Lof voor 'outstanding talent' Hoever: 'Zijn progressie verrast me niet'

Lof voor 'outstanding talent' Hoever: 'Zijn progressie verrast me niet'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 10:09do 10-01-2019 om 10:09

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 10:30do 10-01-2019 om 10:30

De 16-jarige Ki-Jana Hoever maakte deze week zijn debuut in de hoofdmacht van Liverpool. Hoofd jeugdopleiding Alex Inglethorpe is onder de indruk van het Nederlandse talent. 

Hoever verving maandag de geblesseerde Dejan Lovren in de verloren FA Cup-wedstrijd tegen Wolverhampton Wanderers. "Ik vind hem een buitengewoon talent", begint Inglethorpe zijn lofzang op de website van Liverpool. "Wat met het meest verrast is niet hoe goed hij als voetballer is, maar hoe hij als persoon is. Hij is erg competitief en houdt niet van verliezen."

Volgens Inglethorpe heeft Hoever, die afgelopen zomer overkwam van Ajax, 'serieuze potentie'. "Zijn progressie sinds het voorseizoen verrast me niet. Omdat hij iemand is van wie al heel snel heel duidelijk was dat hij heel veel puzzelstukjes bezit die je nodig hebt om een topspeler te worden. Veel van die puzzelstukjes zitten nog in de doos en we hoeven ze alleen maar samen te voegen."

Inglethorpe is het meest onder de indruk van de combinatie van gedrevenheid en nuchterheid bij Hoever. "Hij is technisch en fysiek heel goed, maar het is hoe hij denkt wat me zo aantrekt", stelt hij. "Ik ben vooral enthousiast over zijn kwaliteiten in mentaal opzicht."

Of Hoever daadwerkelijk een grote speler wordt, zal volgens de hoofd jeugdopleiding vooral afhangen van hoe hij zich fysiek ontwikkelt. "Hij heeft nog veel meer te bieden, je kunt zien dat hij er fysiek nog niet is. (...) Hij is jong, hij is een baby", knipoogt hij. "Hij heeft nog een lange weg te gaan en veel te doen, maar hij maakt momenteel goede vorderingen."

Plaats een reactie

fernjef +712
donderdag 10 januari 2019 om 10:19
En weer een door Ajax opgeleide voetballer die hoge ogen gooit....;-)
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
donderdag 10 januari 2019 om 10:21
En ik maar denken dat ze nooit weggingen uit Amsterdam? ;-)
Vind ik leuk
fernjef +712
donderdag 10 januari 2019 om 10:25
Even een vraag aan alle PSV-ers die hier online reageren:

Is Ajax nou een koop-club? Of leidt Ajax vanaf jonge leeftijd spelers op die we overal in Europa weer tegenkomen omdat alle grote teams weten dat er grote talenten bij Ajax in de jeugd zitten?

Maak even een keuze....
(polletje?) ;-)
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 10:27
Ze leiden talenten op voor andere clubs en kopen spelers die ze uiteindelijk in het eerste gaan gebruiken
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
donderdag 10 januari 2019 om 10:28
Succes met je poll ;-)
Vind ik leuk
SanKev +914
donderdag 10 januari 2019 om 10:37
Beide. Ze leiden jonge talenten op en wanneer die vertrekken naar het buitenland (of niet goed genoeg zijn) kopen ze om gaten op te vullen. Ik zie niet echt wat daar het probleem mee zou moeten zijn. Zo werkt het nu eenmaal.
Vind ik leuk
thierryer +1866
donderdag 10 januari 2019 om 10:42
Dat moet je aan ouders en zaakwaarnemers vragen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 12:44
E3n opleidende koopclub
Vind ik leuk
AZVork +399
donderdag 10 januari 2019 om 12:46
Is een oud AZ speler
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 10:22
En niet meer voor Ajax speelt of nooit in het eerste van Ajax heeft gespeeld;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:22]
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:22
De 4 jaar bij AZ mag je er best bij optellen, hoor..
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 10:24
Als je toevallig een keer in Amsterdam op het schijthuis heb gezeten ben je in de ogen van sommigen hier door Ajax opgeleid.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:29
Ach, Wijnaldum kwam van Sparta, en Zirkzee van ADO. Elke grotere club haalt z'n talenten weer bij de lagere clubs op, PSV en Feyenoord niet uitgezonderd. Maar dat punt mag je dan af en toe best maken, toch? 😉
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 10:34
Ach, als je een ventje op zijn 8ste ergens weghaalt en hij gaat op zijn 16de weer ergens ander naartoe, mag je best wat credits krijgen als hij doorbreekt.
Maar als tie koud een seizoen ergens heeft gespeeld, dan moest die club maar niet te hoog van de toren blazen.

Maar dat geouwehoer over wel of niet zelf opgeleid is bij Ajax begonnen toen ze Eriksen als zelf opgeleid bestempelden terwijl hij niet 1 minuut in de jeugd had gespeeld.

Zou me allemaal niet eens zo heel boeien als er niet die regel in Engeland was om een speler homegrown te registeren na 3 jaar jeugdopleiding.
Daarom worden die gasten met bosjes uit de Nederlandse jeugdopleidingen gestolen.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:41
In dit geval verdienen ze credits, hij is op z'n 8e bij AZ gestart, en op z'n 12e door Ajax opgepikt.
Ja, ik vind de aanpassing van die regels het zoveelste bewijs dat de UEFA vooral bezig is om de grotere clubs en competities te bevoordelen. Het loopt echt de spuigaten uit. Vrijwel geen enkele speler haalt het eerste, maar kunnen er genoeg na n paar uitleenbeurten voor meerdere miljoenen slijten. Miljoenen, die de Nederlandse clubs dus mislopen. Vind t echt schandalig.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 10:44
Het is tot op het bot rot in Engeland.
Liverpool heeft op het moment een transferban voor jeugdspelers omdat ze zich net iets te vaak hebben bezig gehouden met "tapping up".
Alleen die ban geldt puur en alleen voor Engeland. Buiten Engeland kunnen ze gewoon door blijven gaan met dat soort activiteiten.

Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:53
Het grote probleem is, iedereen verdiend er aan. Pa en ma zeggen geen Nee, want zoonlief kan meteen een ton of 1-2 aan salaris verdienen vanaf z'n 16e. En zelf ook n baantje of andere extraatjes tegemoet zien. Zoonlief zelf weet ook niet wat hem overkomt. Dan zijn er nog de zaakwaarnemers, en na een jaar of 3 jeugd en n paar verhuurbeurten gaan ze voor 4-5-6 miljoen in de verkoop.
Iedereen verdient er dus aan, behalve de clubs die de wérkelijke opleiding hebben bezorgd.
Zou het minder worden, wanneer elke club minimaal 25% ontvangt van elke transfer die zo'n joch tot zijn 23e maakt, bijvoorbeeld? Dan had Feyenoord bijv. 5,75 miljoen kunnen vangen voor al het goede werk wat ze met Nathan Aké hebben uitgevoerd. Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar met zo'n regel wordt het ook voor een benadeelde club interessant. En dat dan ook weer procentueel te verdelen met alle clubs die aan zijn opleiding hebben bijgedragen.
Het kost een Liverpool tonnen per speler, maar zelfs een gemiddelde speler die het niet haalt, kost een ander minimaal 5 miljoen. Ze verdienen er dus dik aan. En de UEFA maakt het ze alleen maar makkelijker. Walgelijk.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 10:56
Er is een beetje hoop. brexit kan er wel eens een einde aanmaken, aan die praktijken.
Dan is ineens de regel van niet EU spelers van kracht daar en moeten nieuwe spelers ineens 80% van de laatste gespeelde interlands hebben gespeeld, bijvoorbeeld.
Dat lukt de gemiddelde 16 jarige niet.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:59
Ja, maar de PL en de UEFA kennende, vermoed ik dat ze hier een hele mooie bypass voor gaan regelen. Hoop uiteraard van niet. Binnenkort weten we dus hoe vals de UEFA werkelijk is.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 11:01
Succes er mee.
Gewoon naar de EU stappen en het is klaar.
Kijk maar naar de Bosman regel. Niet 1 club of voetbalbond die dat wilde maar de EU besloot en niemand die er wat aan kon doen.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 11:41
Zal mn dochter alvast n seintje geven. Die loopt stage bij de EU, kan zij alvast een lijntje uitgooien. 😉
Zou inderdaad mooi zijn als de Brexit hier ook n eind aan maakt.
Stel je voor dat je nu Chong op LB had staan, en Zirkzee al meetrainde, Aké een paar mooie seizoenen had meegedraaid en niet Chelski maar Feyenoord vele miljoenen had opgeleverd.. heerlijk.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 11:45
Mjah.... het gaat vroeg of laat toch vrijwel altijd mis met die vroege vertrekkers.
Van dat hele zwikkie wat Feyenoord vroeg heeft verlaten doet op het moment alleen Ake het aardig maar als je de transfersom even buiten beschouwing laat, zit ie ook maar gewoon bij Bournemouth.
Maar goed, hij speelt. Kunnen een flink aantal anderen al niet eens meer zeggen.
Vind ik leuk
hantayo +1159
donderdag 10 januari 2019 om 12:52
En Aké was ook een groot talent. Speelde zijn eerste wedstrijd als 17-jarige in Chelsea1. Je moet ook het geluk hebben dat de trainer je ziet zitten en dat er op jouw positie niet een wat oudere topspeler staat (dat is meestal wel het geval). En hij is een lange weg gegaan om nu dan in Bournemouth te spelen, en misschien volgend jaar weer iets hoger. Het was een hele klus om daar te komen, altijd 100% alles gegeven en nooit geklaagd. Van Dijk was ook wat ouder. Aké heeft zelf die keuze gemaakt en er altijd van genoten. Ik denk als je net wat minder bent, dus geen top talent, je beter in Nederland kan blijven.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 11:00
Ik heb zo'n percentage ook weleens bedacht.
De opleidende club wordt beter beloond en voor de opkopende clubs wordt het financieel minder interessant.
Ik weet niet of het werkt, maar het is wel het beste wat ik kon bedenken :p
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 11:38
Ja. Stel dat Hoever op zn 20e voor 16 miljoen naar Olympique Lyon gaat.. en 4 miljoen onder Ajax en AZ verdeeld wordt? Wordt je nog steeds niet rijk maar je wordt wel beter gecompenseerd.
En het kan er toe leiden dat sommige clubs bepaalde spelers laten lopen omdat ze er te weinig op denken te gaan verdienen. Iedereen blij.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 11:44
Ik dacht zelf eigenlijk aan 50%. Het probleem is in mijn ogen dat het heel rendabel is. Pas als het niet of nauwelijks iets oplevert stoppen ze.
Dus je moet denk ik naar dat punt toe of er zo dicht mogelijk bij gaan zitten. Dan worden clubs tenminste wel maximaal beloond.
Of misschien moet je de hele transfersom wel opdelen op basis van het aantal jaren bij zijn clubs.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 11:47
Ja, dat zijn ook mooie deals. Dat laatste wordt lastig omdat zo'n Liverpool ook veel meer kosten maakt in de laatste jaren van zo'n joch. Maar desnoods 40-60.
Geheel terecht aangezien de 'koper' alleen maar n salaris hoeft neer te leggen en het enorme talent wat moet bijschaven. Terwijl de andere clubs er jaren in hebben gestoken om de diamant te slijpen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 12:01
En je wilt ook voorkomen dat clubs zeggen 'laat maar, wij leiden niet meer op'
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 12:05
Ja. Als het blijft lonen, blijven wij werkbijtjes honing produceren 😉.
Vind ik leuk
#Keizerout +37639
donderdag 10 januari 2019 om 12:07
Je zou haast denken dat het over korfbal gaat.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 12:13
Nee.Wel maatwerk. Op bestelling leverbaar.
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 10:42
Dus Eriksen werd ooit eigen jeugd genoemd vóór hij bij Ajax in de jeugd ging spelen?
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:45
Schijnbaar? Hij ging overigens meteen in Jong spelen. En had dat 1e jaar volgens mij al meegedaan met het 1e.
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 10:47
Nee hoor. Eriksen begon in de o17.

Daarna o19.

Heeft nooit in Jong gespeeld maar ging direct van o19 naar het eerste.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 11:51
Overigens speelde Eriksen in het seizoen dat hij nog 17 was, al 15 competitiewedstrijden mee met Ajax 1. Het jaar erna al 25. Denk niet dat hij heel vaak meegedaan met de JO17 en 19, getuige deze cijfers (Soccerway).
Beetje goedkope bluf om dat dan als 'eigen jeugd' te bestempelen.
Wel uitstekend gescout, trouwens 😉.
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 11:58
Ik bestempel hem niet aks eigen jeugd. Ik stel dat hij, in tegenstelling topbestuurders hierboven beweerd werd, wel degelijk in de jeugd gespeeld heeft.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 11:59
Een heeeeeel klein beetje, dan. 😉
Ronald Koeman zei het al eens: goed genoeg is oud genoeg.
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 12:01
Een heel klein beetje zwanger is ook zwanger heet de oude wijsheid toch?
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 12:07
Zo is dat. Weet ook niet meer of t door blessures kwam, maar hij speelde al meteen 15x mee (5x in de basis, 10x als invaller). Hij was duidelijk goed genoeg.
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 12:14
Dat kwam omdat hij in januari bij de groep werd gehaald. Dan zijn er niet zoveel potjes meer.

Het hele kalenderjaar ervoor speelde hij in de jeugd. Eerste half jaar in o17 en het tweede in o19.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 14:06
Verkorte cursus, beetje zij-instromer 😉.
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 14:30
Of een doorsnee talent dat in een jaar tijd naar topniveau is gebracht op een top opleiding? 😜
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 14:32
Nee. 😏
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 15:22
Je hebt hem nooit gezien vóór Ajax. Dus, jammer joh. 😉

Hoever kon er ook nog weinig van toen hij afgelopen zomer Ajax verliet. Liverpool verdient alle krediet.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 15:58
Dan houden we het dáár op.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 15:58
Dan houden we het dáár op. 😉
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 10:48
Hij kwam op zijn 16de en op zijn 17de zat ie bij het eerste. Toen ie bij de A-selectie kwam was het verhaal "weer een product uit de eigen ajax opleiding"
Sorry hoor, maar als je nauwelijks in de jeugd hebt gespeeld ben je geen eigen jeugd product.
De Deense club waar hij vandaan kwam heeft hem dan opgeleid.
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 10:49
Je past nu alweer je verhaal en aan suggereerde dat hij nooit in de Ajax jeugd speelde. Dat is onzin.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:54
Heb geen zin om dat op te zoeken, dus geloof t meteen. Maar goed, beetje bijgeschaafd voor het grote werk, zou zelf niet de credits voor 'zelf opgeleid' willen pakken, iets wat veel van je clubvriendjes hier toch erg graag doen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:56]
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 10:56
Op wie reageer je nu, want Eriksen speelde nooit voor AZ...?

Edit: Eriksen heeft nooit in Jong Ajax gespeeld....

Edit2: ik noem hem geen Ajax jeugd hoor, het ging mij om de suggestie dat hij nooit in de Ajax jeugd had gespeeld. Dat is onzin.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:58]
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:57
Zojuist aangepast. Dacht dat je op n Hoever-bericht reageerde.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 10:59
Ik dacht ook dat ie meteen bij Jong Ajax terecht was gekomen. Tot ik echt ging zoeken en zag dat ie een poosje O17 had gespeeld.
Maar goed, doet dat er echt toe, die paar potjes O17 maakt hem dan wel ineens zelf opgeleid?
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 11:07
Ik zeg niet dat ik hem eigen jeugd vind.

Punt is dat jij simpelweg wat roept, zonder dat je de feiten kent.

Een speler die op zijn 16e kwam, via o17 en o19 bij het eerste komt heeft gewoon in de jeugd gevoetbald. Terwijl jij het erover had dat hij nooit in de jeugd speelde.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 11:16
Nee, het is begonnen met mijn stelling dat er mensen zijn die vinden dat je door Ajax ben opgeleid als je in amsterdam op het schijthuis hebt gezeten.

Eriksen was daarvan destijds een schrijnend voorbeeld, die werd door sommigen (ik heb nergens beweerd dat jij daar bij hoort) "weer" een product uit de eigen jeugd genoemd toen ie zijn debuut maakte.
Dat ik de details niet 100% goed had over hoeveel minuten hij dan in de O17 had gespeeld, doet aan die stelling weinig af.
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 11:18
Dit is voor jou de basis van de “zelf opgeleid”-discussie.

“Maar dat geouwehoer over wel of niet zelf opgeleid is bij Ajax begonnen toen ze Eriksen als zelf opgeleid bestempelden terwijl hij niet 1 minuut in de jeugd had gespeeld.”

Daar klopt dus niets van...
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 11:28
We zijn cirkeltjes aan het lopen.Word ik duizelig van.
Niet alles 100% letterlijk nemen. ik overdrijf wel eens iets of een detail kan fout zijn.
Ik zou je direct gelijk geven als ik zijn leeftijd mis had gehad en hij was er op zijn 12de al begonnen.

Maar we hebben het hier over iemand die in januari 2009 bij een club komt en precies 1 jaar later in het eerste mee doet.


Dit is niet zelf opgeleid:

"On 17 October 2008, Eriksen signed a two-and-a-half-year contract with Amsterdam-based club, Ajax.[10] The transfer fee received by OB was estimated at €1 million (£847,199) while Middelfart also received a sum of €35 000 which they later used to construct a football pitch.[11][7] He worked his way through the youth teams at Ajax and was promoted to the first team squad in January 2010, where he was given the number 51 shirt."
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 11:36
Die cirkel is niet mijn probleem hoor. Je komt met iets dat niet klopt, wordt erop gewezen en gaat er vervolgens een verhaal omheen lullen. Prima.

Feit is dat je verhaal niet klopte en daar wees ik je op. Gelukkig zie je dat prima in.
Vind ik leuk
fernjef +712
donderdag 10 januari 2019 om 10:32
Hij is op 12 jarige gescout en op eigen initiatief naar Ajax gegaan. Wat wil je nou? Op die leeftijd mag er nog helemaal niets betaald worden voor een spelertje.
Natuurlijk verdient AZ credits voor de 4 jaar die hij tot zijn 12e bij AZ heeft gespeeld! Maar zo'n jongen van 12 wil gewoon liever bij Ajax spelen dan bij AZ (en dat is geen waarde-oordeel, ik denk dat AZ daar in de jeugd wel vaker tegenaan loopt.)
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:43
Zal zeker zo zijn gegaan (hij is trouwens in Amsterdam geboren). En vaker zo gaan. Daarom zou ik er dus niet zo mee pochen.
Vind ik leuk
Caine +44
donderdag 10 januari 2019 om 10:49
Onzin, dat zijn gewoon de regels van de uefa die spelers bestempelen als zelf opgeleidt wanneer ze tussen hun 16e en 21e minimaal 3 jaar bij dezelfde club hebben gezeten. Dat mensen buiten Amsterdam dat maar niet willen snappen is niet de schuld van Ajax, of Ajacieden
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 10:53
Ach jezus, heb je weer zo'n bijvis.

https://en.wikipedia.org/wiki/Homegrown_Player_Rule_(England)

Verder nog vragen?
Vind ik leuk
Caine +44
donderdag 10 januari 2019 om 11:02
Geen vragen, eerder een advies om iets onbetrouwbaars als wikipedia niet als waarheid aan te nemen.

Dit komt rechtstreeks van de uefa site:

• UEFA defines locally-trained or 'homegrown' players as those who, regardless of their nationality, have been trained by their club or by another club in the same national association for at least three years between the age of 15 and 21. Up to half of the locally-trained players must be from the club itself, with the others being either from the club itself or from other clubs in the same association.

Heb jij verder nog vragen?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 11:11
Ah... het standaard antwoord van iemand die er naast zit; wikipedia is niet betrouwbaar.
Val het verhaal aan, niet de bron.
En voor je verder gaat graven, we hebben het hier al de hele tijd over de Engelse PL homegrown rule.
Je weet wel wel, dat Engeland waar de meeste van de nederlandse minderjarige talenten naar toe gaan.

Hier: linkje direct naar de FA http://www.thefa.com/news/2015/mar/23/greg-dyke-england-commission-homegrown-players-work-permits-march-2015

En ja, ik heb nog een vraag: FA link is ook ook onbetrouwbaar?
Vind ik leuk
Caine +44
donderdag 10 januari 2019 om 11:39
Ja ik heb het over de homegrown regel die in heel Europa geldt, dus ook in Engeland. Mijn reactie was dan ook een reactie op die eeuwige en tevens vermoeiende ‘Ajax en eigen jeugd’ discussie hierboven
Voor alle duidelijkheid, Hoever zal over een tijdje een ‘eigen jeugdproduct’ zijn van Liverpool (er van uitgaande dat hij er nog minstens 2 jaar blijft) net als Eriksen -volgens de uefa regels- uit de opleiding van Ajax komt
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 11:49
Godskolere... hebben ze jou wel eens verteld dat met jouw discussiëren net zo prettig is als naar stinkende, open, pus lekkende, wond kijken?
Vind ik leuk
fernjef +712
donderdag 10 januari 2019 om 12:02
.... Kijk, en dat is nou typisch een reactie van iemand die weet dat hij de discussie heeft verloren....hoe noemen ze dat? "You just got owned!"
Vind ik leuk
Caine +44
donderdag 10 januari 2019 om 12:03
Dat zeggen ze allemaal wanneer ze weten dat ze de discussie niet kunnen winnen
Vind ik leuk
Zultkop +5969
donderdag 10 januari 2019 om 11:27
Pfoe gelukkig heb ik daar nooit gescheten dan, ik heb wel een keer tegen de arena aangezeken, dat telt hopelijk niet?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
donderdag 10 januari 2019 om 11:29
Twijfelachtig.
Ik neem geen risico, ik overschrijd de gemeentegrens niet eens.
Vind ik leuk
AZVork +399
donderdag 10 januari 2019 om 12:46
AZ
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
donderdag 10 januari 2019 om 10:20
Goede zaak, al die Nederlandse talenten die er langzaamaan aan komen.
Hopelijk kunnen ze het waarmaken..
Vind ik leuk
MojoRisin +13506
donderdag 10 januari 2019 om 10:21
Er komt weer een prachtige lichting Nederlandse talenten aan.. Ik zie de toekomst van Oranje weer rooskleurig in..
Vind ik leuk
Orphen89 +2993
donderdag 10 januari 2019 om 10:22
Voor mensen die zich vaak afvragen waarom Ajax nu meer koopt en waar de eigen talenten zijn gebleven...
Nou dit is dus een mooi voorbeeld. Ze zijn op hun 16e vertrokken.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:24
Je hoeft het niet zo te romantiseren hoor. Dit joch is gewoon op z'n 12e bij AZ weggeplukt. Zoals zoveel 'eigen talenten'. Da's kopen zonder geld uit te geven. Toch?
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
donderdag 10 januari 2019 om 10:32
Elke club haalt talenten weg bij een andere club, toch?
Zo werkt het gewoon in de voetbalwereld.
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:33
Precies. Net elders al gemeld. Daarom minder pochen, mag best, toch?
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
donderdag 10 januari 2019 om 10:34
Dat bent ik volkomen met jou eens!
Vind ik leuk
Orphen89 +2993
donderdag 10 januari 2019 om 11:49
Ik bedoelde het niet als pochen, maar ik zie op andere onderwerpen gewoon vaak staan dat Ajax de jeugd nu vaak op hun 17e/18e koopt etc.
En commentaar op dat Ajax geen eigen jeugd meer heeft. Mijn reactie is dus ook voor die mensen bedoeld ;-)
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 11:53
Ah zo. Komt nu inderdaad vaker voor.
Maar zo zit de huidige voetbalwereld in elkaar.
De ooievaar eet de kikker, de kikker eet de vlieg. 😉

Dit jaar gingen er 2 spelers van Excelsior naar Ajax. 16-17jr).
Mijn eerste gedachte: Feyenoord lag te slapen? Maar die hadden deze jongens gewoon niet nodig.
Je hebt nl ook gewoon n volwaardige selectie nodig, om n Gravenbergh of Bromley naar het 1e te brengen, nietwaar? 😉.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 11:56]
Vind ik leuk
fernjef +712
donderdag 10 januari 2019 om 10:34
ook wel scouten genoemd.... De Voetballers van PSV werken tegenwoordig ook niet meer bij Philips hoor... Die worden echt op een andere manier lid van die vereniging...
En bij Feyenoord doen ze in de regio exact hetzelfde als Ajax in het noorden en PSV in het zuiden...
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 10:35]
Vind ik leuk
Blindsy +15746
donderdag 10 januari 2019 om 10:36
Zo is dat. Hoeven we dus ook niet over te pochen.
Maarre, scouten in Alkmaar... is bijna in de achtertuin. Stond er niet standaard een jeugdtrainer van Ajax naast het trainingsveld?
Vind ik leuk
AllAdIn +20774
donderdag 10 januari 2019 om 10:33
Heeft niks met alleen Ajax te maken, elke club probeert talenten weg te halen bij een andere club. Ajax doet dat ook..
Vind ik leuk
2cents +57503
donderdag 10 januari 2019 om 10:25
Laat maar weer zien dat niet alleen talenten die bij Ajax doorbreken worden opgehemeld, wat hier vaak wordt geroepen. Dat gebeurt overal.

Hij maakt een bijzondere ontwikkeling door. Nu moet hij laten zien dat hij een blijvertje wordt en dat het hem beter vergaat dan velen die eenzelfde route kozen in het verleden.

Het was een gedurfde stap om Ajax te verlaten en tot nu toe pakt het goed uit. Keep it up!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 10:57
Kan iemand mij bijpraten hoe hij bij Liverpool terecht is gekomen en waarom hij niet 'gewoon' bij de selectie van Ajax zit?
Vind ik leuk
Ray01 +104
donderdag 10 januari 2019 om 14:44
Als hij een baby is, waarom kaap je hem dan zo vroeg weg uit zijn Ajax-huis waar hij prima kon volgroeien..?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:33
Klein landje, maar de meest gruwelijke talenten. Ik ben trots op mijn Nederlanderschap.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws