebeuren.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:46
Enigste Tweeling ter wereld die 2 WK finale's speelden, helaas niet wonnen, was met Jan van Beveren op goal zeker gelukt ! Beste Nederlandse doelman ooit
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
donderdag 10 januari 2019 om 09:13
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 09:16]
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 09:24
Zo weer een inhoudelijke reactie geplaatst zie ik, als PSV wat aanvallender zou spelen is er vermaak genoeg
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:43
Dan komt hun zwakkere verdediging alleen wel bloot te liggen
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 09:55
Zou lekker zijn, maar ze zouden twee goede verdedigers moeten kopen en hun DNA weer terug moeten krijgen. Al doen ze nou gewoon Ajax onder de Boer en zou het ook beleid kunnen zijn om weer op eigen benen te kunnen staan
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 09:56
Zwakke verdediging? Dat is een broodje aad verhaal, zeker als je kijkt naar de eredivisie. Daar hebben jongens met beperktere kwaliteiten dan De Ligt net zoveel tegendoelpunten als Ajax. Dus ja, onze verdediging is minder sprankelend dan die van Ajax, maar zwak? bullshit.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:57
Zwakkere, lezen blijft lastig
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 10:02
Als je zegt dat hun 'zwakkere verdediging bloot komt te liggen', dan geef je daarmee aan dat dat het zwakke punt is toch? dan vind je de verdediging zwak toch?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:04
Nee, zoals je zelf zegt vind ik het een zwakkere verdediging dan Ajax. Dat is relatief, daarmee zeg ik niks over de absolute kwaliteit van de verdediging van PSV. Misschien voortaan even tot 10 tellen voor je een reactie plaatst, dan wordt de frustratie misschien wat minder;)
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 10:10
uhm.. nee.. je vergelijkt het nu pas met Ajax, broodje Aad ;-). Ik las het als zwakkere ten opzichte van de andere linies bij PSV... en dan lees ik het als 'zwak'. Maargoed... gezien je laatste zin laat maar verder..
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:13
Juist ja, lees dan ook nog even jouw eerste zin terug van jouw reactie op mij;)

Maar goed de verdeging van PSV is ook zwakker dan de andere linies. Dan blijft mijn punt nog steeds staan, maar je hoeft je ongelijk niet toe te geven hoor, daar heb ik toch niks aan.
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 10:15
Discussie om niks dit, heeft niks met gelijk ongelijk te maken. Ik spreek je straks over een ander onderwerp wel weer, vol frisse tegenzin :-P
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:16
Doe maar niet, heb nou al genoeg onzin van jouw gelezen 😘
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 12:33
Goh, ik had je niet zo ingeschat dat je begrijpend kon lezen...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:50
Dat snap ik, aangezien je zelf moeite hebt met lezen
Vind ik leuk
Hast58 +867
donderdag 10 januari 2019 om 10:20
Als jij denkt dat alleen een verdediging doelpunten voorkomt, dan zou ik me toch maar wat meer verdiepen in tactieken en manieren van spelen. Een mindere verdediging is goed tot verdoezelen door veel compacter te spelen en zonder ruimte erachter weg te geven. Ook met twee verdedigende middenvelders spelen wil ook wel eens helpen. Zo zijn er nog tal van mogelijkheden. Dus het aantal tegendoelpunten wil helemaal niks zeggen over de kwaliteit van de verdediging.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 10:00
Zoals je zegt in de ED, waar Utrecht zich ook onder Advocaat zeer goed uit de verf komt, maar als ze tegen Ajax of PSV spelen schromelijk te kort komen. In de ED kun je veel doen met inzet en middelmaat en een paar beslissende spelers. Bij PSV hebben ze geluk met de Jong en Bergwijn dit jaar
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 10:06
Mwa, ik vind eigenlijk dat we op 2 posities maar zwak zijn dit seizoen, dat is links centraal achterin en op de plek van Hendrix. Verder hebben we een solide elftal. Bergwijn, De Jong, Guti, Rosario, Angelino, Dumfries, allemaal lekker in vorm dit seizoen, en Lozano niet in topvorm maar nog steeds gevaarlijk, Schwaab een stille kracht die ook naast De Ligt een basisplek zou hebben bij Ajax.
Vind ik leuk
VanGoal +779
donderdag 10 januari 2019 om 10:26
Psv speelt wel iets behoudender hé.. De Ligt en Blind staan vaak met 40 meter in de rug te verdedigen. Daarnaast met Rosario en Hendrix 2 stofzuigers voor de verdediging...
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 09:54
Als jouw kritiek gebaseerd is op voorgaande jaren onder Cocu, kan ik leven met je kritiek op het weinig aanvallende spel, maar dit jaar zijn we stukke aanvallender gaan spelen, mede dankzij Dumfries en Angelino, dus kritiek op basis van dit seizoen is niet echt op z'n plek denk ik.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 09:57
Als je goed naar de wedstrijden kijkt is het niet best nog, ik snap dat je als supporter sneller tevreden bent maar voetballend is het niet veel nog. Maar goed van 4 jaar Cocu voetbal naar je eigen DNA terugkeren duurt ook even
Vind ik leuk
dhrwobo +35774
donderdag 10 januari 2019 om 10:08
Van Bommel mag van mij de tweede seizoenshelft spelen met;

Bergwijn, De Jong, Lozano
Guti, Malen (punt naar voren), Rosario
Angelino, Viergever (of Obispo), Schwaab, Dumfries
Zoet

Ik denk dat er dan op het middenveld nog meer voetbal in de ploeg komt... en dan kan Malen komende zomer doorschuiven naar de buitenposities voorin.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:21
Of Malen wisselen met Bergwijn. Ik denk dat Bergwijn op 10 uitstekend kan spelen.
Vind ik leuk
4everfcu +4136
vrijdag 11 januari 2019 om 07:27
meer dan bij die trollenclub van jullie in ieder geval psv wint nog prijzen.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
donderdag 10 januari 2019 om 09:50
Was hij echt zo erg?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:14
Deze vind ik echt leuk, nemen we de ouwe brombeer Van Hanegem en Sjakie erbij, en ze trekken nog volle zalen ook. :)
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
donderdag 10 januari 2019 om 09:54
Dan gaat het pas echt los ... 😉
Vind ik leuk
Sanderos +105
donderdag 10 januari 2019 om 10:04
Nu Sjaak Swart er nog bij en je freakshow is compleet.
Vind ik leuk
Ove +712
donderdag 10 januari 2019 om 11:05
De hofnar uit Mokum is alleen beschikbaar voor de arena
Vind ik leuk
JoeyC +3270
donderdag 10 januari 2019 om 10:14
Gastoptreden van Sjakiemero 🐣
Vind ik leuk
Mario 1 +231
donderdag 10 januari 2019 om 10:42
Spijt me , maar die hebben we niet. Zijn gewoon ex spelers.
Maar als je ze grappig vindt mag je ze wel hebben hoor😉
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
donderdag 10 januari 2019 om 13:31
Niet elke clown is grappig. René is zelfs een beetje eng met dat vieze gebit van hem.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:11
Tja, ik weet ook niet wat ik hier mee moet als PSV-er. Misschien heeft onze Toon last van een zonnesteek ? Gisteren had hij het ook al over de bekerwedstrijd tegen RKC, wrijf het er maar in, Toon ! Hopelijk haalt-ie snel zijn normale niveau weer, echt een prima directeur.
Ach, wellicht hebben we nu toch nog íéts voorgesteld in Europa, ook al is het alleen maar met led-verlichting, dat is dan wel weer positief :)
Vind ik leuk
Orphen89 +2993
donderdag 10 januari 2019 om 10:03
Mooi verdeeld toch die CL in Nederland? PSV de verlichting, Ajax het voetbal! ;-)

Maar even serieus, ik denk dat dit gewoon een onvervalst sponsorpraatje is, hij noemt nog net niet dat Philips de zooi levert (hoewel dat wel voor zich spreekt natuurlijk.)

Volgende bericht zegt Toon er nog bij: "Wilt u nou ook zo'n sfeervol ledsysteem in uw huiskamer? Ga dan naar www.Philips.nl/Stadioninjewoonkamer/ledverlichting !
Voor slecht €375,- per lampje!"

Gewoon niet al te serieus nemen denk ik
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:59
Denk dat hij daar wat interviews heeft gedaan. En worden er nu elke keer stukjes eruit gehaald ? Wat denk jij.

PSV gaat hier een beetje op de Amerikaanse manier, wat ze toch wel uniek hier in Europa maakt en denk juist dat ze zeer innovatief zijn. Kan dit alleen maar toejuichen.
Vind ik leuk
Mario 1 +231
donderdag 10 januari 2019 om 13:35
Toon Hermans achtige verschijnselen
Vind ik leuk
Swout +1271
donderdag 10 januari 2019 om 09:21
Een lichtshow kan idd nog voor enige spanning zorgen als de 11 lampjes op het veld het weer gigantisch af laten weten in de CL.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 09:22]
Vind ik leuk
Mirkoff! +499
donderdag 10 januari 2019 om 09:31
Goed verhaal hoor.
Vind ik leuk
jaja_PSV +47905
donderdag 10 januari 2019 om 09:40
Stoere praat met AEK en Benfica in je poule en een zwak Bayern die Ajax ontmoette toen ze zesde stonden in de Bundesliga.
Met gasten zoals jij is het niet erg als Ajax gigantisch op zijn bek gaat.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 09:41]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:10
Nou jaja_ even dimmen jochie, lees net dat je cluppie van de laatste 14(!) C.L. wedstrijden er geen één gewonnen heeft.....
Een Nederlands record, klasse...….
Volgens jou waren al die tegenstanders natuurlijk buitencategorie, ja, ja........
AJAX zat eens in een poule met REAl, PSG, Manchester City,
allemaal landskampioen op dat moment.......
Ze wisten zich toch netjes te plaatsen voor de E.L. 5 punten....




Vind ik leuk
Swout +1271
donderdag 10 januari 2019 om 13:58
Vervang anders ff je zekering.. je lampje is kapot
Vind ik leuk
RodeBaan +1879
donderdag 10 januari 2019 om 16:47
Je elftalletje was het AEK van zijn poule!
Vind ik leuk
HanV +4855
donderdag 10 januari 2019 om 09:22
En tijdens de wedstrijd de helft van de tegenstander in het donker. Tegelijk invoeren met doellijntechnologie.
Vind ik leuk
DeanJayden +10742
donderdag 10 januari 2019 om 09:25
Welja daar spelen ze toch niet op
Vind ik leuk
Mirkoff! +499
donderdag 10 januari 2019 om 09:28
Dat vindt jij, waarschijnlijk heb je dat zelf live niet meegemaakt.
Vind ik leuk
jaja_PSV +47905
donderdag 10 januari 2019 om 09:29
Voor.een echt circus moet je bij Ajax zijn, waar.een restaurant wordt gebouwd naast de spelerstunnel; een ware piepshow.
Vind ik leuk
Mirkoff! +499
donderdag 10 januari 2019 om 09:33
Ja net wat je zegt, ze moeten toch wat te lullen hebben.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:55
Je laat je weer lekker kennen jochie
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:00
Dat hebben ze bij de spurs ook volgens mij in hun nieuwe stadion
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:12
Schei toch eens uit, hatertje...….
Ga in therapie......
Vind ik leuk
DrDeef +2362
donderdag 10 januari 2019 om 09:34
Haha, inderdaad zeg. Staat er ook een vent een roffeltje te doen tijdens de aanloop. En de sad trombone wah wah wah als de penalty wordt gemist.
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
donderdag 10 januari 2019 om 09:43
Ach als je voetballend geen vermaak te bieden hebt dan maar een lichtshow zal Toontje denken.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:18
Liever dit dan cheerleaders, dansende mascottes of C-artiesten die het volkslied komen zingen.

Er valt voor het idee best iets te zeggen. Strafschopserie, hele veld donker, behalve het strafschopgebied. Volledige focus van alles en iedereen op de plek waar de drama's zich ontvouwen.

En van dat andere deel van het verhaal: het ene na het andere stadion dat overstapt op zuinige led-verlichting kan mijn duurzaamheidshart ook wel waarderen.
Vind ik leuk
Peter12345 +280
donderdag 10 januari 2019 om 11:02
Hoeft van mij ook niet, maar ik denk dat het langzaam toch een beetje de ijshockey en honkbal kant op gaat met nog meer reclame, lichtshows en achterlijke deuntjes op spannende momenten.
Vind ik leuk
Krav +195
donderdag 10 januari 2019 om 22:16
Vaak zijn wedstrijden niet om aan te zien. Mooie ideeen zijn welkom
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
donderdag 10 januari 2019 om 09:07
Hahaha .... schijtbakkenvoetbal spelen en dan over een lichtshow beginnen praten want het publiek moet vermaakt worden.

In Amsterdam doen de spelers dat op het veld, het publiek vermaken ....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:11
5 jaar onder Frank de boer Was geen schijt bakken voetbal zeker??? Gevalletje selectief geheugen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:36
Schijtbakkenvoetbal was het niet wijsneus. Het was ronduit slecht, maar geen schijtbakkenvoetbal. Gemiddeld 70% balbezit en altijd op de helft van de tegenstander.

Schijtbakkenvoetbal bestaat niet in Amsterdam. Zelfs tegen Barca gingen wij vol op de aanval. En toevallig was dat onder wie ook alweer?
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 09:36]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:41
70% balbezit whahaha tuurlijk joh.....misschien midden jaren '90 onder van Gaal. Toen vond ik Ajax zelfs leuk om naar te kijken
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:43
Zoek maar even op vriend. Ajax heeft sinds mensheugenis 60 tot 70% balbezit in wedstrijden.

Lul volgende keer maar niet mee.
Vind ik leuk
Werner1913 +9424
donderdag 10 januari 2019 om 10:05
Alsof balbezit voetbal leuk maakt. Lekker de bal 88x rondschuiven. Dan maakt het niet uit op welke helft je speelt, dan kan je beter op de tribune gaan zitten.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:51
Dat zeg ik toch ook niet? Selectief lezen zeker? Ik zeg alleen dat het geen schijtbakkenvoetbal als het ingraven van PSV is. Dat het niet goed was, heb ik volgens mij hierboven al aangegeven. Alleen iemand hierboven vond Ajax schijtbakkenvoetbal spelen en dat is gewoon bullshit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:51]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:12
Tot de laatste wedstrijd van de competitie is gespeeld. Dan is het weer gehuil dat jullie weer geen kampioen zijn geworden. Poeh poeh wat worden die Ajacieden geentertained!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:13
Juistem 😂😂
Vind ik leuk
ajax1973 +2357
donderdag 10 januari 2019 om 09:17
kampioen worden is ook maar een bonus is deze c comp
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:08
Ja, heel duidelijk ook wat je zegt...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:18
Maar tot op dit moment hebben ze vrij weinig te klagen.
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 10:05
Hoe kan je dat nou zeggen na 33 x wel kampioen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:09
Totaal gezien heeft Ajax zeker de meeste. Laatste jaren waarin jullie zo rijk zijn en een steeds grotere mond hebben valt het toch wel vies tegen, vind je niet?!
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 10:29
Mwah, de laatste 8 jaar 4 x 1ste en 4 x tweede.
Ik vind het zo slecht nog niet. Zeker beter dan welke club dan ook in de ED.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:32
Je kan zo ver terug gaan rekenen tot je het punt bereikt waar het gemiddelde in je voordeel uitvalt. Hou het gewoon actueel en kom tot het besef dat het gewoon vies tegen valt.
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 10:33
Mwah, de laatste 8 jaar 4 x 1ste en 4 x tweede.
Wie doet het dan beter?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:39
Prima, wat jij wilt..8 jaar dus. Verder kun je niet tellen dus. Ik vind 14 jaar bijvoorbeeld wel een mooi getal. Johan Cruyf droeg die. Als ik dan ga tellen.. PSV 7 keer, Ajax 4. Ow jeetje... En zo heeft ieder z'n beleefwereld waar hij of zij blij van wordt.
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 10:42
Dan komen we op een gegeven moment toch weer bij de totalen. Snap je. Het is zo makkelijk discussiëren als je er 33 heb. Je kan het niet verliezen. En dat is best fijn.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:55
Nou nee, Want wat is de overeenkomst met de 1e kampioenschap van Ajax en de laatste? Die is er niet. Totale andere organisatie, structuur, beleid, spelers etc etc. Ik persoonlijk blijf actueel en ben gewoon realistisch. Ajax is de grote verliezer de laatste paar jaar. Als het PSV was geweest zou ik dat toegeven en gewoon balen van de situatie. Maar nee, kleuters als jij gaan dan terug rekenen.
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 14:04
Jij begint dat Ajax slecht presteert de laatste jaren.
En ik stel alleen dat ze het beter hebben gedaan dan iedere andere club. Wat moet ik toegeven dan? De laatste jaren is ook terug rekenen, en mij verwijten dat ik naar me toe reken. Peuter.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:18
ik zeg letterlijk "De laatste paar jaar".. paar...paar.. geen 8 of meer, koekenbakker. je had 1, 2,3.. zelfs 4 kunnen doen doen.. maar Nee RenW moet dan perse 8 pakken want dat is het eerstvolgende meetpunt waarbij Ajax in het voordeel valt. Ga lekker googeltrucjes in de spiegel doen, kijken of je jezelf voor de gek kan houden
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 16:46
Pak jij dan maar toevallig 4, en je vaar is een koekenbakker.
Totalen, hou je daar maar aan, loser.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:02
Vanaf 2000 wie doet het dan beter ? Laatste 4 jaar wie doet het beter ?
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 14:05
Ja dat is niet naar je toe rekenen, hou de totalen nu maar aan, Dan heb je geen strijd nodig.
Vind ik leuk
Ballotelli +3931
donderdag 10 januari 2019 om 09:14
En wat krijgt jullie beste speler er voor terug vorig jaar? Fluitconcert, Ziyech geeft in ieder geval al niks meer om types zoals jij!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:16
Schijtbakkenvoetbal was vorig seizoen, overigens met succesvol resultaat. Dit jaar is het spel veel leuker om naar te kijken, net als naar dat van Ajax.
Vind ik leuk
Mirkoff! +499
donderdag 10 januari 2019 om 09:37
Zielig figuur dat je er bent, hou je eens bezig met je eigen club. Enige wat jij kan is zielige opmerkingen maken. Wie staat er bovenaan dan , met je schijtbakken voetbal.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
donderdag 10 januari 2019 om 09:56
Hou het svp on topic Mirkoff! Ik reageer op het topic en zeg geen gekke of nare dingen ...
Vind ik leuk
Werner1913 +9424
donderdag 10 januari 2019 om 10:07
Nee hoor. Alleen de term ‘schijtbakken voetbal’ slaat nergens op. Maar dat snap je zelf ook wel.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
donderdag 10 januari 2019 om 10:12
Die term kleeft aan PSV hoe je ook draait of keert.
Vind ik leuk
Mirkoff! +499
donderdag 10 januari 2019 om 20:04
Lul niet zo dom.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 00:45
Doe het dan zelf ook niet.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1749
donderdag 10 januari 2019 om 09:08
Moet je je wel plaatsen voor de CL
Vind ik leuk
Werner1913 +9424
donderdag 10 januari 2019 om 10:07
Ach. Dat geldt voor elke NL club toch?
Vind ik leuk
jamesquinn +3732
donderdag 10 januari 2019 om 09:09
Ik snap het wel. Spectaculair voetballen doen ze niet, dan maar met wat lampjes knipperen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +9002
donderdag 10 januari 2019 om 09:09
Je moet iets verzinnen om de saaiheid van het schijtbakken tegen te gaan. Zelfs dit soort idiote ideeën.
Vind ik leuk
Mirkoff! +499
donderdag 10 januari 2019 om 09:40
Jij moet gewoon je account deleten.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:10
Ach ze doen maar, zijn nog heel wat lichtjaren van ons ajax weg
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 09:16
Onze voorsprong is maar 2 punten hoor, dus lichtjaren is wat overdreven.....
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:12
Heb het over de uitstraling van ajax. Ajax en psv zijn dit jaar allebei goed bezig in ed en wie er kampioen word weten we over 17 wedstrijden.😀
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:10
Dat is toch mooi, zo'n lichtshow. Vermaak je het publiek mee en daar gaat het toch om.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +696
donderdag 10 januari 2019 om 09:34
Ja snap niet dat iedereen t hier zo af staat te zagen. Is niks mis mee, vuurwerk vooraf vind ik ook mooi. Je kan natuurlijk van Nederland ook een heel sfeervol voetballand maken met al dat soort dingen.
Vind ik leuk
Nistel +3561
donderdag 10 januari 2019 om 09:41
Omdat het voor velen hier stiekem een prachtig idee is, maar bij de verkeerde club. Als het bij hun eigen cluppie was, zou het fan-tas-tisch gevonden worden.

Zo rolt men hier.
Vind ik leuk
Werner1913 +9424
donderdag 10 januari 2019 om 10:09
Ach. Toen ze in Eindhoven de staantribune weer terug gebracht hadden, wisten ze in A’dam niet hoe snel ze dat ook wilden. Zal met led licht ook zo gaan. Oh wacht...
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:09]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:10
Zou er bij Twente blij mee zijn. Voetbal is meest niet om aan te gluren, haha.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +696
donderdag 10 januari 2019 om 10:34
Haha ja ook dan kan het uitkomst bieden, maar jullie hebben iig een goede opkomst bij de wedstrijden, als dat er niet bij was staan lichten ook als een vlag op een modderschuit. Hoop wel dat Twente weet te promoveren dit seizoen. Staan ze op dit moment eigenlijk in het promotie gebied?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:02
Zeker! paar puntjes verschil maar in de top 4. En assaidi heeft weer zijn eerste wedstrijd meegedaan gister. Gaat goed komen!
Vind ik leuk
Lekkerjoh +696
donderdag 10 januari 2019 om 17:04
Oh mooi zo komt wel goed dan, hoop dat assaidi kan helpen t voetbal te verbeteren maar dat moet wel lukken. Vind de kkd wel relatief sterk dit jaar met den Bosch na de overname en Sparta wat ook wel een goeie ploeg heeft. Wordt spannender dan de eredivisie
Vind ik leuk
Mari +10731
donderdag 10 januari 2019 om 09:12
Ja daar kan je mee scoren
Nu nog met voetbal.
Ook over een paar jaar?
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 09:42
Volgens mij scoren we vrij aardig de laatste jaren en jullie ?
Vind ik leuk
Mari +10731
donderdag 10 januari 2019 om 12:21
In de CL? Of de EL
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 12:39
In de eredivisie. En wat hebben jullie gewonnen ?
Vind ik leuk
Mari +10731
donderdag 10 januari 2019 om 15:22
Ow dat niveau
Vind ik leuk
Mad Max +551
donderdag 10 januari 2019 om 09:13
De verlichting in het Philips stadion is echt vet. I k snap dit verhaal wel, dit is vergelijkbaar met die wiet lampen voor het gras, in het begin werd daar lacherig over gedaan, PSV was daar ook als eerste in Nederland mee, en nu heeft iedereen het.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:15
Wiet?

Wie niet?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:14
Je kan ook alles geheel donker maken tijdens de penalty serie.
En dan hoor je thuis wel de eindstand.
Vind ik leuk
Babelagtig +1009
donderdag 10 januari 2019 om 09:16
Dat is pas spannend inderdaad🤣
Vind ik leuk
Mad Max +551
donderdag 10 januari 2019 om 09:17
Zoals b ij Feyenoord tegen Excelsior?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:18
V ...
Vind ik leuk
Roeptoeter +9002
donderdag 10 januari 2019 om 09:56
Vv
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:58
Vvv
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:21
Bij Feyenoord hebben ze het ook tijdens de wedstrijd geprobeerd :)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:14
Zo jammer weer.
Kortzichtige reacties om te trollen.
Waarom schijtbakkenvoetbal met dit enorme doelsaldo? Notabene hetzelfde doelsaldo als Ajax. Onder Cocu was dat zo, maar nu niet meer onder Mark.

Hou gewoon op, stelletje kleuters.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:16
Iedereen mag toch reageren?

Je kan ook alleen de PSV site lezen. Dan heb je ook geen ergernis.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:18
Ik heb geen ergernis.
Het valt me gewoon op dat ik me af en toe in groep 8 waan hier.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:20
Dat zit je ook, gedeeltelijk.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:24
😂
Vind ik leuk
Bergwag +979
donderdag 10 januari 2019 om 09:33
Ik zat t idd ook met verbazing te lezen. Psv speelt hartstikke leuk voetbal. Beetje te veel zo af en toe haha.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:16
Dark Room Philips Stadium Eindhoven,
voor al uw griezel, spanning en horror momenten!
Vind ik leuk
BEAT42 +9
donderdag 10 januari 2019 om 09:30
Haal dan ook maar meteen Fons Spooren uit de kast. Die weet wel raad in Eindhoven met jonge mannen in het donker.
Vind ik leuk
BT410 +256
donderdag 10 januari 2019 om 09:21
In de voetballerij is er geen geld voor deze onzin!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:22
En wat als de penalty gemist wordt, bijv. via de lat weer terugkomt buiten de 16. Dan snel alle verlichting weer aan? zodat de rest ook kan zien waar de bal is?
Vind ik leuk
Nistel +3561
donderdag 10 januari 2019 om 09:39
Het gaat om een penaltyserie, niet een reguliere penalty tijdens een wedstrijd. Waar de bal dan blijft is totaal niet relevant.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:26
Dat had ik inderdaad beter moeten lezen.
Vind ik leuk
The Genius +3616
donderdag 10 januari 2019 om 09:24
voetbal is nooit mee gegaan in het "dagje uit" of "beleving" in vergelijking met andere sporten dus ben totaal niet verbaasd dat ze die kant ook op willen omdat het bij andere sporten "werkt". de fans komen niet meer enkel om voetbal te kijken maar willen meer
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 09:41
Zeker in Nederland is, gelet op het niveau van de meeste wedstrijden, wat extra vermaak rondom wedstrijden niet verkeerd.....
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 10:10
De fans komen puur voor het voetbal.
Waar dit soort onzin voor zorgt is dat je halve stadion straks vol zit met Aziatische selfiestick toeristen.
Als je niet weel wat ik daar mee bedoel, moet je maar even bij utd. Liverpool en barca kijken wat er op de tribune zit.
Vind ik leuk
The Genius +3616
donderdag 10 januari 2019 om 10:49
"de fans komen puur voor het voetbal" wat een onzin en zeer zeker ook naïef. Ik reken mijzelf toch echt wel tot de fans maar kom zeker niet alleen voor voetbal
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 12:56
Zullen we wel van een verschillende generatie zijn.
Ik ging en ga nog steeds naar het voetbal voor het voetbal en niet voor een of andere geinige lichtshow.
Tifo actietje voor de wedstrijd kan eens leuk zijn maar moet ook niet eens te vaak gedaan worden.

Mijn allereerste wedstrijd in de Kuip had een vrouwenwedstrijd als voorwedstrijd.
Dat was pas lachen.
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 12:41
Clubs denken maar één ding: het stadion moet vol. Of dat nou met selfiesticktoeristen is of met echte supporters.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 09:40
Alle tegenstanders in de CL. Haha dat zijn er misschien 8 Toontje. Gisteren ook al zo'n wazige uitspraak over ee beker-uitachakeling. Toon is een beetje van het padje vrees ik.
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 09:45
Wat heeft het aantal van 8 er mee te maken? Ik zie hier niets wazigs aan. Klopt toch gewoon wat hij zegt. En over de bekeruitschakeling ?
Dat een grapje dat het aan hem lag. Wat is daar wazigs aan ?

Misschien volgende keer maar iets beter lezen...
Vind ik leuk
De Liefhebber +10390
donderdag 10 januari 2019 om 09:41
Je kunt beter attractief voetballen......
Vind ik leuk
Mirkoff! +499
donderdag 10 januari 2019 om 09:44
Niet normaal hoeveel sneue schapen hier op de site zitten en alleen maar domme onzin melden. Vinden jullie jezelf niet zielig?
Vind ik leuk
ihvmmdk +6926
donderdag 10 januari 2019 om 09:49
hahaha
Vind ik leuk
ihvmmdk +6926
donderdag 10 januari 2019 om 09:52
Ik ben om Toon! Fantastische idee! Ik ga nog een stapje verder. De mensen moeten wanneer ze met de auto naar het stadionn komen met gedoofde lichten rijden, lekker spannend! :D
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 10:04
Volgens mij krijgt Gerbrands daar provisie voor, kan je het niet in de CL verdienen met voetballen, moet je toch wat.... ? dan maar lampjes verkopen.
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 12:42
Prima zakenman dus.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 10:05
Wel ja, joh, maak er een nog groter circus van zodat er straks alleen nog maar selfiestick toeristen in de stadions zitten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
donderdag 10 januari 2019 om 10:11
Goed dat PSV meedenkt hoe het over een paar jaar, wanneer ze weer een keer mee mogen doen, toegaat in de CL.
Vind ik leuk
SanKev +914
donderdag 10 januari 2019 om 10:43
Als ik hoor hoe geweldig Ajax gaat presteren de komende jaren, dan gaat PSV (blijkbaar als tweede van de competitie) gewoon geplaatst zijn in de toekomst
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:10
Ja idd. Ze lopen al 10 jaar vooruit. Het grappige is, dat ze zo naïef zijn. Toen ze vol op de jeugd gingen werd het heilig verklaard. En PSV was maar een zieke koopclub overeind gehouden door derden. Toen Ajax onder de boer tikkie opzei speelden was het balbezit en heilig. Snelle omschakeling is saai counterspel. En zo kan ik nog wel uren los gaan hoe Ajax supporters bij de waan van de dag leven. Geniet gewoon van de spannende 2de competitie helft. En kijk wat er volgend jaar overblijft van je team.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
donderdag 10 januari 2019 om 11:28
Jouw tranen zijn zoooo zoet.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
donderdag 10 januari 2019 om 11:23
Gaat?
Vind ik leuk
SanKev +914
donderdag 10 januari 2019 om 11:26
Inderdaad, gaat. Jouw reactie gaat over de toekomst, dus mijn reactie gaat over diezelfde toekomst. Daarmee zeg ik niet dat ze het op dit moment niet goed doen, want het gaat natuurlijk lekker momenteel.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
donderdag 10 januari 2019 om 11:30
Het gaat lekker inderdaad. Maar er is niemand die beweert dat ze het de komende jaren ook lekker gaan doen in Europa. Dus vrij stug dat jij beweert dat gehoord te hebben.
Vind ik leuk
SanKev +914
donderdag 10 januari 2019 om 11:39
Dat is over het algemeen wel de strekking van veel berichten die ik hier lees. Niet iets dat ik zelf verzin (ook niet iets dat ik jou hier zie zeggen).
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1224
donderdag 10 januari 2019 om 11:47
Jouw (gekleurde) interpretatie. Jammer. Zo krijg je de verhalen in de wereld. Je gooit er maar wat in, en over een maand zijn het de beweringen van Ajacieden.
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 12:44
Ik lees het ook regelmatig hoor, hij is niet de enige. Dus duimzuigerij is het niet.
Vind ik leuk
kcim +3045
donderdag 10 januari 2019 om 10:14
Verdedigen begint voorin. En daar heeft PSV met zijn snelle jongens als Bergwijn en Lozano prima geregeld. Daarbij de drive van de twee aanvallende backs. Hierdoor is het relatief gemakkelijk verdedigen voor de CVs lijkt mij.
Vind ik leuk
voorstopper +1085
donderdag 10 januari 2019 om 10:40
Wat een trieste onzin...

Voetbal is als eerst een sport, daarna entertainment en al HELEMAAL geen circus.
Vind ik leuk
voorstopper +1085
donderdag 10 januari 2019 om 10:41
En welke rol speelt Philips hierin?


Donder op met je achterlijke circusideeen!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 11:12
Een hele grote. Het Philips stadion is een uitstekende manier om je producten te testen. En daarom is Philips nog steeds sponsor van PSV.
Vind ik leuk
SanKev +914
donderdag 10 januari 2019 om 10:42
Een gouden greep voor de lichtdivisie van Philips. Als je dit soort projecten mag uitvoeren bij al die wereldclubs speel je jezelf behoorlijk in de kijker.
Vind ik leuk
Roffel1998 +1701
donderdag 10 januari 2019 om 11:02
Wanneer gaat PSV nou een strafschoppenserie spelen? Gebeurt alleen in de KNVB Beker of CL
Vind ik leuk
FCGrunn050 +685
donderdag 10 januari 2019 om 12:07
Ja en Joop van den Ende wordt voorzitter van de UEFA!
Vind ik leuk
Donnygo +3440
donderdag 10 januari 2019 om 12:08
Als je voetballend geen entertainment kunt bieden moet je het maar met lampjes doen.
Vind ik leuk
2-1 +890
donderdag 10 januari 2019 om 12:45
Nummer 30 met deze grap. Origineel hoor....
Vind ik leuk
Donnygo +3440
donderdag 10 januari 2019 om 13:23
Is geen grap.
Vind ik leuk
Emnu +6490
donderdag 10 januari 2019 om 12:08
Spectaculair verlichting bij penalty’s?

Hele stadion donker, verlichte doelpalen en lat, fluoriserende bal, schoenen van de nemer en de handschoenen van de keeper.
Kunnen ze vast tegenwoordig.

Lijkt me best strak.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 12:47
Wat een clowns bij mijn club. Toon verneukt heel onze mooie club. Voor dit soort onzin wordt onze directeur dik betaald. Wat een lachertje.
Vind ik leuk
Unitas'59 +27
zaterdag 12 januari 2019 om 22:21
Misschien handig als je supporter wordt van een andere club. Ik heb je nog nooit op een positieve reactie op PSV kunnen betrappen. Doe dan niet net alsof PSV jouw club is. Heb je ook al eens gevraagd waarom John de Jong moet vertrekken volgens jou. Toevallig nu wel tijd om me dat uit te leggen?
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 04:23
Lekker je kop in het zand blijven duwen. Let op mijn woorden. Het gaat allemaal uitkomen.
Vind ik leuk
Importbrabo +1659
donderdag 10 januari 2019 om 13:54
Oud nieuws...zeker 2 jaar geleden al een keer verteld.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:50
Twee koppen als een trekhaak. Ze doen maar...
Vind ik leuk
Kuip +9080
donderdag 10 januari 2019 om 22:12
Flikker op met lichteffecten. Ik kijk naar het voetbal. Die hele onzin eromheen interesseert me geen drol. Niet is zo ergelijk als een gigantisch showelement met een dramatisch slechte wedstrijd.
Vind ik leuk
4everfcu +4136
vrijdag 11 januari 2019 om 07:29
en de ajax trollen zijn ook weer wakker snap niet dat vp niet eens een keer ingrijpt ze verzieken ieder topic
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws