Emery wekt verbazing in Engeland: Arsenal kan geen spelers kopen, alleen huren

Emery wekt verbazing in Engeland: "Arsenal kan geen spelers kopen, alleen huren"

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 16:42do 10-01-2019 om 16:42

Arsenal kan in de winterse transferperiode geen spelers kopen. Dat laat Unai Emery weten. De Arsenal-manager krijgt hooguit een paar huurlingen tot zijn beschikking.

Emery hoopte een centrale verdediger en vleugelaanvaller te mogen verwelkomen, maar Arsenal gaat in januari géén geld uitgeven aan nieuwe spelers. De Londense grootmacht kampt met financiële tekorten door de enorme salarishuishouding en transfersommen die de laatste twaalf maanden zijn betaald.

"We kunnen geen spelers kopen, alleen huren", aldus Emery, geciteerd door The Telegraph. Arsenal hoopt onder meer Denis Suarez te huren van FC Barcelona. "Ik weet niet wat de stand van zaken nu is. De club is bezig om uit te zoeken welke spelers ons in de tweede seizoenshelft kunnen helpen."

De uitspraken van Emery leiden tot onbegrip bij de achterban van Arsenal. The Gunners staan bekend als één van de gezondste clubs in de Premier League, maar zitten al jaren op de centen. De vorig jaar vertrokken Arsène Wenger kreeg om die reden veel kritiek.

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 16:45
Wenger heeft al die centen dus meegenomen! 😜
Vind ik leuk
pietprecies +9432
donderdag 10 januari 2019 om 16:47
Wenger mocht gewoon nooit ene cent uitgeven dus? Vergeleken met de concurrentie in elk geval
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:58
Is zeker de laatste jaren van zijn periode daar nog flink aan het spenderen geslagen: Aubameyang (60 miljoen pond), Lacazette (53 miljoen pond), Ozil (43 miljoen pond), Xhaka (40 miljoen pond), Alexis Sanchez (35 miljoen pond), Mustafi (35 miljoen pond) etc. .. Het kan natuurlijk altijd nog gekker, maar om nou het beeld op te roepen dat hij niks mocht uitgeven, terwijl er toch een hele lijst spelers voor tientallen miljoenen zijn gekocht door hem..
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 17:20]
Vind ik leuk
ay42 +1009
donderdag 10 januari 2019 om 18:22
Nou Ozil en Sanchez zijn beiden zo'n 5 jaar geleden gekocht dus die zou ik er niet bij zetten. Voor Mustafi en Xhaka is te veel betaald.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:25
Ozil werd in september 2013 gekocht, Sanchez een jaar later in 2014, Wenger heeft er vanaf 1996 tot de zomer van 2018 gewerkt, dus zo gek lijkt het mij nog niet als je het over de laatste jaren van zijn (dus zeer lange) periode hebt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:26]
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
donderdag 10 januari 2019 om 16:47
Heeft toch meer te maken met de fair play regels? Dat begreep ik tenminste.
Vind ik leuk
Esposia +476
donderdag 10 januari 2019 om 16:47
Ik gok dat het woordje 'kan' vervangen moet worden door 'wil' of 'gaat'. Dat Arsenal geen geld heeft om een speler te halen slaat natuurlijk nergens op. Dat ze het nu niet uit willen geven gezien onder meer de achterstand in de competitie kan ik me nog wel in vinden. Nieuwe tijden zijn aangebroken met oa een nieuwe trainer, nu stapsgewijs met beleid de selectie renoveren.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 16:50
Het Feyenoord van Engeland.
Het lijkt allemaal heel wat, maar het is helemaal niets.
Vind ik leuk
Mesut Özil +5393
donderdag 10 januari 2019 om 16:51
En toch meer Europese prijzen dan PSV.
Vind ik leuk
Sadilek +362
donderdag 10 januari 2019 om 16:54
Ipswich town ook bij wijze van spreken
Kijk waar die staan
Kijk naar het heden jonge
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 16:57]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:00
Exact.
Ik kom ook nog uit de tijd dat Leeds United DE Engelse grootmacht was.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:18
Dat is 50 jaar terug!
Vind ik leuk
Ove +712
donderdag 10 januari 2019 om 17:36
Nottingham forest 2 keer Europa cup 1
Vind ik leuk
Youri99 +9851
donderdag 10 januari 2019 om 16:58
En Willem 2, Groningen en De Graafschap...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 18:55
Arsenal het Feyenoord van Engeland... yeah right....

Arsenal lijkt in geen enkel opzicht op Feyenoord!! Mochten ze willen ;)
Vind ik leuk
Spunk +50
vrijdag 11 januari 2019 om 08:11
Toch kijk ik liever naar het soort voetbal wat Arsenal op de mat legt.
Vind ik leuk
voorstopper +1085
donderdag 10 januari 2019 om 16:52
Emery is totaal radeloos
Als hij zo door blijft zeuren is hij ook nog werkloos

Kijken kijken niet kopen als een echte Hollandert
Maar dat betekent niet dat de situatie verandert

Doe gewoon je best en zet je beste beentje voor
Of koop anders gewoon een gloednieuwe midvoor

Arsenal zal nooit meer slagen op het hoogste niveau
Misschien kunnen ze wat spelers huren van ADO

Vind ik leuk
Youri99 +9851
donderdag 10 januari 2019 om 16:59
Hier een duimpje voor de moeite
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:05
Hahaha geweldig :)
Vind ik leuk
Spunk +50
vrijdag 11 januari 2019 om 08:17
Vindt het goed dat hij laat weten aan de fans hoe de vlag erbij hangt. Dat ze na het seizoen niet om zijn hoofd moet vragen. Nadat Wenger weg is blijken ze nog steeds B garnituur te kopen. Nadat ze dat beetje geld hebben gespendeerd zeggen ze dat het op is en er alleen gehuurd kan worden. Aubameyang was toch voor zijn komst al gehaald? Waar blijft het geld als het de duurste tickets van de competities heeft? Onttrekt de eigenaar zover geld uit de club? Net zoals de Glazers lang bij ManUnited hebben gedaan. Is de selectie niet gewoon beeld te breedt? Komt er echt helemaal geen geld binnen uit andere commerciële deals?
Vind ik leuk
Sadilek +362
donderdag 10 januari 2019 om 16:53
Mooi
Hopelijk het begin dat alles omvalt in de voetbalwereld
Vind ik leuk