Update: Fortuna Sittard-aanvoerder ziet vrees uitkomen met zware knieblessure

Update: Fortuna Sittard-aanvoerder ziet vrees uitkomen met zware knieblessure

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 16:25vr 11-01-2019 om 16:25

Fortuna Sittard-aanvoerder Wessel Dammers is donderdagmidag zwaar geblesseerd geraakt. De centrale verdediger schreeuwde het minutenlang uit van de pijn.

Dat meldt De Limburger. Fotuna Sittard speelde donderdagmiddag een oefenwedstrijd tegen RC Genk. Dammers begon in de basis, maar moest het veld zwaar geblesseerd verlaten. Dammers schreeuwde het 'minutenlang uit van de pijn' nadat zijn voet leek te blijven staan.

Wat er precies aan de hand is, is nog onduidelijk, maar volgens het medium lijkt het einde seizoen. 'Dammers werd uiteindelijk huilend naar binnen gedragen', schrijft De Limburger. Even daarvoor viel ook Lisandro Semedo uit. Zijn kwetsuur zag er op het eerste oog een stuk minder ernstig uit.

Dammers is aanvoerder en een vaste waarde van het gepromoveerde Fortuna Sittard. De 23-jarige centrale verdediger speelde tot nu toe alle wedstrijden bij de Limburgers en was eenmaal trefzeker.

Update 16.25: Het trainingskamp van Fortuna Sittard in Spanje is voor Wessel Dammers geëindigd in een nachtmerrie. De verdediger heeft de voorste kruisband in zijn rechterbeen volledig afgescheurd. Dat bleek vrijdag uit een MRI-scan in het ziekenhuis van Echt. Door de zware knieblessure staat Dammers zeker zes tot negen maanden buitenspel.

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 14:50
Sterkte!
Vind ik leuk
Pancev +1192
donderdag 10 januari 2019 om 16:47
Vrouwe Fortuna laat hem in de steek... Hopelijk is 'ie snel weer de oude. Wessel behoort tot de betere dammers, een ideal tijdverdrijf wanneer je een tijdje buitenspel staat met blessureleed.
Vind ik leuk
rexxo +11880
vrijdag 11 januari 2019 om 16:40
Off topic :

Voor de Feyenoord fans op Fox een terugblik op de Uefa cup winst van 2002, niet allemaal emotioneel gaan janken bij die beelden ūüėĀ
Vind ik leuk
Hoogland +300
donderdag 10 januari 2019 om 14:50
Als zijn voet blijft staan verdraaien ze volgens mij meestal hun knie. Dat zal knie of kruisbanden zijn .

Hopen op een spoedig herstel.
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
donderdag 10 januari 2019 om 14:55
Ik heb dit eerder zien gebeuren bij FCG met Petter Andersson. Die was er 9 maanden uit en scheurde vrijwel direct weer dezelfde band af. Sterkte man. Dit is echt een drama voor een voetballer.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21789
donderdag 10 januari 2019 om 14:51
Oei...

Klote voor hem en voor Fortuna!
Beterschap!
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 10 januari 2019 om 14:52
He gatverdamme, maakt niet uit welke speler of welke club, dit gun je gewoon niemand.
Als zijn voet bleef staan dan is het dus een grote kans dat het zijn enkel/enkelband is, of misschien knie/knieband?
Ik ben bang dat het een jaar revalideren word voor hem, ook het moment in zijn carrière is niet fijn, want met 23 jaar en aanvoerder van Fortuna wil je eigenlijk wel stappen gaan maken denk ik?
Vind ik leuk
Youri99 +10559
donderdag 10 januari 2019 om 15:15
Dat maakt wel degelijk uit welke speler of welke club, als het bijvoorbeeld de rechtsback van hockeyclub Pinoké was had niemand er hier erg in gehad.
Vind ik leuk
Yoink +420
donderdag 10 januari 2019 om 15:25
Hij zegt alleen dat ie dit niemand gunt. Ik gun het de rechtsback van Pinoké ook niet.

Jij wel?
Vind ik leuk
Dudge +31
donderdag 10 januari 2019 om 15:36
Ja, eigenlijk wel, want die heeft van t weekend na het stappen nog mijn fiets gejat!
Vind ik leuk
Youri99 +10559
donderdag 10 januari 2019 om 15:53
Dit dus... Yoink kent overduidelijk de rechtsback van Pinoke niet...
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5495
donderdag 10 januari 2019 om 15:42
Alleen als hij Diederik-Jan of Roderick-Jan heet.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 14:52
Dat is vervelend voor hem en ook voor de club, gun je niemand (heel misschien een paar mensen dan ;p) beterschap en sterkte!
Vind ik leuk
Yoink +420
donderdag 10 januari 2019 om 15:01
Sja. Verdomme.
Vind ik leuk
SanKev +1067
donderdag 10 januari 2019 om 15:06
Damn, dat is balen. Hoop dat hij een voorspoedig herstel zal hebben.
Vind ik leuk
HJR +9044
donderdag 10 januari 2019 om 15:08
Klinkt niet best :(.

Gebeurt vaak op gewoon gras die knieblessures. Niet dat ik fan ben van kunstgras, vind het verschrikkelijk voor profvoetbal, maar daar heb je toch minder knie blessures. En dat zijn vaak de zwaarste blessures.



Vind ik leuk
Uncle Fester +2401
donderdag 10 januari 2019 om 15:11
Da's een fikse tegenvaller...
Vind ik leuk
SuperScc +1090
donderdag 10 januari 2019 om 15:28
Sneu voor deze domme skopper...
Vind ik leuk
Motley +175
vrijdag 11 januari 2019 om 17:27
Het enige domme hieraan is jou reactie.onnozelaar
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:47
Oei, een zwaar verlies voor Fortuna.
Sterkte voor Wessel !
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 19:55]
Vind ik leuk
Rodajc +18709
donderdag 10 januari 2019 om 16:08
Oei, dat is zwaar kut voor Fortuna en nog kutter voor hem. Toch de leider achterin, nu wordt de noodzaak voor versterkingen achterin nog groter. Sterkte!
Vind ik leuk
kcim +3102
vrijdag 11 januari 2019 om 16:52
Mes Perr Schuurs van Ajax voor een half jaartje huren. Is bij de club bekend, maakt hij op ED nivo minuten. Dus win-win.
Vind ik leuk
Heinnie +345
donderdag 10 januari 2019 om 16:34
Zonde. Maar wat is fortuna een flut clubje zeg. Waardeloos dat die in de eredivisie spelen.
Vind ik leuk
FSCeara +9506
donderdag 10 januari 2019 om 17:29
Grote jongen. durft je eigen club niet eens in je profiel te zetten aangezien je teletekst supporter bent.
waardeloos is dat ze mensen als jou nog een medium geven om zich te laten horen. randmongool
Vind ik leuk
Rodajc +18709
donderdag 10 januari 2019 om 20:12
Haha sta er gewoon boven joh, alle aandacht wat zo'n jongen krijgt is te veel. ;-) Fortuna heeft bewezen qua beleid en spel eredivisiewaardig te zijn, ook al zal het nooit de mooiste club van Limburg. Maar daar verschillen de meningen over. ;-)
Vind ik leuk
FSCeara +9506
donderdag 10 januari 2019 om 23:45
word af en toe niet goed hoe mensen hier over andere clubs praten. ik zal ook nooit aan het geel zwart gaan maar hoop dat Roda snel terug is war het hoort. en over de mooiste club van Limburg verschillen de meningen en dat zal altijd wel zo blijven.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:32
Jij bent een flut ventje!!! We zijn gewoon een aanwinst voor de eredivisie. Jaloers dat jouw clupje in KKD speelt
Vind ik leuk
Motley +175
vrijdag 11 januari 2019 om 17:21
Onnozel kereltje .fortuna is juist een mooie toevoeging aan de eredivisie .spelen leuk voetbal en zeker thuis moeilijk te verslaan . Een stadion met een geweldige.sfeer .maar jij zit hier op het forum alleen maar om te stoken ,dat zegt genoeg over jou.onnozelaar.
Vind ik leuk
Motley +175
vrijdag 11 januari 2019 om 17:35
Echt een reactie van een iq loos persoon. Blijf gewoon met je lego spelen kereltje.want door je reactie weet ik dat je nog heel jong bent. En duidelijk nog niet volledig ontwikkeld. Onnozel kereltje
Vind ik leuk
AA +53
vrijdag 11 januari 2019 om 23:44
Staan 9de dus alles daaronder ook flut? En worden gezien als de verrassing en is de hoogst geklasseerde promovendus.

Terug naar het nieuws:

Zware aderlating maar gelukkig nog tijd om te reageren en lukt dat niet dan gewoon Rodrigues linie terug en Hutten oo middenveld erbij.

Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:01
Wat een onnozele reactie, hou zon commentaar gewoon voor je.
Vind ik leuk
Janste +356
donderdag 10 januari 2019 om 18:53
Sneu voor hem en Fortuna. Beterschap
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:54
Wow heavy. Sterkte gap!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:03
Enorm veel sterkte Wessel, we zullen je keihard gaan missen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws