Sneijder wikt en weegt na KNVB-aanbod: 'Van der Vaart staat er wel voor open'

Sneijder wikt en weegt na KNVB-aanbod: 'Van der Vaart staat er wel voor open'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 21:31do 10-01-2019 om 21:31

Wesley Sneijder heeft een aanbod van de KNVB in beraad. De recordinternational van het Nederlands elftal kan in mei de versnelde trainerscursus Coach Betaald Voetbal van de KNVB gaan volgen.

De voetbalbond heeft een plek voor Sneijder gereserveerd, maar de routinier van het Qatarese Al-Gharafa moet de knoop nog doorhakken. "Ik ben er nog niet over uit. Aan de ene kant is het fantastisch, ik heb die ambitie zeker wel. Ik wil mijn trainerspapieren halen", zegt Sneijder tegen de NOS. "Maar zolang ik voetbal, ga ik die cursus niet doen. Ik zal eerst een keuze voor mezelf moeten maken en dan pas kan ik mij volledig richten op iets anders."

Sneijder had al contact met Rafael van der Vaart, die van de KNVB ook de versnelde cursus mag volgen. "Ik heb hem erover gesproken. Hij staat er wel voor open, maar is natuurlijk al gestopt. Dat maakt het natuurlijk wel wat makkelijker allemaal." Naar eigen zeggen hakt de oud-Ajacied, die 134 interlands speelde, snel de knoop door.

Poll

Zie jij in Sneijder een toekomstige trainer?

(3969 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 21:35
Ik zie in van der Vaart echt geen geschikte trainer, geldt ook voor Kuyt.
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 21:42
Bij Kuyt zie ik een beetje een type Verbeek voor me: kan een goede trainer worden, maar moet niet in zijn eigen valkuilen gaan trappen. Van der Vaart zie ik ook niet echt een trainer in
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:45
Ik had ook altijd wel hoge verwachtingen van Seedorf op een of andere manier. Dat komt er ook niet helemaal uit...
Vind ik leuk
Mubappuh +578
donderdag 10 januari 2019 om 21:46
Nee precies, blijft altijd afwachten
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:55
Zo is het en niet anders.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:44
Maar ach die is ook helemaal nog niet zo lang bezig als trainer, wie weet komt dat nog na een paar avontuurtjes..
Vind ik leuk
Kuip +9080
donderdag 10 januari 2019 om 22:02
Het is sowieso een belachelijke regeling van de KNVB om ex-spelers met een grote staat van dienst zo’n verkorte cursus aan te bieden. Tot nu toe blijkt meestal dat deze jongens absoluut ongeschikt zijn voor het trainersvak. De beste trainers zijn/waren altijd de spelers die als speler geen grote carrière hadden.
Trainer zijn is een vak. Dat een speler zelf geweldig heeft kunnen voetballen geeft geen enkele garantie dat zo iemand dan ook wel een goede trainer zal worden. Veel belangrijker voor een trainer is zijn denkniveau, dat tegenwoordig zeker op HBO- niveau moet zijn. Daarnaast dien je over competenties als didactisch en psychologisch vermogen te beschikken en je moet e.e.a. kunnen managen.
Van der Vaart is inderdaad een mooi voorbeeld van iemand die hiervoor in mijn ogen totaal ongeschikt is. Het is een levensgenieter geworden, zoals veel van dit soort jongens. En een toptrainer werkt dag en nacht. Dat gaan deze jongens echt niet doen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:19
Hiermee kan deze draad worden afgesloten. Niets meer aan toe te voegen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 22:32
Iedereen kan toch Trainer worden, je hoeft ook niets te winnen, de poen komt toch wel, je staat net op straat, ontslagen met een mooie bonus en de andere idiote club betaald je wel weer een miljoen of meer.
Bosz 8 miljoen in 2 jaar wint nooit wat ha ha, Rutten, Verbeek en noem ze maar op, ik geloof dat Keizer 2 miljoen maakt in Portugal.
Een prachtige job ; win je veel, dan vul je je zakken, win je niks dan doe je hetzelfde.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:45
Amen!
Vind ik leuk
RenW +2080
donderdag 10 januari 2019 om 23:25
Gelukkig in jouw ogen.
Vind ik leuk
John M. +4965
donderdag 10 januari 2019 om 23:58
Juist. Een goeie ruiter is meestal geen goed paard.
Vind ik leuk
mcmodd +25006
vrijdag 11 januari 2019 om 06:53
Kuip, dit verhaal van jou zou zomaar weleens kunnen kloppen, maar zoals je zult begrijpen ligt dat ook wel eens anders. Voetballers zijn vaak ook voorzien van een goed denkniveau, de besten hebben in het buitenland gewerkt en spreken, al of niet goed, wel hun talen. Het zijn toch de mensen, exvoetballer of niet, met voldoende persoonlijkheid en voorzien van een door jouw genoemd aantal eigenschappen, die het redden. Maar er zijn natuurlijk verschillen, deels door de omstandigheden en mogelijkheden van de clubs. Daardoor werkt de een succesvol in de keukendeurcompetitie, een ander in de eredivisie en weer anderen op Europees nibeau. Zoals we vaak zeggen:: verschil moet er zijn, en dat mag je letterlijk opvatten.
Vind ik leuk
Kuip +9080
vrijdag 11 januari 2019 om 07:13
Verschil is er zeker. Daarom denk ik ook dat Van der Vaart een heel geschikte trainer is voor het amateurvoetbal. En dat bedoel ik niet cynisch. Misschien de Kennemers.....
Vind ik leuk
Rood&wit +4067
donderdag 10 januari 2019 om 21:36
Gewoon doen Sneijder Utrecht zoekt nog een nieuwe trainer! Je bent een Utrechter dus een prima match 😜
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 21:37]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:38
Lijkt me geen goede eerste klus voor hem. Laat hem eerst maar beginnen bij een amateurclubje. Wie weet over een jaartje of 4 de hoofdcoach van Utrecht 😉
Vind ik leuk
Rood&wit +4067
donderdag 10 januari 2019 om 21:39
Dat lijk mij ook, laat hem maar beginnen bij de C-junioren allemaal jongens van zijn eigen lengte 🤣
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:41
hahaha
Vind ik leuk
Bocajuun +769
donderdag 10 januari 2019 om 21:48
Dhsc! Zijn broer als assistent
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:55
De Fjes van Elinkwijk.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:39
Inderdaad, kan hij daar lekker doorgroeien
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:42
Is dat een grap over zijn lengte? Zo ja krijg je van mij een duimpje 😂🤣
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:42
Pun intended inderdaad
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:43
sterk haha
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
donderdag 10 januari 2019 om 22:26
Ik zie het verschil niet...
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:48
Denk dat dat te hoog gegrepen is voor Sneijder.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:48
Utrecht is te groot voor Sneijder.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:58
Of Meneer Sneijder is te klein voor FC Utrecht.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18820
donderdag 10 januari 2019 om 21:36
Zowel Sneijder als Van der Vaart lijken mij geen toekomstige toptrainers.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:57
Meneer Sneijder toptrainer bij FC Madurodam.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:40
Jawel hoor wesley word (de kleine generaal)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:01
Meneer Sneijder wordt de nog kleinere generaal.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +321
donderdag 10 januari 2019 om 21:43
Mag dat wel van de vrouw?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:45
Mag het van jouw vriend?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +321
donderdag 10 januari 2019 om 23:17
Geen idee Wim?
Jij weet meer van de mannen liefde dan ik begreep ik van je hol maatjes....
Die komen bij mij op spreekuur....echt man....neem je medicatie eens
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:44
Sneijder tegen Kuyt en van Bommel.
Vind ik leuk
Nr14always +180
donderdag 10 januari 2019 om 21:49
Gaat het niet worden.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 21:58
Nog een jaartje Utreg , trainers diploma halen .
Assistent trainer bij Utreg hoe mooi is dat .
Vind ik leuk
Midden-Noord +93241
donderdag 10 januari 2019 om 22:14
Het is een leider (Wesley) dus in hem zie ik wel een trainer. Van der Vaart is denk te timide.
Vind ik leuk
Mazzie070 +105
donderdag 10 januari 2019 om 22:25
Assisent voor Fonsie ;)
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:51
Wes gaat nog een jaartje diir met voetballen.
Vind ik leuk
Donnygo +3440
vrijdag 11 januari 2019 om 13:03
Leuk duo als trainer Sneijder en Vaart brengen oranje weer naar de Finale van een WK.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws